KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh manawa, jammer!! Het klonk zo goed bij je.. blijft zo klote wat zo'n traject met je emoties doet en hoe bewust je bent van alles wat je in je lichaam voelt...



@mitakuye, fijn te horen dat alle uitslagen goed waren en je nu kan genieten... hoe voel je je verder?? Ik loop 1 weekje op je voor... nu een goede 15 weken... genieten moet bij mij nog een beetje komen denk ik... wacht tot die roze wolk voorbij komt en ik er op kan springen

Mijn buik groeit wel al flink gewone broeken zitten echt al niet lekker meer...



@hope, 3x zo veel kans als voorheen dan toch... moet helpen.. ik duim voor je...
Alle reacties Link kopieren
@ manawa, balen zeg dat het nog niet gelukt is.. Ga je nu weer door of neem je even een pauze?

@ marjon101: Welkom. Bedankt voor de tip over de belastingdienst. Ga ik aan het eind van dit jaar ook invullen. Alle beetjes helpen!

Ik heb nu een rietje klaar liggen in Utrecht en wil eigenlijk ook wel beginnen...
Alle reacties Link kopieren
@ Jessy, ik voel me sinds een weekje eigenlijk een stuk beter! Daarvoor was het niet om over naar huis te schrijven zeg maar .

Ik draag idd ook al een paar weken geen normale broeken meer want die gaan niet meer dicht.

En ook m'n bh's daar ben ik uit aan het groeien. Ik heb er nog 1 die me past (en nog 1 bikini gelukkig want ik ga over 2 weken op vakantie), 1 van een vriendinnetje gekregen waar ze uit gegroeid is en 1 van m'n vriendin gekregen die haar al heel lang te klein is. Dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit .



Daags voordat ik op vakantie ga heb ik pretecho gepland en dan hoop ik te weten wat het wordt... Erg spannend!! Ik denk dat ik dan los ga met kopen .
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

@lee, bedankt voor de tip. Ik zal daar idd rekening mee houden.



@abrikozenpitje, geen dank. Ik wist het zelf ook niet. Hoirde van iemamd die haar rietjes bij de belasting heeft oogegeven en kreeg ongeveer de helft van het geld terug. Dit ligt dus wel aan je inkomen en hoeveel belasting je betaald.

Ik heb het idee dat dicht niet algemeen bekend is. En omdat alles zo duur is, hoop ik hiermee mensen toch te helpen. Misschien geeft dit net de doorslag om wel of geen bepaalde donor te kiezen.



Ik ben blij op deze site te zitten. Kon net niet wachten met testen en aangezien ik geen test in huis heb. Toch maar een ovulatietest gepakt.

Heb ergens gelezen dat je dat ook kunt gebruiken. Ik zie heel vaag een streepje. Maar aangezien het geen ochtend urine was en ik eingelijk te weinig urineproductie had. Ga ik er niet te veel vanuit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Dit is dag 14. Heb wel eens 17 dagen moeten wachten voor ik mijn periode weer had.

Ik wil mirgen een clearbleu test kopen en zondagmorgen testen. Maar is een heel ligt streepje op mijn ovulatietest een indicator?

Nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer op het wachtbankje! De "leukste" twee weken zijn weer aangebroken haha..



Spannend marjon101, ik zou het echt niet weten of dat positief is? Ik ben meestal op dag 14 wel al ongesteld dus zou idd gewoon een test kopen.. ik duim voor je!



Fijn dat je je weer wat beter voelt Mita!! Genieten kan nu echt en ik zou precies hetzelfde zijn als ik zou weten wat het geslacht is.. shoppen!! Heerlijk lijkt me dat..
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Het is zeker spannend, wil echt tot zondag wachten, mijn cyclus gaat alle kanten op. Kan ook nog op dag 20 komen.

Maar goed. Om de 10 minuten naar de w.c.

Heb dinsdag echt krampen gehad. Hoop op innestelingskrampen.

Maar goed niet zeuren. Wil ook niet te veel hoop bevestigen op de ovulatie test.

Maar ja. Ik laat het zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend hope1980! ik hoop voor je dat het dit keer raak is! en voor jou ook Marjon101.

Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Zitten hier meer meiden met gonal-f ervaring?

Ik heb vandaag na de inseminatie echt flinke buikpijn gehad, vooral bij het bewegen en snel opstaan deed het zeer. Zolang ik zat was alles ok. Ik heb dit dus nooit eerder gehad.. Ging altijd prima de dag door na een inseminatie.



Nu ben ik verklaringen aan het verzinnen, zou het de inseminatie zijn geweest? Dan zou ik dit toch eerder ook moeten hebben gevoeld?

Zou het de eisprong zijn geweest? Normaal voel

ik dat nooit maar nu springen er 3 tegelijk wat misschien de pijn heeft veroorzaakt? Misschien herkent iemand het en weet waar het vandaan kwam?
Dames zag een docu over single & pregnant. Maar ook koppels zoals 2 gay men , met een draagmoeder. Heel interessant! Als ik het zo lees, ook een hele reis.

Zijn er dames die onregelamtig werken. En hoe zorg je voor oppas , als je alleenstaand bent zonder familieleden?
Alle reacties Link kopieren
@ilovefairytales

Ik werk zelf in de zorg. Dus onregelmatigheids diensten. Ik ga hoogst waarschijnlijk minderwerken. Dit scheelt weer. Verder zal ik ook gaan kijken wat migelijk is qua onregelmatigheid. Dit meer naar de avond en weekend diensten.

Verder heb ik wel familieleden maar geen speciafieke oppas opa of oma. Ik ga kijken naar de mogelijkheden voor opvang. Verder ga ik ol zoek naar een oppas in de buurt voor de spoed momenten als ik b.v alleen weg moet of iets dergelijke. Mijn buurvrouw heeft aangegeven wel een te willen oppassen als ik zwanger mag zijn. En een vriendin ook. Dat zijn op dit moment mijn plannen....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik lijk wel een schrijfster te worden met al mijn reacties.

Ik heb vanmirgen getest. Kan helaas nog niks uitsluiten. Ik heb een early en een gewone test gedaan. Gewone test gaf niks aan. De early testzag ik later gaf een licht streepje aan. Dat zal ik pas na 20 minuten. Had eerder niet goed gekeken. Tja vanvond en morgen ochtend nogmaals testen.

Afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook onregelmatig en dat wordt nog wel een probleem. Met vroege diensten gaat mijn wekker om 04:15 uur en als ik laat heb dan ben ik pas om 23:00 thuis. Ik hoop dat ik andere tijden mag draaien anders wordt het lastig. Ik ga dan wel 3/4 dagen werken in de week maar toch die tijden zijn echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Spannend marjon! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen ;)



Hoe is het met de pijn hope, heb je er nog veel last van gehad? Zijn weer 2 spannende weken!

Zit er verder nog iemand op t bankje?
Alle reacties Link kopieren
Hope ik heb ook best veel buikpijn gehad de dagen na de inseminatie. Niet heel erg maar wel steeds zeurend.



Dit is gebleven totdat ik zo'n 5,5 week zwanger was en daarna was het over.
Alle reacties Link kopieren
De buikpijn is gelukkig weer weg hoor! De dag erna was het foetsie maar heb ik er een heerlijke verkoudheid voor terug gekregen haha..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de pijn weg is Hope!



Heeft iemand van jullie het boek Innesteling van rica lukac gelezen? Of iemand die het toevallig verkoopt/uitleent?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer, vakantie was meer dan heerlijk! Tijd om te ontspannen en tijd om na te denken.. Ik heb hier een beetje bij gelezen, maar hou me nog ff afzijdig. Merk dat er twijfels zijn bij mij en ik zie op tegen het weer beginnen met de inseminaties (lees: alle tijd en energie die er in gaat zitten)



Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hebt kunnen genieten saffron!! Neem je tijd..



Plien, ik heb het boek. Nu helaas uitgeleend aan een vriendin. Ik heb ergens wel mijn twijfels over het boek en wat je allemaal volgens haar zou moeten doen; biologisch eten en paleo gericht.. Als je al haar tips op zou volgen mag je bijna niks meer eten en ben je een hoop geld kwijt. Ik heb het zo'n 3 maanden geprobeerd en dan komt mijn probleem gelijk naar voren, toen het bij de volgende inseminatie niet lukte was ik er helemaal klaar mee.. ik was wel goed afgevallen, dat was wel een voordeel haha.



Op dit moment neem ik nog wel haar advies mbt mineralen en vitamines en eet ik geen melkproducten meer, maar dit komt ook wel doordat ik ineens meer hoofdpijn kreeg toen ik het weer wel at.
Alle reacties Link kopieren
Hope, wat ik zo las op internet leek mij idd dat je super veel niet mag. Ik eet sowieso geen suiker meer, drink nooit fris of sapjes (alleen thee en water) maar hoop vooral wat tips te vinden ik het boek. Ik heb komende week een afspraak bij een voedingsdeskundige die ervaring heeft met PCOS klachten & voeding. Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
@plien: Ik eet op dit moment plantaardig. High carb Low fat en geen dierlijke producten. Dit bevalt mij heel erg goed met mijn pcos. Meestal raden ze koolhydraatarm aan maar daar werd ik zwaar ongelukkig van en het hielp niets. Nu plantaardig en ik voel mij geweldig! Op netflix staan ook aantal goede docu's hierover. Deze hebben mij veel goede inzichten gegeven op dit gebied.

Maar het is zeer persoonlijk wat je prettig vindt en wat goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej vandaag een mail gehad van Geertgen. Precies dezelfde als jij plien! Helaas moet ik wel tot de volgende ronde wachten. Zit vandaag op dag 25 van m'n cyclus en heb mn ei nog niet gevonden. Ik heb hem dus of heel laat of heb hem gemist.

Als klap op de vuurpijl kreeg ik een uur later een mail dat ik een huurwoning kan gaan bezichtigen waar ik op gereageert heb. Dat huis is veel geschikter voor een kindje.

Ik kan t gewoon niet geloven, it's my lucky day!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar de huisarts! Het oriënteren gaat beginnen!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Super Roosje!! Is het ook nog snel gegaan toch!? Sneller dan verwacht?

En heel fijn dat je bezichtiging hebt! Heb je ook als eerste de keuze of je de woning wil?



Mica, succes bij de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden.

Voor de high tea was er toch iemand die een leuk restaurant wist? Ik kom zelf niet uit de buurt van Utrecht dus ik moet met de auto of trein komen. Hoe zitten jullie met vervoer? Misschien dat als iemand een leuk idee heeft mij kan mailen ofzo ( dan staat het niet hier voor jan en alleman te lezen dat wij daar die dag hebben afgesproken) en dat ik het dan weer via de mail communiceer? Of is het handig om een whats app groep aan te maken?
Alle reacties Link kopieren
Hi abrikozenpitje,



Ik vind een mail/whatsapp groepje prima!

Ik kan me ook wel herinneren dat er iemand was die een leuk zaakje wist, maar hoe het heette?



Nu heb ik een kleine brutale vraag, zouden we zo vroeg mogelijk kunnen afspreken? Meestal heb je shifts toch of vanaf half 12?

Ik zit namelijk met het volgende; mijn tante is pas overleden en wij komen altijd op de 40e dag na overlijden samen met de familie en je raadt het al, dat is precies die dag!

Eerst dacht ik nog dat ik het dan met jullie moet afzeggen maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet .. het lijkt me leuk om de personen achter de verhalen eens te zien!

Ik hoop dat het voor iedereen kan!



Ik kom trouwens gewoon met de auto..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven