Welke lifehack was voor jou een eyeopener?

27-04-2017 21:33 537 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: welke lifehack (of in ABN: handigheidje) maken jouw leven simpeler?



TO trapt af:

- dat je rompertjes van kinderen ook naar beneden kan trekken en over hun billen kan uitdoen, als het nodig is

- dat je van die irritante hard-plastic verpakkingen (waarin onder meer scharen en keukenmessen zitten) ook met een blikopener kan openmaken

- dat je vastzittende ritsen kan loskrijgen met een haarspeld (haal er een door de rits en je kan een stuk meer kracht zetten)

- met mijn smartphone foto's maken van visitekaartjes die ik net heb gekregen (want ik raak ze altijd kwijt...)

- haarklemmetjes gebruiken om opgerolde snoeren (oordoppen, oplader iPhone) in m'n tas te bewaren



Ik ben heel benieuwd wat voor tips jullie hebben!
quote:baukelien schreef op 27 april 2017 @ 23:26:

En bij de Action kun je een mini zonnebril koker kopen speciaal voor oortjesBij de Zeeman kocht ik oortjes met een opwindmechanisme in het midden. Nooit meer draadjes in de knoop! En hij doet het best aardig.
quote:_Aphia_ schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

DROL



Dicht Rechts Open Links



werkt voor kranen, schroeven, potjes enzovoort



Een vriend zag me laatst prutsen en zei denk DROL! Dan hoef je nooit uit te proberen naar welke kant je moet draaien om iets open te maken.



Ik blij aan mijn man vertellen; kon hij zich niet voorstellen dat iemand niet wist dat alles naar rechts dichtgedraaid wordt en naar links open... dus ja, of dit nu voor anderen ook een tip is, ik hoop het maar :DDie heb ik in een ander topic geleerd als righty tighty lefty loosey. Was echt fantastisch want het is daarna nooit meer fout gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die sport-oortjes, die vanuit je oor naar boven en helemaal achter je oor langs lopen. Het wordt dan een bijna dichte hoofdletter D. Ze blijven heel goed zitten bij het hardlopen, maar raken door die opening in de D vreselijk in de knoop.

Iemand een mooie hack?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
En door dit topic weet ik wat een lifehack is. Ik had het eerst niet gelezen want dacht dat het over watersport ging
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat koken met kookboek: kookboek ophangen aan een keukenkastje met behulp van kleerhanger met twee klemmen. Hangt hij op ooghoogte, ligt niet in de weg en de bladzijdes zijn altijd op de goede pagina open.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 28 april 2017 @ 00:01:

Als je gaat koken met kookboek: kookboek ophangen aan een keukenkastje met behulp van kleerhanger met twee klemmen. Hangt hij op ooghoogte, ligt niet in de weg en de bladzijdes zijn altijd op de goede pagina open.Goeie tip, maar dit gaat niet lukken met de Plenty of de Veg of andere dikke of zware boeken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 28 april 2017 @ 00:07:

[...]



Goeie tip, maar dit gaat niet lukken met de Plenty of de Veg of andere dikke of zware boeken. Gebruik een muziekstandaard.
Alle reacties Link kopieren
Handigere/andere oplossing voor:



Bloedvlekken->speeksel

Vacuum breken bij glazen potten->vork een klein beetje in de schroefdraad wrikken en dan beetje optillen



Van nigella lawson:

Verpakking van boter bewaren om ovenschalen in te vetten.

Restjes wijn invriezen in boterhamzakje om mee te koken.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Die vastzittende ritsen : drupje babyolie op het vastloop gedeelte aan beide kanten en hij is los.



Boterhamzakje met elastiekje om de kraan heen als je bezig bent met een klus waarbij je voortdurend vieze handen hebt, zeker met verf ofzo.
may the bridges I burn light the way
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 28 april 2017 @ 00:07:

[...]



Goeie tip, maar dit gaat niet lukken met de Plenty of de Veg of andere dikke of zware boeken. bij de kringloper heb je vast wel een boekenstandaard voor kookboeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 april 2017 @ 23:24:

[...]





Fijn, ik schaamde me al die door de reactie van moemoe om de kranten om de twee weken te vervangen

Hier liggen ze er al iets langer dan twee weken, laat staan wanneer er de laatste keer gepoetst is.Mijn kranten kunnen gelijk door nar een plekje in een archief als ik ze weghaal
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Handig topic!



Eentje wat de meeste al weten vermoed ik, maar voor degene die het nog niet weten:

Bij een ladder in je panty terwijl je geen nieuwe aan kan trekken even wat nagellak aan de uiteinden smeren. Dan wordt de ladder niet groter
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 27 april 2017 @ 22:57:

[...]



Doe ik al jaren! Zelfs mijn moeder deed dit toen ik nog klein was.

Gewoon om de 2 weken de kranten vervangen, scheelt idd veel poetswerk.om de twee weken????? Ik doe dat eens per jaar..
quote:streepjessokken schreef op 27 april 2017 @ 23:58:

Ik heb van die sport-oortjes, die vanuit je oor naar boven en helemaal achter je oor langs lopen. Het wordt dan een bijna dichte hoofdletter D. Ze blijven heel goed zitten bij het hardlopen, maar raken door die opening in de D vreselijk in de knoop.

Iemand een mooie hack?Je kunt het snoertje oprollen op een knijper. Dan rol je het zo weer af voor gebruik.
quote:ADM schreef op 27 april 2017 @ 22:10:

Vakantie met kleine kinderen:



Schuimrubberen zwembad noodle onder het laken leggen, voorkomt uit bed vallen (ook handig voor thuis).



Tape mee nemen op vakantie, ideaal voor het afplakken van stopcontacten en de deur (dit laatste voorkomt dat je peuter zichzelf opsluit in bijv. de badkamer)



In de lengte opgerolde handdoek werkte voor ons ook. Net even een voelbare barrière.



Nieuwe luier eerst onder het kontje leggen, dan pas de oude luier losmaken. Werkt niet zo goed bij wasbare luiers helaas.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Dat van die Steradent ga ik uitproberen. Verder hoorde ik gisteren van een dame dat je uitgedroogde nagellak weer kan gebruiken door een druppeltje remover erin te gooien, dopje erop, schudden. Ik heb geen idee hoe waar dit is, maar dit is zeker iets dat ik ook ga uitproberen!

Dat van die pollepel op die pan tegen overkoken doe ik ook. En ik kom uit een zuinig gezin waar ik geleerd heb om flessenlikkers te gebruiken en de achterkant van een tube tandpasta open te knippen omdat er vaak nog heeeeeel veel in de fles/pot/tandpastatube zit. En natuurlijk gooi je dat niet weg. Als ik lui ben, gooi ik het inmiddels wel weg, maar het is wel iets dat ik mijn hele leven zal meenemen.
Een limonadefles kun je met een blikopener van zijn laatste limo ontdoen.



Die goedkope miniblikjes tomatenpuree krijg je makkelijker open als je ze op de rand van het aanrecht zet, zodat de handen de ruimte hebben om de blikopener te bedienen.



Als je plastic groentezakjes met een lusje dichtknoopt krijg je ze snel weer open.
Alle reacties Link kopieren
Als je met watervaste stift op een whiteboard heb geschreven kan je dit weer weghalen door er met een whiteboard marker over heen te tekenen. Heeft mij al vaak gered op m'n werk.
Kranen ontkalken bij wateropening: ballon vullen met ontkalker al dan niet puur of verdund en de ballonopening om de hals klemmen.
Alle reacties Link kopieren
Latex handschoenen aan als je gaat verven!

(Ik ben een kledder en moest altijd veel terpentine gebruiken om mn handen schoon te ktijgen;))
Tvp
Leuk topic!



Van save with Jamie Oliver:

Deeg maken voor bijv. chocolate chip cookies en invriezen in kleine balletjes. Deeg maken gaat erg snel in keukenmachine, dus maakt niet uit hoeveel deeg je maakt. Per stuk invriezen gaat heel makkelijk op folie op bijv een pizzadoos. Daarna in een ziplock zakje. Dan kun je per koekje eruit halen. Ze kunnen rechtstreeks de (niet voorverhitte) oven in. Plat worden ze vanzelf.

Zo heb je echt altijd in no time verse koekjes gebakken zonder conserveringsmiddelen oid.
Alle reacties Link kopieren
O wat een leuke reacties! Dank jullie wel allemaal, ik lees ze met plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:jomata schreef op 28 april 2017 @ 06:24:

Als je met watervaste stift op een whiteboard heb geschreven kan je dit weer weghalen door er met een whiteboard marker over heen te tekenen. Heeft mij al vaak gered op m'n werk.Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven