Lijf & Lijn alle pijlers

suikerverslaving en hoe er vanaf te komen

01-02-2017 16:21 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal dagen probeer ik af te vallen, echter heb ik eerder een poos gelijnd.

Toen liep ik tegen dezelfde struggle aan.



Ik vind het erg lastig om suiker te laten staan, wanneer ik het neem, neem ik ook echt te veel.. Zoals een chocoladereep van (ik denk) wel 300 gram.



Hierdoor is het natuurlijk een stuk lastiger om af te vallen, gezonder en iets minder eten vind ik helemaal niet moeilijk. Alleen die zoete versnaperingen..



Het gaat zelfs zo, dat ik denk van zou ik minder genieten van het leven wanneer ik zou stoppen met suiker eten? Deze gedachte zorgt ervoor dat ik twijfel of ik wel wil lijnen. Want ik zou nooit meer zo veel zoetigheid kunnen eten als ik deed..



Zijn er mensen die dit herkennen? Zijn er mensen die stopten met suiker en hier na een tijdje geen last meer van hadden?



Ben heel benieuwd! Als iemand tips heeft hoor ik die ook graag
Alle reacties Link kopieren
Wat mij helpt is op regelmatige tijden eten, en dan alles wat je eet klaarzetten op de plek waar je het eet. Ik eet dan elke 3 uur: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje.

Het werkt op verschillende manieren: de regelmaat is fijn, heb ik tussendoor een snaaiaanval dan kan ik me nog wel een uurtje beheersen tot het volgende eetmoment, en door alles klaar te zetten maak ik ook een bewuste keuze wat ik eet. Ook bij zin in suiker is het dan makkelijk om voor de geest te halen wat ik gegeten heb, en kan ik mezelf makkelijk overtuigen dat mijn lichaam de suiker niet nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik hoop dat dit wat oudere topic nog geopend wordt. Maar net vond ik dit artikel:

http://www.lunduniversity ... s-appetite-sugar-cravings



Het klinkt mij wel goed in de oren. Zou zoiets echt kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar terug ben ik een maand gestopt met suiker. Maar dan ook geen aardappelen, witte rijst etc omdat dit in je lichaam ook omgezet wordt als suiker.

De eerste week ging prima, de 2e week had ik het erg moeilijk. Veel hoofdpijn, zweten, ontzettend moe etc. Na 3 weken ging het beter en vanaf de 4e week was ik vrijwel afgekickt. Huid werd veel zachter, had meer energie etc.Vanaf dat moment had ik ook geen behoefte meer aan suiker eigenlijk.

Het enige is, je moet alles plannen qua eten en dat kan weleens lastig zijn. Als lunch mee naar werk nam ik altijd avondeten van vorige avond mee. Etentjes is bijv lastig in begin.

Ik wil binnenkort ook weer beginnen, 1 maand afkicken en daarna alleen in het weekend suiker.
Alle reacties Link kopieren
Lastig he.. In zoveel producten zit ook gewoon suiker. Ik lunch bijvoorbeeld altijd al met brood.. Maar wat is een makkelijke vervanger voor wanneer ik gewoon stage moet lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat helemaal 0 suiker echt onmogelijk is.

Ik at bijv wel brood, van dat hele donkere. In een brood zit ook wat suiker, maar anders wordt het echt wel heel lastig ;)

Je kan komkommer, ei etc erop doen. Kipfilet zonder suiker. Ik at ook vaak smeerkaas.
Wat knap Robinson!

Ik zou het ook wel willen haha alleen zodra het moeilijk wordt geef ik elke x op

Kookte je dan ook zonder pakjes zakjes etc en haalde je nooit wat af oid? En wat als je dan bijvoorbeeld als tussendoortjes?

Erg nieuwsgierig, denk dat als je alternatieve hebt het ook beter te doen wordt! Ik alles wat ik eet zit nu idd suiker, soms verwacht je het ook niet haha.
Mijn Engels is niet heel goed dus snap het artikel niet helemaal???? wat is het kort samengevat?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: Maak suiker eten en afvallen los van elkaar.



Ik eet nog regelmatig suikerhoudende producten en ben de afgelopen zeven weken ruim vier kilo kwijtgeraakt. Suiker met mate mag best. Elke broodmaaltijd eet ik wat zoet beleg (appelstroop, chocoladepasta, jam) en soms met verjaardagen (net twee gehad) een stuk taart. Dat compenseer ik dan tijdens maaltijden door minder te eten.



Ik weet niet of je een eetdagboek bijhoudt? De eetmeter gebruik ik en door te zorgen dat ik minder eet dan ik zou mogen, val ik elke week af. Of ik nu suiker eet of niet. Vul 'm elke dag in en je ziet direct wat wel en niet kan. Dat is voor mij het geheim van afvallen. Weten wat niet kan en vooral wat WEL kan. Zoals de taartpunt op een verjaardag. Daar geniet ik dan enorm van.
Maaaaaar, heb jij niet na dat ene stukje taart dat je gelijk trek hebt in meer? En je dan dus niet kan inhouden
Alle reacties Link kopieren
quote:Bxx schreef op 27 april 2017 @ 22:44:

Maaaaaar, heb jij niet na dat ene stukje taart dat je gelijk trek hebt in meer? En je dan dus niet kan inhouden Kijk, en daarvoor hou ik dat eetdagboek bij. Tuurlijk voel ik even de suikerdip, maar direct realiseer ik me dat mn tax bereikt is. Bovendien kan het geen honger zijn en is het alleen even een k*tgevoel. Mijn hoofd overruled dan m'n vraatzucht. Makkelijk? Nee natuurlijk niet. Heb ik jarenlang ook niet gekund, nu dus wel met hulp van de eetmeter en die slanker wordende lijn in de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bxx schreef op 27 april 2017 @ 19:06:

Wat knap Robinson!

Ik zou het ook wel willen haha alleen zodra het moeilijk wordt geef ik elke x op

Kookte je dan ook zonder pakjes zakjes etc en haalde je nooit wat af oid? En wat als je dan bijvoorbeeld als tussendoortjes?

Erg nieuwsgierig, denk dat als je alternatieve hebt het ook beter te doen wordt! Ik alles wat ik eet zit nu idd suiker, soms verwacht je het ook niet haha.



Klopt, geen pakjes en zakjes meer. Doe dat nu nog steeds niet, is ook veel lekkerder.

Als tussendoortjes bijv havermoutkoekjes met banaan. Er zijn ook veel kookboeken van, zelf vind ik die koken met karin heel fijn. Zij laat zien hoe je wereldgerechten kan namaken zonder pakjes.
quote:Robinson schreef op 26 april 2017 @ 20:28:

Etentjes is bijv lastig in begin.

Dat vond ik ook. Tegenwoordig bestel ik vis of vlees en zeg dat ik er geen brood, friet, aardappelen enz. bij wil en in plaats daarvan extra groente.
quote:Wandelen_afvallen schreef op 27 april 2017 @ 22:58:

[...]



Kijk, en daarvoor hou ik dat eetdagboek bij. Tuurlijk voel ik even de suikerdip, maar direct realiseer ik me dat mn tax bereikt is. Bovendien kan het geen honger zijn en is het alleen even een k*tgevoel. Mijn hoofd overruled dan m'n vraatzucht. Makkelijk? Nee natuurlijk niet. Heb ik jarenlang ook niet gekund, nu dus wel met hulp van de eetmeter en die slanker wordende lijn in de spiegel.Super knap! Fijn dat je wat gevonden hebt wat voor jou werkt
quote:Robinson schreef op 28 april 2017 @ 09:30:

[...]





Klopt, geen pakjes en zakjes meer. Doe dat nu nog steeds niet, is ook veel lekkerder.

Als tussendoortjes bijv havermoutkoekjes met banaan. Er zijn ook veel kookboeken van, zelf vind ik die koken met karin heel fijn. Zij laat zien hoe je wereldgerechten kan namaken zonder pakjes.



Heb het boek opgezocht, ziet er idd goed uit, heb hem besteld!

Ik ga is beginnen met regelmatig koken zonder pakjes en zakjes. Die havermout banaan koekjes, blijft dat niet slap en zompig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven