Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan sinds 3 maanden

27-04-2017 20:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal...



Graag wil ik jullie mening.

Heb sinds enkele maanden een nieuwe baan.

Ben zelf WO opgeleid, afgelopen jaren als Zzp'er gewerkt in een commerciele branche in diverse projecten.



Nu heb ik sindskort een leuke baan in de branche wat ik zeer veel passie voor heb.



Ik heb deze baan via een goede vriendin van mij .



In deze branche heb ik geen ervaring inhoudelijk. Behalve met het eindproduct.



Ik ben met de intensie aangenomen dat ik na een half jaar diverse projecten ga doen met het eindproduct waar ik affiniteit mee heb.



In de afgelopen maanden ben ik de interne processen / werkwijzes aan het vastleggen. Dit is met de reden dat ik zo de organisatie beter leer, en ook de processen intern. En hoe eigenlijk alles werkt. Het is zeer complex namelijk . Je hebt met diverse landen te maken, en hier de regels etc.

.



Nu is het probleem, die vriendin van mij .. die is gewoon superslim is en dubbel WO+ , analystisch.

( zij heeft nooit in een ander branche gewerkt , ik daar tegen in heel veel organisaties gewerkt en ben zeer creatief dan analistisch)



De bedoeling is dat ik door moet stromen, maar zij geeft aan dat ik met zo'n werkwijze onmogelijk door kan stromen. ????





Ieder keer wijst zij mij middels erop hoe ik het niet kan weten, je bent WO opgeleid en je snapt het niet. En die MBO'ers snappen het wel ????, zij zitten ook al 8 jaar daar.



Ik ben vandaag ook ff weggelopen, omdat ik zo'n koppijn van haar kreeg.

Ze wees mij erop "" de kleine puntjes van de i "" ( figuurlijk genomen).

Zij gaf aan dat mijn inbreng minimaal is en dat ze beter dingen had verwacht.



In mijn hele loopbaan heb ik nooit op kleine dingen details moeten opletten. En sinds paar maanden wel.



Ik heb altijd klantrelaties gedaan en nu zit in de administratieve werk



Ik word er zo onzeker van en krijg er hoofdpijn.



Mijn vraag is ?

-Wat doe ik fout

- moet ik mij anders opstellen

- ik wil niet opgeven, maar wat kan anders?



Alvast bedankt.
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Voor iemand met een WO achtergrond in de administratie (?) schrijf je niet heel duidelijk.



Vraag je collega/ vriendin concrete verbeterpunten, dan kun je daarmee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je die vragen aan je vriendin moet stellen
Alle reacties Link kopieren
Is die vriendin ook echt je leidinggevende? Zo ja, vraag haar wat ze dan wel van je verwacht en hoe je het het beste aan kunt pakken. Doe iets met haar adviezen. Lukt het niet, dan is dat erg jammer, maar dan is het misschien niet de juiste baan voor je. Weglopen omdat je hoofdpijn van haar krijgt is niet slim, want dat kan erg arrogant en ongeïnteresseerd overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Stel haar deze vragen en geef aan dat zij jou behoorlijk onzeker maakt.



En niveau maakt niets uit als je inzet en insteek anders is. Dus vind het ook raar dat dit word rondgestrooit.
Deze quote opzoeken (plaatje) en op je spiegel hangen:



Don't Compare Your Beginning To Someone Else’s Middle
quote:Hetisonmogelijk schreef op 27 april 2017 @ 20:35:

Voor iemand met een WO achtergrond in de administratie (?) schrijf je niet heel duidelijk.



Vraag je collega/ vriendin concrete verbeterpunten, dan kun je daarmee aan de slag.



Hier helemaal mee eens.

Jemig, ik hoop niet dat je net zo schrijft als je zakelijk communiceert als hier in je OP.



Maar goed, verder ook eens, concrete verbeterpunten vragen. Ook vergeten dat ze tevens je vriendin is, dat maakt mensen ook wel eens gevoeliger voor kritiek namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 27 april 2017 @ 20:35:

Voor iemand met een WO achtergrond in de administratie (?) schrijf je niet heel duidelijk.



Vraag je collega/ vriendin concrete verbeterpunten, dan kun je daarmee aan de slag.





Klopt, heb ook hoofdpijn hierdoor niet scherp.



De admnistratieve werkwijzes leg ik vast ook als leerproces. Dit heeft ook meer te maken dat ik in de toekomst weet bij welke klant welke papierwerk eventueel gevraagd kan worden.



Bedankt voor je reactie. Ga zeker vragen.
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 27 april 2017 @ 21:00:

[...]





Hier helemaal mee eens.

Jemig, ik hoop niet dat je net zo schrijft als je zakelijk communiceert als hier in je OP.



Maar goed, verder ook eens, concrete verbeterpunten vragen. Ook vergeten dat ze tevens je vriendin is, dat maakt mensen ook wel eens gevoeliger voor kritiek namelijk.



Bedankt voor je reactie. Dit kan natuurlijk ook omdat ze juist een vriendin is.

Misschien ben ik inderdaad niet goed, maar ik heb de afgelopen 10 jaar zeer goed gedaan als zzp'er . In mijn zakelijk communicatie nooit slechte feedback op gehad .

Ga er even over nadenken.



Dankje in ieder geval.
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 27 april 2017 @ 20:54:

Deze quote opzoeken (plaatje) en op je spiegel hangen:



Don't Compare Your Beginning To Someone Else’s MiddleMorgen ga ik dit gelijk doen! Super !!
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de indruk dat Nederlands niet je moedertaal is, klopt dat? Maakt dat misschien nog uit, dat er verschillen in taal en/of cultuur zijn?



Ik zou een gesprek aangaan met degene die jou beoordeelt, en vragen of je je moet aanpassen en zoja wat er dan concreet verwacht wordt.



Wat iemand anders ook al schreef, jij kunt nu natuurlijk niet al net zo goed zijn als iemand die er al jaren werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:yourlocalhero schreef op 27 april 2017 @ 20:51:

Stel haar deze vragen en geef aan dat zij jou behoorlijk onzeker maakt.



En niveau maakt niets uit als je inzet en insteek anders is. Dus vind het ook raar dat dit word rondgestrooit.



Ben ook met je eens. Ik zet mij 200 %,in dat zeggen mijn collega's ook. Ze hebben meerdere malen aangegeven dat zij mij superactief vinden.

Juist iemand die meedenkt over dingen.

Heb al meerdere malen in het productieproces (ploegendienst zelfs )gewerkt om zeker te weten hoe de producten / en bestellingen tot stand komen.



Blijkbaar in de optiek van mij vriendin / leidinggevende niet genoeg.
Lach, leef..
quote:agenda1978 schreef op 27 april 2017 @ 21:05:

[...]





Bedankt voor je reactie. Dit kan natuurlijk ook omdat ze juist een vriendin is.

Misschien ben ik inderdaad niet goed, maar ik heb de afgelopen 10 jaar zeer goed gedaan als zzp'er . In mijn zakelijk communicatie nooit slechte feedback op gehad .

Ga er even over nadenken.



Dankje in ieder geval.



Ja, soms is werken met een vriendin super lastig. Ik heb er als manager ook wel eens moeite mee gehad als ik een vriendin "onder" mij had werken.

Misschien is zij wel wat "harder" naar je toe soort van tough love en jij andersom sneller gekrenkt?
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen zijn dat je het zo ontzettend graag goed wil doen, dat je dingen tot in detail uit aan het zoeken bent, waardoor het erg lang duurt voordat je nieuwe dingen echt op kunt pakken? Van wat ik in je OP lees, lijkt het er een beetje op dat jouw vriendin had verwacht dat je inmiddels al verder zou zijn dan dat je nu bent.
Alle reacties Link kopieren
@ pippeloentje.



Klopt.



Ik ben een zeer commercieél, en heb ruim ervaring in relatiebeheer.



Maar administratieve details .. , nooit echt mee te maken gehad .
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit met een vriendin of een familielid willen werken.

Misschien werkt het voor jou ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 27 april 2017 @ 21:17:

Zou het kunnen zijn dat je het zo ontzettend graag goed wil doen, dat je dingen tot in detail uit aan het zoeken bent, waardoor het erg lang duurt voordat je nieuwe dingen echt op kunt pakken? Van wat ik in je OP lees, lijkt het er een beetje op dat jouw vriendin had verwacht dat je inmiddels al verder zou zijn dan dat je nu bent.Een heel goed punt inderdaad. Ga er even over nadenken. Dankje
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 21:26:

Ik zou nooit met een vriendin of een familielid willen werken.

Misschien werkt het voor jou ook niet.Heb ik ook altijd gezegd, maar ik vind de branche zeer leuk. En wij zijn volwassen mensen uiteindelijk. Zij heeft mij meerdere malen gevraagd om te komen werken. En uiteindelijk toch mee akkoord gegaan. En het is niet alleen het werk, maar ook het toevertrouwen van werkzaamheden en de vergrijzing in de organisatie
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Vriendin is misschien vergeten dat ze zelf een langere inwerkperiode nodig heeft gehad dan ze nu denkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 27 april 2017 @ 21:40:

Is je vriendin nu je leidinggevende, of niet? ? ? ?



Dat maakt best wel wat uit.



Het is mogelijk dat je vriendin zich door jou bedreigd voelt.



Niet vragen om verbeterpunten, dat impliceert dat je fout bent en gecorrigeerd moet worden. Het impliceert ook dat jij het er mee eens bent dat je fout bent, onvolkomen, onvolledig.

Dat is gewoon een onderdanige positie en dat is onnodig.



Stel je leidinggevende de volgende vraag: Als jij over zes (twaalf) maanden terugkijkt en tevreden over mij bent, wat heb ik dan gedaan?





Vriendin is momenteel wel mijn leidinggevende, omdat zij er jaren werkt. Bedoeling is dat wij straks op een gelijke positie werken.Ieder haar eigen werkgebied. Zij meer intern en ik extern. Zij werkt ook al bijna 10 jaar.



Komende week run ik een afdeling alleen, omdat ander collega op vakantie is. Hou mijn hart nu al vast ????.



Bedankt voor je feedback. Zeer scherp ..:)
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu slapen, morgen reageer ik wel weer
Lach, leef..
T'is analytisch i.p.v. analystisch.

Zoek werk wat je wel ligt.



Voor een vriendin werken lijkt me sowieso al niks.

Ik hou werk en privé liever gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delhi23 schreef op 28 april 2017 @ 18:54:

T'is analytisch i.p.v. analystisch.

Zoek werk wat je wel ligt.



Voor een vriendin werken lijkt me sowieso al niks.

Ik hou werk en privé liever gescheiden.Bedankt voor je reactie.
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken , het heeft mij aan het denken gezet.



Ik snap dat velen zeggen " ik zou nooit voor een vriendin werken ". Dit is ook niet de bedoeling, het is gewoon tijdelijk. Ik moet gewoon alles leren. Ik zit straks voor 70% in het buitenland voor werk , met mijn projecten.

Dus ik ga straks echt niet veel met haar werken.



Gisteren was er weer zo'n voorval, en toen heb ik iemand van HR gesproken die erbij was op dat moment.



Toen heb ik even uitgelegd wat mij dwars zat.. Zij gaf dat alle nieuwe mensen met hetzelfde probleem in het begin tegen aan lopen inclusief zijzelf .

Toen zij in deze organisatie begon had zij ook dezelfde probleem, zij kreeg het gevoel dat zij uit een ei kwam.



De tip was : niet het persoonlijk aan te trekken.



Dus ik ga mijn best doen, en ga het doorzetten.

Ik heb als zzp'er voor grotere dillemma's gestaan.



De branche is ontzettend leuk en er zijn zoveel kansen.



Fijn weekend allemaal !
Lach, leef..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven