2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
@isayez, ik gebruik niets, ja condooms. Al niet sinds de geboorte van onze dochter anderhalf jaar geleden. En na een tweede ga ik een koperspiraal of mirena zetten. Mijn cyclus is aardig regelmatig, alleen de laatste 2 maand week hij 1 a 2 dagen af.



Ben vandaag 1 dag overtijd vergeleken met de laatste cyclus. Is toch altijd wel een beetje spannend. Al kan het bijna niet mis zijn gegaan. Door slaapgebrek niet veel actie geweest afgelopen maand en wanneer het wel was gewoon veilig. Dus we wachten het rustig af. Maar toch ietsiepietsie nerveus Haha. Ik voel niets geks, had ik bij de eerste zwangerschap wel meteen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,



Ik wil graag meeschrijven in dit topic.

Ik zal mij ook even voorstellen.. Ik ben 31 jaar en ben inmiddels 4 maanden getrouwd met de liefste man. Wij zouden dolgraag zwanger worden, nou ja ik word alleen zwanger, maar we doen het wel samen haha, van ons tweede kindje. Vorig jaar mochten wij vrij snel zwanger worden, 1e ronde gelijk raak, maar helaas is was er 19 januari van dit jaar geen kloppend hartje meer te zien en ben ik 25 januari met 30 weken bevallen van een prachtig meisje.



Nu dus weer aan het proberen, eerste ronde.

Misschien dat sommige vinden dat het snel is, maar voor ons voelt het goed. Juist omdat je nu hebt gevoeld hoe het is om ouders te worden zij het van een sterretje, maar toch de kinderwens is alleen maar groter geworden!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als het mag zou ik graag mee willen schrijven.

Ik ben vorige week 29 geworden en mijn man is 36. Ik ben vorige maand gestopt met de pil en wij gaan voor een tweede. Ons zoontje is 5 jaar. We zitten nu dus in de eerste ronde. Was van eerste na 2 rondes zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig zeg! Ukkepuck..

Wanneer jullie je goed voelen om verder te gaan, moeten jullie dat gewoon doen! Niemand anders kan daar over oordelen.



Hoop dat je snel weer zwanger mag raken
Alle reacties Link kopieren
quote:Isayez schreef op 25 april 2017 @ 17:35:

Jeetje wat heftig zeg! Ukkepuck..

Wanneer jullie je goed voelen om verder te gaan, moeten jullie dat gewoon doen! Niemand anders kan daar over oordelen.



Hoop dat je snel weer zwanger mag rakenDat hopen wij ook :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:MajoorZoetekauw schreef op 20 april 2017 @ 17:15:



Praktische vraag: ik val momenteel nogal tussen wal en schip qua het vertellen. Opa's en oma's zijn op de hoogte, maar voor onze vrienden houden we het nog even geheim tot de termijnecho. Hoe doen jullie dit met Koningsdag? Het is bij mij een traditie om door de stad te struinen met een biertje/wijntje/natje/droogje. Zal ik alcoholvrije biertjes/wijntjes in mijn tas proppen en het 0,0% logo eraf krassen? Of alcoholvrije wijn in een fles overgieten? Ik vind het nogal lastig... Ik ben geen ras-alcoholist, maar een wijntje of twee gaan er op deze dagen wel in. Niet drinken zou dan wel wat vragen over me afroepen.



Tevens is het 'ik zit aan de antibiotica' argument te doorzichtig Ik heb vorig jaar bij een feestje alcoholvrije rose gekocht en die in een flesje gedaan, bij elk glaasje moest ik toevallig iedere keer naar de wc, en dan omgewisseld. Een excuus als ik zit aan de antibiotica kan alleen werken als de mensen in je groep dan echt tegen het gebruik van alcohol zijn, ik ken namelijk teveel mensen die bij een antibiotica gewoon alcohol drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ukkepuck en King, welkom!

Heftig Ukkepuck! Hopelijk is het jullie snel gegund een kindje te krijgen! Weten jullie ook de oorzaak waardoor het hartje gestopt was?



Toevallig verteld eeen vriendin dat ze zwanger is! Erg leuk, dus als het bij ons nu snel raak zou zijn zou het extra leuk zijn, dan zijn we samen/tegelijk zwanger. Volgende week dus maar goed de vruchtbare dagen benutten
Alle reacties Link kopieren
quote:bieno schreef op 25 april 2017 @ 20:20:

Ukkepuck en King, welkom!

Heftig Ukkepuck! Hopelijk is het jullie snel gegund een kindje te krijgen! Weten jullie ook de oorzaak waardoor het hartje gestopt was?



Toevallig verteld eeen vriendin dat ze zwanger is! Erg leuk, dus als het bij ons nu snel raak zou zijn zou het extra leuk zijn, dan zijn we samen/tegelijk zwanger. Volgende week dus maar goed de vruchtbare dagen benutten



Dank je.

Ja hartje is gestopt door placenta falen, ze kreeg te weinig voedingstoffen.



Tegelijk zwanger zou wel heel speciaal zijn,

Mijn beste vriendin wil graag kinderloos blijven, dus dat zie ik niet echt gebeuren haha
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt. Altijd fijn om met andere meiden/vrouwen te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ukkepuck en king! Ik zal jullie snel in de tabel zetten.



Ukkepuck jeetje wat heftig zeg! Dit gun je niemand, maar wat klink je sterk. Hopelijk snel weer een mooie zwangerschap! En jullie meisje zullen jullie altijd in het hart meedragen, geen mensen mogen oordelen of jullie er te snel weer voor gaan.



Bieno wat leuk! Ik had dat in de eerste zwangerschap. Hopelijk mag je snel ook vertellen dat je zwanger bent.



Hier volgens mij mijn eisprong gehad. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames. Hopelijk hebben jullie allemaal snel geluk.



Verder ben ik vanavond ongesteld geworden. Dus op naar ronde 2. M'n NOD is 26 mei.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal,

Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moeten worden. Als ik uitga van een normale cyclus van 28 dagen dan zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
Spannend King!! Ik duim voor je!

Ik zou vanmiddag de termijn echo hebben, maar ze is ziek :( gelukkig is er vervanging geregeld en kunnen we kwart voor 10 vanavond heen
Alle reacties Link kopieren
Ja is zeker spannend. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het negatief is omdat dit pas de eerste ronde is..

Oh wat fijn. Dat ze nog vervanging hebben kunnen regelen. Ik vond het altijd geweldig als we voor een echo konden gaan. Kon je eindelijk de kleine spruit weer bewonderen.
Alle reacties Link kopieren
Daar ging ik ook van uit King...! Maar ik bleek wel zwanger te zijn hahah..



Ik vind de Echo heel spannend (3 weken geleden ook echo gehad, toen zat alles goed) maar ik vind het nu gewoon heel spannend... straks krijgen we slecht nieuws of iets... begin mij echt beetje druk te maken terwijl ik eigenlijk helemaal geen slecht gevoel heb... is een beetje alsof ik mijzelf wil beschermen mocht het wel mis zijn..

Dus ben zo blij als ik daar ligt en we te horen krijgen dat alles goed is! Nog even geduld..
Alle reacties Link kopieren
Welkom king en ukkepuk!

Wat een heftig verhaal trouwens om op die termijn je kindje te verliezen. Lijkt me ontzettend moeilijk. Ik hoop op snel mooi nieuws voor jullie!



Tja je weet het nooit King! Ik was ook meteen zwanger de eerste keer. Het gebeurt vaak genoeg. Maar ook vaak genoeg niet. Afwachten!



Mijn cyclus is in de war. Was sinds de bevalling altijd keurig 28 dagen en vorige maand ineens 26 en nu 30! Dat is gemiddeld wel weer 28 dagen maar goed, vond het toch wel een beetje spannend worden. Gisteren dus ongesteld geworden. Komende week start ik met fz. Spannend weer, die kleine stapjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isayez schreef op 28 april 2017 @ 12:49:

Daar ging ik ook van uit King...! Maar ik bleek wel zwanger te zijn hahah..





Hear hear, dat had ik dus ook vorig jaar. Stond echt verbaasd met die test in mn handen van.. nou wij proberen het ook een keer.

We hadden met alle scenario's rekening gehouden, maar niet met deze.
Alle reacties Link kopieren
haha grappig,

het meeste waarom ik ervan uitga dat ik negatief doe testen is omdat ik mijn cyclus totaal niet weet.

ik doe dus morgen testen en dan achter een week weer(mocht ik dan niet ongesteld zijn)

en zo ga ik maar even door zullen we maar zeggen.



heb eigenlijk wel nog even een vraagje:

als je zwanger bent van de tweede wanneer is dan het beste moment om het dan tegen je eerste kindje te zeggen? gelijk of wachten tot 12 weken om zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:King2012 schreef op 28 april 2017 @ 15:11:

heb eigenlijk wel nog even een vraagje:

als je zwanger bent van de tweede wanneer is dan het beste moment om het dan tegen je eerste kindje te zeggen? gelijk of wachten tot 12 weken om zijn?Goede vraag! Kan alleen spreken over hoe ik het zie. Maar zou denk ik overwegen het vrij snel te melden. Natuurlijk kan het dan nog misgaan, maar misschien is het dan wel handig om iets gezegd te hebben, omdat mama daarna erg verdrietig kan zijn, en hoe leg je dat dan uit. Uiteraard ligt het ook wel aan de leeftijd en hoeveel ze dan al begrijpen, maar zou denk ik eerder dan de 12 weken doen.
Alle reacties Link kopieren
@king, Ik wacht denk ik tot ik een tijdje zwanger ben, misschien nog wel later dan 12 weken. Maar ons dochtertje is tegen die tijd bijna 2 en ze snapt het toch nog niet echt. Bij oudere kindjes zou ik het misschien wel iets eerder zeggen. Ik denk dat het bij ons pas echt gaat spelen wanneer ik een dikke buik heb, dan merkt ze het pas.
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje is 5 jaar. Dus die zal dat wel begrijpen. Zeker omdat onze poes 4 weken geleden bevallen is. Dus denk wel dat hij het zal snappen als mama een baby in de buik heeft.

Maar snap heel erg goed hoe jullie het bedoelen. Bedankt voor de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:King2012 schreef op 28 april 2017 @ 17:18:

Ons zoontje is 5 jaar. Dus die zal dat wel begrijpen. Zeker omdat onze poes 4 weken geleden bevallen is. Dus denk wel dat hij het zal snappen als mama een baby in de buik heeft.

Maar snap heel erg goed hoe jullie het bedoelen. Bedankt voor de antwoorden.Hier was laatst een topic over meen ik. Geen idee meer hoe het heette maar de conclusie was geloof ik net voor je het aan de rest van de wereld vertelt.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
haha ja mijn ouders komen het direct te weten het is onmogelijk om het voor stil te houden.. die hebben alles gelijk door..

maar iedereen bepaalt natuurlijk zelf wanneer ze het wel of niet aan hun kind vertellen. maar ik wou gewoon eens weten wat jullie zouden doen.. maar ik denk dat het ook een beetje aan ligt hoe pril het is
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed

Ben 2 dagen vooruit gezet (10 weken en 5 dagen) dus uitgerekende datum is nu 19 november!

Was echt zo mooi om te zien en zo opgelucht nu
Alle reacties Link kopieren
Super isayez. Wat fijn dat het je nu opluchting kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven