Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 26 april 2017 @ 19:24:

Hier slaat de stress weer toe..



Een stuk of 6 dingen in onze hypotheek aanvraag afgewezen terwijl het maandag rond moet zijn. En dan zijn het dingen waar je bek echt van openvalt. Het ontbreken van een stempeltje op de werkgeversverklaring. Terwijl dat bedrijf geen stempel heeft. Moet weer een aparte ondertekende verklaring voor komen, in zesvoud natuurlijk. Een computer die de namen op de papieren niet duidelijk kan lezen. Ons taxatierapport dat net verlopen is door dat verzekerings gedoe. Terwijl wij al een bindend koopcontract hebben daarvoor. Ze vragen om afschriften van een lening voor de rente. Wij hebben deze echter afgelost in de rentevrije periode dus dat bewijs wat ze vragen, hebben wij helemaal niet. Je wordt er doodmoe van. Ik ben er echt helemaal klaar mee. En onze adviseur was de godganse dag onbereikbaar waardoor je dat om 5e pas hoort terwijl het vanochtend al bekend was. Waardoor je de helft al niet meer kan regelen (want het meeste hiervan lijkt formaliteit te zijn). Morgen zit de zoveelste speciale dag tussen onze haast en doet niemand wat. Dus vrijdag moet alles in 1 x goed zijn anders hebben we echt echt een probleem. En toch lijkt niemand de noodzaak in te zien of echt haast te hebben en worden we continu gesust met slogans als 'wij ontzorgen u' en 'in onze handen komt alles goed'. Ik geloof er inmiddels echt niet meer in. Ik ben er helemaal klaar mee. Echt. Klaar mee.



Oh ik voel echt met je mee, klinkt een beetje als ons verhaal

Onbegrijpelijk dat die adviseurs zo onbereikbaar zijn terwijl er zoveel van ze afhangt, en dan ook die slogans echt Ik kan die van ons ook wel wat aandoen en dan inderdaad ook die feestdagen tussendoor waardoor alles nog trager gaat. Heel veel succes de komende dagen en ik hoop dat het goed komt !
quote:Spark88 schreef op 26 april 2017 @ 21:03: Daarnaast moest ik ook 'bewijzen' hoe ik aan mn spaargeld kwam.



Hoezo dat? En hoe moet je dat bewijzen? De overschrijvingen naar je spaarrekening overleggen?



Hier nog niet echt op huizenjacht maar ik begin er wel over na te denken en lees al een tijdje met plezier mee.
Alle reacties Link kopieren
Geldverstrekker wil weten of je spaargeld geen lening is van familie/vrienden.



Dus je moet idd aantonen waar je spaargeld vandaan komt. Via afschriften/jaaroverzicht.
Dus dat is om te zien of je nog betalingsverplichtingen hebt aan derden. Aha.
quote:dromenvangert schreef op 25 april 2017 @ 11:17:

[...]



Ahhh dat is klote! Dikke anti climax! Zeker, ik baal er best van. We waren niet op zoek trouwens, maar vanaf nu heb ik funda als startpagina geïnstalleerd ;)
2 x ?
Jeetje Discover, wat heftig weer! Alles vandaag toch nog in orde kunnen maken?? Hoop het echt voor je dat alles goed komt. En anders toch een weekje of 2 uitstel vragen van de ontbindende voorwaarden? Daarmee schuift de overdrachtsdatum niet op he. Wanneer was die ook alweer bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wilde graag even een update geven: vandaag onze officiele goedkeuring van de bank gehad, dus over 2 weken krijgen wij de sleutel!

Bij dezen ga ik dus dit topic verlaten...

Allemaal nog heel erg veel succes bij het kopen, verkopen, bieden en hypotheken krijgen.

En bedenk, soms moet je net geluk hebben, wij hebben ook wonder boven wonder een prachtig huisje in een zeer gewilde wijk midden in Randstad onder de vraagprijs weten te krijgen, en dat in deze tijd (net geluk gehad met de verkoper die er heeeel snel vanaf wilde, en dat wij zeer snel konden bieden).

Veel verhuis en verbouwplezier!



PS. Ik ben 25 en vriend is 30, beiden een lange medische studie gedaan waardoor we pas sinds kort werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floorine schreef op 27 april 2017 @ 21:17:

[...]

Zeker, ik baal er best van. We waren niet op zoek trouwens, maar vanaf nu heb ik funda als startpagina geïnstalleerd ;)



Haha, herkenbaar! Was bij mij een tijdlang het allereerste wat ik 's ochtends deed...funda op m'n mobieltje erbij pakken!



@discover wederom succes!!! Ik wist tot op heden niet dat je uitstel kon vragen, maar wel erg fijn dat dit een optie is, lijkt mij idd niet dat dit betekend dat je sleuteloverdacht ook opschuift.



@elisabethrose Heel veel geluk in jullie nieuwe huis, geniet ervan!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
We zouden vandaag uitsluitsel krijgen. Niet dus. Wie weet hoelang het nog duurt als ze je aanvraag 'in behandeling hebben?'. Het notariskantoor begint te zeuren over de deadline richting ons en als het voor dinsdag/woensdag niet rond is met de bank, kunnen we onze sleuteloverdracht vergeten. En er gaat gewoon weer een weekend over heen. We zijn op. Ik kan echt wel mijn hele sevries tegen de muur gooien. Ik geloof echt dat iemand denkt dat onze aanvraag voor 2028 geldt ofzo. Echt niets zit mee.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog steeds iets niet goedgekeurd. Echt hoeveel kan er tegen zitten. Er moet iets worden aangepast en dat kost dusdanig tijd dat wij daar vandaag niets meer van gaan horen. 1 dag voor de uiterlijke datum van goedkeuring maakt men er een spoeddostier van. Degene die onze aanvraag behandeld heeft ook nog eens vrij..



What else could go wrong.
Discover jij krijgt het ook wel heel zwaar te verduren zeg. Kan jullie tussenpersoon niet wat betekenen? Of zelf de bank bellen om te vragen waar de kink in de kabel zit en jullie situatie uitleggen?



Over spaargeld trouwens, moest hier ook wel laten weten hoe ik eraan kom maar had geen idee hoe dat te bewijzen (er is gewoon altijd voor me gespaard vroeger en heb dat zelf doorgezet) maar mijn uitleg was genoeg. Dat scheelde. Wij zijn 29 en 35 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Onze tussenpersoon doet ook zijn best maar ik geloof dat die ook een beetje tegen dezelfde muren aanloopt als wij. De kink in de kabel is inmiddels bekend maar dat is niet iets dat wij kunnen regelen. Dus weer afhankelijk van een ander.



We kregen net bericht van ons tussenpersoon dat het 'wss wel goed zou komen'. Alsof dat me nu nog geruststelling biedt..
Ja aan waarschijnlijk heb je niks... Zijn jullie nu afhankelijk van de bank of van een andere partij? Is er geen mogelijkheid om de bank of eventuele andere partij te bellen en jullie situatie uit te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk vd bank. Daarna moet alles nof definitief goedgekeurd worden. De situatie is al duizend keer uitgelegd maar er is pas net een spoedprocedure van gemaakt. Terwijl wij daar al eerder om gevraagd hebben. Het is onbegrijpelijk maar waar. Enige wat we kunnen doen is dus wachten. Alweer.
Alle reacties Link kopieren
@smartie Goed advies, heb op die manier ook proberen te denken met man samen, maar toch lastig om de vp los te laten als je hem kent... in ieder geval wel goed om zo ernaar te kijken, dus ik heb er zeker wat aan



@heartlove Fijn, goed nieuws!



@dromenvangert Ja, dat is zuur ja dat er anderen zijn, maar zoals jij redeneert, denk ik ook: lukt het niet, dan was het niet ons huis. Kan me je Funda verslaving wel indenken. Man zei laatst letterlijk: stel we kopen dit huis en volgende week komt er een NOG mooier/beter/goedkoper/etc huis op Funda. Tja, die zekerheid heb je niet. Net als dat als je het nu niet doet, je misschien later spijt hebt (want er kwam geen mooier huis, rente ging omhoog, prijzen stegen, etc.). Blijven kijken is niet erg, denk dat het vanzelf slijt zodra je druk bent met het huis of daar al heerlijk aan het genieten bent!



@rosepudding Lastige situatie met de aantrekkende huizenmarkt inderdaad. Succes!



@discover Aaargghhh wat een K-U-T-zooi zeg. Zo machteloos. Dikke knuffel, meer kunnen we niet doen vrees ik... hou je ons op de hoogte?



@elisabethrose Gefeliciteerd! Nog 2 weken voorpret en dan kunnen jullie aan de slag, veel plezier!



Hier nog steeds in afwachting van de gesloten inschrijving... Vanavond overleg met de makelaar. Inmiddels wel met elkaar wat opties doorgenomen en ook uitgerekend wat het verschilt in bruto maandlasten om verschillende prijzen te bieden. Scheelt eigenlijk best weinig, ongeveer 4 euro per elke 1.000 euro meer. De hypotheek an sich zou geen probleem moeten zijn; als ik het hypotheekdossier bij de rabo invul zouden we ruim een halve ton meer kunnen lenen obv inkomen dan de vraagprijs.



Ik ben vooral aan het denken over de voorbehouden. De bouwkundige keuring willen we sowieso - te vaak gezien en gehoord dat er toch wat mis was. Als dat een dealbreker is, willen we het huis niet eens hebben. De voorbehoud van financiering moet erin blijven, maar misschien kunnen we die wel verlagen naar bv 95% van de koopsom. Dan is er minder risico voor de verkoper en wij kunnen dan spaargeld inleggen voor de resterende 95% en de kk, hoewel ik niet verwacht dat de financiering een probleem zal zijn.



Weet iemand hoe het zit als je je eigen huis nog niet verkocht hebt in de periode van het voorbehoud van financiering? Wij kunnen het huis sowieso terugverkopen tegen de taxatiewaarde, maar dat kunnen we op zijn vroegst pas 3 maanden voor de gewenste overdrachtsdatum aanvragen. Als we bv. 1 oktober de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, zouden we pas half oktober uit ons huidige huis willen. Maar dan weten we 2-3 maanden van te voren pas hoeveel dat bedrag precies is (en dus of er overwaarde of restschuld is etc.), dus ergens tweede helft juli. Mochten we het huis morgen bemachtigen, is dat dus later dan wanneer ons voorbehoud afloopt... in hoeverre is dat een probleem? In een eerste adviesgesprek bij de bank heb ik dat niet expliciet nagevraagd, maar dat is natuurlijk nog wel een lastige situatie... Wellicht nogmaals navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje aan het meelezen. Ik ga ook mijn eerste woning kopen en heb al tig sites gelezen.

Ik heb zeker de waarheid niet in pacht, maar enige kennis is niet verkeerd.

Ik ben overigens een man, als ik hier niet gewenst ben, dan hoor ik het graag :P



Wat mij opvalt is dat jullie zo snel verliefd worden op een huis. Ik heb dat helemaal niet.

Het is ook uiterst gevaarlijk. Hoe meer weg je van een huis bent, hoe meer geneigd je bent de hoofdprijs te betalen. De verkopend makelaar weet dat en die zal dat bij de verkopers voor houden om de prijs op te drijven.



@Discover: het is zuur voor je, maar ik heb nu dankzij jou geleerd niet te strak te plannen. Ik denk dat je een fout hebt gemaakt door die klussers al vast te leggen. Zo te zien kan het dus vrij veel tijd kosten zo'n hypotheekaanvraag. Dus dank voor de wijze les en veel sterkte!



Mijn hypotheekadviseur wist mij te melden dat ik mogelijk helemaal geen overlijdensrisicoverzekering hoef af te sluiten, als ik zelf voldoende spaargeld bij leg. De hypotheek is dan immers lager dan de waarde van het huis (mits dat uit taxatie blijkt) en zal voldoende geld opbrengen bij eventuele verkoop na overlijden.



@Flomo Ik denk dat jullie voor jullie zelf moet nagaan: wat willen jullie betalen? Wat zijn de verbouwplannen, geschatte verhuiskosten (denk aan verhuizing zelf, eventuele inschakelen verhuizers, inschrijvingen bij gemeentes, benodigde parkeervergunningen etc) en kosten koper (notaris, 3% overdrachtsbelasting etc).

Aan het risico van de verkoper zal ik zelf niet denken, eerder aan mijn financiële risico. Het is zuur als je in het huis zit en blijkt dat je de lasten maar net kan betalen omdat je over je richtprijs bent gegaan :P Als jij geneigd bent je voorbehoud te laten zakken of af te zwakken en de verkopende partij weet dat, gaat de prijs omhoog. En mag je dus meer betalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Flomo schreef op 01 mei 2017 @ 15:55:

Scheelt eigenlijk best weinig, ongeveer 4 euro per elke 1.000 euro meer.Ja dat klopt, maar iedere 1000 euro extra moet je toch echt terugbetalen op een gegeven moment. En het risico is groter bij de volgende huizencrash.
Alle reacties Link kopieren
@ godshand.



Punt is dat wij helemaal niet te strak hebben gepland. Wij hadden zeeën van tijd. Maar als álles tegenzit dat er tegen kan zitten, dan ga je Hoe dan ook tijd tekort komen. En bepaalde klussen kun je eigenlijk niet te laat inplannen omdat sommige werklui al een half jaar van tevoren volgeboekt zijn. Dus dit is geen kwestie van slechte planning. Wij hebben gewoon nergens ook maar een beetje geluk gehad. Wij zijn twee rasechte planners waarvan iedereen riep dat we veel te vroeg waren met alles. Dus je post valt niet echt in goede aarde. Sorry. Maar ik kan iedereen inderdaad aanraden op tijd te beginnen.



@flomo

Dankjewel! Lief van je. Konden we soms maar meer doen hè.
quote:Godshand schreef op 01 mei 2017 @ 18:55:



Wat mij opvalt is dat jullie zo snel verliefd worden op een huis. Ik heb dat helemaal niet.

Het is ook uiterst gevaarlijk. Hoe meer weg je van een huis bent, hoe meer geneigd je bent de hoofdprijs te betalen. De verkopend makelaar weet dat en die zal dat bij de verkopers voor houden om de prijs op te drijven.





Haha, je gaat toch niet een huis kopen waar je niet verliefd op bent? En 'Uiterst gevaarlijk', sorry ik moet echt een beetje om je post lachen...

Natuurlijk moet je goed onderhandelen, maar het doen van een bod impliceert toch al dat je het huis graag wilt hebben. Je gaat toch niet bieden op een 'mager zesje'. Daar hoeft de verkoopmakelaar echt geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. En zolang je maar niet over jouw budget heengaat is er niets aan de hand.



Onze bezichtiging afgelopen zaterdag was overigens een desillusie. Het huis zag er op de foto's fantastisch uit. In realiteit moest er toch nog wel wat gebeuren (best nog veel enkele beglazing, afwerking niet zo netjes) en meer last van verkeerslawaai dan bedacht. En dan voor dat geld, nee bedankt. Wij kijken dus rustig aan nog even verder, we hebben geen haast.
Alle reacties Link kopieren
@viva1966 Dat is natuurlijk zo en het is natuurlijk niet de bedoeling om onnodig (veel) te veel te betalen, maar het zorgt er wel voor dat ik er nuchterder naar kan kijken. Ik snap zelf ook wel dat het me uiteindelijk meer geld kost. Huizencrisis vind ik dan minder relevant - naast het feit dat ik obv deze vraagprijs (30k onder ons budget, nog veel meer onder wat we mogen lenen) verwacht dat we flink kunnen blijven sparen en dus ook versneld kunnen aflossen, ben ik van plan dit huis te kopen voor minimaal de komende 15-20 jaar. Dan is je risico minder groot



@godshand Je bent natuurlijk van harte welkom (geslacht, afkomst, religie, whatevs is irrelevant daarvoor), maar misschien moet je eerst eens zelf wat stappen op de huizenmarkt doen voor je iedereen hier de les leest. Ik zal niet reageren op je opmerkingen naar iedereen, maar voor ons specifiek geldt dat wij een huis rationeel bekijken, maar daarnaast wel een gevoel moeten hebben bij een huis. Dat is er bij dit huis absoluut. Logischerwijs hebben we met alle kosten rekening gehouden - dit is niet het eerste huis dat we kopen. Zoals ik net al noemde tegen viva1966 zit het huis ruim onder ons budget, maar het is lastig het precies goede bod te doen. Bij ons is er geen sprake van onderhandeling: er is een gesloten inschrijving. Dus 1 kans op het perfecte bod wat hoog genoeg is om het huis te krijgen en niet te hoog in verhouding met de waarde van het huis. Gelukkig hebben we een hele goede aankoopmakelaar die ons begeleidt. Wij zoeken in een regio met een overspannen markt, dus jouw theorische kennis over onderhandelen etc heeft niet echt heel veel zin. Dan speelt het risico van de verkoper soms nl juist wel een doorslaggevende rol om juist voor jou te kiezen tov een andere bieder die wat meer biedt maar volledige financiering (101%) nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Eames, jammer maar dan komt er inderdaad wel een volgend beter/goedkoper huis! Verder eens vwb jouw opmerking naar Godshand - ik wilde mijn eerdere post niet (nog) langer maken
@discover we duimen mee dat het snel goed komt!



@godshand welkom hier. Maar idd eens met mijn medetopicers. Niet meteen ons de les gaan lezen.

Wij hebben ook een ruime planning. (7weken de tijd om hypotheek rond te krijgen) daar zijn er nu al 3 van om door gezeur met onze adviseur. Hij was "vergeten" een taxatie aan te vragen. Je hebt het niet altijd zelf in de hand helaas.



Hier zijn inmiddels alle benodige papieren naar de hypotheekverstrekker dus nu is het afwachten op de goedkeuring. Gisteren eindelijk als laatste taxatierapport binnengekregen. Huis is 1.000 boven de koopsom getaxeerd. Was nog even stressen want vandaag was de deadline voor de offerte. Maar die hadden ze al naar verstrekker gestuurd. Dat hoeft dus niet opnieuw.



Onze koper heeft gisteravond de definitieve handtekening gezet onder zijn hypotheekadvies. Morgen liep zijn onder voorbehoud af. Dus ons huis is nu definitief verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, iedereen druk bezig met regelzaken. Wat een gedoe kan dat opleveren, zeg.

Dicover, ik hoop voor je dat alles vandaag dan toch geregeld is, is het nog gelukt???

Hier afgelopen week flink opgeruimd en gepoetst en vandaag en morgen een makelaar over de vloer voor een waardebepaling.

Afhankelijk van wat daar uit gaat komen, gaan we dan toch een bod doen op dat ene huis.

Spannend hoor!

Vraag me ook af hoe realistisch zo'n waardebepaling is. Hoe zit dat bij jullie?

Waardebepaling in verhouding met vraagprijs en verkoopprijs?

We willen er wel zeker van zijn dat we er geen restschuld aan over houden, liefst zelfs een potje overhouden om in het nieuwe huis te investeren.
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
quote:Flomo schreef op 01 mei 2017 @ 20:55:

@viva1966 Dat is natuurlijk zo en het is natuurlijk niet de bedoeling om onnodig (veel) te veel te betalen, maar het zorgt er wel voor dat ik er nuchterder naar kan kijken. Ik snap zelf ook wel dat het me uiteindelijk meer geld kost. Huizencrisis vind ik dan minder relevant - naast het feit dat ik obv deze vraagprijs (30k onder ons budget, nog veel meer onder wat we mogen lenen) verwacht dat we flink kunnen blijven sparen en dus ook versneld kunnen aflossen, ben ik van plan dit huis te kopen voor minimaal de komende 15-20 jaar. Dan is je risico minder groot



@godshand Je bent natuurlijk van harte welkom (geslacht, afkomst, religie, whatevs is irrelevant daarvoor), maar misschien moet je eerst eens zelf wat stappen op de huizenmarkt doen voor je iedereen hier de les leest. Ik zal niet reageren op je opmerkingen naar iedereen, maar voor ons specifiek geldt dat wij een huis rationeel bekijken, maar daarnaast wel een gevoel moeten hebben bij een huis. Dat is er bij dit huis absoluut. Logischerwijs hebben we met alle kosten rekening gehouden - dit is niet het eerste huis dat we kopen. Zoals ik net al noemde tegen viva1966 zit het huis ruim onder ons budget, maar het is lastig het precies goede bod te doen. Bij ons is er geen sprake van onderhandeling: er is een gesloten inschrijving. Dus 1 kans op het perfecte bod wat hoog genoeg is om het huis te krijgen en niet te hoog in verhouding met de waarde van het huis. Gelukkig hebben we een hele goede aankoopmakelaar die ons begeleidt. Wij zoeken in een regio met een overspannen markt, dus jouw theorische kennis over onderhandelen etc heeft niet echt heel veel zin. Dan speelt het risico van de verkoper soms nl juist wel een doorslaggevende rol om juist voor jou te kiezen tov een andere bieder die wat meer biedt maar volledige financiering (101%) nodig heeft.

Ben zelf ook bezig met een aankoopmakelaar. In een verhitte regio. Maar er was geen inschrijving, dus dat geluk heb ik dan ook. Jammer dat jij/jullie dat niet hebben, dan wordt het wel lastig.



Na een bod van 15.000 euro onder de vraagprijs is er meteen een zogenaamd eindbod van 2000 euro onder de vraagprijs maar mijn aankoopmakelaar kent de verkopend makelaar dus misschien is er nog wat onderhandelruimte. Vermoed wel dat we geen 10.000 euro onder de vraagprijs meer komen, maar ik hoop toch 5000 eronder. Die besparing kan mooi gebruikt worden voor de kk en de aankoopmakelaar.



quote:Eames6 schreef op 01 mei 2017 @ 20:55:

[...]





Haha, je gaat toch niet een huis kopen waar je niet verliefd op bent? En 'Uiterst gevaarlijk', sorry ik moet echt een beetje om je post lachen...

Natuurlijk moet je goed onderhandelen, maar het doen van een bod impliceert toch al dat je het huis graag wilt hebben. Je gaat toch niet bieden op een 'mager zesje'. Daar hoeft de verkoopmakelaar echt geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. En zolang je maar niet over jouw budget heengaat is er niets aan de hand.



Nouja, ik wordt eenmaal niet zo gauw verliefd op voorwerpen :P Maar ik wil het huis wel hebben, maar moet nooit een huis perse hebben. Er zijn veel huizen die ook aan mijn wensen voldoen. Ik heb maar een paar wensen, ruimte, 3 kamers, liefst een bad, of ruimte ervoor om er 1 neer te zetten (in dat laatste geval moet het huis dan wel een lage prijs genoeg hebben om geld over te houden voor zo'n verbouwing) en een tuin. Woonoppervlak >65 m2, in de Randstad en op fietsbare afstand van een station. Uiteraard speelt buurt ook mee, maar niet alle wijken in steden zijn slecht :P

Daar voldoen veel huizen aan dus als 1 woning niet lukt heb ik al een aardig Funda lijstje van alternatieven om te gaan kijken

Je hebt gelijk dat een bod interesse impliceert, maar als jij helemaal enthousiast aan de lijn bij de makelaar hangt en het bod doet, zal de makelaar adviseren aan de verkoper om niet te laag met het tegenbod te zitten.



@Discover: ik wens je veel succes, jammer dat het allemaal tegen zit :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven