Wij proberen zwanger te worden 2016

30-06-2016 21:06 1390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vervolg op een ander topic die helaas gestopt moest worden! Leuk om de tabel bij te houden en ook mee te schrijven en ervaringen te delen!



NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeN.O.D.ZwangerUDBijzonderhedenFloraaa30/36114/10 jongen9/6/179/4 gestopt met pil/ 20 jan 20 wk echoknusengezellig24/25278/3xxdec'15 gestopt met pil/ 35 dgn cyclusNemo2628/322317/5 24/1/1725/2 gestopt met pil/ 28 dgn cyclusJyla25/251x10/12 20/8/17xBb8729/281101/11 4/9/1728/3 gestopt met pil/ 23/1 1e echoVizslalover28/3211517/5 meisje 25/1/1728 dgn cyclusMandy199126/251318/10 22/6/179/6 gestopt met spiraal/ 7/2 20 wk echoMiertjee25/261630/9 half septjan gestopt met spiraal/onregelm. cyclus

is zwanger!

is bevallen!

UD is uitgerekende datum.



Graag in dikgedrukte letters(!) aangeven als er iets in of uit de tabel moet!

JYeti & Fay88 ik heb jullie tijdelijk uit de tabel gehaald. Als je er weer in wilt horen wij het graag!
Alle reacties Link kopieren
Knus.. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Alles klinkt in mijn hoofd al zo afgezaagd. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
wat ontzettend verdrietig knus!! Ik blijf met jullie hopen op jullie kleine geluk. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Knus Wat vervelend nieuws.. Sterkte, ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Verlies al meer bloed en meer krampen. Dus dit was het dan. Voel me alweer wat beter dan gisteren. Ben blij dat het snel doorzet
Alle reacties Link kopieren
Nee knus!!! Wat ontzettend vervelend.. En nu al de derde keer kunnen ze niet iets van onderzoek doen waarom t fout gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan dan Nemo. Mmaar ze gaf aan dat er in slechts 5% van de gevallen een oorzaak uit kwam. Maar wij willen het wel doen. Stel we horen bij die vijf procent en het is misschien op te lossen met medicijnen oid zou dat fijn zijn. En anders kun je je erbij neerleggen dat je lichaam helemaal oké is en het gewoon dikke pech is steeds... ik moet woensdag weer naar de verloskundige en dan zullen we het er wel over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Shit knus. Super naar! Hopelijk kunnen ze een oorzaak vinden, zodat je er inderdaad of iets aan kan doen of je erbij neer moet leggen dat het niet voor jullie is weggelegd een tweede. En ik hoop dan heel erg dat het de eerste optie is!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt nog ooit een tweede in onze armen te kunnen sluiten vizslalover! Las net wel dat die bloedonderzoeken twee keer het eigen risico kosten. Dus 385,- eigen risico van mij en 385,- eigen risico van mijn man. Schrok er best wel van, wat een bedragen. €770,- dus. Een kind is natuurlijk niet in geld uit te drukken, maar misschien dat we het dan eerst nog een keer proberen... zal even bij de verloskundige navragen
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is wel flink! Bizar dat, dat van het eigen risico moet eigenlijk hè?! Hoop dat de verloskundige je daar meer over kan vertellen. Hoop voor jullie ook zeker dat jullie nog een tweede kindje in jullie armen kunnen sluiten!
Alle reacties Link kopieren
Wow knus dat zijn best flinke bedragen, ook van je cijfers schrik ik wel, dat ze er maar bij 5% achter kunnen komen.. toch kan ik me ook net als jou goed voorstellen dat je er erg veel voor over hebt.. en dat je alles in je macht eraan wilt doen voor dat 2e kindje, hopelijk kun je komende week bij de verloskundige er goed over praten. Hoe pikt je man het op?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een flink bedrag knus! Zeker omdat er maar in 5% wat uitkomt. Hoop dat de verloskundige jullie meer erover kan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Knus, wat een hoop geld inderdaad. Maar als het het waard is? Lastig zeg. Hopelijk kom je woensdag wat verder bij de verloskundige.



Ik ben de afgelopen paar weken een beetje rusteloos. Ik ben halve dagen gaan werken (fysiek zwaar werk), waardoor ik wat meer aan rust toekom. Met de kleine is alles goed en alweer bijna 24 weken, dus daar ben ik helemaal blij om. Voordat de baby komt wil ik nog zoveel dingen doen: we moeten nog de hele babykamer, onze slaapkamer moet veranderd worden, eigenlijk wil ik het huis nog een make-over geven, een poetsbeurt van hier tot Tokio, wil graag nog nieuwe ideeën uitwerken waar ik al heel lang mee loop. Maar aan de andere kant kunnen we binnen nu en een jaar zomaar een ander huis hebben. Blugh, nesteldrang keer tienduizend hier.



Edit: nu ik het zo terug lees, merk ik echt dat die hormonen af en toe een loopje met me nemen. Het is helemaal geen ramp - en mag juist blij zijn met wat ik heb -.
Alle reacties Link kopieren
Knus, succes vandaag weer!



Jayla, je neemt veel hooi op je vork zeg! Haha, ik denk inderdaad dat het de hormonen zijn; nesteldrang hihi! Hier eigenlijk helemaal niet toegeslagen.

Hoop dat je met die halve dagen wel meer van je lijstje kan afwerken, creeert toch rust in je hoofd! Misschien helpt het door een lijstje te maken met wat je wilt, kun je steeds wat afstrepen? Nu scheelt het wel dat wij niets meer aan onze eigenkamer hoeven te doen en onze kinderkamer is ook bijna klaar .



Jolien hoe is het met jou? Jou cyclus is ook alweer wat gevorderd.. hoop zo dat deze aanpak jullie gaat helpen!



En Mandy, Nogsteeds alles goed?



Nemo en viszla hoe is het met jullie, hoe valt het werk weer te combineren met jullie kleintje(s)?



Floraa lees je nog weleens mee? Ben erg benieuwd hoe het met jou gaat!



Hier gaat alles goed, misselijkheid is nu eindelijk bijna helemaal weg! Das fijn. Toch tot z'n 18-20 weken aangehouden!

Achter de computer (werk 40u achter de computer) krijg ik toch wel last van zeurende rug :( helpt wel om optijd te staan maar merk dat t langzaam meer wordt. Verder gaat alles goed!! Voel de kleine vol op!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Bb! Dan ben je inderdaad wel erg lang misselijk geweest. En goed om je rug denken, ik had bij mijn zwangerschap ook veel last van en hij is nu ook zwakker dan daarvoor. Dus zo nu en dan even benen strekken.



En jij ook een beetje rustig aan Jyla haha! Als de baby maar een lekker bedje heeft, dan kun je heel veel dingen na je bevalling nog doen. Moet wel een beetje om je lachen. Ik snap het wel hoor, maar echt, het heeft geen haast!



Hier erg veel zenuwen voor vanmiddag. Want na vorige week nog wel wat gebloed maar niet veel en vooral oud bloed. En dan vaak alleen smorgens. Dus of de miskraam is nog niet doorgezet of héél héél misschien is het toch wel goed. En ik hoop stiekem op het laatste. Al durf ik dat bijna niet eens..laatste twee dagen geen enkel bloed gezien. Jullie horen vanmiddag wel van mij of vanavond
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vanmiddag Knus!



Ik reageer vanmiddag even op de rest!
Alle reacties Link kopieren
Spannend knus! Ik ga voor je duimen!!



Jyla ik hoop dat je wat meer rust hebt met halve dagen!



Bb, je bent inderdaad lang misselijk geweest zeg! Ik ken overigens iemand die de hele zwangerschap heel erg misselijk is geweest (kan altijd erger dus;)) fijn dat je je kleintje goed voelt! Hoe staat het ervoor met de baby kamer?



Hier net 2 dagen gewerkt. Ik vind er niks aan ;) ben veel liever thuis met mijn kleine meisje! Gelukkig doet ze het erg goed bij de gastouder, dat scheelt wel. Heb de rest van de week vrij dus dat is fijn! Lekker de knuffeltjes inhalen met mijn schatje. Ze ligt nu heerlijk in de draagdoek bij me te slapen. Kan ik overigens alle zwangeren adviseren! Dragen is echt super fijn! Let er wel op dat je het ergonomisch doet.... ik heb een draagzak en sinds een paar dagen een draagdoek, moet het knopen nog wat beter onder de knie krijgen, maar mijn dochter ligt heerlijk bij me te slapen nu!
Alle reacties Link kopieren
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 6/7 weken zwanger, en zelfs een knipperend hartje gezien Het moet nog even landen, want dit had ik niet meer verwacht. Nu hopen dat we de komende spannende weken ook goed doorkomen... jeej ik ben even een beetje sprakeloos
Alle reacties Link kopieren
Oh knus wat ontzettend fijn!!! Gefeliciteerd super blij voor je/jullie!
Alle reacties Link kopieren
Dit is geweldig nieuws! Hopelijk blijft het zo goed gaan! Heel blij voor jullie! Mag je over 1 a 2 weken weer langs?



Hier gaat eigenlijk met spulletjes aanschaffen/babykamer alles op rolletjes. Kamertje is bijna af. De grote spullen allemaal in huis. Nu alleen wat kleine spullen nog, badje, lakentjes, beetje aankleding en wat speelgoed (we kopen dit ook maar niet te snel, ivm opa's oma's en tantes/ooms die de kleine mss ook nog willen verwennen ) kamertje is nu wit, met 1 licht grijze muur en div. grijze aankleding, kunnen alle kanten nog uit .



Viszla, mij lijkt het ook echt vreselijk weer te moeten werken.. op d'n duur gok ik dat ik het wel fijn vind.. wel heel fijn dat je na deze dagen weer kan knuffelen en bij haar kan zijn. Ook een hele verademing dat ze goed doet bij de gast ouder, dat neemt denk ik veel zorgen bij je weg, ik vind het nog een eng idee hoor.



Ons kindje gaat straks 1x naar zijn ouders, 1x naar mijn ouders en 1x kinderdagverblijf het eerste (zijn ouders) zie ik het meeste tegen op, vind dat erg spannend... zij hebben toch een erg andere levenswijze dan ik. Maar dat zullen vooral vast de hormonen zijn.. mijn ouders en opvang voelt voor zover wel goed. Maar blijft spannend.



Oh knus, ik blijf duimen dat het goed blijft gaan, vind het zo'n mooi nieuws, is jullie zo gegund!!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Mag over twee weken weer komen en over vier weken weer. Dat vinden we ook wel prettig! Leuk he, dat kamertje inrichten. En inderdaad worden ze vaak ook erg verwend door familie. Ik kan jullie vertellen dat thuis zijn ook niet alles is, aan de ene kant is het heerlijk. Maar ik ben nu drie jaar thuis en soms lijkt het me toch wel heerlijk om weer te gaan werken. Alleen gaan we er financieel dan niet veel op vooruit omdat we dan alle toeslagen kwijt zijn en we extra kosten krijgen in de vorm van opvang. Maar ik denk niet dat ik nog jaren thuis zit..
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later op de rest hoor, want zo'n verjaardag.



Maar knus wauw!! Die had ik niet zien aankomen. Wat fijn en ook dat je over twee weken weer mag. Ik blijf met je meeduimen.
Alle reacties Link kopieren
Knus, wat fantastisch nieuws!!! Jeetje, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet had verwacht, maar ben zo blij voor jullie!



Jyla, haha, jij wilt idd wel heel veel de komende weken :P Dat idee van lijstjes maken lijkt me een goeie, doe ik zelf ook altijd om een beetje orde in de chaos te scheppen :P



Bb, ik heb op het moment geen cyclus, ben aan de pil... Maar morgen prikles en ben benieuwd hoe dat gaat. Werk als verpleegkundige, dus prikken kan ik wel, maar het prikken op mezelf lijkt me compleet anders en doodeng :(
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit ook zeker niet verwacht! Ik was al blij toen ze begon met meten dat het groter was en het beeld al duidelijker was. Maar toen ze ook nog zei: hier klopt het hartje viel ik bijna van mijn stoel. En toen zag ik het ook. Zo bijzonder!



Ik duim ook voor jullie Jolien! Zo zie je dat er soms vreemde verassingen kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: Wauw Knus, wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd, snap dat je sprakeloos was/bent. Heel blij voor jullie.



Haha Jyla, ik ken je gevoel wel. Aan de kamers hoeven wij niks meer te doen, aangezien we vorig jaar in een nieuwbouw huis zijn gaan wonen. Maar ik wil ook idd even het huis van top tot teen helemaal schoon hebben. Gelukkig komen m'n moeder en zus helpen



Bb: fijn dat de misselijkheid over is. Dat lijkt me toch zo naar. Heerlijk he dat getrappel in je buik. Ik denk dat we het dalijk gewoon gaan missen.



Vizslalover: oef t lijkt me ook best een gemis als je weer aan het werk bent. Gelukkig Heb je wel wat om naar uit te kijken steeds.



Jolien: Snap wel dat dat anders is ja jezelf prikken. Maar hee, met de gedachten dat het voor een heeeel goed doel is kunne het vast.





Met mij nog steeds alles goed, echt een beetje aan t aftellen. Nog 3 weekjes werken. Over 2 weken liggings echo

Ben wel toe aan m'n verlof, wil steeds m'n bed niet uit 's ochtends haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat een super goed nieuws knus!! Wat een mooi wondertje in je buik!



Wat gaat het toch allemaal snel bij iedereen zeg!



Mandy heerlijk bijna met verlof! Geniet nog van t uitslapen



Vizsla pff weer werken ik heb er ook echt geen zin in. Nog een maand dan moet ik weer. Wel erg fijn dat t zo goed gaat bij de gastouder! En die draagdoek kan ik ook echt aanraden!



Jolien lijkt mij ook echt gek om jezelf te prikken. Ik prik heel veel op mn werk maar vind bij mezelf een glucose al een uitdaging. Maar t gaat je zeker lukken! T is voor een goed doel. Succes!



Bb wat leuk dat jullie al een hoop in huis hebben. En idd je krijgt veel van dat kleine spul.



Haha jyla je bent nogal wat van plan! Als je de grote dingen maar laat doen.



Hier echt een hele week de oudste erg ziek geweest. En de jongste heeft ook een paar dagen meegedaan dus eerst een middag met de jongste op de seh gezeten. Niet drinken, spugen, diarree en koorts. En de avond erna met de oudste. Al hebben ze toen ook gelijk weer naar de jongste gekeken. Maar t scheelde niet veel of we moesten blijven allebei dreigende uitdroging. Oh en toen kreeg ik t zelf ook. En mn vriend niet uiteraard

Maar we zijn weer beter al ben ik nu aan t snotteren... Verder gaat alles goed. Hij weegt al 7.5 kilo dus hij groeit fantastisch.

Volgende maand weer werken en heb er zo geen zin in..

Geef jij trouwens nog borstvoeding vizsla? Ik twijfel zo wat ik ga doen. Stoppen of nog doorgaan tot 6 maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven