Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 28 april 2017 @ 09:42:

[...]





Ach welnee.

Er zijn aantoonbaar minder en minder jeugdgroepen vanwege goed werkende brede interventies.

Daarnaast spelen er in die wijken allerlei andere zaken.

Dit artikel geeft een wat verouderd beeld, maar de actuele cijfers (ik heb er wel toegang toe naar kon geen openbare bron vinden) zijn de afgelopen jaren erg verbeterd.

https://www.socialevraags ... overlast-valt-best-mee-2/



Dit artikel geeft aan dat de overlast tussen 2008 en 2011 niet is toegenomen. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als afnemen.



Deze cijfers zijn iets recenter. Er wordt vooruitgang geboekt in de strijd tegen deze groepen, maar om nou te beweren dat die strijd al gewonnen is?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 28 april 2017 @ 08:39:

[...]





Nederland zit vol met jeugdwerkers die net iets meer gelezen hebben dan 1 boek, en die staan ook machteloos toe te kijken hoe die straatterroristen steeds verder afglijden. Net als de politie, justitie en andere belanghebbenden.

Volgens mij was TO op zoek naar een manier om met de groep jongeren in haar sttaat om te gaan en daar kan deze aaanpak helpend zijn.



Excuus als ik de OP verkeerd heb gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven