Demeyere koekenpan

20-08-2011 15:30 17 berichten
Ik verslijt koekenpannen bij de vleet en wil nu een goeie. Ik kwam online terecht bij demyere koekenpannen. Heel mooi, maar ook best heel duur, zo rond de 200 euro. En ik vraag me af is ie zijn geld waard. Heeft iemand van jullie deze pannen thuis en wil jij je ervaring delen voor ik een miskoop doe voor veel geld?
Hier rookpan en koekenpan van demeyere, bevallen heel goed, aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n rookpan klinkt goed Dickens, gebruik je hem vaak? Hoe lang duurt het bijv. voor je een kipfilet hebt gerookt, of vis? Ik ben gek op die smaak!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gaan ze lang mee?
Wij hebben een Mauviel en zijn daar erg blij mee. Ik vind ze zonder aanbaklaag niet overal praktisch voor, maar bijv vlees wordt er echt heel lekker in.
Kipfilet maar een kwartiertje daarna in oven anders wordt ie bitter. Forel 20 minuten of zo. Is meer dingetje van man, die gebruikt hem iedere maand wel. Vooral salade met gerookte kip is lekker, wel goede scharrelkip gebruiken, niet zo n plofkip van de Duitse prijsvechter met kromme botjes. De koekenpan hebben we al een jaar of 20, is hiervoor van grootma geweest, geen teflon of iets en nooit met sop afwassen, schoonwrijven met vetvrij papier is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig. Donderdag heb ik een Demeyere koekenpan gekocht. 's Avonds natuurlijk meteen ingewijdt, (lamsniertjes)

Goede hitte, niet te zware pan, mooi om te zien ¤ 199,--, heel goed schoon te maken.

Wel duur dus, maar mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wok (beetje hapjespan achtig model) van demeyere en die bevalt heel goed.

Geen anti-aanbak laag.

Verder doen wij hem niet in de vaatwasmachine en maken we hem niet schoon met een schuursponsje. Dat bevordert de levensduur en zo.
Tot dusver klinkt het allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook eentje. Echt een hele goede pan. Ik wrijf hem na het schoonmaken met water soms ook in met een beetje olie.

Het is wel wennen om te bakken zonder antiaanbaklaag. Alles wat vastplakt, gewoon laten liggen, laat vanzelf weer los. Ik vind vlees veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een sinds vandaag en vanavond voor het eerst gebruikt, maar pfffft....moet er wel aan wennen hoor!



Ik heb.begin van dit jaar een hapjespan van Le Creuset gekocht en dat is echt een superpan. Nu was mijn oude koekenpan aan vervanging toe was. Cadeaubon van een kookwinkel gekregen voor Sinterklaas en vandaag naar de kookwinkel geweest. Ze hadden ectie met Demeyere pannen, zonder aanbaklaag. Heb hevig in dubio gestaan tussen een koekenpan van Le Creuset met anti-aanbaklaag (waar ik dus al ervaring mee heb) en die van Demeyere zonder anti-aanbaklaag. Uiteindelijk voor Demeyere gekozen.



Vanavond pannekoeken gebakken en de eerste pannekoek was een ramp: kon zo de prullenbak in. Dacht echt: verkeerde keus. Maar aan het eind begon ik het door te krijgen en ik denk dat het wel steeds beter zal gaan.



Nu eens kijken hoe ik de pan weer mooi schoon krijg, want er zit een hoop aanslag nu op de bodem van de pan. Wil niet met een schuursponsje aan de gang. Op de site van Demeyere staan wat tips en heb hem nu dus in het water staan met wat normale afwasmiddel.....kijken of het er morgenochtend van af te krijgen is. Iemand anders nog ideeen of tips waar ik op moet letten?
Alle reacties Link kopieren
Het is idd wennen zo'n pan.

Ik heb wel ontdekt dat de produkten goed droog moeten zijn voordat je ze de pan in doet, zoals aardappeltjes.



Schoonmaken, als het aangekoekt is even water er in zetten als de pan afgekoeld is.

Schoonmaken mag met de groene kant vh schuursponsje. Ik heb het schuurmiddel van demeyere erbij gekregen, is echt heel anders dan cif oid!

Bij wat aanslag die blijft zitten helpt een beetje schoonmaakzijn goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Demeyere wok, zonder anti-aanbaklaag. Heel fijne pan. Ik kreeg als tip van de kookwinkel om de pan altijd eerst op het vuur te zetten met een klein laagje water en dit te laten verdampen. Als de pan 'droog' is, dan kan de boter of olie erin. Gaat prima op die manier, hij bakt niet of nauwelijks aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij 'mijn' kookwinkel hebben ze ook regelmatig een kookworkshop van de meyere. Is altijd handig, je leert er weer veel van.
Alle reacties Link kopieren
Al mijn pannen zijn van Demeyere. Echt superfijne pannen! Het is wel ff wennen zonder antiaanbaklaag idd. Schoonmaken met een schuursponsje mag alleen met de niet schuurkant zeg maar, anders krijg je krassen.



De gietijzeren koekenpan kan ik je ook zeker aanraden, hier bak ik altijd pannenkoeken in. Alles gaart langzaam maar gelijkmatig zonder aan te bakken.
Alle reacties Link kopieren
ik lees hier het één en ander over de Demeyere kook en bakpannen

en veel van wat ik heb gelezen is een broodje aap verhaal.

laat ik het in mijn verhaal voornamelijk even hebben over de bakpan ;

Allereerst zijn de pannen haast onverwoestbaar, in een pan van Demeyere krassen

en schrapen met een mes of vork is geen enkel probleem voor de pan

ik heb mijn pannenset nu 12 jaar en ben zeer tevreden. bakken met olie boter kokosvet

allemaal geen probleem de pan kan alles aan...zorg wel dat de pan van tevoren op temperatuur is

MAAR NU HET SCHOONMAAKEN : hier gaan de meeste de fout in....zet na het bakken of eten de pan terug op het fornuis

en vul de pan met water, warm water koud water het maakt niets uit en je hoeft de pan ook niet af te laten koelen

want deze trekt niet krom. doe er vervolgens een beetjes afwasmiddel in en laat de pan een uurtje staan.

daarna onder de warme kraan met een afwasborstel er doorheen en schoon is de pan
Alle reacties Link kopieren
Beste Joep, gezien je jarenlange ervaring, heb je wellicht tips. Een ei, omelet of pannenkoeken krijg ik niet gebakken in deze pannen.

What to do?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven