Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Oh dat bloedverlies lijkt me echt heel vervelend!!



Juf, het zal niet zo snel gaan hoor. Maar dat zouden we best willen! Ik wil het liefst wel een jaar borstvoeding geven en daarbij mag ik geen hormonen spuiten die ik wel nodig heb bij de hormoonbehandeling om weer zwanger te worden. Dus het duurt allemaal nog wel even. Tegen die tijd is J alweer een stuk ouder. Maar ergens heb ik de hoop dat het nog es spontaan gaat gebeuren (hoewel die kans heel klein is...).



Sneeuwball, de kans om spontaan zwanger te worden is heel klein (mans zaadkwaliteit is niet goed). Ik ben nu elke keer zwanger geworden na IUI.



Hebben jullie leuke plannen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Bluebell ik ben met 4 maanden ook nog een flink stuk placenta verloren.

Schrok me rot!! Echt.

Nu is alles goed maar mijn menstruatie is nog licht (was het eerst ook)



Wij willen ook een tweede, al is de twijfel bij mij meer.

Ik wil dat zoontje sowieso ouder is, want twee echte kleintjes lijkt me heel zwaar.



Hier een slechte nacht gehad, elk uur wakker. Vertellen, huilen alles wisselde elkaar af maar meneer sliep niet goed in.

Ach, hebben net een week écht doorslapen gehad dus konden het wel hebben



Donderdag is hij gewogen en gemeten 7830 en 70cm. Precies op de curves alleen in lengte iets erboven !
Fiona mijn dochtertje krijgt nu hypo allergeen voeding sinds een maandje en het lijkt nu wel rustiger eruit te zien.

Haar gezicht is niet zo vurig rood. Ik smeer heel veel met de vette zalf merk dat als ik dat doe het ook meer onder controle blijft.

Had gister gezegd dat ik nog niet ongesteld was nou vanochtend wel.

Het is tot nu toe nog niet heel erg dus hoop dat het zo blijft.



Bleubell hoop dat snel de rest van de placenta er ook uitgaat.



Theepoes wat leuk dat jullie voor een derde willen gaan. Hoeveel leeftijd zit er tussen je eerste en tweede kind?
Alle reacties Link kopieren
Bluebell, wat vervelend dat het nu nog niet klaar is met de placenta... hoe kan het dan dat ze bij curretage niet alles wegkrijgen? Balen dat je nu nog eens moet...



Mobo, tussen de eerste en de tweede zit twee jaar en drie maanden. De oudste zou eerder grote broer worden, maar dat was een miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mobo, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar voor het geval dat.



Vorige week wilde ik m'n zoontje een kus op zijn voorhoofd wilde geven. Toen schoot me te binnen, sufferd, daar zitten precies de eczeemplekjes! (Een deel althans, hij heeft ook eczeem op zijn schouders die hij nogal nat kwijlt)



Ik was vroeger een klein eskimo-kindje waarmee geneusd werd. Pas toen ik een vollere bos met haar kreeg (2 jaar ofzo) werd familie gevraagd me kusjes op m'n haar te geven. Ik wist wel dat mijn moeder deze maatregelen had getroffen vanwege mijn eczeem, maar stond er niet bij stil hetzelfde bij mijn kleintje te doen!
quote:Lisa-1989 schreef op 28 april 2017 @ 09:10:

Hoi mobo, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar voor het geval dat.



Vorige week wilde ik m'n zoontje een kus op zijn voorhoofd wilde geven. Toen schoot me te binnen, sufferd, daar zitten precies de eczeemplekjes! (Een deel althans, hij heeft ook eczeem op zijn schouders die hij nogal nat kwijlt)



Ik was vroeger een klein eskimo-kindje waarmee geneusd werd. Pas toen ik een vollere bos met haar kreeg (2 jaar ofzo) werd familie gevraagd me kusjes op m'n haar te geven. Ik wist wel dat mijn moeder deze maatregelen had getroffen vanwege mijn eczeem, maar stond er niet bij stil hetzelfde bij mijn kleintje te doen!



Waarom zou een kus op het voorhoofd te maken hebben met (constitutioneel) eczeem? Het is niet besmettelijk en je lebbert je kind toch niet helemaal nat?

Mijn dochter heeft ook eczeem, overal op haar lijfje maar niet op haar voorhoofd. En ik kus haar de hele dag door.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar mijn ervaring, je hoeft er niks mee te doen.



Als ik borstvoeding heb gegeven, is de elleboog waar zoonlief tegenaan heeft gelegen ook niet nat. Wel warm en misschien een beetje klammig. Dat gaat eerder jeuken dan koele huid. Mijn gedachte is dan ook meer dat je helpt het eczeem in stand te houden. Niet dat je het met kussen veroorzaakt.



Verder ga ik er niet van uit dat je je baby een kus geeft na een boterham met pindakaas, maar als je mij zo'n kus zou geven heb je goeie kans dat er meteen blazen op mijn huid staan. Zo zou een kleintje ook overgevoelig kunnen reageren op lippenbalsem of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon kwijlt enorm en kwijlt zichzelf helemaal nat. Geen slabber kan daar tegen op.

En hij heeft nog nooit eczeem gehad..

Denk dat het toch erfelijk óf allergie O.i.d. Is.

En nee, mijn moeder geeft zoon ook geen kusjes als ze een koortslip heeft of verkouden is maar dat is toch logisch ?
Het is vooral erfelijk bij ons, Zit in de familie en vader heeft ook koemelk allergie.

Dus melk is de grootste oorzaak heb ik het idee.

Kleine meid krijgt haar tweede tand door, ze heeft nu minder last van haar eczeem gelukkig.

Ze is heel sterk, als ze ligt tilt ze haar hoofd op en bijna haar schouders.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar ben ik heel onduidelijk geweest. Ik ga het nog 1 keer proberen om te vertellen wat ik bedoel. Ik heb eczeem en mijn zoontje ook. Ik weet dat eczeem erfelijk is aangelegd en niet besmettelijk. Dat zeg ik ook niet, ik bedoel dat bij mij kussen vermeden werd, omdat ik zo allergisch ben aangelegd dat mijn huid er nogal overgevoelig op kon reageren. Allergie en eczeem gaan vaak, niet altijd, hand in hand. Vandaar mijn voorbeeld met pindakaas. Ik reageer daar allergisch op, zelfs als ik het niet opeet maar op een andere manier mee in contact kom.



Ik kijk nu bij mijn eigen zoontje aan, of zijn huidje opknapt als ik hem een week geen kusjes geef.



Ik bedoel dus niet dat kwijl, zweet, kusjes, eczeem veroorzaakt. Als je gevoelig bent voor eczeem, kan kwijl enz. de klachten wellicht verergeren.
Als je make-up of lippenbalsem draagt en je kind blijkt daar allergisch voor te zijn snap ik het. Maar ik draag dat niet dus dan is een kus niet anders dan een aanraking met mijn handen. Ik denk daarom dat mijn dochter kussen juist goed is
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips voor fruithapjes? En hoe maken jullie die?

Ik ben daar echt inspiratieloos is



En E heeft sinds deze week ook wat hardere poep (excuus) dus moet eens kijken of ik iets aan de voeding moet veranderen. Ze krijgt het er wel uitgeperst maar zie dat ze er moeite mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier al banaan & aardbei gemaakt en de standaard peer appel banaan en alle varianten daarop

Merk dat hij groenten lekkerder vind dan fruit, krijg het er met moeite in.



Hier ook vastere poep, komt door de vaste voeding denk ik zo!
Bluebell, L zit ook flink te persen en haar poep is ook harder sinds de hapjes. Doe nu maar weer een beetje extra water in de fles.. hopelijk help dat. In plaats van 180+6 doe ik nu gewoon 190 water. Of misschien kun je ivm borstvoeding bij t fruit wat lepeltjes water geven?

Ik doe tot nu toe steeds nog 1 soort fruit per keer, gepureerd met de Philips avent stomer en blender (topuitvinding!) ze heeft tot nu toe banaan, peer, meloen, appel (eerst een minuutje of 2/3 koken want gewoon zo vond ze het niet lekker) gehad. Gaat er allemaal goed in! Qua groente heb ik bloemkool met aardappel, broccoli, wortel, rode bietjes geprobeerd. Prachtig al die gekke gezichten!
Alle reacties Link kopieren
E vind groente ook heerlijk. Heb nog niet echt iets wat ze niet lekker vind. Wortel/boontjes/erwtjes/broccoli en zoete aardappel geprobeerd.



Hoeveel gram geven jullie? E eet tussen de 100 en 150 ong.



Fruit alleen uit potjes, weet niet zo goed hoe ik dat moet klaar maken. Maar indd kan ook gewoon door de mixer. Zal morgen eens wat fruit inslaan.
Hier is juist groente/avondmaal geen succes. Fruit vind hij heerlijk!

Geen idee hoeveel gram hij krijgt. Hij eet een hele banaan, halve appel gepureerd. Soms waf extra's er doorheen, zoals frambozen/mandarijn. Net wat ik in huis heb.

En dat bakje gaat met smaak leeg! Mopperen als de hap te lang duurt haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja de harde poep is een bekend probleem, hier ook. Maar ben erachter gekomen dat het bij E komt omdat de darmpjes nog moeten wennen aan het vaste voedsel. Het wordt nu weer steeds normaler. Wat ik deed als ik merkte dat het toch wel erg hard werd, is een pruim geven. Werkt als een tierelier!



Wij hebben niet het probleem dat ze eten niet lust, maar juist dat ze altijd wilt eten! Ze krijgt om 5 uur haar hapje, daarna gaan wij eten en dan zit zij erbij. Het is echt huilen met dikke krokodillentranen als haar eten wat ik bij haar leg op is.



Doen jullie wel eens de rapley methode? Gewoon stukjes groente of fruit geven? Ik heb het geprobeerd, maar ze slikt hele grote stukken door waardoor ze gaat kokhalzen. Hier werkt het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier eet v 230 gram aardappel groente vlees en vervang hiermee de fles van 11.

Eerder deed ik half half maar merkte dat hij echt zijn eten wilde en van CB mocht het!



Ik geef ook wel eens stukken maar idd ook een gulzige eter die zichzelf goed verslikt. Vind het zelf toch te eng!



Hij is ook wéér verkouden, echt laat die zomer maar komen!!
Ben ook klaar voor de zomer! Heb allerlei leuke t shirts voor de kleine gekocht en kan niet wachten om die aan te trekken!



Hier nog niet zoveel stukjes, af en toe komkommer. En brood wel, dat gaat goed. Hij vind geroosterd brood erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, al die hapjes-verhalen!

Wij geven nog niks. Ik wil wachten tot ongeveer 6 maanden. Dat is over een week of drie. Dan gaan we eerst op de rapley-tour. Kijken hoe het gaat. De oudste vond dat eerst wel leuk, maar merkte dat hij toen niet genoeg binnenkreeg, dus gecombineerd met gepureerde groenten en fruit. Eerst een groot stuk geven en daarna in kleinere stukjes gepureerd.



Gister had J een off-day bij de oppas. Amper geslapen. Thuis dus heel erg moe. Hij heeft vannacht lekker geslapen!
Alle reacties Link kopieren
En idd, hier ook heel erg toe aan de zomer! Dat gesnotter en gehoest duurt nu veel te lang!
Alle reacties Link kopieren
Ahh die zomer, ja laat maar komen hoor!!



De Rapley methode durf ik niet echt, bang dat ze in de hapjes verslikt ofzo. In ieder geval op dit moment. Denk wel dat als wij iets eten dat zij ook kan eten ik het eens ga proberen. Maar voor nu nog lekker pureren.



Die jongen van jou eet lekker Eefsz Maar alweer verkouden, bah! Hopelijk is hij er snel vanaf.



Balen zo'n off day theepoes.



E spuugt afgelopen 3 dagen super veel, na elke fles komt de helft (zo lijkt het) er in een paar keer uit. Elke dag monddoekjes en slabbetjes wassen. Die vliegen er doorheen. Roep elke dag nog even een dagje aankijken maarja vandaag was het nog steeds zo. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.



Best grappig eigenlijk, de meeste noemen de eerste letter van de naam van hun kindje elke keer, voor mezelf ga ik er toch namen bij bedenken. Best grappig :P
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Bluebell ik denk er ook namen bij zal zijn naam 1x noemen heb ik in het andere topic ook gedaan ben toch redelijk herkenbaar haha.

Hij heet Vic



Ah zielig zeg! Heeft het een reden denk je?

Hij eet idd goed groentjes! Fruit daarintegen niet..



Hier is het hoesten weer begonnen. Hoop dat het snel afneemt.



Hij heeft vandaag op de opvang 2,5 uur geslapen, hij is de afgelopen dagen weer super goed gezind en slaapt daardoor beter en is daardoor dus weer vrolijker. Top dus!
Alle reacties Link kopieren
Haha, bij jou had ik Vince bedacht :P Maar leuke naam hoor Lekker kort.

E staat bij mij voor Emma. Ik ben ook wel erg herkenbaar met mijn placenta problemen :P Maar denk kleine kans dat je iemand hier tegen komt die je herkent. Zou erg toevallig zijn.



Ja echt zielig, ze lijkt er geen last van te hebben. Na zo'n hele golf melk zit ze gewoon kei hard te lachen.

Geen idee wat de reden is. Misschien geef ik wel teveel voeding maar dat denk ik ook niet eigenlijk.



Wat fijn dat hij zo goed geslapen heeft heerlijk
Bij mijn meisje ( Isa ) gaan de hapjes er ook lekker in.

Fruit geef ik vers en groenten uit potje.

Stukjes vond ze niets laat haar soms van een banaan afhappen, maar dat gaat

madam niet snel genoeg. het eten gaat nog niet heel geweldig, ze doet steeds haar tong naar buiten.

Ook gaat ze soms duimen tijdens het eten, dat werkt soms nog wel beter want dan zuigt ze het eten zo naar binnen.

Gisteren had mijn kleine bijna de hele tijd geslapen bij het kdv, vandaag heeft ze bij mijn bijna niet geslapen.

Ze was heel wakker en gezellig. Is steeds aan het kletsen erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven