Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!



Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.



Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!



Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik ben heel benieuwd naar dat boek Lauwie! Laat je even weten wat je er van vind (en wat je vriend er van vind)?



Heerlijk gesport! Helaas eet en snaai ik ook echt teveel. De knop wil niet om..... Vanaf morgen ga ik weer een poging doen om af te vallen .

De kliniek waar wij zitten is echt fijn. We zijn hier begonnen in de mm, doorgegaan naar t Radboud en nu weer terug voor KID. Duidelijk, snel, maar ook erg lief en begripvol.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god Polle, wat spannend!!! Kun je tegenwoordig nog voor een anonieme donor kiezen eigenlijk of zal jullie kind wel altijd kunnen achterhalen wie de donor is?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Jeee Polle bedankt voor de uitleg. Allemaal wel spannend zo. Fijn dat het goed is gegaan en goeie uitslag was. Nu nog kramp of wel goed kunnen slapen? En heerlijk dat je zo je plek hebt in de kliniek. Dat werkt ook wel fijn lijkt mij.



Nee helaas Lauwie niemand weet het. Ik kan wel zeggen dat het LUMC en UMC wel goede connecties heeft anders hadden ze Engeland en Israel ook niet om raar gevraagd maar zo simpel is het dus blijkbaar niet. Misschien heb ik de 3e keer wel gewoon echt geluk en was het echt pech. Toekomst zal t leren. Is je vriend van het lezen? De mijne weigert zelf al een folder te lezen. Hihi/
Alle reacties Link kopieren
Nou, wij hebben de afspraak met de fertiliteitsarts gehad. Alles zag er goed uit en het lijkt dat mijn cyclus weer terug is, door het vele afvallen. Ze gaan nog 1 bloedtest doen en als die goed is dan krijgen we geen medicatie maar moeten we het zelf gewoon proberen.. dus goed nieuws op zich
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Hi 04, fijn dat alles goed is. Wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet lullig maar het is leuk als je ook op andere reageert ipv alleen over jezelf iets vertelt. Anders is er zo weinig dialoog..
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell, je hebt helemaal gelijk!! Ben zo veel met mezelf bezig geweest dat ik er helemaal niet aan heb gedacht om ook echt op anderen te reageren.. Zal er op gaan letten

Ga vanavond ook eens een stuk terug lezen zodat ik wat meer over iedereen weet
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaah we zijn al gebeld dat er 3!!!! matches zijn gevonden. Ze moeten alleen nog even navragen of 1 donor het een probleem vindt dat het zaad naar een NL stel gaat.

Wat gaat het snel...... We worden over 2 weken terug gebeld en moeten dan een keus hebben gemaakt.

Ben helemaal hyper. Het is ook best bizar, ze hebben zelfs dezelfde hobby's als ons!



Helemaal anoniem mag niet meer Tinkerbell. Als het kind 16 is mag hij of zij de gegevens opvragen als hij/zij dat wil.

Hoe is het met jou? Gaat het wachten nog een beetje?



04 wat een goed nieuws. Fijn zeg dat het afvallen je eigen cyclus heeft terug gebracht!



Vanessa ik hoop ook echt op domme pech voor jullie. En dat het snel weer raak is en dan heel heel heel erg voorspoedig gaat
Alle reacties Link kopieren
Omg Polle!!!!!!!! Wat goed!!!!! Oh vind het helemaal spannend haha! Krijg je nu eigenschappen van de donors en moet je aan de hand daarvan een keuze maken? Krijg je ook uiterlijke kenmerken te weten ofzo? Oh wat ben ik blij voor jullie!

Met mij gaat het goed lieverd thanks, wel wat meer mee bezig dan gehoopt maar heb wat last van kwaaltjes en dan word ik tegen beter weten in weer hoopvol natuurlijk terwijl ik inmiddels weet dat "kwaaltjes" niks meer betekenen. Dus voor de rest wel rustig en we wachten het af!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend pollewop!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@Pollewop: Hoe is het gezond eten gegaan vandaag? Wat voor sport doe je? Whaaaa! 3 matches?! Wat veel! Super goed zeg! Krijg je dan nu meer info zodat jullie kunnen kiezen? Wat onwijs tof. Hoe snel gaat het dan als jullie een keuze gemaakt hebben?



@Vanessa: Driemaal brengt zeker geluk! Ik voel het aan m’n water. ???? Ik duim er in ieder geval voor bij jullie! M’n vriend leest ook niet veel, alleen als hij vakantie heeft. Maar de folder heb ik afgelopen week gewoon demonstratief op z’n kussen gelegd, en die heeft hij gelukkig dan ook gelezen. Ben benieuwd of hij dit gaat lezen, anders heb ik mezelf in ieder geval een leuk cadeautje gegeven.



@0401: Fijn dat alles er goed uitziet!
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben nu allemaal uiterlijke kenmerken, bloeduitslagen, beroepen en hobby's gekregen van de drie donoren.

Daar moeten we dus uit kiezen. Begin juni is het in NL en dan kunnen we beginnen. Super spannend. Vriend was wel een beetje overdonderd dat het zo snel ging haha. En ik was super hyperactief



Vervelend he, al die kwaaltjes, tinkerbell. Je kan zo voor de gek gehouden worden...... Maar ik duim dat het de goede kwaaltjes zijn!!! Wanneer mag je testen?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk snel meer positief nieuws 04012016. En ga zo door.



Whaaaa Pollewop hier big smile op m.n. gezicht! Wat super voor jullie. En fijn dat jullie zelf mogen kiezen. Dan pak je het geen wat t beste volgens jullie past.



Tink wat spannend. Je bent al ene keer zwanger geworden van 0,5 toch? Ik heb goede hoop voor je.



Ik hou je er aan hoor Lauwie! Iedereen zegt t overigens en mijn reactie is echt (te) negatief gewoon, als t 2 x fout kan gaan wat iedereen zei dat het niet kon, kan het vast ook 3x fout gaan. Ik hoop zo dat ik daar eens overheen kan stappen. Ben benieuwd naar het boek.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pollewop! Jeeetje wat gaat dat inderdaad snel zeg.. En ook nog mogen kiezen uit die 3 donoren! Wat lijkt me dat een bizarre, maar bijzondere ervaring! Ik vind het helemaal spannend voor jullie! Als bij ons alles goed gaat volgens planning zullen wij ook ongeveer begin juni starten, dan met de ICSI. Zou leuk zijn als we tegelijk die spannende tijd in gaan! Kunnen we onze spanning delen

Enne Samoaman is inderdaad een lieverd, hij is eigenlijk altijd lief en geduldig, terwijl ik soms wat explosief kan zijn. Dat kalmeert me dan weer. Prima combi dus



0402, wat fijn dat je cyclus weer terug is! Respect voor jou dat je zo goed bezig bent met afvallen. Lijkt me enorm moeilijk, en iets waar heel veel wilskracht voor nodig is.



Vanessa, leuk dat je je stalbeestjes met ons deelt. Want wie wordt er nou niet blij van fluffy kittens Ik blijf je verhaal bijzonder vinden.. En heel frustrerend dat de medische wereld al zoveel lijkt te kunnen, maar daarbij nog voor zoveel dingen geen verklaring heeft. Ik wil soms ook wel tegen die artsen roepen "geef me nou gvd een fucking verklaring waarom het na al die pogingen nog niet is gelukt, terwijl er niks mis lijkt te zijn??" Maarja. Daar schieten we niks mee op.



Tinkerbell, pff ja die kwaaltjes.. Je weet inderdaad wel dat ze niks hoeven te betekenen maar het kan ook zomaar wel. Dat dacht ik ook telkens bij al die pogingen met clomid en IUI. Je wil realistisch denken maar toch zit er altijd een 'wat als' gedachte. En ach, als die gedachte niet weggaat, dan maar omarmen. Want ook al is het niet raak, je bent inmiddels zo'n powervrouw dat je daarna met opgeheven hoofd weer verder gaat



Lauwie, vervelend dat je er moeite mee hebt. Ik snap het ook wel hoor. Als je met het hele gebeuren begint heb je misschien een bepaald beeld in je hoofd van hoe het voor jou zou moeten gaan. En als zwanger worden van een romantische vrijpartij niet wil moet je al snel je grenzen verleggen. Dat had ik ook iedere keer; clomid, IUI, ICSI... had ik allemaal niet verwacht. Een aantal maanden geleden moest ik de woorden IVF/ICSI niet horen, dat was voor 40+ vrouwen die al nagenoeg onvruchtbaar waren. Maar dat is absoluut niet het geval, er zijn zoveel stellen die op deze manier zwanger worden, ook twintigers en dertigers.

Inmiddels helemaal vrede mee en ik heb er vertrouwen in. Statistisch gezien is de kans dat het lukt vele malen groter dan dat je ongewenst kinderloos blijft. En ik weet ook zeker dat je het dubbel en dwars waard vindt als je eenmaal zwanger bent.

Dat neemt niet weg dat je er best even verdrietig om mag zijn, want het is allemaal niet niks. Dus, wees boos, huil even lekker hard en wees daarna blij dat deze mooie kans er is



hier, vanmiddag naar het ziekenhuis voor een gesprek met een maatschappelijk werker en daarna prikinstructie voor de decapeptyl. Die maatschappelijk werker hadden ze van mij wel mogen skippen. Want als het gezever is van "jaaaa het het allemaal zo zwaaaar en jullie moeten dit beseffen en dat beseffen en goed blijven praten en jadiejadiejadieja" dan geloof ik dat wel, en weet ik dat zelf ook allemaal wel. Maw, daar ben ik lichtelijk sceptisch over Ik heb er gewoon niet zoveel zin in om de dingen die wellicht moeilijk zijn nog eens extra vetgedrukt te benadrukken. Maargoed we gaan het zien.

Oh, en ik begin me iets minder opgeblazen te voelen. De weegschaal blijft nog wel even in die hoek.
Alle reacties Link kopieren
Succes vanmiddag Samoa, en dat dat gezever maar gewoon over jullie heen komen het is niet anders dan een verplichting. Als je de instructies voor de injecties maar wel goed in je opneemt. Hihi.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve meiden,



Allereerst drie hoeraatjes voor Pollewop! Oh, ik leef mee en deel je vreugde meid! Wat een goed nieuws! Drie matches waaruit je kan kiezen! Ik ben zo blij voor je! En ook dat het allemaal nu toch snel gaat, ook heel fijn.... Wellicht heb je het al een keer gezegd, maar ik weet het eigenlijk helemaal niet, je schrijft begin juni beginnen, maar krijg je iui of ivf?



Samoa, spannende dag, maar weer een stap in de richting van icsi! Oh, ik snap heel goed je 'weerstand' tegen zo'n gesprek met een maatschappelijk werkster. Ik ben daar ook niet zo van, heb je het er nog niet moeilijk genoeg mee, nou dan praten ze je soms wel een complex aan heb ik het idee. Ik vind je echt zo super sterk, ik denk dat die vroiuw/man dat vianmiddag ook wel snel ziet. En somoaman klinkt altijd als een fantastisch lieve begripvolle en steunende partner, komt vast goed! Ben ook blij voor jou dat alles nu langzaam aan gaat lopen. En fijn dat je wat minder opgezwollen voelt, rot pil!



Tinkerbell, wanneer is je nod!? (we hebben deze niet meer in de tabel staan zie ik, niet dat ik zo goed was in dat bijhouden).

Ik ben helaas met je mee aan het doen (zwanger denken/ allerlei dingen aan mn lichaam voelen). Dus ik zou zo graag tegen je willen zeggen doe het niet, maar ik weet helaas hoe automatisch dat gaat :(



Lauwie lieverd, hoe gaat het met jou? Zijn toch ook heftige tijden geweest? Al begonnen aan het boek Izar!? Ik heb er wel wat over gelezen, ben benieuwd of het een aanrader is... Over boeken gesproken, ik heb 2 boekjes gekocht met ervaringsverhalen en niet zwanger kunnen worden, een klein dun boekje die goed dingen beschrijft. Deze geef ik aan iedereen mee (mn ouders, vrienden etc). Met de vraag of ze het willen lezen. Ik merk dat mensen vaak, geheel onbedoeld, de verkeerde dingen zeggen, deels omdat ze het gewoon simpelweg allemaal niet begrijpen. Dus dacht, wellicht helpt dit voor wat meer kennis over fertiliteit en niet zwanger kunnen worden. (oke, ik dwaal af van het boek izar )



Vanessa, Pffff, drie maal is scheepsrecht, tja... Zo moet het wel zijn in jouw geval! Ik kan me alleen voorstellen dat jullie gewoon allebei liever duidelijkheid hadden gehad ipv het woord 'toeval' dat het twee keer zo is mis gegaan.... Overigens, wel prachtige foto's van je mooie paardje!



Mariskam, hoe gaat het met jou? heb jij je eisprong al gehad?



Groenebroek, nog lekker aan het klussen?



Maanroosvis, hoe gaat het met jou?



Hier gaat alles zn gangetje. Zoals ik net al schreef ben ik me ontzettend zwanger aan het denken (daar gaan we weer).... Oh ik haat mezelf hier echt voor. Vaak kan ik het allemaal wel relativeren, maar nu heb ik toch wat dingen waarvan ik denk, oh zou het dan toch eindelijk? ...... Was dit dan weer zo'n lucky egg... Maar het is nog veeeeeel te vroeg voor verschijnselen, zit nog niet eens een week na mijn eisprong wahaha. Mijn nod is pas 5/6 mei. Ach ja, beter dit dan twee weken lang in zak en as zitten denk ik maar. Ik heb gelukkig wel geleerd mezelf heel snel te herpakken nadat ik steeds weer ongesteld wordt (of geleerd, tis meer dat het soort van went...)

Vind deze wachtweken gewoon altijd zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn pollewop dat de schuimecho goed was en hopelijk ben je snel zwanger.



Nog even een antwoord op je vraag. Wij hebben de eerste onderzoeken gehad bij de gynaecoloog, dat was goed en nu zijn we weer voor een half jaar naar huis gestuurd om zelf te proberen.



Succes allemaal met jullie traject om zwanger te worden, hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger, gun het jullie van harte
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat t goed komt in dit half jaar Rosalie!



Wolkje ik hoop ook op jouw lucky egg dit keer. Spannend zat. En dan die symptomen.. Tsja wat moet je ermee.



Goed gegaan Samoa?
Hallo lieve meiden,



Daar ben ik weer. Privé van alles gebeurd maar het gaat weer. Ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren.



@Rosalie lief dat je nog meeleest en af en toe meeschrijft. Wat shit dat het bij jullie ook nog niet raak is. Hoe voel je je tegenover het zelf proberen?



@Pollewop wat is er een in een korte tijd veel op gang gezet. Het is al vaker gezegd maar ik heb echt enorm veel bewondering voor jouw kracht en doorzettingsvermogen. De bedragen die je noemde zijn niet niks. Ben je daar wel voor verzekerd? Jeetje wat spannend 3 donoren! Hebben jullie al een keus kunnen maken? Ik heb geen idee hoe je dat doet. Kop of munt? Een voor en tegen lijst? Gevoel/intuïtie?

Wel fijn dat het zo lekker snel gaat



@Lauwie in de groep was jij toch mijn slecht zaad maatje. Heel verdrietig om te horen dat ICSI nu de enige mogelijkheid is. . Hou je het nog een beetje vol tot aan september?



@Groenebroek is de verkoop van jullie woning rond? Knap gedaan hoor van 33 naar 24.8 :cheer:! Is het einde van het klussen al in zicht? Super stoer dat jullie er met z'n tweeën zo vol voor gaan. Ronde 38 alweer....is zoiets als IVF in je eigen cyclus niks voor jullie? Ik meen me te herinneren dat je niet super reageerde op hormonen.



@Wolkje wat een waardeloze situatie met het wel/niet springen van je ei. Ik hou je gezelschap op het wachtbankje. Ik verwacht mijn NOD op 1/2 mei. De kans dat het raak is, is wel erg klein. Ik voel helemaal niks, noppes, nada. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de titel van het boekje. Ik zou zoiets soms ook willen uitdelen.



@Samoa Als het goed is heb jij eind mei de puncties en begin juni je eerste ICSI, toch? Pollewop ook al een bijzondere maand in Juni. Dit is onze één na laatste maand van het zelf proberen. Acht juni staat groots omcirkeld in de agenda want dan mag ik eindelijk beginnen met IUI. Van de kliniek mag het al eerder maar mijn vriend wil er nog niet aan. Ik verwacht er weinig van maar het is voor mijn gevoel in ieder geval iets meer dan vruchteloos zelf proberen.

Hoe gaat het nu met je gewicht? Kan het niet gewoon vocht zijn? Ik weeg rond mijn menstruatie ook meer maar dat is meestal vocht. Ik ben toch wel benieuwd naar je reis. Mag je wel de regio verklappen? Ik denk nu aan de Seychellen



@Tinkerbell Wanneer is jouw NOD? Wel spannend hoor kwaaltjes? Heb je die we vaker of is dit wel echt iets nieuws? Ik wist niet dat Zika test zo vrij beschikbaar was. Wij hebben toen gewoon de verplichte 3 of 4 maanden gewacht. Fijn dat je vriend Zika vrij is



@Mariskam hoe is het met jou. Is je NOD geweest. Mag je trouwens in de eerste maanden echo's om je ei te volgen?



@de tabel ik moet wel wennen aan het nieuwe format. Worden de NOD's niet meer bijgehouden of is dat de kolom status? Hellup



@Hier gaat het wel aardig. Na een marathon sollicitatiebrieven schrijven mocht ik vrijdag eindelijk op gesprek komen. Het gesprek ging goed maar ik weet niet of de meest geschikte kandidaat ben. Voor mijn gevoel kan het beide kanten op en heb ik daar ook vrede mee.

Nog steeds niet zwanger. In mijn afwezigheid schommelde ik tussen hier intens vrede mee hebben en het andere uiterste als een zielig hoopje mens in bed liggen.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond lieverds



Wolkje, heel herkenbaar wat je zegt over het wennen aan jezelf herpakken na ongesteld worden. Het voelde voor mij de laatste paar keer ook al minder erg dan de keren daarvoor. Enne, niet jezelf haten hoor Hartstikke logisch dat je gaat letten op eventuele symptomen. Helemaal omdat je al weet hoe het voelt om net zwanger te zijn.. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe spannend de pogingen daarna zijn. Ik duim in elk geval keisupermega hard voor je!



Maanroosvis, welkom terug! Poeh solliciteren, dat kan behoorlijk wat energie vreten, jezelf constant moeten verkopen.. Ik hoop voor je dat je snel een leuke baan vindt Welke richting ben je aan het zoeken? Dus juni voor jullie ook eventueel een spannende maand. Als alles bij ons goed en volgens schema gaat zal de terugplaatsing ergens begin juni zijn inderdaad. Dus wie weet gaan we dan gelijk op. Jammer dat je vriend nog niet eerder aan de IUI wil. Maar da's ook z'n goed recht natuurlijk. Iedereen ervaart zo'n traject weer anders en je moet geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt. Ik hoop dat jullie samen tot goede keuzes zullen komen

Wat betreft gewicht, die weegschaal staat nog steeds in de hoek, maar ik voel me al wat minder opgeblazen, en m'n kleding zit ook niet strakker ofzo. Ik denk ook dat het vocht is. Ik verwacht dus dat het vanzelf weer bijtrekt naar de 53 kilo.

Enne, de reis gaat niet naar de Seychellen, hoewel me dat ook heel mooi lijkt! We gaan richting het westen



Vanessa, lief dat je er naar vraagt Het gesprek met die maatschappelijk werker ging eigenlijk best goed. Het ging oa over hoe open we zijn over het hele gebeuren naar onze omgeving toe, hoe we het combineren met werk en hoe om te gaan met goedbedoelde maar soms ongewenste en zelfs pijnlijke 'adviezen' die anderen kunnen geven. En dat het oké is om af en toe bepaalde situaties en mensen uit te weg te gaan, als dat pijnlijk voelt. Dus dat je jezelf niet opzij hoeft te zetten voor een ander.

Wolkje, wat dat betreft een goede tip van je over die boekjes.

Het voelde best prettig om hier even in gehoord te worden. Op gegeven moment maakt ik vrij impulsief een opmerking die je als politiek incorrect zou kunnen opvatten, en zelfs dat begreep ze helemaal haha



Daarna nog prikinstructie voor de decapeptyl. En dat kan gewoon niet simpeler want die spuiten zijn al helemaal kant en klaar geprepareerd. Ik hoef ze alleen maar uit te pakken.



Ik zit nog wel met een dingetje over de ICSI. Ons 'eigen' ziekenhuis doet zelf de punctie, maar het bewerken van de eicel(len) en zaad gebeurt in een ander ziekenhuis. Dus na de punctie moet Samoaman het spul meenemen in een speciale warmhoudbox, in de auto naar het andere ziekenhuis. Dat moet dan worden aangesloten op de sigarettenaansteker om warm te houden enzo. Dus, dan moet ie helemaal daar naartoe rijden en daar zaad produceren terwijl ik bij lig te komen van de punctie.

En dit vind ik wel zo'n vreselijk omslachtig, patiëntonvriendelijk, stressvol idee. Er kan van alles gebeuren onderweg, en het lijkt me de kwaliteit van de eicellen niet ten goede komen. En het is allemaal al zo kwetsbaar en spannend enzo. Waarom met die zooi heen en weer lopen sjouwen, en niet alles in 1 ziekenhuis? Ik lees hier en daar wel dat wetenschappelijk niet is vastgesteld dat transporteren van de eicellen de kwaliteit aantast, maar het lijkt me altijd beter van niet. Je moet al zoveel vertrouwen uit handen geven..



En natuurlijk heb ik er gisteren heeeelemaal niet aan gedacht om dit te vragen aan de arts, en daar baal ik nu ontzettend van. Ik ben er thuis alleen maar meer over na gaan denken en het zit me niet lekker. Ik snap gewoon niet waarom het zo moet. Zou me niks verbazen als het een financiële kwestie is, dat beide ziekenhuizen er wat aan verdienen. In dat geval vind ik het helemaal kwalijk. Maarja dat weet ik niet zeker. Ik ga in elk geval een mail sturen om dit voor te leggen.



Ik kom trouwens regelmatig tot de conclusie dat ik echt een kneus ben in kort en bondig........
@Samoa ik ben iets groter dan jij bent dus 53 kilo klinkt in mijn oren als heel weinig :P. Volgens mij moet ik dan een arm of een been amputeren om dat te bereiken. Juni wordt hier echt de baby maand.Als er dan niet iemand de groep verlaat dan weet ik het ook niet meer hoor .

Over ICSI : ik heb wel vaker gehoord dat de partner met een koffertje BIOHAZARD op pad mocht. Kan het liggen aan de grootte van jouw eigen ziekenhuis? Wellicht dat zij niet de laboratorium faciliteiten hebben om de procedure van start tot finish te behandelen?

Ah correctie ik lees net dat er maar 13 IVF klinieken zijn met een vergunning. Zie artikel: Ivf klinieken

Er zit wel een financiële kant aan inderdaad. Hmm wel lastig theoretisch zou het goed moeten gaan maar ik kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Samoa... Ik schrik van je verhaal. Ik weet namelijk dat mijn ziekenhuis wel de puncties uitvoert, maar dat het in twee andere ziekenhuis bij ons in de regio verder wordt 'afgehandeld'. Heb er nooit over nagedacht hoe dan... Maar als ik jou stukje lees, en het artikel dat Maanroosvis net plaatst, kan ik me heel goed voorstellen dat dit heel lastig is.. Jeetje, met je eigen eicellen op pad gaan... Hmzz, ik snap je angst... Alsof het hele traject allemaal nog niet moeilijk genoeg is. :( Maar wat ik ook lees is dat het eigenlijk altijd goed gaat! Het is vooral 'lastig en onhandig' maar voor je eitjes kan het zo te lezen geen kwaad, anders zouden ze het niet zo doen (en worden er niet vele vrouwen zwanger van icsi en ivf!)



Maanroosvis, jeetje, het klinkt als een pittige maand voor je. Wel fijn dat je al ergens op gesprek bent geweest, al snap ik dat je zelf liever hoopt op iedere brief een uitnodiging te mogen ontvangen. Wanneer hoor je wat van dit gesprek? En dat zielige hoopje mens, ik denk dat je soms ook gewoon even toe moet geven aan alle emoties en verdriet die bij dit proces komen kijken... Je kan niet altijd sterk blijven!



Over het boekje, ik heb het boekje open zenuw gekocht;

https://www.bol.com/nl/p/ ... _all&originalSection=main



Ik zie op alleen tweedehands, maar heb elders gewoon een nieuwe ook gekocht. Het is wel een aanrader, het is namelijk geen dikke pil, maar een klein dun boekje waarin vooral verschillende kanten van het traject worden belicht vanuit 'ervaringsdeskundige' .

Ik heb het inmiddels aan diverse vrienden en familie uitgeleend, de meeste hadden het binnen 1 a 2 dagen uit en ik kreeg van iedereen de feedback dat ze het heel fijn vonden het te lezen, dingen ook iets beter begrepen. Mijn motivatie om het te kopen en aan vrienden 'uit te delen' is met name omdat ik enerzijds heel open ben over dit traject naar mijn omgeving, maar anderzijds heel gesloten. Mensen zullen me niet zien huilen, ik klaag naar mijn omgeving zelden, waardoor ik de laatste tijd merkte dat veel mensen geen idee hadden hoe zwaar het is allemaal. Ze denken dat het maar iets is 'wat ik erbij doe', want ja, wolkje is altijd zo positief, en wolkje is zo sterk, dat komt wel goed, is wat ik vaak terug hoor.



Nou, so far over het boekje Verder niets bijzonders hier. Nog een week tot mijn nod en natuurlijk giga aan het hopen/ dromen dat het nu eindelijk raak is... Mijn miskraam is volgende week alweer 7 maanden geleden...mijn operaties al meer dan een jaar, en ik zit nog veel langer alweer in dit traject... en ik wil zo graag... Net als wij allemaal hier!!! Dus ik sluit me aan bij maanroosvis, mei/ juni moet hier een babymaand gaan worden hier!!
Alle reacties Link kopieren
Maanroosvis, ik hoop dat jouw tijd ook snel aanbreekt want er mag wel meer leuke dingen gebeuren bij jullie. Ik duim ervoor.



Samoa idd gelijk bellen en of mailen. Daar zijn ze ook voor. Inderdaad erg omslachtig. En alles door 1 zkh uit laten voeren? Miss wel een optie als je het uitlegt.



Wolkje ik ga m ook bestellen. Lijkt me wel wat. Nog een week. Hoop t nu eindelijk eens voor je.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik hou jullie niet bij met schrijven haha. Heb 2 dagen flink gefeest. Tot eind mei ga ik daar nog even lekker van genieten.



Samoa het is inderdaad een hele bizarre ervaring... Ik laat het allemaal maar gewoon over me heen komen!

We kiezen inderdaad degene die het meest op mijn vriend lijkt. Ik was er al vrij snel uit haha.

Ik lees je verhaal van de maatschappelijk werkster en herken wel veel van wat je zegt. Aan de ene kant is het best 'fijn', omdat je 'gedwongen' wordt echt te praten. Geen antwoord geven is geen optie, terwijl je daar thuis nog wel mee weg komt, misschien. Maar ik herken het ook heel erg dat anderen het nog 'zwaarder' maken door de opmerkingen. Ja het is zwaar, maar elke dag is anders en als ik me goed voel, voel ik me goed. Anderen kunnen je dan haast depri 'praten'. Ik weet niet of jij het ook zo ervaart, maar ik soms wel.

Over de punctie en de procedure; Ik wist inderdaad dat dit zo werkt. Er zijn, zoals maanroosvis al zei, maar een bepaald aantal ziekenhuizen die de procedure mogen doen. Ik snap dat het echt heeeeeeel verkeerd voelt, maar als het niet 'kan', doen ze het niet. Als het echt niet goed voelt zou ik bellen en kijken of je naar een ander ziekenhuis kan. Ik ben alleen bang dat je dan vertraging op loopt als je van ziekenhuis switcht ..

Juni wordt onze maand Samoa!! Na de zomer zijn we hier allemaal weg, daar ga ik voor!!



Wolkje en Tinkerbell zijn hopelijk over 2 weken hier al weg . Al ga ik jullie allemaal wel heel erg missen hoor . We krijgen trouwens IUI wolkje. Ik ga 100mg clomid slikken in de hoop 2 eitjes te creëren en dan krijg ik IUI met donorzaad. En dan zit ik voor het eerst in mn leven op het wachtenbankje .

En dat zwanger denken gaat vanzelf. Je hebt ook gewoon een reële kans dat het zo is! En daar gaan we voor. En als het niet zo is, slepen wij je er door heen!! Nog een weekje........ Ik ga ook eens kijken naar dat boekje. Ik heb ook heel veel pinterestplaatjes en heb heel vaak op het punt gestaan er 1 op social media te plaatsen, maar ik durf niet haha. Ik heb er wel een met een gedichtje naar mijn vriendinnen gestuurd. Was iets in de trant van dat je niet altijd iets hoeft te zeggen, maar dat het al fijn is wanneer iemand luistert, al vertel ik 100x hetzelfde. En dat ik soms gewoon verdrietig ben, maar dat ik dan niet altijd opgevrolijkt hoef te worden, het gaat vanzelf wel weer over.



Rosalie wat fijn dat er niks 'mis' is.. Maar ook wel dubbel.... Ik duim dat het komende half jaar het gaat lukken!!



Maanroosvis zoals je kan lezen kiezen we de donor die het meest op mijn vriend lijkt. Ik had verwacht dat we er 1 aangewezen zouden krijgen, maar we kunnen gewoon kiezen! Heel bizar......

Heb je er vrede mee dat je vriend nog wil wachten met IUI? Jij dus ook in juni starten! Hopelijk is het niet nodig, maar anders wordt juni gewoon onze maand!! En ik snap je stemmingsschommelingen heel erg goed. Het is ook een rollercoaster. Geniet van de goede dagen en onderga de slechte dagen lieverd. Elke dag, hoe zwaar ook, gaat voorbij! En je bent een topper. Ene, ik ben wat kleiner dan samoa, maar zou ook graag ruilen met haar gewicht haha. Maaaaaar de arts vond mijn postuur wel atletisch, dus daar was ik nog wel content mee haha.



Huh de tabel is idd anders haha. Iemand hem aangepast?

Vanessa wanneer was jou NOD ook al weer? Sorry ik ben een zeef.....



Nou samoa, kort en bondig schrijven kan ik ook niet .
@Wolkje bedankt voor de titel. Via de site van de schrijfster is het boek nog te bestellen . Jeetje 7 maanden alweer. Wat gaat het hard. Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak is. Heb je al last van kwaaltjes? Ik hoor eind volgende week wat terug van mijn sollicitatie.



@Vanessa hoe is het bij jou? Waar bevind je je in het traject? Ik weet nog dat er een ingewikkelde bloedafwijking bij jou was gevonden.



@Pollewop Niet?!?! In mijn hoofd ben je best lang :P. Spannend lijkt me voor het eerst op het wachtbankje. Nou ik kan je vertellen het gaat best snel vervelen :P. Eén pluspunt, je zit er nooit alleen . Ik heb me inmiddels wel neergelegd bij de beslissing van mijn vriend. Ik geloof er alleen totaal niet in dat het ons zelf gaat lukken. Dus kom maar op met de IUI . Niet dat ik daar hele hoge verwachtingen van heb maar ach. Er zit beweging in.

Nogmaals respect voor hou jullie met de situatie omgaan! Zoveel kracht en liefde .



@het forum misschien let ik er teveel op maar wat zijn er veel zwanger maar... topics. Een voorbeeld zwanger maar er niet blij mee of onzeker. Zwanger maar niet gepland. Of zwanger maar mijn vriend wil niet etc etc. Pfffff vermoeiend.
.
anoniem_266595 wijzigde dit bericht op 29-04-2017 11:34
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven