Uitgerekend 14 t/m 20 augustus 2017

04-01-2017 21:26 489 berichten
:cheer2: Joehoeee wij zijn zwanger!!! :cheer2:

Lekker schrijven over alles wat ons bezig houdt tijdens onze zwangerschappen!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bloempie8
(28/29)
Eerste 16 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 7 augustus! :love:
Geluksboompje
(30/34)
Eerste 13 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 9 augustus! :love:
Wanhopia
(34/33)
Eerste 21 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 13 augustus! :love:
Skopje
(30/41)
Eerste 13 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 15 augustus! :love:
Estrella
(32/34)
Tweede
(4 jr)
17 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 18 augustus! :love:
Stjerna
(33)
Eerste 22 augustus Jongen! :heart: Bevallen op 22 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje! :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Beetje-vreemd
(38/23)
Derde
(13 + 11 jr)
17 augustus Jongen! :heart:
Kleinedingen
(28/31)
Eerste 18 augustus :heart:
Sleepingbeauty87
(29/31)
Eerste 20 augustus Verrassing! :heart:
:hug: Eva777, phlee87 & Babbes


Inloggen: Augustus-2017 en wachtwoord: Augustus
anoniem_324163 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 22:21
68.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik heb echt lang niet van me laten horen. Sorry! We zijn dit weekend pas weer teruggekomen uit Nederland en ik ben nu weer hard aan het werk hier. We hebben genoten van de paasvakantie. Familie en vrienden gezien en nog een paar daagjes in een bungalow gezeten om lekker in de natuur te fietsen. Hebben jullie fijne dagen gehad? Nog plannen voor Koningsdag?



Wij hebben ook globaal naar geboortekaartjes gekeken. Het is hier niet gebruikelijk om ze te versturen, maar we gaan het gewoon doen. Veel te leuk! Ik heb op internet al een pagina gevonden waar een aantal mooie exemplaren opstaat, maar we hebben de definitieve keuze nog niet gemaakt. Zijn er hier meiden die ze zelf gaan ontwerpen?

We zijn van naam veranderd voor de kleine! We dachten echt dat we het zeker wisten, maar afgelopen twee weken begonnen we de naam steeds vaker hardop uit te spreken en het bleek dat we allebei onze twijfels kregen. We hebben nu een nieuwe waar we heel blij mee zijn.



Wat ziet het Bednest er trouwens handig uit zeg. Lijkt me ideaal!



Was vandaag bij de dokter en vroeg gelijk even naar de reden voor mijn gejaagd gevoel sinds twee dagen. Bij de volgende keer bloedprikken voor de Sullivan-test (ik krijg inderdaad dat smerige drankje) moet er ook even naar mijn schildklierwaardes worden gekeken. Bloeddruk was in ieder geval wel helemaal prima gelukkig. Loop nu trouwens elke dag met die steunkousen. Als ik ze tijdens het werk niet aandoe, voel ik het echt gelijk in mijn benen.



Geluksboompje, heb je al geïnformeerd naar de mogelijkheid om te kolven op het werk? Kan me echt voorstellen dat als er geen speciale ruimte voor is, je daar tegenop ziet. Oh ja, we werken inderdaad nu allebei fulltime. Kinderen gaan hier vanaf 2 jaar naar de peuterschool waar ze ook lunchen (warm) en daarna een middagslaapje doen. School duurt hier over het algemeen tot ongeveer half vijf. De eerste twee jaar kan je kind hier naar de crèche voor 5 of 7 uurtjes en dan 5 dagen per week.. Er zijn ook gevallen waarbij de opa´s en oma´s de zorg 5 dagen per week op zich nemen.



Heeft de rest al een KDV op het oog of gaan jullie daar later pas naar op zoek?



Cupcake, hier geen ervaring met een auto met drie deuren. Weet je vriend al meer over de problemen op zijn werk? Hopelijk valt het allemaal mee.



Skopje, ga je uiteindelijk een echo cadeau doen? Leuk dat de kids zo betrokken zijn!
Alle reacties Link kopieren
Estrella: klinkt als een paar leuke dagen die je hebt gehad afgelopen periode. Wij willen straks met baby een midweek ongeveer naar een bungalow park gaan en lekker zwemmen etc.



Ja de naam nog wel enige twijfel maar ben er ook wel aan gewend. Ik ben vaak veel te veel bezig met 'wat zouden anderen er van vinden ' en dus speel ik vaak op safe. Deze naam is niet zo safe maar past wel bij ons, onze culturen en bij de eisen die we aan een naam hebben. Vooralsnog hebben we dus een naam maar ik heb partner wel gezegd dat als ze geboren is en de naam past niet bij haar dan wordt het iets anders. De kans is klein dat er een oerhollands blond meisje uit komt maar toch haha.



Het werk van partner niets meer van vernomen dus we kijken het even aan wat er gaat gebeuren.

Kdv nog niet naar gekeken maar in principe ben ik straks werkloos dus kan ik zelf voor ons kindje zorgen. Het kdv hier in de buurt heeft wel eigenlijk altijd plek, dat had ik al nagevraagd. Mocht ik dus snel een baan vinden dan is er mogelijk wel daar altijd een plek. Ik ben er nog niet gaan kijken ofzo maar onze toekomst ligt nog helemaal open dus voor mijn gevoel is het nu nog niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Estrella, ik was al benieuwd hoe jullie het hebben gehad in Nederland! Jullie zijn hier zo te lezen lekker lang geweest. Heerlijk om er even tussenuit te zijn en te fietsen in de natuur. Heb je nog lekkere paaseitjes gescoord? is jouw partner Spaans trouwens of heeft hij ook familie in Nederland? Wat grappig dat jullie toch een andere naam hebben gekozen. Dan ben ik ook wel weer nieuwsgierig... is het een Spaanse of Nederlandse naam of kan het beide? Balen dat je dat vieze drankje moet straks!



Kdv.. Ook iets wat ik eigenlijk zsm moet gaan regelen. Ik heb geen vaste dagen op het werk dus heb ook nog eens flexibele opvang nodig. Op de 1 of andere manier staat het idee van langer thuis blijven mij wel aan. Ik herken mezelf bijna niet haha. Ik vond vrouwen die stopten met werken wanneer er kinderen kwamen altijd maar raar en dat zou ik nooooit doen. Ik wil ook niet stoppen maar vind het verlof wel erg kort. Misschien denk ik daar wel anders over als hij er eenmaal is. Vind het maar lastig eigenlijk! Op het werk heb ik het onderwerp kolven nog niet aangekaart. Misschien eerst maar even afwachten of het wel lukt allemaal?



Dat lijkt me ook heerlijk cupcake. Lekker zwemmen met zo'n ukje. Gelukkig lijkt alles rustig op het werk van je vriend. Wel balen van jouw werk, maar even een tijdje voor jullie kindje zorgen straks is wel fijn. Kun je altijd rondkijken naar een nieuwe baan als je een beetje ritme hebt gevonden met de kleine.



Geen plannen voor koningsdag. Het wordt koud en nat geloof ik.. mijn niet gezien, ik blijf lekker op de bank denk ik tot vriend thuis komt van z'n werk. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuke Koningsdag gehad allemaal ondanks het slechte weer?

Hier heb ik er weinig van meegekregen. Had een oranje tompouce wel lekker gevonden:-)



Cupcake, gelukkig dat jullie geen negatieve berichten meer hebben gekregen over het werk van je vriend. Hopelijk blijft het alleen bij dat ene gerucht. Vervelend dat je straks werkloos bent en weer moet gaan solliciteren, maar tegelijkertijd ook heel fijn dat je dan in de beginperiode zelf voor de baby kan zorgen.



Geluksboompje, ik snap heel goed wat je zegt over de wens om langer thuis te blijven. Het verlof is ook echt heel kort. Als jullie het financieel redden en er is dus geen noodzaak dat je gelijk daarna weer aan de slag gaat, kan je het inderdaad tijdens je verlof beslissen. Er zijn vrouwen die het niet werken en het verzorgen van de baby super zwaar vinden en het liefst zo snel mogelijk weer beginnen en anderen willen het verlof juist rekken. Soms is het van tevoren moeilijk te overzien, maar het zegt wel al veel dat je er in ieder geval over aan het nadenken bent:-)

Mijn vriend is trouwens Spaans. We hebben een naam gekozen die hier voorkomt, maar hij is makkelijk uit te spreken.



Ik heb uiteindelijk een paar dagen geleden de wat grotere spullen besteld die we nog nodig hadden voor de kleine. Het aankleedkussen en de kinderstoel zijn al bezorgd. De ligstoel en de luiertas komen volgende week! Het wordt hier lekker vol. Het aankleedkussen heb ik

gelijk maar goed opgeborgen, want ik vrees dat mijn kat anders gelijk zijn nagels erin gaat zetten. Hij heeft de vorige ook kapot gemaakt. Zijn jullie huisdieren een beetje respectvol met de nieuwe spullen?
Alle reacties Link kopieren
Ja Koningsdag, weinig van mee gekregen ook. Ik had geen zin om de stad in te gaan dus heb vanaf de bank even naar de koninklijke familie gekeken op de tv. Zelfs geen oranje tompouce gegeten hihi.



Estrella fijn dat de grotere spullen in huis zijn! Hier afgelopen weekend ook de laatste grote aankopen gedaan bij ikea. Na een druk weekend daar rond slenteren was wel vermoeiend zeg. Kreeg voor het eerst harde buiken dus ook maar rustig aan doen. Buik wordt nu ook wel groot en zwaarder, bij jullie ook?



Ja vind ik ook lastig hoor met de huisdieren! Onze hond en poes en komen niet boven en daar liggen de meeste spullen. Sinds een weekje zijn we bezig om onze hond te leren niet meer continu op de bank te springen/liggen. Ze is heel aanhankelijk en ben bang dat dat wel eens een probleem kan worden als de baby er is. Gaat nu gelukkig heel goed al. Ben benieuwd.. Katten met hun nagels! Daar is inderdaad niks veilig bij. Hopelijk laten ze de spullen een beetje heel



En hoe is het verder met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed! Wij starten vandaag met de cursus 'samen bevallen' dus ik ben reuze benieuwd en ook wat zenuwachtig.



Koningsdag daar doen wij ook niet aan mee. We hebben een vrije dag gehad en lekker wat in de tuin gedaan. Afgelopen weekend de hele tuin omgegraven en nu wachten op de schutting en dan kan daarna eindelijk het gras erin.. lijkt wel een jarenplan :(.



Qua spulletjes: wij moeten nog een babyfoon, iso-base, wipstoel en box. Geloof dat we dan alles hebben maar ik ben zo bang dat ik het meest logische vergeet te kopen hoewel ik er nog niet achter ben wat dat dan moet zijn. Box en wipstoel kunnen we van familie overnemen als ik daar op tijd iets van hoor anders koop ik het zelf toch nieuw. Heb er niet meer zoveel geduld voor om op alles te wachten, wil de dingetjes toch in huis hebben vooral omdat ik niet meer veel kan lopen. Kinderstoel kopen we pas op een later moment want de baby kan er nu toch nog niet in.



Buik begint wel groot te worden en te bewegen. Echt zwaar vind ik hem nog niet alleen wanneer ik op mijn zij lig dan moet er echt een kussen onder anders trekt de buik me te veel. Na het eten ga ik ook het liefst liggen om de buik zoveel mogelijk ruimte te geven, zit anders echt allemaal niet zo lekker. Soms heb ik wel last van rugpijn boven in mijn rug waar ik dan veel last van heb. Verder mag ik niet klagen eigenlijk. Ja maagzuur nog steeds maar ik neem er geen medicatie voor en op zich kan ik er wel mee leven. Af en toe een cracker helpt ook wel.



De kleine is wel lekker druk sinds een paar dagen. Voel haar eigenlijk de hele dag zo ongeveer lijkt het wel. Je merkt ook opeens dat ze veel sterker wordt, dat zullen jullie ook wel herkennen. Je ziet echt de buik bewegen als ze nu trapt en soms dan beweegt er zo een bult haha. Dan draait ze denk ik met iets tegen mijn buik aan. Van het weekend zat ze weer heel laag en dan zit ze echt de hele tijd op mijn vagina/anus te trappen. Voelt niet echt heel fijn dus ik ben blij dat ze nu weer een beetje hoger zit.



Ik maak me wel wat zorgen om mijn gezondheid. Mijn hartslag voel ik super erg, je ziet zelfs mijn nek en buik bewegen op mijn hartslag zo hard gaat die door mijn lijf, herkennen jullie dat? Verder nog een beetje zorgen om mijn bloeddruk, ik heb altijd een enorm lage bloeddruk gehad en nu is die opeens toch hoog. Ik wil dat wel in de gaten houden. Ook mijn suikers wil ik in de gaten houden omdat ik vaak zin heb in zoet/suiker. Volgende week hebben we weer controle dan ga ik die dingen allemaal na laten kijken. Ook wil ik graag weten of ons kindje goed groeit omdat ze bij de 20-weken echo aan de 'kleine' kant was. Ze lag iets onder de lijn maar dat was niet schokkend oid werd er gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat wilde ik nog vragen, hoe het slapen gaat. Dat gaat bij mij nog prima gelukkig, nergens last van. Heb je zo'n voedingskussen cupcake? Die heb ik niet, ben benieuwd of dat fijn is? Wipstoel hebben we ook niet, heb gelezen dat sommige mensen dat echt een miskoop vonden dus wacht het af.. Babyfoon moet ook nog steeds maar heeft voor mijn gevoel ook niet zo'n haast omdat hij toch bij ons slaapt eerst.



Ik had vorige week een paar drukke dagen en voelde toen amper leven. Werd daar toch een beetje angstig van. Nu voel ik hem weer volop. Vanochtend voelde ik bovenin een handje of voetje van links naar rechts gaan haha. Ook ik voel soms trapjes bij mijn blaas en aan de binnenkant zelfs richting mijn billen. Wat jij ook zegt haha! Dat voelt echt vervelend, heel raar.



Dat van je hartslag herken ik! Heb het ook aangegeven bij de vk. Vooral als ik rustig zit voel het soms heel erg en soms lijkt het over te slaan. Ik had dat eigenlijk vanaf het begin al. Het lijkt nu wel wat minder te worden en hoorde erbij volgens mijn vk omdat je hart harder moet werken. In mijn hals voel ik mijn hartslag ook heel duidelijk. Mijn bloeddruk was 2 weken gelden nog goed 62/128. Over 2 weekjes weer controle.



Moet je dan een doorverwijzing krijgen van de vk voor een groei echo cupcake?
Alle reacties Link kopieren
Ohja, project tuin. Hier ligt de tuin ook op de schop. Ben blij als het klaar is!! Nog een paar weekjes..
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Gisteren de 24 weken controle gehad en alles is goed. Altijd weer een opluchting. Ik voel de baby vaak bewegen en mijn buik is nu ook meer gegroeid/zichtbaar. Ik draag de baby in mijn rug is er gezegd en gisteren zei de vk dat mijn baarmoeder hoog begint dus dat hij waarschijnlijk ook hoog zal eindigen..whatever that may bring...



Verder is de kamer zo goed als klaar. We kijken hoe ik me aan het eind van deze maand voel en mocht dat goed zijn en we zien een goeie vakantiedeal gaan we naar het zonnetje toe.



Hier ook wel een beetje een zorgen over hoe het zal gaan met de huisdieren. Als ik nu spulletjes laat zien wilt hond rammelaar en de knuffels pakken bv hahaha
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje: het slapen gaat goed ja! Ik heb inderdaad een voedingskussen en heb dat ook echt wel nodig. Dat leg ik voor mijn buik, dan tussen mijn benen en dan eindigt die in mijn rug haha. Draaien wordt zo wel een stuk lastiger maar de ondersteuning bij mijn buik is echt heerlijk! Precies wat jij zegt van die hartslag heb ik ook, ook al vanaf het begin. Mijn bloeddruk was op het begin nog iets van 80/60 ongeveer en geloof dat het nu 100/80 ongeveer was. Ik krijg sowieso een extra echo. Dat is nieuw in onze praktijk en iedere zwangere krijgt dat dus niet iets bijzonders ofzo.

Als ik veel doe voel ik ook minder leven inderdaad en dat vind ik ook echt eng eigenlijk. Nu heb ik twee rustige dagen en dan voel ik haar vollop.



Wanhopia: fijn dat de controle goed was! Hier is het kamertje ook bijna klaar alleen alles moet nog aan de muren opgehangen worden.



Hier geen huisdieren. Ben ik eigenlijk wel blij mee. Ik vond het altijd een beetje eng en vies als de hond van mijn zus bij de baby in de buurt kwam. Liggen dan toch haren door het huis en die kleine kruipt daar dan doorheen etc. Vroeger wel een hond en kat gehad maar nu ook erg allergisch ervoor. Sinds ik geen dieren meer heb ben ik er ook wel een beetje bang voor geworden.



Ik ben bezig met het maken van een cadeaulijst. Ik maak in het geboortekaartje een kleine aantekening dat er een cadeaulijst is. Zo krijg ik geen overbodige spullen die ik toch niet ga gebruiken. Hebben jullie nog tips van spulletjes die ik daarop zou kunnen zetten? Ik heb bijv al een badring erop en kleertjes vanaf maat 62, kommetjes voor te eten straks, een foammat voor te spelen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil jullie even laten weten dat met mij en de baby alles goed gaat. We krijgen een jongetje en zijn alle drie ontzettend gelukkig. Hij is nu wat vaker actief en ik vind het super gezellig met z'n tweetjes.



Wij zijn begonnen met hypnobirthing en ik vind het een prachtige manier om contact te maken met de baby en vol vertrouwen de geboorte tegemoet te gaan. Ondanks dat ik van elke dag met ons kindje in mijn buik geniet, kijk ik erg uit naar het moment dat hij er 'echt' is.



Sorry, ik ben echt zo'n roze wolk zwangere. Haha. Maar het is ook zo'n mooie droom die uit komt. Soms moet ik wel oppassen dat ik ook nog ergens anders over praat. Haha. (Was trouwens de eerste 15 weken wel anders hoor! Toen was ik spuug chagrijnig en voelde ik me erg ongelukkig)



Ik vind het heel erg leuk om jullie verhalen te lezen, maar ik was soms ook niet veel online. Helaas heb ik nog steeds geen computer en schrijven voelt daardoor als een drempel. Maar ik zal kijken of ik weer wat vaker kan reageren.



Qua praktische dingen lopen jullie wel voor hoor. Erg georganiseerd allemaal. Haha.



Cupcake, mijn bloeddruk is tot nu toe elke keer nog goed. Maar ik heb ook vaak heftige hartslag. Herken wat je schrijft wel.



Verder slaap ik met een kussen tussen m'n benen omdat ik snachts wel wat last van m'n rug heb. Dat ligt lekkerder dan.



Ik heb trouwens veel baat bij yoga. Ik doe geen zwangerschapsyoga, maar gewone yoga met aangepaste oefeningen. Merk dat dat m'n rug goed doet.



Super fijn om te lezen dat jullie babies allemaal gezond zijn en het met jullie ook goed gaat.



Ik zal kijken of ik wat vaker kan reageren.

Veel geluk allemaal!



Liefs, Stjerna
Alle reacties Link kopieren
Wanhopia mooi dat de controle weer goed was! Flink geklust aan het kamertje dus de afgelopen weken, fijn dat het zo goed als af is. Ik hoop dat je je goed genoeg voelt om eind deze maand lekker het zonnetje op te zoeken! Hoe gaat het geestelijk met je? Is jullie hond nog jong? Speeltjes vinden ze natuurlijk altijd interessant haha.



Cupcake, hoe was jullie cursus vandaag?! Fijn zeg, die extra echo! Klinkt wel heerlijk hoor, zo'n voedingskussen. Als ik last krijg van mijn buik ga ik dat ook proberen. Zal in de zomer wel lekker warm worden zo'n kussen om je heen. Ik roep hier al tegen mijn vriend dat, mochten we een hete zomer krijgen, ik echt een goede ventilator voor op de slaapkamer wil. Pff zie er nu al tegenop, onze slaapkamer wordt zo warm zomers.



Goed idee trouwens die cadeau lijst. Maak je die online aan? Cadeautjes krijgen die je echt kan gebruiken/echt leuk vind is wel fijn. Zal eens nadenken voor handige cadeautjes!



Hey Stjerna! Leuk dat je even langs komt! Was al benieuwd hoe het met je ging.. Een jongen, superleuk! En die roze wolk heb ik ook haha, heerlijk toch, dat is niet iedereen gegund dus gewoon van genieten. Goed om te lezen dat je zoveel hebt aan de yoga oefeningen. Ik kijk er ook erg naar uit om kennis te maken met zoon en het schiet nu echt op. Al vind ik het getrappel ook wel erg gezellig zo! Zijn je mannen zich ook al aan het voorbereiden op de komst van jullie zoon?
Hier ook tijdje niet geschreven!

Alles gaat goed.

We zijn beetje met namen bezig, maar man wat is dat lastig



Geluksboompje; fijn hè dat getrappel.



Stjerna; zoveel hebben wij ook niet in huis hoor. Meeste moet nog komen. Kleertjes enz heb ik ook nog niet veel. Een voordeel als je niet weet wat het wordt haha dan kun je nog niet gericht shoppen.



Cupcake; ik heb ook zo'n lage bloeddruk gelukkig geen last van. Ik voel ook af en toe mijn hart kloppen.



Wanhopia; gaat het verder ook goed met je?

Wij hebben een hond. Hij is gelukkig goed te sturen is wel ontzettend nieuwsgierig haha.... zal in begin wennen zijn maar denk als we hem vanaf begin er bij betrekken tot op zekere hoogte en hij zijn plaats weet dat het wel goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om van jullie nog wat te horen!



Stjerna: leuk een jongetje! Toevallig stond vandaag bij mijn dag in de app van ouders van nu als tip om eens te kijken naar hypnobirthing. Ik ga eens kijken of dat iets is dat bij mij past. Wij willen wel in het ziekenhuis bevallen. Over pijnstilling heb ik nog niet echt nagedacht maar ik ben zelf wel meer anti-medicatie. Een paracetamol neem ik bijvoorbeeld al bijna nooit, ik zit het meestal wel uit. Die cursus kan me daar misschien wel bij helpen.



Geluksboompje: cursus is wel goed bevallen haha. Ik moet wel zeggen dat het een beetje voelde alsof we weer terug naar school gingen en allemaal moesten opletten naar wat de juf zei. Mijn partner heeft wat geleerd over been- en rugweeën. Ik had er wel van gehoord maar ook niet het fijne. Op zich wel heel fijn om die extra informatie te krijgen. De massage viel me tegen. Ik merk dat ik toch niet zo van aanraking houd en dat het me soms frustreert als het te lang duurt bijvoorbeeld. Mijn vriend kan heel goed masseren maar nu tijdens de zwangerschap voel ik me er niet echt prettig bij. Wij hebben een mobiele airco voor als het echt te warm is maar daar word je ook alweer zo snel ziek van helaas. Ik kan goed tegen hitte maar merk dat ik er nu snel hoofdpijn van krijg. De cadeaulijst maak ik in word en die leg ik dan bij een familielid, mijn moeder denk ik. Dan zet ik in het kaartje iets van: cadeautip: geld of neem contact op met ... voor de cadeaulijst. Dan hoef ik daar zelf helemaal niet mee bezig te zijn in de kraamtijd. Kan me namelijk echt goed voorstellen dat mensen gaan bellen om te vragen wat we cadeau willen hebben. Je kunt het wel online maken maar dan moet je iedereen toegang geven geloof ik tot die lijst, beetje het idee van die datumprikker.

Heb jij nu helemaal geen echo meer dan?



Ik ben vandaag bezig met mijn to-do lijstje samenstellen haha. Alles wat gepoetst moet worden schrijf ik alvast op, geboortebord maken moet nog, kaartjes uitzoeken. Zo ga ik straks zo weinig mogelijk vergeten want ik vind het nu al lastig om alles te bedenken.



Overigens 22 mei komt hier voor het eerst de kraamzorg langs om onze wensen te bespreken etc. Ben wel benieuwd.
Wij hebben niet echt een cursus op het oog. 2 informatie avonden. Vanavond over borstvoeding....



Geen idee of ik verder nog wat wil....hypnobirthing is niet echt mijn ding volgens mij....
Alle reacties Link kopieren
Het dames!

Hoe gaat het met jullie? Morgen alweer 27 weken zwanger, gaat snel! Voel me nog steeds goed, buik groeit snel en ook erg naar voren. Vanaf de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben hihi. Wel mooi vind ik zelf. Maandag intake kraamzorg en dinsdag weer controle en bloed prikken bij de vk.

Cupcake volgens mij heb ik inderdaad geen echo meer! Jij wel? Mooi dat de cursus leuk was. Hoe gaat het met je bekkenpijn?

Sleepingbeauty hoe was de informatieavond?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Geluksboompje, hoe was het intake gesprek met de kraamzorg? Goede indruk? En de controle bij de VK?
Sleepingbeauty en Cupcake, jullie zijn dus al met de informatieavonden/cursussen begonnen! Mijn eerste bijeenkomst is volgende week donderdag. Ben benieuwd. Ik moet mijn schoonouders vragen om op te passen, want het is op een heel onhandige tijd (van 17:00 tot 19:00).
Hier gaat het niet zo denderend op het moment. Ik heb het heel druk op mijn werk gehad afgelopen weken en heb veel moeten reizen. Blijkbaar is dat me niet in mijn koude kleren gaan zitten, want ik had vorige week erg veel buikpijn. Mijn buik voelde de hele tijd gespannen aan. Alsof ik een grote steen had opgegeten, zo´n gevoel. Ik was maandag bij de verloskundige en toen heeft ze me op het hart gedrukt dat ik rustiger aan moet doen. Ben dus deze dagen thuis aan het werk en het gaat wel echt beter zo. Volgende week maandag moet ik terugkomen bij de VK. Ik heb de test op zwangerschapsdiabetes ook inmiddels achter de rug. Het drankje viel me heel erg mee. Het smaakte naar mierzoete limonade!
De commode staat hier eindelijk. We hebben nog ruimte gevonden in onze slaapkamer. En inderdaad, de kat gaat continu op het aankleedkussen liggen slapen. Heb er dus nu gelijk maar een paar hoezen om gedaan, want hij heeft al zijn nagels in het plastic gezet. Kan helaas de slaapkamer niet dichtdoen, want hij maakt alle deuren gewoon open door aan de klink te gaan hangen.
Stjerna, leuk om wat van je te horen. Fijn dat de zwangerschap zo spoedig verloopt. Genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ja de cursus bevalt wel goed.

Hier ging het vorige week ook minder. 2 dagen in het ziekenhuis aan de ctg gelegen omdat ik ontzettend last had van harde buiken uit het niets en dan echt 10 per kwartier ofzo. Was echt even schrikken maar gelukkig gaat het wel beter. Ik moet veel rust houden, met dit weer ben ik sowieso snel uitgeput merk ik nu. Als ik de trap op ben gelopen kan ik bij wijze van alweer een dutje doen.

Wij hebben met 32 weken nog een echo voor de groei en dan geloof ik standaard met 36 weken de liggingsecho?

Met het bekken gaat het gelukkig ook goed maar de buik begint wel steeds vermoeiender en zwaarder te worden. De kleine ligt ook verticaal dus met hoofd of voetjes onder. Daardoor veel druk van onder, maagzuur en altijd wel het gevoel een steen in mn buik te hebben. Helaas niets aan te doen maar als ik haar voel dan vergeet je alles wel weer een beetje. Begin het nu soms wel zwaar te vinden alles bij elkaar. Hormonen, ik mag niet veel meer op doktersadvies en ik kan ook niet veel meer. Er komt nu heel veel op mijn partner aan en dat vind ik eigenlijk best wel heel sneu en vervelend. Ik ben zelf altijd ontzettend onafhankelijk en zelfstandig geweest dus dit is soms wel echt even moeilijk. Ik kan ook tegenwoordig elke dag wel 1 of 2 dutjes doen, mn lichaam zal het wel nodig hebben denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake, wat naar dat het niet goed met je ging vorige week. Zo´n hoge frequentie harde buiken zal wel echt schrikken zijn geweest. Goed dat je twee dagen aan de ctg hebt gelegen. Ze houden je in de gaten dus!
Ja, inderdaad, mijn buik wordt ook steeds zwaarder en op sommige dagen is een klein stukje lopen buiten al vermoeiend. Op andere dagen heb ik dan weer veel meer energie en voel ik geen spanning.
Ik krijg volgens mij ook een echo met 32 weken. Hier krijgen we tussen de 27 en 32 weken nog een vaccinatie tegen kinkhoest om zo bescherming te bieden aan de baby tijdens de eerste maand na de geboorte. Ik geloof dat ze dat in België ook standaard doen.
Hoe gaat het met de rest?
Jullie zijn ook rustig meiden. Haha ik dacht heb vast super veel gemist!

Cupcake; schrikken zeg. Gelukkig is alles goed. Hier eigenlijk nauwelijks last van harde buiken.

Estrella; haha ja buik begint nu wel zwaarder te worden...
Kan nog wel Goed, Heb weinig klachten Gelukkig!
Hoe was de informatie avond?

Hier gaat goed. Informatie avonden waren wel zinvol. Zie het wel komen haha.... babykamer vordert mooi :-)
Weken op het werk wel aan het aftellen...gewoon niet zoveel zin meer hihi
Alle reacties Link kopieren
Oef, idd rustig hier! Ik moet zeggen dat het nieuwe forum ook knap vervelend vindt dus dat hield me een beetje tegen..

Kraamzorg intake was goed, Estrella! Kort maar wel duidelijk. 2 weken geleden bloedonderzoek gehad en volgende week uitslag plus evt injectie. Ik twijfel nog of ik ga bellen voor de uitslag, ben wel benieuwd maar ook weer niet. Haha. Hoe was de uitslag van je glucose test? Een pittige week gehad lees ik. Inderdaad goed op jezelf en de baby passen. Je lichaam geeft het wel aan wanneer je teveel doet. Hoe is het nu?

Cupcake wat schrikken van die harde buiken! Mooi dat het inmiddels beter gaat. Hebben jullie het een beetje uit kunnen houden met de warmte?

Sleepingbeauty heel herkenbaar. Ook aan het aftellen, zin in verlof....

Hier ook alles goed. Buik groeit flink en wordt best zwaar. Kleine uk is soms hele dagen actief, wel gezellig. Zie regelmatig ook van alles uitsteken haha. Hele dagen werken wordt zwaar, zere voeten en een zere rug aan het eind van de dag.

Soms bekruipt me ineens het gevoel van, kunnen we dit wel straks? Zeker nu het dichterbij komt.. komt vast goed. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje: je laatste zin: ja heel heel! Hier ook regelmatig twijfels. Kunnen we het wil, wil ik dit wel, ben ik er wel klaar voor.. pff soms overspoeld me dat even maar ik probeer er niet te vaak of te lang over na te denken. Ik vertrouw erop dat ik straks die moedergevoelens krijg zoals ik die ook had voordat ik zwanger was. De hormonen doen nu mentaal heel veel met mij.

Hier begint het ook zwaar te wordeb. Lichaam kan niet zoveel meer. Bij het kleinste wat ik doe krijg ik harde buiken. Kan op zich geen kwaad, vervelend is het wel. Het gevoel op zich is niet fijn en dat ik zelf bijna niets meer kan is ook ontzettend vervelend. Mijn dagen bestaan uit bankhangen helaas. De warmte verergerd de klachten helaas maar daar zullen we allemaal wel last van hebben.

Ik moet met 32 weken ongeveer mijn ijzer laten controleren en dan heb ik geloof ik ook een groeiecho nog ergens rond die periode en dan met 36 weken een liggingsecho.
Kindje maakt het heel goed, ze is heel druk!! Een teken van dat ze het fijn heeft in de buik volgens de gynaecoloog.

Ik heb wel last van een irritant gevoel onder mijn borsten, is dat herkenbaar voor iemand? Soort kriebelen, drukkend en schurend gevoel. Aan de huid is niets te zien. De arts dacht dat het misschien. Maagzuur kon zijn dus nu mijn 3de medicatie proberen. Heb nu antagel gekregen van het ziekenhuis.

Fijn dat het bij jullie naar omstandigheden ook allemaal goed gaat!

Wij tellen trouwens al de dagen af! Dat gaat een stukje sneller haha. Nog 81 dagen. We zijn begonnen bij 100.
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig wel herkenbaar. Ik geloof ook dat het wel goed komt maar er gaat veel veranderen natuurlijk straks. Wat vervelend dat je nog maar zo weinig kunt cupcake maar het is niet anders. Heel vervelend die harde buiken, lijkt me. Ik ken dat irritante gevoel onder borsten niet. Wel af en toe een drukkend gevoel als de baby hoog ligt of schopt. Krijg het dan benauwd! Helpen de medicijnen tegen maagzuur een beetje?

Ik ben trouwens steeds eerder wakker, vanmorgen al om 6 uur, oeps. Van de week maar met baby wasjes begonnen en alle hydrofielen en beddengoed gewassen en gestreken. Binnenkort de kleertjes doen. Beetje vroeg maargoed, ik weet niet hoe ik me straks voel. Ook een proefdruk van het kaartje ontvangen afgelopen week en die gaan we bestellen. Erg leuk :) adressenlijst ligt al klaar ook.

Ja leuk he, aftellen! Ik tel eigenlijk vooral af tot mijn verlof eerst. Nog 4 weekjes!
Cupcake; vervelend dat je niet zoveel kunt. Ik herken de harde buiken niet. Wel hele dag in de weer zijn wel erg zwaar op gegeven moment doet alles mij zeer. Rug bekken nek.. .

Lekker Geluksboompje ik nog 5 weken :-)
Van de week weer naar verloskundige. Over geboorte plan en bevalling.. . Hebben jullie een geboorte plan?
Zou niet weten wat ik erin moet zetten.

Kraamzorg komt ook intake doen. Lekker weekje
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,

Ik leef ook nog ;) haha! Sinds t nieuwe forum idd even de weg kwijt geweest!

Cupcake, das ff schrikken naar t Z-H. Gelukkig dat t nu weer ok is. Gewoon erg rustig aan doen dus!

Geluksboompje jij smorgens vroeg wakker... ik merk idd dat ik ook niet meer zo best slaap. Maar bij mi is het de ene keer niet in slaap kunnen komen tot 10 x Per nacht wakker worden of heel vroeg wakkker worden en niet meer kunnen blijven liggen van de pijn haha!

Hier gaat ie ook z'n gangetje, las dat er meerdere zijn die zo zo zo moe zijn... nou ik dus ook, poeh! Heb t dan best zwaar! Maar met middagdutje gaat t best oké.

Verder heb ik nog steeds een lage bloeddruk en zakt m'n hb ook (nog wel binnen de marge), maar daardoor voel ik me ook heel vaak futloos. Ik kon t eerst niet plaatsen en baalde dat ik zo niet in staat was om ook maar iets te doen, maar nu leg ik me er bij neer en neem ok gewoon lekker m'n rust!

Maar poeh, wat zijn jullie allemaal al ver, kleertjes wassen, proefdruk al klaarliggen, geboorteplan schrijven.. haha! Ons kamertje is nog niet eens klaar, laat staan dat ik alle spulletjes al in huis heb haha! Wil de aankleding en dekentjes voor in babykamer pas kopen als we alles geschilderd hebben, maar nu met 30 weken begin ik toch wel een beetje kriebels te krijgen haha! Geboortekaartje laten we uiteindelijk ontwerpen, volgende week n afspraak daarvoor. Willen jullie een foto op het kaartje? Ik ben zelf nog in dubio!

Gaan jullie nog een zwangerschapsfotoshoot doen?

Zijn jullie al helemaal uit e naam? Wij hebben nu iig voor jongen en meisje een gezamenlijke top 3 haha! We kome er wel...

Hier idd ook nog 4 weken werken, zit nu op 15 uur per week en verder ga ik niet meer opbouwen. Heb fysiek meer klachten en vind en wel fijn om ook van zwangerschap te genieten. Inmiddels bij bekkenfysio langs geweest en das erg fijn om te weten en snappen hoe het daar onder allemaal werkt! Mijn bekken zijn nog oké, maar mijn bekkenbodemspier staat ( te) veel spanning op (goh niet gek als de spierspanning in mijn hele lijf al te hoog is hihi) daar nu wel oefeningen voor gekregen en uitleg gehad hoe dit ook effect heeft op m'n stuitje!

Harde buiken komen hier ook voor, met name als ik aan het werk ben. Toch iets te maken met stress,drukte en spanning gok ik. Maar goed daar is mee te dealen.

Wij zijn begonnen met haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Erg interessant, ook met name voor mijn partner, die krijgt zo een veel prominentere rol in het hele verhaal! Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat!

Ik weet niet wanneer ik nog een echo krijg! Morgen naar de verloskundige, misschien hoor ik t dan wel haha

Oehh hoe zit het met opmerkingen die jullie krijgen over je buik? Bij mij varieert het gruwelijk! Krijg vaak complimenten dat ik mooi draag (echt naar voren), van achter zie je niets aan me, maar onbekenden vragen hoe ver ik ben, en dan kijken ze heel verschrikt, weet je zeker dat het er geen twee zijn? Krijg ik dan te horen.... en bedankt!

Hoe zit het met jullie kilo's? Ik ben er inmiddels veertien aangekomen! Ik schrik vooral van het getal, want kan het lijfelijk prima aanzien zeg maar!

Nou dat was het hier weer even, hopelijk blijf ik nu beter bij!,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven