Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsverzorging - help!

24-04-2017 17:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de Hema dag- en nachtcrème gebruikt. Schoonmaken van mijn gezicht; gewoon met een washand en koud water. Maar ik wordt ouder en mijn huid wordt er niet beter op. Was altijd al erg droog en wat schilferig. Maar nu wordt het erger en de roodheid ook.



Ik heb nu wat samples van Paula's Choice besteld. Eens kijken of dat helpt. Maar ik begrijp nu dat er veel meer is dan alleen een dag- en een nachtcrème... serums, toners, boosters...ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord... Wat heb ik echt nodig, wat is onmisbaar en heel graag wat uitleg erbij. Mijn dank is groot.
Alle reacties Link kopieren
Laat de toner eens achterwege morgen. Wennen kan goed mogelijk zijn, dat heb ik ook met bepaalde producten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Thanks, ga ik dat proberen
Alle reacties Link kopieren
Pas weer de toner toevoegen als je letterlijk weer lekker in je vel zit. Ook ander spul (serum, booster) stap voor stap toevoegen. Als je dan eens heftig reageert weet je gelijk wat de boosdoener is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ging vandaag al veel beter zonder toner.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook de reinigingsmelk vh kruidvat, eigenmerk, gebruiken. Deze is voor de overgevoelige huid. Deze gebruik ik elke avond als een facewash. Kost nix en is zacht voor de huid
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor bijna alles zowat allergisch. Mijn huid is ook heel droog en reageert snel op bepaalde bestandsdelen. Ik heb gemerkt dat heel veel dagcreme's gewoon niet werken en mijn huid juist nog drogen maken (nivea, garnier etc.). Nu heb ik gewoon Kruidvat eigen merk gepakt en het werkt fantastisch voor mijn huid. Het is zo verbeterd. Ik gebruik ook 1x tot 2x p.w. een serum van of Kruidvat (die drops) of van Hema. Die combo werkt perfect voor mij.



Wat ik vooral heb geleerd is gewoon niet teveel smeren, want dat breekt je huid ook. Niet teveel reinigen e.d. en zeker niet als je een dag niets op hebt gehad. Less is more. Ik zou vooral dingen uitproberen en kijken wat voor jou de beste combinatie is. Succes!
We do not remember days, we remember moments ?
Alle reacties Link kopieren
De producten van lush zijn ook best goed!
lemoos2 schreef:
25-04-2017 00:41
quote:tampontouwtje schreef op 24 april 2017 @ 20:48:

[...]





Wow waarom zou je dat elke dag gebruiken? Het is toch een toxic, chemisch product.



Het is 2%. En als het gerust stelt: salicylzuur (BHA) is afkomstig van de good old wilg (boomschors). Geloof me, als je anders onder de eczeemschilfers zit is het een godsgeschenk. Daar kan geen teatree, jojoba, virgin kokos of amandelolie tegenop. Ook geen aloe Vera zooi, fossielzalf (aka teerzalf) en nog tig kruidenmengsels die ik de afgelopen twintig jaar heb uitgeprobeerd.



Op een dag bereik je gewoon het punt dat je om het even wat op je kop smeert als je maar gewoon buiten kunt lopen zonder letterlijk pijn te voelen van een zuchtje wind. Al gooien ze voor de fun nog een shitload siliconen en parabenen erbij, ik smeer het.
Salicylzuur is toch het werkende ingrediënt van asperine?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven