Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!



Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!



@Fleet: ik ben zelf een couveuse baby geweest (met 26 weken geboren) en ik heb daar nu nauwelijks meer last van. Ja, bij de beademing hebben ze mijn stemband lekgeprikt waardoor die verlamd is, en door de zuurstof zijn mijn ogen slecht geworden, maar dat komt niet direct door het te vroeg geboren zijn. Dus het wil niet altijd zeggen dat het slecht blijft, zeg maar.



@Moon-Alisa: fijn, al die positieve dingen. Ik las in een ander topic(?) dat je financiële meevaller/tegenvaller een meevaller bleek te zijn?



#werk: na drie (!) dagen gaf de baas al aan dat het de bedoeling is dat ik permanent blijf(!!!). En daar zat mijn jobcoach bij, dus ik denk niet dat 'ie het zomaar ff zei.
Alle reacties Link kopieren
Ah sorry dat ik dat hier nooit meer gemeld heb... Ja ik krijg het afgesproken bedrag! Wel houden ze het eerst in om het daarna per 3 maanden alsnog te storten. Is best lastig rekenen, vind ik, je ziet niet automatisch wat je nog hebt in de maand.



Wat fijn Valeriaan!! Na drie dagen, hahahaha. Vind je het zelf ook een goede plek om langere tijd te blijven? (permanent, haha, is dat tot je 80e?)
Je kunt méér.
Geen idee of dat tot m'n 80ste is, Moon-Alisa. Ervan uitgaande dat ik tot m'n 100ste moet werken omdat de pensioenleeftijd waarschijnlijk alleen maar omhoog gaat in de toekomst...



Zijn we allemaal nog fit en energiek, mensen?

Het is een beetje stil geworden hier.



Ik heb donderdag een yoga les gehad. Ik dacht "lekker een uurtje ontspannen" maar oef... het was hard werken hoor

Dan had ik toch beter de body balance les kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben vandaag weer gaan hardlopen, dus fitter en energieker dan eerst Verder gaat het eigenlijk best lekker, hier. Redelijk weer, gezelligheid met vrienden. Alleen veel te veel chocolade, ik denk dat ik daar na de paasdagen maar eens een tijdje mee ga stoppen. Ik merk dat " 's avonds iets lekkers eten' een gewoonte is geworden en dat is niet de bedoeling... Verder ga ik eens op zoek naar nieuw hardloopschoeisel, een vriendin gaf me de tip die ik nodig heb om het hardlopen weer op te kunnen bouwen zonder last van een oude blessure.
Wat fijn Valariaan!! Is het toch nog goed gekomen!



Yoga is in het begin wel aanpoten, maar hoe vaker je het doet hoe meer gewenning er in komt en het je beter afgaat.



Moon, hoe gaat het met je vriend? En met de nieuwe vriendin in wording?



Fiool, oh ja, de chocolade... Hier komt het even ook niet meer in huis als deze paaseitjes op zijn. Hardloopschoeisel mag je tegenwoordig op een runway testen, kijkt de verkoper even met je mee. Vond dat heel handig!



Mentaal gaat het hier heel goed eigenlijk. Lichamelijk wat minder, die -5 kilo gaat het 'em niet worden. Nu heb ik er eigenlijk ook weinig moeite mee omdat ik verder lekker in mijn vel zit. Al voel ik me wel beter als ik gezond eet dus na maandag trek ik de teugels weer aan. Bewegen gaat wel redelijk, al heb ik gisteren en vandaag niet gesport omdat ik niet lekker ben en twee vermoeiende dagen heb gehad. Zal volgende week ook beter gaan.
Hi allemaal,



Hier gaat het goed hoor. Qua gewicht schommelt ik een beetje, maar wel binnen een gezond BMI gelukkig. Ik zal wel blij zijn als de paasdagen voorbij zijn. Weg met die paaseitjes enzo. Natuurlijk bepaal je zelf wat je eet, maar als iedereen om je heen zit te vreten dan is dat best frustrerend. En ik ben eerlijk: ik trek dat niet. Dus dan doe ik maar gewoon mee met eten.



Gelukkig is de sportschool morgen gewoon open, dus ik ga even een lesje bodypump doen morgen Beetje compenseren voor de brunch waar ik morgen heen ga.
Bij mij zijn ze niet open maandag. Dan maar donderdag weer yoga.



Oh, en ik zei toch in het begin van het topic dat de sportschool in mijn woonplaats een hele kleine zaal had? De yoga was in mijn woonplaats, en nu blijkt dat ze hebben verbouwd. De sportzaal is nu net zo groot als die in de sportschool waar ik normaal gesproken naartoe gaan. Dus 45 minuten fietsen hoeft niet meer
Alle reacties Link kopieren
Het laatste paasei + glas wijn is naar binnen gewerkt Morgen ga ik weer uitgebreid sporten.



Pasen was heel gezellig, met familie en een hoop kleine neefjes en nichtjes. De oudsten hebben eieren gezocht, de kleintjes hebben een beetje rondgescharreld, het weer was mooi en het gezelschap goed. Wat kan je je nog meer wensen?
Zit je nu weer in het energiek & fit ritme, fiool?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven