Brutale deurverkopers

27-04-2017 23:14 106 berichten
Gisteravond had ik twee energieverkopers aan de deur. Het kwam slecht uit (was aan het koken), dus na een blik op het naamkaartje op zijn jas zei ik dat ik geen interesse had in nieuwe energie. Waarop die jongen reageerde met schouders ophalen en 'pffff groot gelijk, ik heb ook een heel saai verhaal'. Op een manier die zo hondsbrutaal was dat ik bijna terug reageerde met een opvoedkundig praatje. Niet gedaan want ik had geen zin om die gast aan een stoer verhaal over rare klanten te helpen

Hebben jullie ook zo vaak van die irritante lui aan de deur?
quote:Mutsie2017 schreef op 27 april 2017 @ 23:34:

[...]





Weet jij toevallig waar je achterbuurvrouw die sticker vandaan heeft?Ik kan hem nergens vinden.https://www.neesticker.com/product/25-e ... k-sticker/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer heel boos geworden, ik was het zat, was ook best laat half 9 's avonds of zo, in de winter, ik was moe.....waren twee meiden, ze lachtten me vierkant uit.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:SF_ schreef op 28 april 2017 @ 00:11:

[...]



https://www.neesticker.com/product/25-e ... !Harstikke bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ooit gedaan, toen ik 17 was. Voor één of ander goed doel. Wat een drama Honderdmaal excuses met terugwerkende kracht!

Was er trouwens ook heel slecht in. Nooit doordrammen, bij NEE-stickers niet aanbellen. Ik ontmoette eigenlijk vooral veel leuke, eerlijke mensen. Waarmee ik dan in een gesprek belandde over hun honden o.i.d. Na drie weken gestopt.



Hier thuis nooit last van, woon in een niet al te beste wijk. Ook een oplossing!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier ook regelmatig van alles in de straat lopen te leuren. Mijn bel doet het al jaren niet. Kan ik iedereen aanraden



Als ik een pakketje ofzoiets verwacht hang ik die dag een briefje op dat ze moeten kloppen.
Nooit, een van mijn katten heeft het elektriciteitssnoer van de Deurbel/video/buzzer doorgeknaagt dus ik hoor ze niet meer aanbellen.
Ligt het aan mij dat ik gewoon in lachen zou schieten met iemand die zo'n antwoord geeft?

Iemand die zelf zegt "een saai verhaal te hebben", zou ik melden dat ie dat mag gaan vertellen bij de buren of desnoods 3 straten verder.

Salut, au revoir en hopelijk tot nooit meer.



Een échte "deurverkoper" zou ik overigens vragen wat ie in zijn gezicht wil hebben?

De deur die hij mij wil verkopen, of de deur die ik net heb opengedaan. Zodat ie kan zien dat ie me er geen nieuwe moet verkopen.

De zoveelste elektriciteits-leverancier zou ik dus gewoon laten zien dat het licht nog altijd werkt in de hal en dat ik dus niet geïnteresseerd ben in de zoveelste overstap. En indien wel, zoek ik dat zelf wel online uit, in plaats van me te laten oplichten door zo'n deur-gangster.



Hier valt het aan de deur best mee.

Aan 't station en in de winkelstraten daarentegen ...



De meest ideale vraag is overigens of ze zelf klant zijn van 't spul dat ze verkopen.

De helft is klant bij de concurrentie .
Ik kan daar spontaan boos van worden, bij wijze van spreken dan ik word niet zo snel boos. Maar deze mensen pakken de gevoelige aan. Mensen die thuis zijn, die pakken ze in. Ik heb daar geen respect voor. Wat mij betreft zou het verboden moeten worden! Bah.
Overigens ... Aan telefoon durf ik echt wel onbeleefd zijn.

Zeker als het de derde keer hetzelfde bedrijf is dat belt.

Als ik dan hun naam hoor, moet ik hun verhaal toch echt niet meer horen.



En al helemaal op mijn werk, waar we er elke week minstens 4 aan de lijn hebben.

Waarbij er veel nog zijn die blijven bellen tot ze "de grote baas" hebben gesproken.



Denken de mensen nu echt dat wij 5 keer op een jaar gaan switchen van energie-contract, verzekeringscontract, telefooncentrale, ... en elke week nieuwe pennen moeten bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd overlast gehad en dan vooral van die irritante studenten. Ohh wat haat ik die gasten.

Een half jaar geleden was ik het beu nadat er één op mijn autoraam stond te tikken toen ik thuiskwam.

Er hangt nu een briefje bij mijn voordeur dat ze niet gewenst zijn en ze bellen niet meer aan. Werkt perfect dus zou ik zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder kan moeilijk nee zeggen tegen die mensen. Afgelopen winter werd er rond 20.00 uur bij haar aangebeld, ik was daar toevallig koffie drinken. Hoor haar wat praten en vervolgens stapt zij met een mevrouw van een telefoon provider naar binnen. Die vrouw had zo een vlotte babbel, daar kwam je gewoon niet tussen. En voordat mijn moeder het wist, zou ze gaan overstappen naar die provider. Die vrouw wist mijn moeder er helemaal in te trekken terwijl mijn moeder uiteindelijk niet eens goedkoper uit zou zijn! Alle papieren ingevuld en anderhalf uur later nadat die vrouw eindelijk weg was, vroeg ik aan mijn moeder: Wil je dit eigenlijk wel? Nee, zei ze. Maar durfde gewoon geen nee meer te zeggen. Zo manipulerend was die vrouw. Ik heb de volgende dag opgebeld voor haar en alles geannuleerd. En heb haar gezegd, aangezien ze zo moeilijk nee kan zeggen, dat ze voortaan maar moet zeggen dat ze in de schuldsanering zit. Tot nu toe kappen ze het verhaal dan meteen af en gaan naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Mijn deur blijft dicht voor dat soort gespuis, en als ze bellen leg ik gewoon de telefoon neer en wauwelen ze maar een end heen, uiteindelijk hangen ze vanzelf op.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb destijds zelf een briefje boven de bel gehangen met: geen geleur aan de deur. Ik kreeg een beetje Dagobert Duck neigingen om bordjes in de tuin te gaan zetten met : GA WEG of TSSSSSK.... of landmijnen plaatsen of andere boobytraps om die schurken te weren.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Deze week twee keer prijs. Een telefonisch gedoe van een of ander enquetebureau om 21.30 s'avonds! Belt ze vervolgens twee minuten later nog eens. "Ja oeps, foutje hihi *draait opnieuw het riedeltje af*. Heb gevraagd of ze de N of de E niet begreep van NEE.



Dag later in de stad met man en kind. Zo'n meneer die een maandelijkse donatie wil middels overschrijving. Greenpeace, WNF, wereldasielen ontvangen maandelijks al. Man zegt dus heel netjes 'Nee, geen interesse'. Roept de student met bijbaan naar man: "U geeft niets om dieren?". Man: "Tegen een sappige biefstuk zeg ik geen nee"
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik geef vaak het 'verkeerde' antwoord, dat werkt wel.

Wilt u dan niet goedkoper uit zijn?

Nee ik betaal graag teveel.

Geeft u dan niks om de dieren?

Nee, dieren zijn kutbeesten

Kan het u dan niet schelen dat ...?

Nee, kan me daar niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaratje schreef op 27 april 2017 @ 23:36:

[...]





Dan doe je toch gewoon de deur dicht? Ik heb het zo vaak gehad, staat die gast nog te lullen en doe ik de deur dicht. Ik vraag er niet om dat ze bij mij aan de deur komen en zeg "nee geen interesse" en ze gaan door dan ben ik heel makkelijk en doe de deur dichtDit is de perfecte oplossing, het is mijn tijd en mijn deur: ik bepaal.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer de hond los gelaten op die lui. Na meer als 3x nee verkocht te hebben was ik er klaar mee. Ook netjes aangegeven. Het blijft nee, ga je door dan laat ik de hond los.(hond al flink blaffende voor het raam) Zo geschiedde. Ze waren snel weg
Alle reacties Link kopieren
De feminist in me bloedt elke keer, maar hier werkt de domme blondjes-act het beste. "energieleverancier? Nuon volgens mij. Of toch Essent. Hihi. Mijn vriend regelt dit altijd..."



Bij goede doelen werkt overal meteen nee op zeggen inderdaad het beste. "Geeft u dan niks om..." Nee." Echt niet?" Nee, echt niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zeg altijd:" elke maand kiezen wij een ander goed doel om een kleine bijdrage naar over te maken dus nee, verder wil ik niks".

Energieleveranciers "ik ben tevreden over waar ik nu zit en blijf daarbij, goedemiddag". En daarna doe ik de deur dicht.

Collectanten geef ik wel altijd.



Ik weet best dat studenten ook maar iets proberen bij te verdienen maar erger me toch aan de manier waarop. Ook bij geloofsovertuigingen. Eerst zo'n heel verhaal om er omheen te draaien. Dan wordt de deuropening al steeds kleiner bij mij hoor. Meestal zeg ik ook gewoon: "to the point graag".
Alle reacties Link kopieren
Ik kap het gesprek direct af: ik zie dat je dat of dat komt doen en ik heb geen belangstelling. Succes verder. En doe de deur dicht. Ik wacht geen reactie meer af.



Ik heb geen zin om me verder te verklaren bij iemand die mij thuis stoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:kd121113 schreef op 28 april 2017 @ 01:57:

Mijn moeder kan moeilijk nee zeggen tegen die mensen. Afgelopen winter werd er rond 20.00 uur bij haar aangebeld, ik was daar toevallig koffie drinken. Hoor haar wat praten en vervolgens stapt zij met een mevrouw van een telefoon provider naar binnen. Die vrouw had zo een vlotte babbel, daar kwam je gewoon niet tussen. En voordat mijn moeder het wist, zou ze gaan overstappen naar die provider. Die vrouw wist mijn moeder er helemaal in te trekken terwijl mijn moeder uiteindelijk niet eens goedkoper uit zou zijn! Alle papieren ingevuld en anderhalf uur later nadat die vrouw eindelijk weg was, vroeg ik aan mijn moeder: Wil je dit eigenlijk wel? Nee, zei ze. Maar durfde gewoon geen nee meer te zeggen. Zo manipulerend was die vrouw. Ik heb de volgende dag opgebeld voor haar en alles geannuleerd. En heb haar gezegd, aangezien ze zo moeilijk nee kan zeggen, dat ze voortaan maar moet zeggen dat ze in de schuldsanering zit. Tot nu toe kappen ze het verhaal dan meteen af en gaan naar de volgende.



Is die verkoper anderhalf uur bij jullie binnen geweest? Lijkt me beetje overdreven.

Ook beetje slap van jou dat je in die anderhalf uur niet 1x even aan je moeder kon vragen of ze dit wil. Geef haar voor d'r verjaardag een cursus assertiviteit cadeau en ga zelf mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:GijsdeGoede schreef op 28 april 2017 @ 07:39:

[...]





Is die verkoper anderhalf uur bij jullie binnen geweest? Lijkt me beetje overdreven.

Ook beetje slap van jou dat je in die anderhalf uur niet 1x even aan je moeder kon vragen of ze dit wil. Geef haar voor d'r verjaardag een cursus assertiviteit cadeau en ga zelf mee!Echt he, ik had dat mens gelijk naar buiten gezet. wat een onzin om binnen te komen. Ik koop sowieso nooit aan de deur. als iets me wel interressant lijkt vraag ik informatie op zodat ik het zelf eerst op mijn gemak kan bekijken. maar meestal stuur ik verkopers direct weg. zeker na 20 u dan doe ik niet eens meer open.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij goede doelen vraag ik eerst hoeveel zij verdienen aan mijn donatie. Meestal komt er dan een soort gemompel uit. Dat geven ze niet graag toe. Meestal moet je ongeveer een jaar lid blijven voordat het goede doel iets krijgt.



Als ik in een mindere bui ben dan wimpel ik ze direct af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag of ze niet kunnen lezen, wijs naar de sticker bij de bel en gooi de deur weer dicht.

Dat is als ik ze niet al aan heb zien komen, anders blijf ik op de bank zitten. Kijken ze pissig naar binnen waarom ik niet open doe.
quote:ontbijtkoekje schreef op 27 april 2017 @ 23:26:

Ik had pas geleden een kerel van kika aan de deur. Of ik een bedrag wilde doneren. Ik wilde geld pakken toen hij zei dat ze niet meer met contanten werken. Het gaat tegenwoordig electronisch, zij halen het geld van je rekening. Hm ok. Wij heel dat riedeltje afgelopen, geld van mijn rekening gehaald.



Later zag ik dat ik mail van ze had gehad. Bedankt voor uw donatie blablabla. Én dat het ging om een maandelijkse donatie. Ja, dat heeft die kerel er niet bij verteld...



Een paar dagen later, kika aan de lijn. Hoe mijn gesprek was verlopen aan de deur. Ik heel dat verhaal uitgelegd ( ook al eerder gemaild uiteraard) en ze zei 'oh, ja dat is niet de goede gang van zaken'.... Ik denk dat vaker verzwegen wordt maar soit.





Dus... mocht je ooit zo iemand aan de deur krijgen, let daar op als je geld geeft.



Volgens mij is dat (bij goede doelen in ieder geval) onderdeel van de gedragscode, dat ze je donatie pas officieel maken als ze hebben kunnen vaststellen dat de werver je niet onder druk heeft gezet en je uit vrije wil die donatie gemaakt hebt. Ik heb in ieder geval twee keer een soortgelijk gesprek gehad toen ik aan een goed doel doneerde.



Ik kap verkopers aan de deur altijd gewoon af met: "Ik heb hier gewoon internet, dus als ik over wil stappen/wil doneren/Jezus wil vinden, dan Google ik dat zelf wel even. Oké? Mooi. Doei."

Behalve Mormonen, daar heb ik echt een zwak voor. Van die knulletjes, nog nat achter de oren, met hun stropdasjes en hun Amerikaanse accent. Die mogen van mij altijd binnen komen om 5 minuten hun pitch te houden en daarna is het mijn beurt om ze te overhoren over hun leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven