Ben ik een hysterisch wijf? Of is mijn verzoek normaal?

06-10-2016 15:35 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezer(s), ik heb dit opgeschreven omdat ik benieuwd ben naar hoe een ander hier naar kijkt. In the end wil ik graag weten: ben ik gestoord of is mijn verzoek volkomen normaal?



Samenvatting van het verhaal. Ik heb nu al ruim vier jaar een relatie met mijn vriend 'X'. Ik was ongelooflijk in love en ontzettend gek op hem. Voordat ik een relatie met 'X' kreeg, vond hij een vriendin van mij leuk, 'Y'. Maar zij wilde toen niets met hem. Toch had ik altijd het vermoeden dat, ondanks wij op een gegeven moment samen waren, hij haar nog leuk vond. Heb het een aantal keer rechtstreeks gevraagd en hij ontkende telkens steevast. Twee jaar nadat het begin van onze relatie heeft 'Y' aan mij verteld dat ze een aantal keer gezoend hebben terwijl ik en mijn vriend al een jaar samen waren. 'Y' begon 'X' namelijk ook leuk te vinden, en daar zwichtte 'X' voor. Toen ik verhaal ging halen bij mijn vriend zei hij dat het hem erg speet en dat ie voor mij wilde gaan. Een paar maanden later kwam ik erachter dat het niet slechts om een zoen ging maar dat mijn vriend serieus in de war was doordat 'Y' eindelijk na al die tijd hem leuk vond. Hij kon blijkbaar niet kiezen. Toen ik hier achterkwam had ik hier veel verdriet van, het was voor mij een hele moeilijke tijd. Ik kreeg een laag zelfbeeld en begon me evorm met 'Y' te vergelijken. Blijkbaar kon zij hem iets bieden wat bij mij ontbrak, ik wilde op haar gaan 'lijken'. Na dit gedoe volgde een tijd waarin 'Y' in het buitenland was en ik en 'X' het zelf konden uitzoeken, wat we nu verder wilden. We besloten verder te gaan want we waren gek op elkaar. Ik heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij geen contact met haar opnam. Daarna hebben we eigenlijk een heel goed jaar gehad waarin ik het ook in een bepaalde mate achter me heb kunnen laten.



Echter blijkt dat 'X' en 'Y' nu (sinds twee weken) weer contact met elkaar hebben. Op Facebook weliswaar maar toch. Van dat idee gaan mijn nekharen weer rechtovereind staan, omdat het me doet denken aan een hele nare tijd. Toen ik hem hiermee confronteerde werd hij kwaad. Hij vindt dat ik me niet moet aanstellen aangezien zij nu een vriend heeft. Hij zei ook dat hij alleen verder met mij wilde gaan als ik 'mijn obsessie met 'Y'' los laat.



Hij vindt dus dat het contact met haar geoorloofd is en dat ik hem maar moet vertrouwen. Ik vind echter dat de eerste stap bij hem ligt: dat hij contact met haar verbreekt, en ík vervolgens probeer het los te laten en er niet meer over te "zeiken". Dus, wat vinden jullie: ben ik in de positie om van hem te eisen dat hij al het contact met haar verbreekt? (En daarmee ook de vriendschap tussen hen ruinieer?) Of is dat hysterisch en moet ik dit kunnen accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Nee X en Y zijn niet bij elkaar. En X en ik ook niet. De relatie is al een hele tijd over, soms mis ik hem nog steeds en gister moest ik opeens terugdenken aan wat ik ooit hier geschreven heb. Vragen spoken dan door mijn hoofd als: hij is ook noet samen met Y, had ik het wel bij het juiste eind door het uit te maken? Ben ik gewoon een pussy? Moet ik het weer gaan proberen nu ik weet dat het niks gaat worden tussen X en Y? Etc etc. Die aanvulling waar ik naar vroeg was meer een terugblik dus! Was er maar een manier om hem uit mijn hoofd te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Hoor zie of spreek je hem nog wel eens?



Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt, je wil niet altijd als hij weg is twijfelend op de bank zitten van goh zou die nu met vrienden wat doen zijn of toch stiekem naar een meid toe. Dat verdient niemand. Maar inderdaad uit je hoofd krijgen, dat ken ik en heb ik ook geen tips voor.
Spreek je Y nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elephant001 schreef op 28 april 2017 @ 18:58:

Nee X en Y zijn niet bij elkaar. En X en ik ook niet. De relatie is al een hele tijd over, soms mis ik hem nog steeds en gister moest ik opeens terugdenken aan wat ik ooit hier geschreven heb. Vragen spoken dan door mijn hoofd als: hij is ook noet samen met Y, had ik het wel bij het juiste eind door het uit te maken? Ben ik gewoon een pussy? Moet ik het weer gaan proberen nu ik weet dat het niks gaat worden tussen X en Y? Etc etc. Die aanvulling waar ik naar vroeg was meer een terugblik dus! Was er maar een manier om hem uit mijn hoofd te krijgen!



Natuurlijk is hij niet met Y. Y vond dit alleen spannend toen ze nog niet volop met hem hoefde te gaan. Toen hij vrij kwam, nam ze afstand van ze vond hem niet leuk genoeg om zich aan hem te verbinden.



Hij zag jou als niet veel meer dan neukzekerheid zolang hij Y niet kon krijgen, want echt gek is hij nooit op je geweest.



Dus om met Elsa te spreken:



"let it goooooooooo!"
Weer zo'n labbekak die een relatie af laat hangen van wie zijn pielemoos meer doet jeuken. Next!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als je niks beters te doen hebt, neuk Y's vriend dan nog even voor je verder gaat met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mis je hem.

Je hield van hem.

Hij ging dan ook vreemd, jij niet.

Hij kijkt er anders tegenaan.

Al ga je dood van binnen. Goed voor je eigenwaarde. Geen contact zoeken.

Ga lekker daten met een fris exemplaar.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 28 april 2017 @ 19:26:

Weer zo'n labbekak die een relatie af laat hangen van wie zijn pielemoos meer doet jeuken. Next!





Hillarische reactie! ????????????



Voor het verhaal. Ik had het niet gepikt! Je bent alles behalve hysterisch. Je mag voor jezelf bepalen of je met zo'n man verder wilt gaan..hij lebbert graag met een ander en denkt alleen aan zichzelf. Ik weet niet of je nog contact hebt met die andere sloerie maar die had ik zelf ook ff op de plaats gezet. Ze weet dat hij een relatie met jou heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven