Rondreis Florida met kinderen, nog tips?

10-02-2017 11:50 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer gaan we ruim 3 weken rondreizen door Florida. Heel spannend en ongelooflijk veel zin in! We gaan zowel in hotels als 2x in een villa verblijven en hebben uiteraard een huurauto. Vooral die villa's lijken me heerlijk, privézwembad erbij en ook wat rust tussendoor kunnen nemen.



Dit wordt de route:

Miami - 2 nachten

Islamorada - 1 nacht

Key West - 1 nacht

Homestead - 1 nacht

Cape Coral - 4 nachten (villa)

Clearwater Beach - 1 nacht

Orlando - 9 nachten (villa)

Cocoa Beach - 2 nachten

Fort Lauderdale - 2 nachten

En weer terug vanaf Miami.



Op de planning staan een tour door de Everglades, eten bij Morado Bay Islamorada en visjes voeren bij Robbie's, in Cape Coral een boot huren en hopelijk wilde dolfijnen spotten. En in Orlando een aantal pretparken (welke weten we nog niet precies), een waterpark, Kennedy Space Center (denk ik) en Kelly Park. Een keer bij Disney Spring kijken zal ook wel gebeuren,



Hebben jullie nog tips of "must sees" tijdens deze route? Wat moeten we absoluut niet overslaan? (En jaa...shoppen gaan we natuurlijk ook doen.)



Allerlei tips welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Oja, ook leuk! Echt een pretparken-vakantie dan? Verblijf je dus in 2 hotels, begrijp ik?

En zo'n unlimited 14-daags ticket voor alle Disney & Universal parken denk ik?

Ben je al eens eerder in Florida geweest, of bewust gekozen voor alleen Orlando?



Heb je nog goede tips voor mijn inpaklijstje t.z.t. ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al geschreven.... maar ik vond het zwemmen met Manatees echt een onvergetelijke ervaring!

Wel heeeeel vroeg op staan maar dat is het zeker waard!!

Ook discovery cove met de dolphin swim is echt geweldig. Ik weet zelfs nog de naam van de dolfijn aan wiens vin ik mocht hangen.
Pas op voor krokodillen of alligators (ik vergeet altijd welke waar rondzwemmen).
Alle reacties Link kopieren
Klopt, kunnen twee weken overal in van Disney & Universal. Denk dat het ook veel waterparken worden.



Mijn man is een ervaren Amerika-reiziger, ook Florida, dus ik laat me lekker op sleeptouw nemen en we passen ons vooral aan aan het tempo van onze kinderen. Geen haast dus. Ook een huurauto dus als we wel echt op pad willen kan dat ook. Voor ons is het vooral de parken, shoppen, lekker eten, en wat kleine uitstapjes (Kelly Park staat op de lijst). Geen Keys of rondreis dus,



Als er onmisbare zaken op mijn inpaklijst stonden laat ik het weten. Ik vrees voor nu dat het vooral veel te veel is wat we mee gaan sjouwen. Ben ook benieuwd naar hoe de vliegreis (met overstap in Londen, scheelde gewoon teveel om het niet te doen) met de kids zal gaan.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Everglades in de zomer? Vergeet je muggenolie niet. In de buurt van Homestead heb je verschillende alligator farms met airboat rides. Mijn kinderen (pubers) vinden het nog steeds leuk.



Strand bij Napels is leuk, maar het water is erg warm. Aan het einde van de dag is het er heerlijk.



Kennedy Space centre vonden onze kinderen geweldig, en wij vinden het ook nog steeds leuk. De overige parken hebben we overgeslagen, maar 20 jaar geleden vonden we Disney en Epcot erg leuk. Even voorbij Kennedy heb je Satellite Beach. Rustig strand met flinke golven om te surfen (als je dat kan) en eten bij Da Kine Diego's insane burrito.



Op Key Largo heb je John Pennekamp state park. Daar kan je zwemmen, kanoën, duiken en snorkelen, er zijn glass bottom boats. Leuker dan Miami Beach of Ft Lauderdale (vond ik beiden persoonlijk niet zo).



Het centrum van Miami zou ik overslaan, is echt niks aan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 13 april 2017 @ 07:43:

Everglades in de zomer? Vergeet je muggenolie niet. In de buurt van Homestead heb je verschillende alligator farms met airboat rides. Mijn kinderen (pubers) vinden het nog steeds leuk.



Strand bij Napels is leuk, maar het water is erg warm. Aan het einde van de dag is het er heerlijk.



Kennedy Space centre vonden onze kinderen geweldig, en wij vinden het ook nog steeds leuk. De overige parken hebben we overgeslagen, maar 20 jaar geleden vonden we Disney en Epcot erg leuk. Even voorbij Kennedy heb je Satellite Beach. Rustig strand met flinke golven om te surfen (als je dat kan) en eten bij Da Kine Diego's insane burrito.



Op Key Largo heb je John Pennekamp state park. Daar kan je zwemmen, kanoën, duiken en snorkelen, er zijn glass bottom boats. Leuker dan Miami Beach of Ft Lauderdale (vond ik beiden persoonlijk niet zo).



Het centrum van Miami zou ik overslaan, is echt niks aan.





Hihi, dit is bijna exact wat we gaan doen!

We overnachten in Homestead, om de volgende dag de Everglades/airboat tour te doen. En Deet staat op de lijst. Heb ook nog zakjes met speciale sterke olie die ik Mexico moest gebruiken, dus die neem ik ook voor de zekerheid mee.

KSC staat ook gepland, tickets al in huis. En je tip over Satelite beach en restaurantje ga ik even bekijken, leuk!



Miami trekt ons ook het minst, we zijn er na de aankomstdag nog één volle dag en dat is misschien al wel genoeg. Maar wie weet vinden we het wel fantastisch en dan hebben we de volgende ochtend eventueel ook nog om iets te doen. En de laatste 2 dagen zitten we in Fort Lauderdale, dus een extra tripje naar Miami kan dan ook nog eventueel. Of van daaruit een dagje nog naar Key Largo, we zien het wel.
Alle reacties Link kopieren
Muze, vind je de ontwikkelingen met Noord-Korea niet zorgelijk?

Stél dat het uit de hand loopt...?? Wij gaan pas in de zomer, maar goed. Ik volg het nieuws niet op de voet hoor, maar hoor en lees wel wat voorbij komen. Maar goed, afwachten maar....
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 12 april 2017 @ 19:35:[/b



Wij moeten eigenlijk alleen nog de Esta-aanvraag doen. Wilden dit afgelopen weekend doen, maar kwam er niet van. En ook te mooi weer om achter de pc te gaan zitten daarvoor. Dus wellicht komend weekend maar es afronden. Maar eerlijk gezegd zie ik er ook een beetje tegenop, toch bang dat ik het verkeerd doe. En dat het dus wéér veel tijd en gedoe kost voor ik er doorheen ben en die verrekte toestemming binnen heb.

Maar goed, het moet toch, dus misschien komend weekend moed verzamelen?



Zo, dit weekend de ESTA-aanvraag geregeld en die is meteen goedgekeurd!! Gelukkig, echt een pak van mijn hart want ik zag er dus enorm tegenop.



Hoe is daar, Muze ?? Geniet ervan hè!
Alle reacties Link kopieren
Esta aanvraag stelt toch niets voor?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Nou, heel duidelijk vond ik het allemaal niet hoor. We waren bezig met een groepsaanvraag en het was ons eerst niet duidelijk wanneeer je dan een 'nieuwe aanvraag' of een 'onbetaalde aanvraag' moet toevoegen. Ook werden we er een keer uitgeknikkerd en dachten we helemaal opnieuw te moeten beginnen. Maar gelukkig kon ik de aanvraag onder de groeps-ID weer terughalen. Enfin, het is allemaal gelukt!

Maar er zijn al wat meer dingen geweest die niet helemaal lekker liepen, en als je dan voor het eerst zelf zo'n reis regelt en er geen ervaring in hebt, zag ik er wel tegenop ja. Ik had wel even zoiets van "dit zal ook wel weer niet goed gaan, of afgekeurd worden of weet-ik-veel" maar gelukkig niet!

Dus: afgevinkt!
Alle reacties Link kopieren
Old town is in Kissimee.

Wel een ontzettend leuke omgeving om een villa te huren.

Laatste keer hadden we een soort cottage midden in het groen.Zwommen alligators in de sloten.Dit jaar ook een soort resort in Kissimee midden in het bos.Toch anders dan op international drive Orlando

Zelf hebben we ook de Buschgarden meerdere dagen aangeschaft.Busch garden heeft ook een waterpark.

Attiqua is ook erg leuk.Wel enorme rijen voor de glijbanen.Seaworld vondt ik wel leuk maar door het stilzitten op de bankjes had je enorm last van de hitte.Misschien leuker om beide waterparken te doen.

Zelf al 2 keer in Florida geweest in de zomer ook omdat dan alleen een langere vakantie mogelijk was.En in july gaan we weer.Jammer dat iedereen de panhandle overslaat.Sarasota en omgeving zijn ook erg mooi.

Everglades zeker niet overslaan.Toch een unieke ervaring.

Mocht je een hotel nemen in Miami kijk dan voor North beach of Hollywood.Veel beter te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Alles is al geboekt Natasja

In Miami hebben we een hotel geboekt in South Beach, aan de Lincoln Road. Volgens mij zitten we dan 10 minuten lopen vanaf het begin of eindpunt (?) van Ocean Drive, als ik het goed zie. En 15 minuten lopen achter ons hotel zit dat Holocaust Memorial.

Maar wat is precies de "panhandle" ? Die heb ik nog niet eerder gehoord volgens mij.



Everglades zit in de planning opgenomen! Ook Seaworld en Aquatica en Bush Gardens.

Sarasota staat nu niet gepland. Maar zou op de weg vanaf Cape Coral naar Clearwater Beach misschien nog even als tussenstop aangedaan kunnen worden. Dat kunnen we onderweg nog bekijken eventueel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hier echt geweldig. Hier is in ons geval momenteel vooral in de Disney parken, wat zijn ze mooi en leuk. Maar het is wel verzengend heet de afgelopen dagen voor deze tijd van het jaar zelfs extreem. Gevoelstemperatuur van 38 graden. Wat dat betreft zou ik het in de zomer niet aandurven, maar ik ben dan ook niet enorm goed bestand tegen hitte.

Op naar het hotel zwembad dus nu na een halve dag Animal Kingdom.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Je zult nu wel terug zijn, Muze84? Hoe was het ?!?!?
Vertel !
Alle reacties Link kopieren
We hebben het heerlijk gehad. Aardige mensen, fijne hotels, geweldige huurauto. 0 muggen. Ik mis het uitzicht met palmbomen. :)
Heel veel gelopen in de pretparken maar ook dat ging ook met onze kinderen heel goed en het was een goede tijd om er te zijn want weinig hoeven wachten. In Disney ook dankzij de FastPass optie. Eten bij Be Our Guest was leuk en lekker. Dole Whip ijs verrukkelijk. Sowieso goed gegeten (vooral buiten de pretparken).

Wij hebben niet rondgereisd dus daar geen tips over. Het enige uitstapje was Clearwater en dat vond ik weinig bijzonders. Maar het was dan ook zondag, bloedheet en gigantisch druk.

Wij zijn echt blij geweest met de zwembaden bij de hotels en die bij Disney (vooral Typhoon Lagoon vonden we fantastisch).

Het was rond de 33 graden met een paar dagen uitschieters naar 36 en dat was met ons actieve tempo echt warm. Lang leve attracties met airco. Ik heb voor het eerst in jaren korte broeken gedragen en dus bruine benen. :proud:

Wij (en alle andere reizigers op die route) waren op de terugreis (dankzij een vertraging was de overstap héél krap) op Schiphol wel onze koffers kwijt dus die kwamen een dag later pas. Kan gebeuren, maar ook door de onvriendelijke staff zou ik niet snel weer voor British Airways kiezen.

Wij gaan zo snel mogelijk in een voorjaarsvakantie weer naar Amerika, zo geweldig vonden we het. Florida of Californië.

Heel veel plezier!
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een geweldige vakantie Muze!
Nu krijg ik nog meer zin in onze reis! Nog ca. 10 weekjes, het gaat wel opschieten nu!

Lekker nagenieten nu he, zeker met dit regenachtige weer hier in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het gaat nu wel echt opschieten!!!
Ik had het er vanavond met mijn man over, en wellicht is het toch fijn om de avond vantevoren al in Düsseldorf te slapen. Het is in elk geval goed om e.e.a. even uit te zoeken (niet erg op tijd, ik weet het) Onze vlucht gaat om 10.45 uur trouwens.

Nu heb ik een paar vragen. Ik zie op de site van Air Berlin dat je de avond tevoren tussen 18.00-20.00 uur de late night check in kunt doen tegen betaling van 8,00 pp. Maar hoe werkt dit precies?
* moet ik die dag thuis dan nog online inchecken? De stoelen zijn al gereserveerd trouwens
* is het alleen koffers afgeven of wat is er verder dan nog wat moet gebeuren? Ik hou alleen de handbagage dan nog over toch? Gaat dat altijd goed als de koffers eerder zijn afgegeven??

Ik heb al een parkeerplaats gereserveerd op P5 bij Parkvogel, maar die kan ik volgens mij nog annuleren.
Dan de opties mbt de hotels:
OPTIE 1: koffers 's avonds afgeven, los hotel boeken (tip ?!) slapen en ontbijten, dan de auto naar P5 brengen en met de skytrain naar de vertrekhal. Is dit handig?
OPTIE 2: parkeerplaats annuleren en op zoek naar een hotel met sleep-park-fly mogelijkheden. Ik heb al even gekeken maar kon zo niets vinden. We zijn daarmee natuurlijk ook erg laat, dat realiseer ik me, maar wellicht kunnen jullie helpen. We zouden dan van 18-19 juli willen overnachten en de auto ophalen op 12 augustus.

Oja, we hebben trouwens geboekt bij American Airlines maar vliegen dus heen met Air Berlin.
Ik lees dit nu op de site van AB:
Let op! Inchecken op de avond van tevoren is alleen mogelijkvoor vluchten met airberlin, NIKI en Belair. Klanten die met codeshare-partners vliegen, wordt verzocht informatie op te vragen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.
* Kunnen we nu wel/niet gebruik maken van die late night check in?

* Iemand ervaring met al de avond vantevoren inchecken? Is dat handig?
* Tips voor hotels in de buurt van airport Düsseldorf, evt met beschikbaar sleep-park-fly mogelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je beter ff een topic 'Vliegen vanaf Düsseldorf/parkeren of hotel?' kan openen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ow jongens, je zult het niet geloven, maar ik heb weer een verkoudheid/keelpijn oplgeopen :'( Enkele dagen voor ik ga vliegen. Net al HAP gebeld voor advies.
Maar meer dan neusspray, PCM en een zoutoplossing en evt stomen valt er niet aan te doen.
Mijn oren zijn nu nog open, dus hopelijk blijft dat in elk geval zo en verdwijnt de rest de komende dagen. Duimen maar.
Ik heb vannacht geheel niet geslapen van de zorgen, dat snap je.
Heb ík wéér...
Alle reacties Link kopieren
Beterschap, hopelijk knap je snel op! En natuurlijk heel veel plezier gewenst in Florida.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Dank Muze! Ik wil niet voor een 2e keer een vliegvakantie moeten annuleren! En zéker deze niet, waar we meer dan een jaar naar hebben uitgekeken.
Ik spray me rot, maar ben inmiddels goed verkouden. Neus zit goed dicht. Oren nog open. Morgen langs de huisarts en horen hoe of wat....mèn wat baal ik.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de spanning stijgt hoor :-D

Ben bezig met pakken.
Oké, helder, we nemen het zekere voor het onzekere en doen het maar niet! Gewoon hopen op 3 weken stralend weer, dan is er ook niets aan de hand.

De spanning stijgt hier inmiddels langzaamaan in Huize Kletskous
Vanmiddag online inchecken en laatste handbagage inpakken.

Op de kofferlabels noteer ik:
- hotel van de eerste overnachting
- naam
- mobiele telefoonnummer

Is dit oké?


IN de 3 koffers plak ik nog een A4 met daarop:
- naam
- huisadres in Nederland
- e-mailadres
- mobiele telefoonnummers
- vluchtgegevens heenreis
- adresgegevens van de eerste 3 overnachtingen

Heb ik dan aan alles gedacht of zie ik iets over het hoofd??
Stél dat de koffers kwijtraken kunnen ze ons toch voldoende bereiken zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niks van dat alles gedaan en onze koffers (van iedereen die de overstap had trouwens, was veel te krap door de vertraging vanaf Orlando naar London) waren er niet op Schiphol en ook dat is prima in orde gekomen (dag later thuisbezorgd) dus zou me maar niet te druk maken. Ze zijn toch gewoon gelabeld als ruimbagage met codes etc. straks. Lekker inpakken en genieten daar!

Wij hebben overigens alweer vliegtickets geboekt voor meivakantie 2018 naar Orlando. Mooi prijsje gevonden. :yes:
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt meer dan genoeg, hoor. Ik hang er niks aan/plak er niks in. Geen naam, geen adres, niks. En onze koffers zijn al een paar keer kwijtgeraakt en later netjes bij ons thuis afgeleverd. Daarvoor dienen de codes, he :)
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kan niet online inchecken :-(
Wat kan de reden hiervan zijn en moet ik me zorgen maken?

Volgens mij is het een codeshare vlucht van American Airlines maar uitgevoerd,door heen Airberlin en terug met Iberia.
Je moet toch inchecken bij de uitvoerende maatschappij hè? Daar hebbe we althans wel al stoelen gereserveerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven