Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Hahaha mayo, daar heb ik nog over nagedacht. Maar ik wilde ook zo graag nog slapen. Al wist ik ook wel dat dat niet meer ging gebeuren, met een kletsend zoontje naast me.



Wat spannend mayo! Hopelijk is het een goed teken
Alle reacties Link kopieren
Haha dat had ik vanochtend ook om

6:00: haaaai mama!!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee jullie ook al vanmorgen! Ons meisje was vanmorgen ook al om 6.00 uur wakker, en nog dutten/slapen: ho maar! Hopelijk morgen weer lekker tot 7 uur slapen haha!
Alle reacties Link kopieren
O toevallig dan vanochtend

Ik hoop morgen ook iets langer. Ik had zoontje al in pyjama en zomerslaapzak onder de deken liggen, maar hij wordt laatste dagen 's nachts wakker en voelt dan koud (en wil bij ons in bed). Ik heb hem net de winterslaapzak weer aan gedaan, kijken of dat helpt.



Ik vind het ook wel weer spannend worden, zoals altijd
Alle reacties Link kopieren
Oeeeh spannend mayo! Duim voor je.



Vervelend dat jullie zo vroeg op moesten, hopelijk morgen wat meer uitslapen!



Vanmorgen temp stuk lager. Hij klopt niet helemaal omdat ik te vroeg wakker was en daarna niet meer goed verder kon slapen, maar ik neem aan einde verhaal. Vandaag ook wat krampen, maar nog geen bloed. Hopelijk zet het snel door want dan ben ik daar ook weer vanaf.

Veder vind ik het voor deze ronde niet heel erg, omdat we sowieso al twijfelden of we deze over zouden slaan ivm nog een decemberkindje (dochter is al van 17 dec).

Ik ben klaar voor ronde 2, nu mijn lijf nog haha.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, Nienemunt! Je kunt het wel heel mooi aan je kaartje zien dus als het zo mooi regelmatig blijft hoef je ook geen testen te verspillen , op naar de 2018-baby.

Mayolijn, spannend! Ik leef en duim met je mee, ik kijk als ik mijn temperatuur ingevoerd heb inmiddels ook meteen maar naar de kaartjes hier, haha want die zijn wat duidelijker... Hier was het vanmorgen ook 6 uur, ik pak dan meteen maar de thermometer want ik denk dat het dan nog het dichtst bij de basale waarde ligt. Vanmorgen toevallig gecheckt en toen was het om 6 uur 36,4°C en om 6:30 een tiende hoger.

Op dit moment voeren we hier het experiment van 2 zusjes op 1 kamer uit en het is inmiddels stil op de slaapkamer. Dat is al beter dan gisteren, ik ben benieuwd hoe de rest van de nacht zal gaan
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Nou, toch bijzonder dat we met z'n allen om 6:00 wakker waren vanochtend

Wat zou er fysiek gebeuren dat je temperatuur echt zo snel mogelijk na wakker worden moet worden gemeten (itt bijvoorbeeld voordat je opstaan uit bed)?



Nienemunt, wat jammer van je daling! Het is inderdaad wel heel duidelijk zo. Je bent lekker regelmatig in je temperatuur.

Ik vind het fijn voor je dat je er zo oké mee bent! Laat het maar doorkomen dan.



Moiwichtjes: Mooi experiment! Hoe oud is de oudste ook alweer?

Ik bekijk de kaartjes ook hoor, haha. Vooral die van Nienemunt en Mayo zijn spannend en informatie natuurlijk. Die van ons zijn vooral, tja, bijzonder?
Alle reacties Link kopieren
Ah, jammer Nien! Maar wat je zegt, nu er vol voor gaan en de verjaardagen apart kunnen vieren;)



Hier ook rond 6.00 wakker ,gisteren zelfs half zes dus ik ben best gesloopt. Maandag had ik nog volmondig ja gezegd op een top zwangerschap maar nu door de vermoeidheid vind ik het toch even iets pittiger,toch geen rustmoment overdag hè.



Daarnaast maakt mijn buik nu echt een groeispurt, en daardoor waarschijnlijk noemt mijn zoon mij nu steeds "Bal" terwijl mijn man met een stem vol adoratie Pá-pá wordt genoemd, echt te oneerlijk:-p

Maar wel super schattig.

Nu lekker m'n bed in en bijtanken.

(En op.een Meisjesnaam kauwen, we komen er niet uit )
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mayolijn! Hopelijk helpt de winterslaapzak voor iets langer slapen! Wel echt toevallig hoor, allemaal zo vroeg!



Nienemunt, een 2018 kindje is een mooi streven toch?! Laat dan die menstruatie ook maar komen.



Moiwichtjes, hopelijk een goede nacht met de 2 meisjes op 1 kamer. Hoe is dat gister gegaan?



Fee 'bal' hahaha ik moet er wel om lachen! Lijkt me ook pittiger met een kleine en overdag kom je inderdaad minder aan rust toe. Dan zit er niks anders op dan in de avond lekker op tijd in bed te gaan liggen. Oh nee vervelend als jullie er maar niet uitkomen, uiteindelijk komen jullie er wel! Hopelijk snel, dat geeft ook rust!
Alle reacties Link kopieren
En ben je ongesteld geworden Nienemunt?



Hoe is het gegaan vannacht met de zusjes Moiwichtjes?

Ik kijk ook altijd even inderdaad. Maar soms is het goed zoeken



Haha Fee, Bal nou daar ben je mooi klaar mee

Zoon heeft ook zo'n periode gehad dat paaapaaa op zijn allerschattigst werd uitgesproken en mama altijd zeurderig of huilerig. Gelukkig klinkt mama nu ook weer schattig.



Vanochtend trouwens tot 6:00 in eigen bedje en toen nog tot half 8 tussen ons in
Alle reacties Link kopieren
Aan het kaartje van Nienemunt te zien wel, Mayolijn, wel een beetje gek dat we dat zo al kunnen zien Jouw grafiek ziet er nog veelbelovend uit!

Fee, lastig hé nu je bij het bedenken van een naam rekening moet houden met de naam van je eerste. Anders laat je je zoon meedenken want zo te horen is hij wel creatief

Hier heeft het experiment weinig opgeleverd, het werd weer snel huilen rond 22 uur. Maar ik ben er wel achter dat ik er zelf eigenlijk nog niet aan toe ben om het te forceren, als dochter het moeilijk vindt. Dus ik ga toch nog even door met nachtvoedingen geven en samen slapen, dat vind ik toch belangrijker dan mijn cyclus.
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oja inderdaad, niet aan gedacht om daar te kijken.



Fijn dat je er vrede mee hebt Moiwichtjes!
Hahaha Fee, bal, dat is hilarisch. Is dat ook maar weer duidelijk voor je



Moiwichtjes, ik snap je helemaal. Het scheelt ook een hoop voor je nachtrust denk ik, om gewoon samen te slapen. En het is toch wel heel fijn wakker worden in de ochtend. Wil je oudste nooit bij jullie slapen? Of had ik dat al eens gevraagd?



Mayo, ik heb zo goede hoop voor jou! Hoe sta je er zelf in?



Ik voel me echt belabberd. Ben al een week af en aan duizelig, oogmigraine afgelopen week, sinds woensdag gekke smaak in m'n keel en droge mond, gisteren ontzettend moe. Ik zei tegen m'n man dacht ik dacht werd dat ik ziek werd, maar dat ik me eigenlijk vooral gek voel. Hij zei ook al: Misschien ben je wel zwanger. Maar gezien mijn lage temperatuur leek dat me toch stug. Heb een hele hoop gelezen over BBT-en als je meerdere malen wakker wordt 's nachts icm borstvoeding, waar nog niet eens zo veel over bekend is. Maar wel dat je temperatuur lager kan zijn dan normaal, want ik dus heb. Anyhow, heb maar een test gedaan vanochtend voor de zekerheid en die was negatief. Gisteren ook een ovulatietest gedaan en daar zag ik wel een streepje op waar ik niet héél hard m'n best voor hoefde te doen, dus misschien is dit allemaal 'gewoon' de aanloop naar mijn eisprong? Als het aanhoudt en het is geen eisprong ga ik in ieder geval langs de huisarts, want dan mag ze mijn bloeddruk en ijzergehalte in m'n bloed even bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Marie! Dat heb ik allemaal precies hetzelfde maar dan ook nog met misselijkheid zodra ik 's morgens opsta, en dan al bijna 2 weken. Zodra ik naar een beeldschermpje kijk zie ik vlekken, of naar de mooie wolken buiten. En dankzij de temperatuurinfo heb ik mezelf ook weten te weerhouden van een test, en ook ik twijfelde al over naar de huisarts gaan. Probleem met mijn huisarts is dat hij de vorige keer echt niks bleek te weten van borstvoeding en me aanraadde om maar naar een website als dokter.nl oid te gaan (terwijl ik zelf natuurlijk alles al had gelezen over het onderwerp )... Dus ik heb geen zin om te gaan en ben erg benieuwd wat er uit komt als jij wél gaat Zelf houd ik het voorlopig maar op een hardnekkig virusje. Wel heel vervelend, die onduidelijkheid!

Onze oudste kruipt inmiddels steevast 's morgens bij ons in bed als ze wakker wordt, maar dan maakt ze eigenlijk altijd haar zusje wakker om haar vervolgens uit haar slaapzakje te bevrijden waarna ze samen giechelend op het bed gaan "toinken"... Dus dat is een vrolijk begin van de dag, haha.

Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Marie dat je je zo belabberd voelt. Inderdaad goed om even te laten onderzoeken als het aanhoudt. Was leuk geweest als je stiekem zwanger was :-)



Ik heb ook hoop, maar ook bang dat het toch niet zo zal zijn. Volgens FF zou ik zondag kunnen testen maar ik wacht denk ik sowieso de maandag af. Hij geeft namelijk aan dat mijn eisprong op zondag was, maar ik had maandag ovulatiepijn dus ik denk zelf maandag pas.

Maar goed, dan is man t/m vrijdagavond in het buitenland voor werk dus moet even bekijken wanneer ik dan zou testen. Maar goed, vooralsnog maar niet teveel vanuit gaan. Ik heb al vaker goede hoop gehad
Alle reacties Link kopieren
Hahaha klinkt gezellig Moiwichtjes! Maar kan me voorstellen dat je soms ook gewoon nog even wil slapen.
Huh, dat is apart Moiwichtjes! Misschien hebben niet-borstvoedende-vrouwen het ook wel en is het inderdaad een virusje oid. Terwijl ik juist tegen mijn man zei dat ik me vooral raar voelde en niet per se dat ik ziek werd.

Mijn huisarts zegt vaak: Weet je dat je ook op thuisarts.nl kan kijken? Ik voel me er nog wel eens alsof ze vind dat ik daar onnodig kom. Maarja, zeker voor m'n zoontje ga ik liever te vaak met hem heen dan net een keer niet genoeg.

Wat gezellig trouwens van je dochters, haha. Even uitslapen zit er dus sowieso niet in



Mayo, heel begrijpelijk dat je nog terughoudend bent. Duurt het wachten je te lang, of ben je wel lekker druk bezig?



Ik snap er hier helemaal niets meer van, misschien word ik al ongesteld?

Had licht bloedverlies bij het afvegen en ook sinds gisteren af en toe wat buikkrampen.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een paar mindere nachten, geen idee waar het door komt! Gister was het eerst 2 uur en daarna 5 uur en gewoon niet meer willen slapen. Uiteindelijk rond 6.15/6.30 uur toch in slaap gevallen bij ons en tot 8.15 uur dus dat maakt veel goed! Vannacht weer 2 uur en krijsen krijsen, dus uiteindelijk maar bij ons in bed genomen waar we rond 3 uur weer in slaap zijn gevallen tot 7.30 uur. Dat is heerlijk, alleen die onderbrekingen zijn minder. Hopelijk gewoon weer een fase!



Jullie snappen echt wat al die grafieken betekenen, mij zegt het helemaal niks!



Mayolijn soms moet je echt geduld hebben hé?! Oh ja lastig als je man dan net in het buitenland is, toch wel fijn om te testen als je samen bent of snel het nieuws kunt delen.



Moiwichtjes als je er nog niet aan toe bent dan gewoon niet doen en doen wat goed voelt!



Vervelend Marie dat je je zo voelt! Wat kunnen je gedachtes dan alle kanten op gaan hé? Jammer dat de test negatief was, goed om even in de gaten te houden en anders idd misschien een bezoekje aan de huisarts.



En jij dus ook al Moiwichtjes! Oh zulke dokters ken ik, daar heb je dan helemaal niks aan en dat weerhoudt je dan toch van een bezoekje. Wat een gezellig begin van de dag inderdaad: gezelligheid!
Alle reacties Link kopieren
Oh Marie nee wat vervelend :(
Volgens mij zitten kinderen in één hele grote fase van kind zijn Fijn dat je dochter bij jullie nog wel lekker heeft geslapen. Ik kan me zo goed voorstellen dat dat heerlijk moet zijn voor die kleintjes. Was vannacht een betere nacht?



Ik ben en word in ieder geval nog niet ongesteld, dus ga maar uit van hormonale schommelingen en hoop ook nog steeds mijn eisprong te gaan vinden Voordat ik zwanger was en ongeveer een half jaar nadat ik met de pil was gestopt heb ik ook een cyclus van 68 dagen met tussentijds bloedverlies gehad. Gek genoeg ook in de cyclus die in maart begon, dus dat stelt me in die zin gerust dat ik weet dat het wel weer goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het toch liever als losse fases Marie, dat is wat beter vol te houden

Verwarrend hoor, tussentijds bloedverlies Mijn misselijkheid /oogmigraine/ hoofdpijn is overgegaan in verkoudheid, en via google vond ik iemand die het associëerde met lange cycli. Toen was mijn googlehonger weer gestild, gek is dat. Lekker irrationeel Ik heb nog wel af en toe menstruatiepijn en ben heel moe maar verder gebeurt er niks.

Mayolijn, zo te zien hoef je niet eens te testen!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Haha, daar heb je misschien een punt



Mooi dat je Google-honger is gestild. Zo zijn we soms ook gewoon op zoek naar een verklaring die goed genoeg is/in ons kader past. Ik denk wel dat het met hormonen te maken kan hebben, zeker vanwege die gekke smaak af en toe.



Mayolijn, je grafiek is echt prachtig inderdaad. De enige reden om terughoudend te zijn voor mij zou zijn dat je nog een positieve ovulatietest had na je nu geschatte ovulatiedag. Dus misschien was je ovulatie dan evt een paar dagen later.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de linkjes naar de kaartjes misschien ook in de openingspost, of hebben jullie daar een andere snelle manier voor?



Knap.dat je kan wachten mayo, ik had die discipline nooit haha, en dan die vreselijke goedkope testen van de action.( Waardoor je er gewoon 3 x zo vaak mee test en net zo duur uit bent.)



Apart van die dreigende bloeding Marie, maar zeker als je het al eens eerder hebt gehad dan hoeft het dus niks te zeggen. Denk dat ontpillen en ontzwangeren best wel op elkaar kan lijken:)



Ik hoop ook op een fase met slapen voor je Es, soms krijg je ookgewoon je vinger er niet achter. Accepteren en in meegaan.



@moiwichtjes, huisartsen weten er wel vaker niet zoveel vanaf idd,maar wel goed in degaten houden je lijf hoor!



Hier merk ik trouwens wel dat ik door de zwangerschap best behoefte heb aan eigen ruimte, dat kan natuurlijk niet met een dreumes om je heen. Dat is soms echt even bewust schakelen. Dan merk ik dat ik gewoon lekker wil bankhangen en niks wil moeten, maar dan echt even beseffen in welke gouden jaren ikzit en dan is het ook weer helemaal genieten. Maar alsof de hormonen signalen afgeven van rust en terugtrekken.

Ben heel benieuwd hoe ik me voel als de baby er is!
Ik heb mijn FF-linkje in de M verstopt. Ik wil evt hetzelfde wel doen voor mayo (al is dat denk ik/hopelijk niet meer nodig ) en Moiwichtjes? Nienemunt, jij ging niet meer temperaturen toch?



Verder denk ik dat je gelijk hebt qua ontzwangeren en ontpillen. Of een equivalent met borstvoeding



Lastig dat je zo behoefte hebt aan eigen ruimte. Je zegt dat het niet kan, maar klopt natuurlijk niet helemaal, want je hebt als het goed is ook nog een man rondlopen in je huis. Kan je niet wat ruimte opeisen dat hij dan wat met je zoontje gaat doen? Het klinkt wel logisch dat je lichaam je eigenlijk oproept om rustig aan te doen, zodat de baby goed kan groeien. En volgens mij ben jij precies zo iemand die heel goed naar haar lichaam kan luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Top Marie, kan ik ook monitoren:')

Oh mijn man doet ook super veel met onze zoon hoor!



Maar op de dagen dat hij werkt en ik thuis ben is het natuurlijk toch anders. En het is vooral een gevoel van, even geen beroep op me doen nu, ik heb genoeg aan mezelf. En dat is denk ik heel normaal in een zwangerschap maar daar heeft zoon natuurlijk geen boodschap aan. Ik merk dus door de realisatie dat het wel eens door de zwangerschap kan komen ik ook heel goed de knop weer kan omzetten. Dus ik erken dat ik dat voel, maar kan dan ook bewust kiezen: alle aandacht voor zoon, dat is ook genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven