Hij wil rust...

27-04-2017 20:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Twee weken geleden is er iets gebeurt waardoor ik mijn spullen bij mijn vriend heb opgehaald.

Wegens de angst om herkent te worden wil ik hier niet meer over vertellen.

Die avond belde hij mij op en heb ik per telefoon de relatie beëindigd. Ik heb mij verlaagd tot deze stommiteit door (terechte) boosheid...Ik besef mij ten zeerste hoe stom dat was!

Al heb je soms gelijk, weet ik dat gelijk krijgen iets totaal anders is.



Enfin, de volgende dag belde hij mij weer en ik heb onmiddellijk mijn excuses aangeboden voor mijn gedrag.

En heb de "schuld" van het hele gebeuren (al hetgeen dat vooraf ging aan het moment dat ik mijn spullen ophaalde, maar op mij genomen.

Ik vroeg of het weer aan was (misschien een term die je gebruikt als je 16 bent, maar ik wilde het gesprek niet onnodig zwaar maken) hierop gaf hij geen antwoord.

Hij wil rust gaf hij aan.



Nu kan ik mij heel goed voorstellen dat ik hem gekwetst heb en daarom gaf ik dan ook aan dat ik begreep dat hij rust wilde.

Afgezien van 2 noodzakelijke appjes over spulletjes hebben wij geen contract meer gehad.

De rust periode duurt nu al bijna een week.

Pas een week



Elk mannen forum dat ik heb terug kunnen lezen over de rust periode van een man geeft aan dat dit niet iets ongewoons is voor een man.

Mijn vraag aan jullie is:

hebben jullie ervaring met een rust periode en hoe verliep dat bij jou?



En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?



Novice
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 00:30:

[...]





Toch snap je het niet. Je hebt hem dus genoeg gekwetst voor hem om de relatie niet meer terug te willen.



(Ik heb twee keer gevraagd of hij de relatie wilde beëindigen. Hij zei nee, ik wil een tijdje rust. Misschien begrijp ik je niet, maar rust is toch iets anders dan een relatie beëindigen? Al weet ik wel dat dat nog altijd kan gebeuren)



Ik weet wel, een man gaat niet zeggen dat ie gekwetst is,



(heeft hij niet hardop gezegd. Ik weet dat ik dat gedaan heb door mijn actie)



en als hij normale zelfbeheersing heeft, ook niet dat hij boos is. Maar dit is nu hoe mannen laten zien, dat het genoeg geweest is met de hysterie en het kwetsen daarvan, dat ze rust willen. Ze gaan je niet aan je neus hangen, wat je met ze doet. Is in mijn ervaring maneigen.



(Ik begrijp wat je wilt zeggen.)



En het was in eerste instantie een klein ding, toen blies jij het op tot proporties die nergens op slaan, geef je zelf toe. Toen was het dus wel een groter iets geworden en dat heb je zelf gedaan.



(Dit dingetje is, dat weet ik zeer zeker, bespreekbaar. Het werd niet opgeblazen, er kwam meer bij voor mijn gevoel, omdat er dagen niet over gesproken werd)



Maar om te reageren op je vraag, ik heb ooit mijn vriend de deur uit gedonderd. Hij wilde namelijk eigenlijk helemaal geen serieuze relatie, imo, want na 1,5 jaar vond hij het nog steeds moeilijk om 'ik hou van jou' te zeggen en om me zijn vriendin te noemen. Heel terecht dus. En toen hebben we elkaar wekenlang niet gesproken of gezien, terwijl we allebei stuk gingen van verdriet. Daarna zijn we weer bij elkaar gekomen en guess what, we zijn nog steeds samen.



Ik weet niet, of je dat een rustperiode kunt noemen, ik benoem de dingen nooit zo precies als het over relaties en de liefde gaat. Het is geen formulier met dingen die je af moet checken ofzo. Voldoet het aan de voorwaarden van een rustperiode.



(Hij noemt het een rust periode. Ik was niet bekend met het fenomeen hiervoor)



Je praat erover alsof het over een contract gaat en jij gewoon de kleine lettertjes vergeten bent te lezen en nu wil, dat er een rechtszaak komt over wie er gelijk heeft. Zo werkt het niet.



(Voor wat ik nu weet omdat erover las, is deze rust periode er voor om na te gaan denken. Niet om wie gelijk heeft. Ik geloof en dat zei ik eerder al, niet in gelijk krijgen. Dat hoeft voor mij niet. Vandaar dat ik de schuld om dat kleine voorval op mij nam zodat het gesprek zou gaan over de hoofdzaak en dat was op dat moment mijn excuses. Ik wilde niet verzanden in welles/nietes. Ik hoopte door de schuld op mij te nemen de angel weg te halen.)



En zo boos als je hier op mensen wordt, zegt veel over je. Zo ga je dus om met conflicten.



(Er werd gereageert zonder in te gaan op mijn hulpvraag. Ik wil best ingaan op vragen. Maar niet op verzonnen ideeën)



mij vertelt dat de relatie geen kans meer heeft, precies om deze reden, je hebt geen gelijk maar wil dat toch krijgen, op wat voor manier dan ook.



(Hierin vergis je je)



Ik zou ook klaar met je zijn. En ik ben een vrouw. Je neemt heel snel dingen aan, alsof je weet wie ik ben en of je mijn advies kunt vertrouwen. Dat weet je helemaal niet.



Fantast, nou, dat noem je intuitie. Op dit forum zijn veel mensen met goeie intuitie, veel vrouwen en die zijn daar gewoon goed in.



(Op dit forum zitten ook relzoekers. Daar trap ik niet in. Ik zeg nu niet dat jij dat nu doet

Ik zeg dat sommigen bijvoorbeeld reageren zonder de openingspost te lezen)



Kissebissen over wie er gelijk heeft, als je uit elkaar gaat, geen schijn van kans dat het nog goed komt. Zegt mijn ervaring, intuitie en de manier waarop je reageert. Maar hee bewijs mijn ongelijk maar hoor. You go girl. Ik misgun je helemaal niks. Ik denk alleen dat het geen zin meer heeft.(Wij hebben het afgelopen anderhalf jaar 1 maal een discussie gehad. Ik reageer hier anders dan in reallife. Al is het omdat ik aan het tikken ben op een mobieltje en dat nooit hetzelfde is als face to face)



Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb gereageerd op je post. Ik ben aan het klungelen op mijn mobiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 01:03:

[...]





Nu doe je het weer. Doen alsof een relatie een optelsom is. Alsof dat kan in een relatie, optellen, de som bekijken en zeggen, nou we kunnen weer verder hoor want de cijfers zeggen dat dat kan. Zo werkt gevoel niet. Veel te rationeel bekeken, over iets waar ratio meestal niet zoveel vat op heeft. Een relatie is geen bedrijf, geen contract en is afhankelijk van de gevoelens van twee mensen.



Trouwens, hij heeft dus alleen gezegd 'ik wil rust'? Waarom denk je dat hij daarmee een rustperiode bedoelt? Heeft hij dat zo gezegd dan?



( ja hij zei dat hij een rust periode wilde inlassen)

lees erin: ik ben klaar met jou. Als je een rustperiode wilt, zeg je, ik wil even de ruimte van je om na te denken of ik nog wel verder wil met je.



(Hij heeft deze volzin niet uitgesproken. Dus nu moet ik aannemen dat wat jij zegt waarheid is?!)





En je doet wel wanhopig, je benadrukt details die er niks toe doen. Geeft boos antwoord op mensen die zeggen dat het niks meer wordt.



(Ik baal ervan dat mensen geen antwoord kunnen geven op de vraag die ik stelde. En door blijven vragen over iets waarover ik geen verdere informatie wil geven. En dat geef ik in het begin al aan. )



denk ook dat dat klopt, die wanhoop, want het is echt voorbij en je wil er gewoon niet aan, om dat te beseffen. Herkenbaar hoor, veel meer dan je denkt. Doe ik ook wel eens, heel hard roepen dat het niet zo is, omdat ik weet dat het wel zo is maar dat niet wil accepteren. Maar ik kan eerlijk zijn tegen mezelf, jij (nog) niet.(Dank je wel. Ik zal hier over nadenken)
Ik kan er wijs uit worden, ja. Je kunt ook gewoon typen zonder mijn quote erbij hoor, ik weet meestal nog wel wat ik gezegd heb. Mij maakt dat niks uit. Ja er zijn relschoppers op forums en mensen die het fijn vinden, anderen op de kast te jagen, ik ben volgens mij niet van dat soort. Kan wel zijn dat je je op de kast gejaagd voelt door mij maar dat is niet mijn bedoeling.



Wat mij opvalt, is je rationele kijk. Ik weet niet of ik dat over heb kunnen brengen maar dat is het hoofdpunt. Is er een reden, dat je zo rationeel denkt? Of vind je dat zelf wel meevallen? Soms gaan mensen dingen zien in details, die er niet zijn, vaak omdat ze heel graag iets willen of niet willen. Daarom denk ik dat je wel lichtelijk wanhopig bent.



Dat is toch niet erg, om toe te geven? Je houdt toch van hem? Ik zou wel wanhopig zijn als de liefde van mijn leven door mijn vingers glipt omdat ik iets doms had gedaan. Laat ik het zo zeggen, ik ben lange tijd zoals jij geweest, erg rationeel, dat deed ik om gevoelens op afstand te houden. En dat was niet zo slim. Het hart, telt ook. Probeer je gevoel er eens bij te betrekken in je verhaal, ipv steeds zeggen, dat men niet genoeg reageert op je Op. De vraag zelf zegt al, dat je er een hele rationele kijk op nahoudt.



Wat zegt je gevoel? Daar zul je het namelijk toch echt mee moeten doen in een relatie, je gevoel, want beredeneren heeft niet veel zin. Dat herhaalt iedereen ook, in de hoop dat je het snapt maar je blijft stug volhouden dat men een termijn kan noemen voor een rustperiode. Dat. Kan. Niet. De aard van het beestje, laat dat niet toe.



Dus om je vraag te beantwoorden, die vraag kan niet beantwoord worden. Heb je al een serieus antwoord gehad dan? Van mij wel hoor. Alleen is die vraag dus niet te beantwoorden, zoals jij hem beantwoord wil hebben. Zoals ik al zei, je komt over alsof je je gelijk wil doordrammen. En dat levert wel eens op, dat mensen niet meer met je om willen gaan. Ik was vroeger ook zo en ik ben veranderd omdat je niet alles met de kop kunt beredeneren en mensen het nog onsympathiek kunnen vinden ook. Levensles geleerd.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie ervaring met een rust periode en hoe verliep dat bij jou?



En natuurlijk, hoopvol als ik ben: kwam het na de rust periode nog goed?



Waarom zouden deze vragen niet beantwoord kunnen worden?

Ik heb " pauze relatie" gegoogled, en kon veel teruglezen. Iedereen heeft verschillende oorzaak die leidde naar een pauze.

Maar het is lastig om te terug te vinden hoe het daarna is gegaan met hen



Waarom zou deze vraag niet te beantwoorden zijn?
Alle reacties Link kopieren
Maar oké, hij heeft dus iets lulligs gedaan/gezegd waar niet over gesproken mag worden. Reageert hij vaker zo? En komt daar jouw emotionele uitbarsting misschien vandaan, dat je je op zo'n moment wel erg weinig gehoord voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 04:55:



Wat mij opvalt, is je rationele kijk. Ik weet niet of ik dat over heb kunnen brengen maar dat is het hoofdpunt. Is er een reden, dat je zo rationeel denkt? Of vind je dat zelf wel meevallen? Soms gaan mensen dingen zien in details, die er niet zijn, vaak omdat ze heel graag iets willen of niet willen. Daarom denk ik dat je wel lichtelijk wanhopig bent.





To probeert volgens mij heel hard controle te krijgen over een situatie waarin je geen contole meer hebt. Ik begrijp dat wel.

Het is ook klote. Zo heb je een relatie waarin je samen aan het roer staat, en zo heeft de ander volledig de regie overgenomen, terwijl voor jou de relatie nog niet over is.

In je hoofd ben je heel erg bezig om de firma van de ondergang te redden, maar je medefirmant is er niet meer om samen te overleggen.



Het is heel menselijk dat je probeeert toch weer een beetje houvast en greep te krijgen. Alleen het helpt niet.

Je bent afhankelijk van die ander, als hij de stekker eruit trekt is het over, en alle redenatiies die je erop loslaat veranderen dat niet.



Wat niet wegneemt dat ik hoop voor TO dat het goedkomt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Je gaf eerder aan dat ik besloten had dat ik mijn vriend niet gekwetst had. Terwijl ik zei dat ik onmiddellijk erkende dat hij vast gekwetst was.

Dat zomaar roepen noem ik rellen.

In je eerste post ging je totaal niet in op mijn vraag.

Ik vind het prettig om feedback te krijgen.

Ik ben een rationeel persoon.

Vandaar dat de actie om mijn spullen te pakken in een impulsieve bui en het uit maken per telefoon echt niet bij mij past.

En ik de volgende dag onmiddellijk toegaf dat ik fout zat mijn excuses aanbood.



Mijn gevoel zegt dat hij binnenkort wel contact zal opnemen. Ik kan niet in zijn hoofd kijken en voorspellen hoe of wat hij zal zeggen.

Daar ga ik niet over speculeren. Dat heeft geen enkele zin.

Over zaken waar ik geen invloed over heb, daar maak ik mij niet druk over. Dat is rationeel. Maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.



Hier op het forum schrijvend met oa jou kom ik wellicht over als iemand die haar gelijk wil hebben. Geloof mij, in real life is dat zeker niet het geval.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen. Ik heb dat in mijn openingspost al geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn uitbarsting komt door een opeenstapeling van dingen. Dat heb ik al eerder geprobeerd uit te leggen.

Hoe groter een topic, hoe lastiger het is om terug te lezen, dat begrijp ik.

Ik heb nergens gezegd dat er niet over het voorval gesproken MAG worden. Ik heb al uitgelegd dat de gelegenheid er niet was om er over te spreken.

Dit vind ik een voorbeeld van dingen verzinnen door een forumlid om vervolgens vandaar uit andere vragen te stellen die enkel en alleen voortkomen uit een verkeerde voorstelling van hetgeen ik toch duidelijk had aangegeven.

Dus nee, hij reageert niet vaker zo

(Geen idee waar je vandaan hebt dat hij bepaald of er wel of niet gesproken over mocht worden)

En nee daardoor ontstond mijn emotionele reactie niet. Want nee er was totaal geen sprake van dat hij bepaalde dat er niet over gesproken mocht worden.
Drama drama van jullie beiden.



Ik zou hem lekker met rust laten voor altijd en aan mezelf werken voor ik een nieuwe relatie begin.
Alle reacties Link kopieren
Merano, Natuurlijk hoop ik dat het goed komt

Maar er zijn twee mensen hiervoor nodig.

Ik heb geen moeite met het feit dat ik geen controle heb hierover. Ik ben dan ook niet wanhopig. Het is zo als het is. En het heeft geen zin om daar verder over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in pauzes in relaties, in mijn ervaring (en zie ik ook om me heen) is het het begin van het einde.



Je hebt de veiligheid in de relatie weggehaald. Als hij weer eens iets fout doet hangt hem weer een relatiebreuk boven het hoofd. Dat is geen gezonde basis.
Alle reacties Link kopieren
Fee de goede, op een forum komt 1 aspect van een relatie onder een vergrootglas.

Dat lijkt op drama drama drama. Dank je voor je reactie. Ik kan hier echt iets mee. Blijf vooral zo reageren op het forum.
Graag gedaan. Soms is het leven zo moeilijk als je het zelf maakt.

En dan is het fijn dat je hier daar even op gewezen word.
Alle reacties Link kopieren
Merana, ik zie dat ook zo! Ik zie dat ik dat gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja goede fee want mijn hele leven en relatie bespreek ik hier op het forum.
Blijkbaar heb je daar wel behoefte aan, gezien je topic.



Ik snap hem wel ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Ja snapt hem wel, want jij kent mij en hem
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor alle feedback. Ik moet aan het werk. Fijne dag!
Ik denk dat jij hem gewoon koste wat het kost per se terug wil. En daarom alles maar door de vingers ziet en afzwakt. En voor je 'kansen' alleen wil lezen dat het bij mensen weer goedkomt



Kop in het zand heet dat
quote:Novice schreef op 27 april 2017 @ 21:45:

Waarom zou je moeten doorzagen over iets dat niet belangrijk genoeg is om een relatie te beëindigen?

Waarom zou je je relatie beëindigen om zoiets onbenulligs? Dat is wat jij hebt gedaan, en daarmee heb je zijn vertrouwen (in jou en in jullie relatie) beschadigd. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat dit de druppel is en dat dit niet meer goed komt. Een pauze in een relatie leidt er in ieder geval nooit toe dat mensen dichter tot elkaar komen, integendeel.
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 08:19:

Ik snap hem wel ondertussen. En dat. Als ik zie hoe je hier reageert op forummers die de moeite nemen om je advies te geven lijk je me niet de gezelligste of makkelijkste persoon. Ga er maar vanuit dat de rust die je ex nu heeft hem zo goed bevalt dat hij die wil blijven ervaren.
quote:hamaika schreef op 28 april 2017 @ 08:32:

Ik denk dat jij hem gewoon koste wat het kost per se terug wil. En daarom alles maar door de vingers ziet en afzwakt. En voor je 'kansen' alleen wil lezen dat het bij mensen weer goedkomt



Kop in het zand heet dat



Dat denk ik dus ook.



To, ik heb een voorbeeld gegeven uit mijn leven die je als een rustperiode zou kunnen zien maar ik denk dat je eroverheen hebt gelezen. Ik hoef geen gelijk te krijgen hoor. Ik zie alleen iemand die aan het zoeken is naar antwoorden, over iets heel persoonlijks, maar daarbij niet alle antwoorden accepteert. Want het is prive en dus kunnen wij er niet over oordelen. Ja als je niet wilt vertellen waar het om draait, hoe kunnen de antwoorden je dan bevallen? Maar je blijft maar als een cassetebandje steeds dezelfde dingen zeggen dus laat maar.



Misschien is het iets om over na te denken, dat je minder prettig overkomt dan je misschien denkt. Ook al is het een forum, je kunt ook anders reageren. En als je vindt dat prettig overkomen, niet belangrijk is, denk dan eens na over relaties en hoe mensen daarin over je kunnen (gaan) denken. Je reageert boos, beledigd, verontwaardigd en onaardig want we snappen het niet. Leuke partner zul jij zijn zeg.
"The most beautiful places in the world are in someone's thoughts, someone's prayers and in someone's heart". Dat staat in je avatar. Waarom heb je zo'n emotionele quote staan, als je vooral vanuit je ratio leeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Novice schreef op 28 april 2017 @ 08:03:

Mijn uitbarsting komt door een opeenstapeling van dingen. Dat heb ik al eerder geprobeerd uit te leggen.

Hoe groter een topic, hoe lastiger het is om terug te lezen, dat begrijp ik.

Ik heb nergens gezegd dat er niet over het voorval gesproken MAG worden. Ik heb al uitgelegd dat de gelegenheid er niet was om er over te spreken.

Dit vind ik een voorbeeld van dingen verzinnen door een forumlid om vervolgens vandaar uit andere vragen te stellen die enkel en alleen voortkomen uit een verkeerde voorstelling van hetgeen ik toch duidelijk had aangegeven.

Dus nee, hij reageert niet vaker zo

(Geen idee waar je vandaan hebt dat hij bepaald of er wel of niet gesproken over mocht worden)

En nee daardoor ontstond mijn emotionele reactie niet. Want nee er was totaal geen sprake van dat hij bepaalde dat er niet over gesproken mocht worden.



Maar jij maakte het uit, kennelijk om iets waar hij helemaal niets aan kon doen omdat jij boos was om iets wat echt niet KON op dat moment?



Persoonlijk heb ik niets met rustperiodes, zeker als er voor die periode niets uitgepraat is. Ik heb het gevoel dat je vriend gewoon klaar is met je gemekker en letterlijk rust aan zijn hoofd wil.



Kan het nog goedkomen? Natuurlijk, alles kan, maar als ik jou was TO, zou ik niet eens willen dat het goed komt. Kennelijk kan jouw ex jouw gemekker niet aan, na anderhalf jaar al. Dat wordt wat als jullie samenwonen. Ik geloof er helemaal niets van dat dit de eerste keer was dat je zoiets buitensporig irrationeels doet om daarna huilend spijt te hebben. De gemiddelde man zit daar helemaal niet op te wachten joh.
Met onze ervaringen ben jij niets... Bij mij kwam hij na 3 dagen rust als een haas achter me aan hollen maar ik had het niet uit gemaakt, niet de schuld op mij genomen en geen idee wat er aan vooraf ging bij jou maar het zal wel iets anders geweest zijn dan bij ons.

Kan me inbeelden wat je hier wil lezen maar daar schiet je niets mee op.

Geen contact opnemen en intussen je gedachten verzetten, er zit niets anders op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven