Wie mis jij op het forum momenteel? Deel 2

06-07-2016 20:22 1286 berichten
De titel spreekt voor zich.

In het eerste deel deden de mods het verzoek geen negatieve uitlatingen te doen over forummers die zich niet kunnen verdedigen (permabannelingen bijvoorbeeld).
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 19:28:

[...]



Inderdaad. Dat Kramfors topic was geniaal destijds. Het is nog steeds leuk om terug te lezen.Voor degenen die nu nieuwsgierig zijn:

Help Djoels de Kram(p)Fors door!
Alleen jammer dat de foto's weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 27 april 2017 @ 19:37:

[...]





Voor degenen die nu nieuwsgierig zijn:

Help Djoels de Kram(p)Fors door!Hilarisch topic, dank voor de link
Ja, dat viel mij ook op.



Hier staat nog een foto van de noeste arbeid van Djoels:

Help Djoels de Kram(p)Fors door!


Dat topic blijft geweldig.
quote:feow schreef op 27 april 2017 @ 19:01:

Ik mis Hatsetats.Ik soms ook.
quote:feow schreef op 27 april 2017 @ 19:01:

Ik mis Hatsetats.Als kiespijn.
quote:chocolol schreef op 27 april 2017 @ 18:46:

[...]



Als je niks banwaardig doet, krijg je ook geen ban. Ligt dus echt aan hunzelf en heeft niks met anonimiteit van de staffert te maken.

Daarom zeg soms. Wat is banwaardig? Dat ligt ook aan de mod. Sommge zaken worden tig x getolereerd. En ineens krijg je een waarschuwing/ban. Dan is het niet echt duidelijk wat banwaardig is.



Kijk in het modtopic waar 90% gewist wordt vanwege offtopic. En ineens krijgt iemand een ban wegens off topic. Ehhh en al die anderen was minder offtopic?



Of in een topic staat er bv "op de man". Wat is exact op de man? Welke woorden wel, en welke niet? En in welke context?

Jij weet feilloos hoe het zit?



Ja sommige bans zijn volkomen terecht. Maar er zijn er genoeg waar je veel vraagtekens bij mag zetten.
quote:chocolol schreef op 27 april 2017 @ 18:52:

[...]



Weet je wat laf is? Anoniem op het internet iemand uitschelden. Als ik dat zie, staf ik die persoon. En dat ga ik echt niet vermelden. Dat zijn nou eenmaal de consequenties.En als stafjes niet meer anoniem zouden zijn, dan zou je deze niet meer staffen?
Alle reacties Link kopieren
enig idee hoeveel gezeik en gedoe je krijgt als alle stafjes openbaar worden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:chocolol schreef op 27 april 2017 @ 18:46:

[...]





Als je niks banwaardig doet, krijg je ook geen ban. Ligt dus echt aan hunzelf en heeft niks met anonimiteit van de staffert te maken.onzin. bepaalde mense worden om de raarste dingen gestaft. En als je een mod hebt die niet verder kijkt dan de staf heb je zo een ban voor bijvoorbeeld een patatrecept of laatst een kritische vraag richting een troll. Bgb zit een week op de bank omdat ze tegen iemand die haar gast noemde zei, zeg maar mevrouw hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 09:46:

[...]



onzin. bepaalde mense worden om de raarste dingen gestaft. En als je een mod hebt die niet verder kijkt dan de staf heb je zo een ban voor bijvoorbeeld een patatrecept of laatst een kritische vraag richting een troll. Bgb zit een week op de bank omdat ze tegen iemand die haar gast noemde zei, zeg maar mevrouw hoorPrecies
Al een account? Log dan hier in.
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 09:46:

[...]



onzin. bepaalde mense worden om de raarste dingen gestaft. En als je een mod hebt die niet verder kijkt dan de staf heb je zo een ban voor bijvoorbeeld een patatrecept of laatst een kritische vraag richting een troll. Bgb zit een week op de bank omdat ze tegen iemand die haar gast noemde zei, zeg maar mevrouw hoorPrecies dit soort dingen. Willekeur ten top. Worden stafjes publiek, dan durven veel mensen ineens toch maar niet te staffen (lees iemand een oor aannaaien)
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 28 april 2017 @ 10:12:

[...]



Precies dit soort dingen. Willekeur ten top. Worden stafjes publiek, dan durven veel mensen ineens toch maar niet te staffen (lees iemand een oor aannaaien)Dan zullen de mensen die om andere redenen niet publiekelijke durven te staffen de mods gaan mailen, los je het probleem nog niet op.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 28 april 2017 @ 10:14:

[...]



Dan zullen de mensen die om andere redenen niet publiekelijke durven te staffen de mods gaan mailen, los je het probleem nog niet op.Het probleem zit hem denk ik meer in dat sommige mods misschien wat meer moeten lezen dan alleen het gestafte bericht
quote:-Kia-Ora- schreef op 28 april 2017 @ 10:14:

[...]



Dan zullen de mensen die om andere redenen niet publiekelijke durven te staffen de mods gaan mailen, los je het probleem nog niet op.

Het gaat erom of de mods bereidwillig zijn om degenen die staffen/mailen bekend te maken op zijn minst aan de gestafte.

Zoals in het voorbeeld van meds bestaat de kans dat je door het aangaan van een duscussie al een ban krijgt, niet vanwege de inhoud, maar omdat iemand de pik op je heeft. Zo vreselijk kinderachtig
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 28 april 2017 @ 10:20:

[...]



Het gaat erom of de mods bereidwillig zijn om degenen die staffen/mailen bekend te maken op zijn minst aan de gestafte.

Zoals in het voorbeeld van meds bestaat de kans dat je door het aangaan van een duscussie al een ban krijgt, niet vanwege de inhoud, maar omdat iemand de pik op je heeft. Zo vreselijk kinderachtig ah jij wil gewoon nog meer rellen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Ginerva schreef op 28 april 2017 @ 10:17:

[...]





Het probleem zit hem denk ik meer in dat sommige mods misschien wat meer moeten lezen dan alleen het gestafte bericht

Dit sowieso.



Maar ze delen ook bans uit nav offtopic op het mods topic. Nou ja soms dan. Wanneer wel en wanneer niet.. Dat is erg onduidelijk.



Zelfs relevante vragen zijn offtopic. Nou ja soms dan. Wanneer wel en wanneer niet dat is onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 09:46:

[...]



onzin. bepaalde mense worden om de raarste dingen gestaft. En als je een mod hebt die niet verder kijkt dan de staf heb je zo een ban voor bijvoorbeeld een patatrecept of laatst een kritische vraag richting een troll. Bgb zit een week op de bank omdat ze tegen iemand die haar gast noemde zei, zeg maar mevrouw hoorExact. En diegene was duidelijk aan het provoceren en BGB gaat er met de ban vandoor. Klopte niks van!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 28 april 2017 @ 10:21:

[...]



ah jij wil gewoon nog meer rellen Dit dus. Te kinderachtig. Soms krijg je een onterechte ban. Ik heb liever een onterechte ban dan dat mensen met dingen wegkomen die écht niet door de beugel kunnen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 28 april 2017 @ 10:38:

[...]



Dit dus. Te kinderachtig. Soms krijg je een onterechte ban. Ik heb liever een onterechte ban dan dat mensen met dingen wegkomen die écht niet door de beugel kunnen.

Als iets echt niet door de beugel kan dan zou je dat niet durven te melden wanneer bekend wordt dat jij dat gemeld hebt?



Ik heb 1x gestaft. Dat was op een post die echt niet kon en buiten alle proporties ging. En ik heb ook gemeld dat ik dat vond en dat ik dat gestaft heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 28 april 2017 @ 07:08:

[...]



En als stafjes niet meer anoniem zouden zijn, dan zou je deze niet meer staffen?Jawel, maar behalve dat het mogelijk gezeik oplevert van die en/of andere personen, zie ik de meerwaarde niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 28 april 2017 @ 07:07:

[...]



Daarom zeg soms. Wat is banwaardig? Dat ligt ook aan de mod. Sommge zaken worden tig x getolereerd. En ineens krijg je een waarschuwing/ban. Dan is het niet echt duidelijk wat banwaardig is.



Kijk in het modtopic waar 90% gewist wordt vanwege offtopic. En ineens krijgt iemand een ban wegens off topic. Ehhh en al die anderen was minder offtopic?



Of in een topic staat er bv "op de man". Wat is exact op de man? Welke woorden wel, en welke niet? En in welke context?

Jij weet feilloos hoe het zit?



Ja sommige bans zijn volkomen terecht. Maar er zijn er genoeg waar je veel vraagtekens bij mag zetten.



Mijn buurvrouw steelt weleens iets, mag niet, komt ze toch mee weg. Als ik het doe en ik wordt opgepakt, echt heel gek, maar de redenering dat mijn buurvrouw ook steelt en niet gepakt wordt zorgt er niet voor dat ik vrij uit ga. Oftewel, offtopic gaan mag niet, doe je dat toch, riskeer je een waarschuwing/ban. Simpel toch? (En ja ik begrijp dat willekeurig iets afkeuren heeeel stom is, maar wel een mod probleem niet een stafferts probleem)



Daarnaast is het nooit zwart/wit, dus ik begrijp wel dat de mods een beetje vrijheid houden om de stafjes te beoordelen. Ik vind wel dat ze open moeten staan voor discussie. Dus als je een email stuurt met uitleg waarom jij geen moet krijgen, ze daar ook serieus even naar kijken. Dat ze ook zelf de context van het topic bekijken en niet alleen die ene post. Dat probleem ligt dus bij de mods en niet bij de stafferts.



Naar mijn weten betekent 'op de man' dat het een persoonlijke sneer is.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 28 april 2017 @ 09:46:

[...]



onzin. bepaalde mense worden om de raarste dingen gestaft. En als je een mod hebt die niet verder kijkt dan de staf heb je zo een ban voor bijvoorbeeld een patatrecept of laatst een kritische vraag richting een troll. Bgb zit een week op de bank omdat ze tegen iemand die haar gast noemde zei, zeg maar mevrouw hoorDan doen de mods het toch niet goed? Wat voor bijdrage heeft het dan dat je weet dat een of ander leeg-troll-account jou heeft gestaft?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 28 april 2017 @ 10:14:

[...]



Dan zullen de mensen die om andere redenen niet publiekelijke durven te staffen de mods gaan mailen, los je het probleem nog niet op.



Of ze maken een account alleen om te staffen. Zegt absoluut niks. Beter leren de mods te kijken naar het hele topic en de context voordat ze een ban uitdelen. En dat ze ook kijken naar wie er staft, als 1 persoon iemand maar ongegrond blijft staffen, dat hij/zij dan zelf een waarschuwing krijgt.



Ik zie echt geen meerwaarde in het openbaar maken van stafjes. En voor de duidelijkheid, ik heb niks te verbergen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven