Vancouver Island en British Columbia

27-04-2017 20:33 17 berichten
Beste mensen,



Over een paar maanden gaan we naar British Columbia, o.a. om familie te bezoeken. Daarna zijn we van plan een dag of vier door te brengen op Vancouver Island en een nog een dag of vier elders in British Columbia (een rondrit met start- en eindpunt Vancouver).



Wat mogen we niet missen op Vancouver Island? We willen o.a. Tofino bezoeken en walvissen kijken. Waar kun je dat het beste doen? En een rondrit door British Columbia vanuit Vancouver zonder de hele dag in de auto te zitten: wat raden jullie aan qua bezienswaardigheden? We krijgen pasjes waarmee we gratis de National Parks in kunnen.



Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je niet een paar boeken van de bibliotheek en ga je het zelf uitzoeken. Er zijn zoveel opties in die omgeving. Leuk vooruitzicht trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Op Vi zou ik zeker naar Victoria gaan; een erg leuke stad. Wij hebben van daaruit een orkatocht gemaakt.

Bij Tofino absoluut het pacific rim park bezoeken; prachtig!!

Wij hadden 3 nachten Tofino en 1 nacht Victoria; achteraf gezien had ik liever 2/2 gedaan.



Een eendaagse tocht vanuit Vancouver vind ik lastig aan te geven. Whistler heeft wel een leuke relaxte sfeer.



Edit; je zegt 4 dagen. Dan toch echt naar de Canadian rockies !!
Dankjewel voor je reactie, raccoon. Ik heb al uitgebreid op internet zitten kijken, maar er zijn zo veel mogelijkheden dat ik er niet uit kom. Daarom wil ik graag van mensen die er zijn geweest horen wat aan te raden en mogelijk is in de acht dagen in totaal die we op Vancouver Island en in de rest van British Columbia doorbrengen.
quote:girasole3 schreef op 27 april 2017 @ 20:41:

Op Vi zou ik zeker naar Victoria gaan; een erg leuke stad. Wij hebben van daaruit een orkatocht gemaakt.

Bij Tofino absoluut het pacific rim park bezoeken; prachtig!!

Wij hadden 3 nachten Tofino en 1 nacht Victoria; achteraf gezien had ik liever 2/2 gedaan.



Een eendaagse tocht vanuit Vancouver vind ik lastig aan te geven. Whistler heeft wel een leuke relaxte sfeer.



Edit; je zegt 4 dagen. Dan toch echt naar de Canadian rockies !!



Kijk, daar heb ik wat aan. Dankjewel, Girasole! Twee dagen Victoria, met een orkatocht van daaruit, en twee dagen Tofino. Klinkt goed.



En de Canadian Rockies, daar wil ik zelf ook graag naartoe. Welke National Parks zijn een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het eigenlijk allemaal prachtig; maar dan toch op 1 de Icefields parkway en op 2 Morraine Lake.

Je kunt halverwege een gletsjertocht maken (wij hadden vooraf gereserveerd, dus dan kun je zeker mee op die tijd).

Maar er is echt zoveel moois te zien onderweg.



Reserveer ook zeker de ferries van/naar VI vooraf.

Wij waren er in augustus en dan zijn die erg druk.
Alle reacties Link kopieren
Op Vancouver Island naar Juan de Fuca Provencial Park. Betoverend mooi bos aan de oceaan.



Dagje Victoria, mooie stad.



Sowieso prachtig, Vancouver Island.
Alle reacties Link kopieren
Chemainus is ook heel leuk voor een tussenstop om even doorheen te wandelen. Dit dorpje staat helemaal in het teken van ontzettend mooie muurschilderingen. Sla vooral het lokale snoepwinkeltje niet over
"Nee" is ook een antwoord.
quote:raccoon schreef op 27 april 2017 @ 20:37:

Waarom haal je niet een paar boeken van de bibliotheek en ga je het zelf uitzoeken. Er zijn zoveel opties in die omgeving. Leuk vooruitzicht trouwens.



Hahaha. Gaan er echt nog mensen naar de bibliotheek om in boeken dit soort dingen uit te zoeken?



Verder. Insider informatie is soms handiger en vaak leuker.



@TO

Wij zijn ook een dagje naar whistler gereden, vonden we ook heel leuk.
Victoria islsnd en Whistler, peak to peak. Ik weet niet of ik het goed schrijf. Schitterend!
Alle reacties Link kopieren
De sea to sky highway is prachtig (van Vancouver naar Whistler), de Icefields Parkway zo mogelijk nog mooier. Halverwege die weg is de Athabasca Glacier en die kun je van dichtbij bekijken. Dat kan met een soort offtheroad bus, maar veel en veel mooier, is om met een gids te voet die gletscher op te gaan. Dit moet je ruim van tevoren boeken, want er zijn maar beperkt aantal plaatsen per dag. Je kunt hier boeken. Niet goedkoop, maar een van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb, zeker het hoogtepunt van 4 weken Canada.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meyana schreef op 27 april 2017 @ 21:04:

Chemainus is ook heel leuk voor een tussenstop om even doorheen te wandelen. Dit dorpje staat helemaal in het teken van ontzettend mooie muurschilderingen. Sla vooral het lokale snoepwinkeltje niet over Chemainus inderdaad! Kon niet op de naam komen. Prachtige plaatsje voor een lunch & wandelingetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 27 april 2017 @ 21:09:

[...]





Hahaha. Gaan er echt nog mensen naar de bibliotheek om in boeken dit soort dingen uit te zoeken?



Verder. Insider informatie is soms handiger en vaak leuker.



@TO

Wij zijn ook een dagje naar whistler gereden, vonden we ook heel leuk.



Nee, wij zoeken alles zelf uit en is het echt zo vreemd om naar de bibliotheek te gaan? En als mijn man gaat lezen dan komen wij op de mooiste plekjes terecht.

Ik ben meerdere keren in BC Columbia geweest en Vancouver Island geweest.
quote:Meyana schreef op 27 april 2017 @ 21:04:

Chemainus is ook heel leuk voor een tussenstop om even doorheen te wandelen. Dit dorpje staat helemaal in het teken van ontzettend mooie muurschilderingen. Sla vooral het lokale snoepwinkeltje niet over



Ja dit plaatsje dus! Bij het lezen van je topic dacht ik alleen maar " hoe heette dat plaatsje ook al weer?"

Morraine Lake ( en ander meer daar in de buurt, kom even niet op de naam) zijn ook aanraders. Wij hadden jaren geleden meer tijd en maakten een grotere ronde ( vanuit VI met postboot in 2 dagen naar Bella Coola en van daaruit richting Banff en terug naar Vancouver). Prachtige tocht, vanaf de boot ook dolfijnen en walvis ( heel ver weg maar toch) gezien. Mss toch de oversteek maken naar BC vanuit het noorden can VI maar dan met een snellere ferry? Veel plezier, prachtige omgeving daar!
quote:raccoon schreef op 28 april 2017 @ 00:19:

[...]





Nee, wij zoeken alles zelf uit en is het echt zo vreemd om naar de bibliotheek te gaan? En als mijn man gaat lezen dan komen wij op de mooiste plekjes terecht.

Ik ben meerdere keren in BC Columbia geweest en Vancouver Island geweest.



Mwoah. Hangt er van af welke generatie je bent maar voor velen van mijn generatie is dat niet de eerste keuze nee.



Verder vond ik je reactie nogal raar want wat is er mis met ervaringen en tips van anderen horen? Deze reactie net zo "nee wij zoeken alles zelf uit"

Prima. TO ook en ik zelf ook maar dat combineer ik alsnog met ervaringen van anderen.



Maar goed. Have fun in de bieb ;)
Hartelijk dank voor alle tips! Ik schrijf alles op en ga dan een route plannen.
Alle reacties Link kopieren
een beetje een late reactie maar ik was druk! Wij wonen in de Okanagan, BC Canada en ik zou via Whistler naar Lilloett rijden. In Whistler heb je in augustus Crankworx, een supergoed Mountainbike festival van 2 weken. Wij gaan ieder jaar omdat mijn 2 neefjes meedoen en het is altijd gezellig.

In Lilloett (op de hoek richting Kamloops) zit een winery van een leuk Nederlands stel met zeer goede wijnen. Vervolgens doorrijden naar Kamloops (niet zeer bijzonder) en dan afhankelijk of je veel wilt rijden, richting de Rockies zie de andere tips.

Mocht je daar geen zin in hebben, kun je naar Revelstoke rijden en dan via Nakusp (hot springs) richting Vernon naar Kalamalka Lake (staat in de top 10 van de mooiste meren in de wereld en voor veel toeristen niet bekend) en naar Okanagan Lake (zie mijn avatar van mijn dagelijks uitzicht). Via Kelowna naar het zuiden en dan via Princeton weer naar Vancouver.



Supermooie rit met heel veel mogelijkheden om te stoppen voor een hike, een wijntje en genieten van de natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven