Geld & Recht alle pijlers

VakantieVeiling: hoe uniek is het aanbod?

24-04-2017 03:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets via VakantieVeiling gekocht, maar nu zag ik een mooie aanbieding voor een pretpark (Plopsa) voorbijkomen. Alleen komt de datum mij niet goed uit. Mijn vraag: hoe uniek zijn de aanbiedingen op VakantieVeiling? Staat deze aanbieding er morgen weer op met een andere datum of is dit een eenmalige top aanbieding?
Alle reacties Link kopieren
Meestal adverteren bepaalde aanbieders vaker dan 1 keer, dus de site goed in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vakantieveilingen vergeleken met social deal en aktie van de dag niet heel bijzonder.

Veelal zijn het dezelfde aanbieders en die komen met regelmaat terug.

Plopsa ben ik via vv jaren geleden ook geweest, let wel op dat Plopsa meerdere parken heeft en je mogelijk een aanbieding hebt van een kleiner park.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het aanbod van vakantieveilingen de moeite niet waard. Heb zo nu en dan eens rondgesnuffeld, maar nooit iets interessants voorbij zien komen. Wat hierboven ook aangegeven staat, ook constant dezelfde aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is er precies dezelfde veiling geopend idd. En mensen zetten meteen hoog in, dat is toch helemaal niet slim?
quote:joosje1 schreef op 24 april 2017 @ 08:05:

Inmiddels is er precies dezelfde veiling geopend idd. En mensen zetten meteen hoog in, dat is toch helemaal niet slim?Vaak zijn dat mensen van het bedrijf dat het aanbiedt, heel erg irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 april 2017 @ 08:10:

[...]



Vaak zijn dat mensen van het bedrijf dat het aanbiedt, heel erg irritant.Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Wat stom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden wel heel goedkoop kaarten voor oa Slagharen en MoviePark gekocht via vakantieveilingen.

En rijden is een Lamborghini enzo, dat soort dingen voor m'n man.

Die aanbiedingen kwamen tot treurens toe weer terug dus gewoon goed in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben altijd keer op keer dezelfde actie van dezelfde aanbieder. Vaak worden er ongelukkige data aangeboden omdat ze die plekken anders toch niet zouden verkopen, data in schoolvakanties bijvoorbeeld zie je minder vaak omdat er dan toch wel geboekt wordt. Helaas laten ze regelmatig de prijs opdrijven door personeel te laten bieden. Maar soms hebben ze echt wel leuke aanbiedingen op goede data, maar het is echt geluk hebben. Bekende van mij zijn vorig jaar naar slagharen geweest voor weinig in de vakantie, het kan dus wel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden hadden ze nog geen minimumprijs bij aanbiedingen, zo heb ik toen een week in een huisje in een Duits park tijdens een schoolvakantie gekocht voor slechts 30 euro.

Goede deal, ook voor het park want uiteindelijk geef je daar veel geld uit, terwijl het huisje anders leeg had gestaan.



Vakantieveilingen werd populair, er werden minimumprijzen ingevoerd en ik geloof niet dat er nu nog echte koopjes te vinden zijn.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Aanbod is vaak hetzelfde bij vakantieveilingen en bedrijven komen er vaker,de aanbiedingen zijn buitenom vaak goedkoper te vinden. Nog los van het bedrag dat je moet aftikken bij vakantieveilingen. En dat er hoog ingezet wordt is doorgestoken kaart. Vooral bij pretpark dingen winnen dezelfde namen tientallen keren terwijl de kaarten goedkoper te vinden zijn of met groepskorting verkregen kan worden.
.
Alle reacties Link kopieren
mijn man gaat helikopter vliegen voor nog geen 15 euro .En wij zijn een keer een weekend weg geweest voor 10 euro.Wel vaak dezelfde aanbieders maar haal er regelmatig wat goedkoops uit.Zou de site goed in de gaten houden.Komt waarschijnlijk nog terug.
Alle reacties Link kopieren
Nadat je gewonnen hebt blijken de extra kosten. Van onze reis naar Malta op de veilingprijs nog eens 170 eu kosten . Transportkosten administratiekosten reisbureau en extra bij betalen op bepaalde dagen. Achteraf hadden we ook via een reisbureau kunnen boeken op de dagen naar keuze. 3 dagen stedentocht binnen Europa, gewonnen voor 150 euro nog 150 euro extra kosten. Niet echt voordelig. Zelfs het naast elkaar zitten in het vliegtuig vragen ze extra kosten voor. Het uitsluiten van vlieghavens (keuze is Eindhoven, Weeze , Brussel) 30/40 eu.. Via voordelige reiswebsites ben ik minder kwijt met een keuze voor vlieghaven en zitten we naast elkaar in het vliegtuig en wordt het transport vlieghaven.hotel.vlieghaven geregeld zonder bijkomende kosten. Maar ik heb wel voor 19 eu 2 tickets Jesus Christ Super star Ahoy volgende week, toen prijs-opdrijvers even offline waren.
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas 15 euro inclusief veiligkosten betaald voor 2 kaarten voor een concert in het Concertgebouw. We zaten eerste rang (ipv de beloofde tweede rang) en normale prijs voor die kaarten was 50 euro per stuk. Leuk!
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Vakantieveiling een keer een fotoshoot van ons gezin willen doen. De prijs die ik betaalde was redelijk en de fotografe woonde dichtbij. Maar toen ik ging bellen voor een afspraak bleek dat ik alleen op bepaalde tijden langs kon komen, namelijk haar leegloopuren en die wist ze pas een week van te voren. Tsja, ik werk fulltime, man werkt fulltime, kinderen zitten op school. Maar haar schikte dan bv. Alleen maandag ochtend van 9 tot 10 of op dinsdag van 11 tot 12. Deze "voorwaarden" stonden overigens niet vermeld bij Vakantieveiling. Dus ik de dame daar opgewezen. Ze had er geen boodschap aan, want ja daar was de prijs volgens haar ook naar. Contact gezocht met Vakantieveilingen; idem. Uiteindelijk op mijn facebook mijn ongenoegen hierover uitgesproken. Toen kreeg ik meerdere soortgelijke reacties over de fotografe. En ja, toen kon ineens alles.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eens een dagje aangekeken. Wat een nepperij! Telkens dezelfde aanbieding, constant een laag bedrag en dan wordt een paar seconden voor het einde ineens een hoog bedrag geboden door veelal dezelfde mensen. En die slapen 's nachts, want dan duurt de veiling ineens 8 uur ipv 5 min. Voor mij is de lol er meteen af
Alle reacties Link kopieren
Door de kosten die je nog kwijt bent aan administratie, ben je vaak niet heel veel goedkoper uit. Zo heb ik eens zitten bieden op een etentje bij Humphrey's. Mensen bieden op een gegeven moment zo hoog dat ze maar 3 euro goedkoper uit zijn als ze de administratiekosten erbij zouden rekenen.
Ik haal er soms wel leuke dagjes weg vandaan, of een avondje uit en hotelovernachtingen.



Belangrijkste is goed lezen! De extra kosten staan vaak al benoemd in de tekst en de voorwaarden ook. Niet uit enthousiasme gelijk gaan bieden.



Als voorwaarden niet vermeld staan in de tekst is bij mij de ervaring dat VakantieVeilingen netjes regelt dat er een andere oplossing komt of dat het geld teruggestort wordt. Zo ook een keer met een bedrijf dat failliet gegaan was voor ik had kunnen gaan..
quote:joosje1 schreef op 25 april 2017 @ 14:30:

Ik heb het eens een dagje aangekeken. Wat een nepperij! Telkens dezelfde aanbieding, constant een laag bedrag en dan wordt een paar seconden voor het einde ineens een hoog bedrag geboden door veelal dezelfde mensen. En die slapen 's nachts, want dan duurt de veiling ineens 8 uur ipv 5 min. Voor mij is de lol er meteen afJa ik bied ook pas in de laatste secondes en niet eerder, dat drijft de prijs op. En soms een paar keer achter elkaar, als ik niet het hoogste bod had. Ik ben echt al vaak voor een schijntje naar de sauna geweest. Wel altijd goed kijken naar de beschikbaarheid en voorwaarden, alles staat heel duidelijk vermeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven