Madagascar (en Mauritius)

11-01-2017 21:47 9 berichten
Hallo,



Heeft er iemand hier reeds Madagascar bezocht? Aanrader of afrader? Wat zijn zowat de must-sees?

Wij zijn ons aan het oriënteren voor komende november.



Alvast bedankt voor de informatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met precies hetzelfde bezig, dus bij deze even een schop onder de kont van dit topic in de hoop dat iemand nog tips heeft!:)
Alle reacties Link kopieren
Internet zegt me dat november niet de beste maand is ivm orkanen.
Alle reacties Link kopieren
Madagascar is zeker een aanrader! Ik vond het prachtig. Heel mooi en divers landschap en veel unieke dieren die je nergens anders ziet! En heerlijk ook dat er zo weinig toeristen komen. Wij zijn in juni geweest, toen was het wel wat koeler, maar een hele goede reisperiode.
Alle reacties Link kopieren
Madagascar ken ik niet, Mauritius wel.

Geweldig! Heerlijk eten, lieve mensen en prachtige natuur en stranden. Ze rijden er wel links.
Alle reacties Link kopieren
Madagascar is groot en Mauritius is echt een stuk kleiner en nog 1000 km verder weg, bij Reunion.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf denk ik in oktober, maar las ook dat het qua dieren weer een goede tijd is om in november te gaan, omdat ze dan een beetje uit hun winterslaap komen..



Mimi ben je gaan backpacken? En heb je ook binnenlandse vluchten gedaan? Welk budget moet ik ongeveer op rekenen voor 2 personen?? En heb je nog tips voor leuke plekken??
Alle reacties Link kopieren
Perferator, wij hadden een busje met gids en chauffeur. Ideaal, veel vrijheid. Hotels wel van te voren vastgelegd. We hebben ook binnenlandse vluchten gehad ja. Tips: Andasibe (Perinet NP), Antsirabe, Ifaty, Ranohira (Isalo NP), Ranomafana NP, Morondava (Baobabs) Eigenlijk is alles mooi in Madagascar. Qua budget, tja, dat is heel persoonlijk hoe luxe je het wil maken. Wij waren zo'n €4200,- pp kwijt voor 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Oeh 4200 euro per persoon gaat mijn budget helaas een beetje te boven.. busje met chauffeur lijkt me heel fijn, maar denk dat wij toch meer het type taxi-brousse reiziger zijn. Geloof dat we onder de noemer 'flashpacker' vallen.



We gaan waarschijnlijk iets van 3.5 week en willen het vliegen eigenlijk tot een minimum beperken (niet of misschien 1x, zag online dat het nog 300 euro per ticket is?). Komt er dus denk ik op neer dat we gaan voor Noord of Zuid. Nog een voorkeur wat dat betreft? Je tips ga ik allemaal even bekijken in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven