De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 23:21:

Hebben jullie naar het huis van de koning gekeken? Veel wat hier genoemd is kwam daarin voorbij. Feest der herkenning.



Ik vond het ontzettend leuk, veel herkenning.

Wel heel veel nadruk op voetbal gezeik, wat echt niet voor iedereen een ding is.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben zowel naar het interview gekeken als het huis van de koning.



Precies hartstikke herkenbaar.





en Elenora
Fijne Koningsdag lieve OS-jes! (Ouderen Soosers)



Ik heb niet gekeken naar het interview met de Koning. Ik vind het een lieve schat maar een uur WA is me te lang, ik pik de highlights wel op hier en daar.

Straks wel even lekker tv kijken natuurlijk en zien wat iedereen aan heeft en hoe leuk die drie meiskes weer zijn want die vind ik om op te vreten.
En bedankt voor de knuffels en liefheid!



Alle reacties Link kopieren
Ik heb de avonddienst. en wens iedereen hier een fijne leuke gezellige koningsdag.



Ik herinner mij ook Sandokan, pff was helemaal hotel debotel van die man . hahahaha. en Renegate.

en van Nederlandse serie's Het schaap met de 5 poten,, De kleine waarheid.
Jij ook Leclair!



Gaan jullie ook echt dingen doen vandaag?

Ik dus niet.

Vandaag kennen Kees (mijn vriend) en ik elkaar drie jaar. Pas veel later kregen we officieel een relatie (we hebben het wel een jaar proberen te voorkomen) maar vandaag, alweer drie jaar geleden, ontmoetten we elkaar voor de eerste keer en het zat meteen goed.

Mijn dochter is bij haar vader dus wij gaan eens lekker niks doen. Beetje cocoonen.

Het is werkelijk prachtig weer hier nu maar het schijnt slecht te worden.



In mijn herinneringen was het op Koninginnedag vroeger altijd mooi weer trouwens.

Heerlijke dag vond ik het altijd.

Als kind en als volwassene ook, al bleef ik in Amsterdam meestal thuis omdat het me, waar ik woonde, te druk was.



Waar ik nu woon is het een saaie toestand, mooie dag om mijn pyjama aan te houden.
Eleonora: wat heftig.....
Alle reacties Link kopieren
Eleonora

Wij ook niet.

Wij hebben op onze manier uitgeslapen, zijn met wat klusjes bezig voor op ons dakterras.

ZO meteen gaan we boodschappen doen, want het is echo in de koelkast.

Staat de vriezer te ontdooien, was hoognodig.



Vroeger gingen onze dochters met een kleed en spullen ergens zitten.

Dan struinden wij ook die rommelmarkten af. Was het slecht weer, bleven we gewoon thuis.

Dochters zijn al lang en breed het huis uit. Die doen hun eigen dingen.



Ik heb meer iets met de "havendagen"
Alle reacties Link kopieren
Vroeg me inderdaad af hoe jullie in de jaren 70/60 Konings Koninginnedag vierden.



Kan me nog vaag herinneren dat we vroeg opstonden en ergens bij het gemeentehuis werd een aubade gebracht. Grootouders waren actief in de Oranjevereniging, dus ik denk dat we er daarom aanwezig moesten zijn. Of gingen we fietsen naar het paleis Soestdijk. Er was altijd wel een muziekkapel die door de straten liep, maar verder herinner ik me niet grote feesten of zoiets. Wel veel vlaggen met wimpels. En later op tv de bordes-scenes bekijken met de prinsjes, die mijn familie wel brutaal vonden (toen schoten ze met propjes naar journalisten geloof ik).
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Heftig Eleonora!



Ach ja, David Hamilton. Het eerste wat me te binnenschoot toen ik de naam hier las was mijn meisjeskamer van vroeger. Rieten meubeltjes, heel veel (hang)planten, bossen droogbloemen, een letterbak en inderdaad posters van David Hamilton. Balletposters vooral, en iets met bloemetjesjurken en grote hoeden.

Het tweede wat ik me bedacht was dat er, toen al, een wat wereldwijzere vriendin tegen me zei dat het toch wel een heel fout type was, van die foto's.

Ik had de wat onschuldigere plaatjes, die kon je toen op elke straathoek kopen, kon me er niets bij voorstellen... en even google checken was er toen nog niet bij natuurlijk, dus wist ik veel... Maar ik heb net wat foto's opgezocht en ik snap ineens met terugwerkende kracht waar ze het over had.

Ze was toch maar een jaar ouder dan ik, was zij nou zoveel verder of was ik zo naief?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kreeg je met Koninginnedag een theelepeltje op school met de beeltenis van Juliana er op.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zit voor de tv met een Rotterdams bakkie pleur en een oranje koek. Vandaag doen we niets. Wat lezen, puzzeltje maken. Morgen zijn we ook vrij dan gaan ook wij het dakterras "zomerklaar" maken. Maar nu een relaxdagje!

Fijne koningsdag allemaal!
Ik moet rond een jaar of 5 zijn geweest toen koningin Juliana mijn toenmalige woonplaats een bezoekje bracht, ik heb trouw ( weer met blote beentjes, brrrr ) aan de weg staan wachten op mooie zwarte glimmende auto's. Maar ik heb ze niet gezien. Op tv zag ik dan eindelijk koningin Juliana voor het eerst en toen was ik teleurgesteld want ik verwachtte een prachtige vrouw met lang blond golvend haar in een sprookjesjurk met een kroontje en in daarvan was het een oudere vrouw met een kort grijs kapsel, een bril en in een oubollige jurk.
Fijne koningsdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fijne koningsdag!
Vroeger ging ik als kind met mijn moeder altijd op Koninginnedag kijken of de prunesbomen al bloeiden. Eén bepaalde straat stond er vol mee. Als ze bloeiden, was het een zachte lente. Tegenwoordig zijn prunessen op 27 april wel uitgebloeid, laat staan de 30e.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bobby-Pin schreef op 27 april 2017 @ 11:19:

Ik moet rond een jaar of 5 zijn geweest toen koningin Juliana mijn toenmalige woonplaats een bezoekje bracht, ik heb trouw ( weer met blote beentjes, brrrr ) aan de weg staan wachten op mooie zwarte glimmende auto's. Maar ik heb ze niet gezien. Op tv zag ik dan eindelijk koningin Juliana voor het eerst en toen was ik teleurgesteld want ik verwachtte een prachtige vrouw met lang blond golvend haar in een sprookjesjurk met een kroontje en in daarvan was het een oudere vrouw met een kort grijs kapsel, een bril en in een oubollige jurk.Dan voldoet Maxima toch meer aan jouw beeld van een (sprookjes)Koningin
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 27 april 2017 @ 12:01:

Vroeger ging ik als kind met mijn moeder altijd op Koninginnedag kijken of de prunesbomen al bloeiden. Eén bepaalde straat stond er vol mee. Als ze bloeiden, was het een zachte lente. Tegenwoordig zijn prunessen op 27 april wel uitgebloeid, laat staan de 30e.Mooi he. Hier had ik dat idee ook altijd; rond 30 april bloeien ze. Mijn boom heeft al gebloeid en er zitten nog wel roze bloemen aan, maar die waaien al bijna allemaal weg.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar Groningen geweest...was koud maar wel gezellig! Wij OSers zitten echt in alle windstreken!

Heb niets met het instituut koningshuis, maar vind WimLex wel een sympathieke koning, het kan beroerder toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op 27 april 2017 @ 10:37:

Vroeg me inderdaad af hoe jullie in de jaren 70/60 Konings Koninginnedag vierden.



Kan me nog vaag herinneren dat we vroeg opstonden en ergens bij het gemeentehuis werd een aubade gebracht. Grootouders waren actief in de Oranjevereniging, dus ik denk dat we er daarom aanwezig moesten zijn. Of gingen we fietsen naar het paleis Soestdijk. Er was altijd wel een muziekkapel die door de straten liep, maar verder herinner ik me niet grote feesten of zoiets. Wel veel vlaggen met wimpels. En later op tv de bordes-scenes bekijken met de prinsjes, die mijn familie wel brutaal vonden (toen schoten ze met propjes naar journalisten geloof ik).optocht met versierde fietsen. Dan naar het gemeentehuis om het Wilhelmus te zingen en daarna ballonnen oplaten(volgens mij kregen we dan ook een zak snoep). Dan terug naar huis en op tv naar het defilé kijken. Was een van de weinige keren in het jaar dat we met bord op schoot aten voor de tv en was dan meestal hutspot of zo. Dan weer snel terug naar de markt voor de kinderspelen, koekhappen en dat soort werk, Na de kinderspelen was er nog wat voor volwassenen touwtrekken en iets met een hele grote bal geen idee meer wat het doel was. En 's avonds vuurwerk met als slot de tekst "Leve de koningin"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 27 april 2017 @ 20:15:

[...]





optocht met versierde fietsen. Dan naar het gemeentehuis om het Wilhelmus te zingen en daarna ballonnen oplaten(volgens mij kregen we dan ook een zak snoep). Dan terug naar huis en op tv naar het defilé kijken. Was een van de weinige keren in het jaar dat we met bord op schoot aten voor de tv en was dan meestal hutspot of zo. Dan weer snel terug naar de markt voor de kinderspelen, koekhappen en dat soort werk, Na de kinderspelen was er nog wat voor volwassenen touwtrekken en iets met een hele grote bal geen idee meer wat het doel was. En 's avonds vuurwerk met als slot de tekst "Leve de koningin"Dit is zoals ik het me ook herinner. Om half acht 's morgens kwam er al een muziekkorps door de straten, kinderen met versierde fietsjes naar het stadhuisplein. De mooiste kreeg een prijsje. Op het plein zingen en daarna overal spelletjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me alleen dat we naar de tv keken die dag. Volgens mij was er toen, hier in elk geval, niet veel te doen, hooguit ergens een vrijmarkt en springkussen . Vanaf dat ik een jaar of 16 was hingen we in de kroeg en werd er in de stad ook steeds meer georganiseerd.
quote:Annapicobella schreef op 27 april 2017 @ 12:15:

[...]





Dan voldoet Maxima toch meer aan jouw beeld van een (sprookjes)Koningin



Ja, zeg dat wel!

Zo, wat een mooie dame aan het hof en ongelooflijk spontaan dat geeft weer 's wat sjeu aan het koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 april 2017 @ 11:01:

Ik zit voor de tv met een Rotterdams bakkie pleur en een oranje koek. Vandaag doen we niets. Wat lezen, puzzeltje maken. Morgen zijn we ook vrij dan gaan ook wij het dakterras "zomerklaar" maken. Maar nu een relaxdagje!

Fijne koningsdag allemaal!



Hahaha OOk ik zit met een Rotterdams bakkie pleur op m'n dakterras . De onze is al zomer klaar.

Moeten alleen nog de groene alg van de planken afspuiten.

Laten we eerst tig flessen groenaanslag v/d action op onze vloer los., daarna makkie.



( hahah zijn we straks buren )
Alle reacties Link kopieren
Mogge meisjes



Heb net bij gelezen. Ben net thuis vanuit m'n nacht dienst.



Het wordt mooi weer . Genietse dames.

IK ga plat.



Groetjes van een kleine grijs/witte wervelwind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven