Hoelaat gaat jullie 10 jarige naar bed

27-04-2017 20:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik benieuwd naar ;)
Alle reacties Link kopieren
19.30 naar de slaapkamer om nog even te lezen, uurtje of 20.00 gaat ze slapen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
TO begint?
9 uur, mag dan nog een uur iets voor zichzelf doen.

In weekend en vakanties later, ik kijk dan niet naar de tijd
quote:Nouschi schreef op 27 april 2017 @ 20:51:

19.30 naar de slaapkamer om nog even te lezen, uurtje of 20.00 gaat ze slapen.Das vroeg! Mijn 6-jarige ligt er pas om 20h in slaapt vaak pas rond 20:30. Leg ik haar er eerder in dan komt ze geheid niet in slaap en loopt tot 22h te spoken..
Alle reacties Link kopieren
Hier eentje van 9, die gaat ook rond half acht naar boven, acht uur slapen. Op vrijdag en zaterdag vaak een half uurtje later.
Voor 20.00 uur erin door de weeks. Mag ze nog wel lezen in bed.

In de weekenden half uur langer. Vakanties later.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 27 april 2017 @ 20:51:

TO begint?Om 19.45 naar boven en dan nog een half uur lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 27 april 2017 @ 20:53:

Hier eentje van 9, die gaat ook rond half acht naar boven, acht uur slapen. Op vrijdag en zaterdag vaak een half uurtje later.Ja precies, weekend hier meestal ook wat later.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Half 8 en dan nog een half uurtje lezen of huiswerk overkijken. In weekend 8 uur.
quote:miems schreef op 27 april 2017 @ 20:53:

[...]





Das vroeg! Mijn 6-jarige ligt er pas om 20h in slaapt vaak pas rond 20:30. Leg ik haar er eerder in dan komt ze geheid niet in slaap en loopt tot 22h te spoken..



Is niet vroeg. En niet alle kinderen hebben evenveel slaap nodig. De een wat minder dan de ander.



Mijn 10 jarige slaapt zo 11 uur weg. Minder gaat ze van rellen en mokken.
Alle reacties Link kopieren
Doordeweekse dagen acht uur er in. Iets voor achten naar boven dus. Op zaterdag is het wel eens wat later, maar niet heel laat. Trekt ie niet zo goed.
Die van mij gaan om 20:00 naar boven en lezen nog een half uur. In het weekend gaan ze een half uur later naar bed. Volgens mij is het een heel normale tijd voor kinderen van tien, maar volgens mijn zoons mag iedereen uit de klas veel later naar bed.
quote:Fee-de-Goede schreef op 27 april 2017 @ 20:55:

[...]





Is niet vroeg. En niet alle kinderen hebben evenveel slaap nodig. De een wat minder dan de ander.



Mijn 10 jarige slaapt zo 11 uur weg. Minder gaat ze van rellen en mokken.Nou ik schrijf het ook eigenlijk meer uit verbazing. Mijn oudste lijkt echt niet meer nodig te hebben, maar als ik de reacties hier lees gaat ze dus behoorlijk laat naar bed. Daar was ik me niet zo van bewust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 27 april 2017 @ 20:56:

Die van mij gaan om 20:00 naar boven en lezen nog een half uur. In het weekend gaan ze een half uur later naar bed. Volgens mij is het een heel normale tijd voor kinderen van tien, maar volgens mijn zoons mag iedereen uit de klas veel later naar bed.Volgens mij zeggen alle kinderen dat en die kunnen dus per definitie niet allemaal gelijk hebben.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Vind ik normale bedtijden voor een 10-jarige. Mijn zoon is 7 bijna 8 en gaat tussen 19.15 en 19.30 uur naar bed. Kwartiertje lezen en gaat het licht uit. Zie hier nog vaak kinderen van zelfde leeftijd of nog jonger om 19.30 uur op straat spelen doordeweeks... persoonlijk vind ik dat erg laat..
Rond 20.00-20.30 door de week. In het weekend wat later.
gemiddeld om 19.30



wakker rond 6.40
Alle reacties Link kopieren
quote:miems schreef op 27 april 2017 @ 20:58:

[...]





Nou ik schrijf het ook eigenlijk meer uit verbazing. Mijn oudste lijkt echt niet meer nodig te hebben, maar als ik de reacties hier lees gaat ze dus behoorlijk laat naar bed. Daar was ik me niet zo van bewust.

Verschilt enorm per kind. Ik heb een avondkind, die ging op die leeftijd echt niet voor 21 uur slapen.

En ik heb een ochtendkind, die sliep meestal al voor 20 uur.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hier was het op die leeftijd 20.15 licht uit. Sinds gingen ze om 19.00 uur douchen en dan nog naar beneden. Soms gingen ze om 19.45 naar boven om alles te doen.



Volgorde van dingen maakte mij verder nooit uit. Tijd van licht uit werd wel redelijk strak gehandhaafd.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 27 april 2017 @ 20:54:

[...]





Om 19.45 naar boven en dan nog een half uur lezen



Hier precies hetzelfde! Moet wel zeggen dat zoon nog wel eens lang wakkerligt (is een bijwerking van de ADHD-medicatie), maar voor hemzelf is het goed om in z'n bed te liggen, prikkelarm, met evt. een boekje en zo tot rust te komen. Als hij langer beneden blijft, wordt hij alleen maar rustelozer en komt er van slapen helemaal niets meer.



Hij kan gelukkig wel goed uitslapen, dus doet dat in het weekend / vakantie rustig tot een uur of 9.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bijna 10-jarige gaat om 19.15 naar bed, leest dan vaak nog een half uurtje en slaapt dan meestal met zijn hoofd op het boek. 20 u gaat sowieso de lamp uit. Slapen doet hij tot ca 7.00/7.30 uur. Nog bijna het klokje rond dus.
Alle reacties Link kopieren
21:30.nooit veel slaap nodig gehad.
Toen dochter 10 jaar was ging ze 20.00 uur naar boven, tanden poetsen, nog even lezen en slapen. In het weekend wat later.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ene kind slaapt met het licht aan, dus 'licht uit' was niet aan de orde als slaaptijd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven