D66: geef schoolkinderen Feyenoord-vrij

26-04-2017 13:06 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou?! Wat vinden we hiervan?



Zie hier het artikel; http://www.ad.nl/rotterda ... -feyenoord-vrij~a6e69a98/



TO trapt af; ik vind het (als rasechte Rotterdamse) een leuk idee, maar vraag me af of het haalbaar is... En je wil ook niet met je kindjes tussen de menigte staan als het knokken wordt.

Mbt de leerplicht.... ach, 1 dagje in de 18 jaar



Wat vinden jullie?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 26 april 2017 @ 16:22:

[...]





Ik kom/kwam ze regematig tegen op weg naar het stadion. Je kunt mij niet vertellen het een mooie gelijkmatige afspiegeling van de bevolking is.Wat je in een stadion ziet zijn natuurlijk niet de enige fans van een club. Ben zelf een enorme Ajax-aanhanger en ben idd weleens met een stel kinderen naar de inhuldiging geweest, maar mij zie je nooit in een stadion, hoor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 april 2017 @ 16:28:

[...]





Wat je in een stadion ziet zijn natuurlijk niet de enige fans van een club. Ben zelf een enorme Ajax-aanhanger en ben idd weleens met een stel kinderen naar de inhuldiging geweest, maar mij zie je nooit in een stadion, hoor.En je stond daar tussen de Marokkanen? Ik geloof er weinig van dat die niet naar het stadion gaan maar opeens wel massaal hand in hand met PVVers staan te feesten op zo'n inhuldiging. Dan maak je het in mijn ogen veel te groot. Het is in mijn ogen een leuk feestje voor degenen die erheen gaan (of niet als je tussen de dronken hooligans terechtkomt met je kinderen), niet heel veel meer.
Ik vind het grote onzin!
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 26 april 2017 @ 16:33:

[...]





En je stond daar tussen de Marokkanen? Ik geloof er weinig van dat die niet naar het stadion gaan maar opeens wel massaal hand in hand met PVVers staan te feesten op zo'n inhuldiging. Dan maak je het in mijn ogen veel te groot. Het is in mijn ogen een leuk feestje voor degenen die erheen gaan (of niet als je tussen de dronken hooligans terechtkomt met je kinderen), niet heel veel meer.Ik ben inderdaad meermaals op buurtfeesten nav kampioenschappen of bij inhuldigingen geweest waarbij zeker bij die buurtfeesten (multi-culturele wijk) de allochtone medemens ruim vertegenwoordigd was. Maar goed, ik ben ook nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweest waar geen Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Afrikaanse, Antilliaanse, Kaapverdiaanse, Poolse, Irakese of wat dan ook spelertjes waren. En die zijn uiteraard ook fan van clubs, en hebben ouders die ook langs de lijn staan, zelf voetballen, trainen, of fan zijn van een eredivisieclub. Ik ken meer allochtonen die fanatieke voetballiefhebbers zijn dan autochtonen, eerlijk gezegd. Ik ken bovendien vrij veel allochtone spelertjes die bij de jeugd van eredivisieclubs voetballen en die hebben uiteraard ook allemaal ouders, broers en zussen, familie, vrienden. Me dunkt dat bij de Feyenoord jeugd de allochtonen ook ruim vertegenwoordigd zullen zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 april 2017 @ 14:34:

[...]



Haha, je was zeker naar Manchester?Die andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 april 2017 @ 16:53:

[...]





Ik ben inderdaad meermaals op buurtfeesten nav kampioenschappen of bij inhuldigingen geweest waarbij zeker bij die buurtfeesten (multi-culturele wijk) de allochtone medemens ruim vertegenwoordigd was. Maar goed, ik ben ook nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweest waar geen Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Afrikaanse, Antilliaanse, Kaapverdiaanse, Poolse, Irakese of wat dan ook spelertjes waren. En die zijn uiteraard ook fan van clubs, en hebben ouders die ook langs de lijn staan, zelf voetballen, trainen, of fan zijn van een eredivisieclub. Ik ken meer allochtonen die fanatieke voetballiefhebbers zijn dan autochtonen, eerlijk gezegd. Ik ken bovendien vrij veel allochtone spelertjes die bij de jeugd van eredivisieclubs voetballen en die hebben uiteraard ook allemaal ouders, broers en zussen, familie, vrienden. Me dunkt dat bij de Feyenoord jeugd de allochtonen ook ruim vertegenwoordigd zullen zijn.Het zijn vooral de buurtfeesten dus waar de echte saamhorigheid tussen bevolkingsgroepen plaatsvindt en niet zozeer de inhuldiging. Mooi, die feesten kunnen prima op zondag na de wedstrijd, die hoeven niet onder schooltijd. Ik ben het helemaal met je eens dat sport en (lokale) evenementen verbroedering kunnen stimuleren, maar daar zijn volgens mij dus zat andere/betere opties voor dan een inhuldiging op een gewone werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet de hele discussie gelezen dus misschien is het al gezegd. Maarre.........op prinsjesdag zijn de Haagse scholen allemaal vrij. En echt niet iedereen gaat naar de stoet kijken. Ik gebruikte die dag om met kind naar een pretpark te gaan waar het dan lekker rustig was. Ik vind het een leuk idee. Het is feest in Rotterdam en daar mogen alle kinderen profijt van hebben.
Ik ben erg voor de snipperdagen voor kinderen.

Maar wie zet zijn kind nou midden in oorlogsgeweld, zo leuk zijn die Feyenoordfeestjes niet. Dat wordt weer een compleet vernielde stad en rellen.
https://www.fr12.nl/nieuw ... n-dan-feyenoord-vrij.html
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 april 2017 @ 15:46:

[...]





Ik zou je moeten staffen om deze opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 zoons waarvan er 1 voetbalt maar hij is geen fan van welke club dan ook. Volgt het maat zijdelings



Mijn man houdt (goddank) niet van voetbal. Ik al helemaal niet. Ik woon in een Heerenveen / Cambuur gebied dus dat is wat hier leeft. Dat Feijenoord kampioen is zal hier niemand boeien.



En niet alleen blanken houden van voetbal. Onzinnige stelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 27 april 2017 @ 14:31:

En niet alleen blanken houden van voetbal. Onzinnige stelling.Dat zeg ik ook helemaal niet. Wel dat het publiek dat naar voetbalwedstrijden en inhuldigingen gaat voor het grootste gedeelte (niet 100% nee) uit blanke mannen bestaat. Zodat het nogal onzinnig is om het als een unieke mogelijkheid voor te stellen voor de verbroedering van de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, zoals FV deed. Daarvoor zijn lokale dingen zoals een straatfeest / buurtbbq / lokale voetbalclub veel effectiever, daar komt meer een mix van de bevolking.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt onzin vinden als ik in Rotterdam zou wonen. Ik heb weinig met voetbal, al helemaal niks met Feyenoord en kampioenswedstrijden. Mijn kinderen hebben er ook geen interesse in.

Ik zou het wel prima vinden als kinderen die middag vrij mogen nemen als ze dat wel belangrijk vinden. Daarom ben ik ook een grote voorstander van snipperdagen van scholieren. Dan kan iedereen die naar keuze opnemen.



Als werkende ouder zou ik het overigens sowieso vervelend vinden want ik kan niet zo maar vrij nemen. Ik zou geen zin hebben om van alles te regelen vanwege de voetbal hysterie. Als de school wel open is dan zou ik er minder bezwaar tegen hebben (nog steeds onzin) want dan heb ik er tenminste geen last van.
Alle reacties Link kopieren
D66 is dat het clubje dat de AOW versneld naar 67 bracht?Niet serieus nemen dat doen ze de burgers ook niet.
Jolanda
Alle reacties Link kopieren
quote:klaas4 schreef op 27 april 2017 @ 23:35:

D66 is dat het clubje dat de AOW versneld naar 67 bracht?Niet serieus nemen dat doen ze de burgers ook niet.Ach hou toch op.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 26 april 2017 @ 15:50:

[...]





Het is echt bewezen dat met name sport enorm verbroedert en dat dingen als samen kampioen worden enorm het groepsgevoel versterken. Bovendien blijft zoiets je je hele leven bij. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog als de dag van gisteren herinneren waar ik was en wat ik deed en wat een feest het was toen Oranje Europees Kampioen werd in 1988. En ja, ook ik kreeg vrij op school toen, we moesten wel naar school maar ipv les te hebben was het feest.Ja! Dat was vet! En zo zal het 7 en 8 mei ook zijn. Ik heb er zin an!
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 27 april 2017 @ 14:59:

Ik zou het echt onzin vinden als ik in Rotterdam zou wonen. Ik heb weinig met voetbal, al helemaal niks met Feyenoord en kampioenswedstrijden. Mijn kinderen hebben er ook geen interesse.Gekkie, als je in Rotterdam zou wonen zo dat geheel automatisch beklijven, bij jou en bij je koters. Zo gaat dat nou eenmaal. Doe je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Als ras rotterdammert ben ik het feyenoord gezeik en opgehemel zo enorm zat.



Ze hadden dit zeg maar 15 jaar geleden een keertje moeten doen. En 12 jaar geleden en 10 jaar geleden.



Enz.



Kinderen vrijgeven voor een spelletje.

Doe eens even normaal zeg.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 28 april 2017 @ 00:11:

[...]





Gekkie, als je in Rotterdam zou wonen zo dat geheel automatisch beklijven, bij jou en bij je koters. Zo gaat dat nou eenmaal. Doe je niks aan.





Jammer joh. Niet waar dus



Het leeft totaal niet. Hier in huis of in de familie.

Gelukkig.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Echt weer een partij die zich inzet voor beter onderwijs dat D66; geef iedereen maar vrij, dat zal ze leren!
Het zou eerder een nationale treurdag moeten zijn als 010 kampioen wordt.
quote:aquariusje7700 schreef op 28 april 2017 @ 19:37:

Echt weer een partij die zich inzet voor beter onderwijs dat D66; geef iedereen maar vrij, dat zal ze leren!De meeste scholen hebben vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven