Onenigheid vader - partner

27-04-2017 11:40 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zeker of dit onder de rubriek 'Relaties' hoort, maar denk het toch..

Ik zit ergens mee, namelijk het feit dat mijn vriend en mijn vader ruzie gekregen hebben (over een futiliteit) en dat de toestand een beetje geëscaleerd is.

Er zijn van 2 kanten verwijten gemaakt. Mijn vader had een opmerking gegeven over een werk dat mijn vriend bezig was thuis en deze voelde zich aangevallen hierdoor. Vriend heeft dan tegen vader gezegd dat hij zich niet moeien waarop vader dan weer antwoordde dat het nog altijd zijn huis is en blabla..

Wil wel nog zeggen dat vader zich is willen komen verontschuldigen vlak daarna, maar vriend is toen gewoon naar boven gelopen.

Vond ik heel kinderachtig van hem, maar hij was nog te kwaad..

Nu wil mijn vader niet meer komen en mijn vriend negeert hem nog steeds. Als ik vraag aan vriend toch gewoon te doen tegen hem, al is het maar voor mij, dan wil hij niet. Zegt er genoeg van te hebben dat hij zich altijd bemoeit. Hetgeen ook wel eigenlijk zo is, we wonen nl. in zijn huis en hij wol altijd 'raad geven';

Nu trek ik mij dit heel erg aan, word er letterlijk ziek van pfff. Iemand tips wat ik kan doen om dit op te lossen?
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:09:

Manman wat een reacties!

-Dat "vriendje" is mijn echtgenoot, we zijn al 12 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.

-Het huis wordt sowieso van mij later, vermits ik enig kind ben en dit zal erven (hopelijk pas over vele jaren)

-Het werk in de tuin betrof gewoon het knippen van een haag, waarvan mijn vader vond dat hij dit niet goed deed..Dat geeft hem nog niet het recht zich onbeschoft te gedragen en als een kleuter weg te stampen wel?
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:09:

Manman wat een reacties!

-Dat "vriendje" is mijn echtgenoot, we zijn al 12 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.

-Het huis wordt sowieso van mij later, vermits ik enig kind ben en dit zal erven (hopelijk pas over vele jaren)

-Het werk in de tuin betrof gewoon het knippen van een haag, waarvan mijn vader vond dat hij dit niet goed deed..

Je hebt het zelf over je vriend, je geeft nauwelijks informatie en nou moeten wij ruiken hoe het verhaal in elkaar steekt?



Tuurlijk.



Misschien kunnen jullie allemaal nog wat aan de communicatie werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 april 2017 @ 14:10:

En als je vader vervolgens zijn excuses probeert aan te bieden negeert je vriend man hem? Wat asociaal!Het was in al die jaren echt niet de eerste keer hoor! Man was het nu echt beu en ik sta nu tussen 2 vuren natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:09:

[...]





Ik bedoelde dit in het algemeen, bij verbouwingen of werken die we gedaan hebben, werd er altijd zijn goedkeuring gevraagd en zijn mening. ik heb het nog even nagelezen, maar je posting kwam niet over als zijnde in het algemeen. Heeft je blijkbaar man (je schrijft zelf steeds vriend, maar goed) nou wel of geen advies gevraagd over die heg? En als jullie steeds advies vragen, is het niet zo vreemd als je vader het dan ook wel eens ongevraagd geeft, blijkbaar wekken jullie de indruk daar geregeld behoefte aan te hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vriend is nu man? Wees eerst eens duidelijk.



En mijn advies blijft, kan je vriend/man er niet mee dealen dat je vader opmerkingen over ZIJN huis maakt, dan moeten jullie verhuizen.

Of net zolang wachten dat je er door hem wordt uitgezet omdat vader er zat van is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 april 2017 @ 14:10:

[...]





Dat geeft hem nog niet het recht zich onbeschoft te gedragen en als een kleuter weg te stampen wel?Inderdaad vind ik ook! Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat hij het kotsbeu is, altijd dat commentaar op wat hij doet..
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:14:

[...]





Inderdaad vind ik ook! Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat hij het kotsbeu is, altijd dat commentaar op wat hij doet..Al eens gezegd 'pa, bedankt voor je advies, maar we stellen het niet zo op prijs'?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 april 2017 @ 14:16:

[...]





Al eens gezegd 'pa, bedankt voor je advies, maar we stellen het niet zo op prijs'?Oh ja, al heel vaak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:14:

[...]





Inderdaad vind ik ook! Maar aan de andere kant begrijp ik wel dat hij het kotsbeu is, altijd dat commentaar op wat hij doet.. maar jullie vragen ook vaak om advies, hoe moet die man nou weten wanneer wel en wanneer niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:19:

[...]





Oh ja, al heel vaak!En hoe reageert je vader dan? Want als het echt altijd en overal commentaar op is, dan snap ik de irritatie. Niet dat het wegstampen nou ok is
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wel even helemaal niks doen.

Je vader wil niet meer komen en je man negeert hem nog steeds ( hoe kan dat als je vader niet meer komt?)



Soms is tijd de beste uitweg. Om af te koelen en ook om uit een fout patroon te stappen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 27 april 2017 @ 14:24:

Misschien moet je wel even helemaal niks doen.

Je vader wil niet meer komen en je man negeert hem nog steeds ( hoe kan dat als je vader niet meer komt?)



Soms is tijd de beste uitweg. Om af te koelen en ook om uit een fout patroon te stappen.Denk het ook ja!
Dus jij hebt het in al je berichten over 'vriend' en nu moeten wij begrijpen dat het je echtgenoot is?

Ik vroeg nog naar jullie leeftijd, maar daar gaf je geen antwoord op.

Je gaf zelf aan bij het knippen van de heg dat je vriend advies had gevraagd:



quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 13:34:

[...]

Hij mag zeker zijn mening geven, deze werd zelfs gevraagd door mijn vriend! Maar vader begon hem te verplichten iets te doen op zijn wijze en dan is het uit de hand gelopen..

Jouw vader heeft zelfs al excuus aangeboden.



Ik denk dat jij en je vriend man hier volwassener mee om moeten gaan.

Jij hebt geen recht hè om in dat huis te wonen, alleen maar omdat je erfgenaam bent. Je klinkt niet erg dankbaar dat je deze kans van je ouders krijgt.

Je vader mag in andere situaties ook advies en mening geven en nu in ene niet.

Aan deze woonsituatie zitten consequenties. Aanvaard die of ga verhuizen. Dat huis krijg je later toch wel.
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:09:

Manman wat een reacties!

-Dat "vriendje" is mijn echtgenoot, we zijn al 12 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.

-Het huis wordt sowieso van mij later, vermits ik enig kind ben en dit zal erven (hopelijk pas over vele jaren)

-Het werk in de tuin betrof gewoon het knippen van een haag, waarvan mijn vader vond dat hij dit niet goed deed..Tenzij het huis voor die tijd verkocht is of je voor die tijd onterft bent.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, jullie zitten nogal verstrengeld op deze manier hè en dat kan goed gaan maar ook niet goed gaan. En hier gaat het duidelijk (al jaren) niet goed. Jullie zijn afhankelijk van je vader en daardoor krijgt/heeft je vader ruimte om zich meer met jullie te bemoeien dan jullie lief is.

Kiezen of delen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 14:13:

[...]





Het was in al die jaren echt niet de eerste keer hoor! Man was het nu echt beu en ik sta nu tussen 2 vuren natuurlijk..

Nou, ik zou daar maar mee op houden, tussen 2 vuren staan. Je vader en je man zijn allebei volwassen, ze lossen het zelf maar op.

Als ze het er met jou over willen hebben zeg je gewoon duidelijk dat je er niet tussen in gaat staan en dat ze maar bij de ander aan moeten kloppen als er iets is wat ze dwars zit.



Jij bent niet verantwoordelijk voor de relatie die je vader en je man onderling hebben. Alleen over jouw relatie met hen. Wees de volwassene en houdt je neutraal en loyaal naar allebei de partijen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 april 2017 @ 14:10:

En als je vader vervolgens zijn excuses probeert aan te bieden negeert je vriend man hem? Wat asociaal!



Als dit al vaker voorgevallen is dan kan ik begrijpen dat het een keer ophoudt.



Vader had het vertrouwen moeten hebben dat schoonzoon het werk goed deed. Als je dat na 12 jaar huwelijk niet kan zeggen, nadat je regelmatig om advies bent gevraagd........... zegt dat dan niet iets over vader zelf? Lijkt mij dat vader verstandiger had moeten zijn.



En als de haag dood gaat omdat er verkeerd gesnoeid is, wat dan nog? Een haag is vervangbaar.......... Mag ik vragen wie die haag geplant heeft en betaald? Als dat van jullie centen is dan heeft vader er geen bemoeienis mee lijkt mij zo. Het is dan nl jullie eigendom en niet die van vader.





Neemt niet weg dat partner TO ook bij zichzelf te rade moet gaan. Kan indenken dat hij zich niet vrij voelt, beknot, gecontroleerd door schoonvader terwijl hij wel mag betalen voor onderhoud omdat zijn vrouw de woning te zijner tijd erft. Geen man die graag in zijn wilt staan, denk ik zo.



TO, mag ik vragen hoe de verhouding tussen je partner en je vader is? Krijg namelijk beetje de indruk dat het niet helemaal optimaal is......

Het zou je sieren om vader te adviseren een stap terug te doen en je man te verzoeken op zijn minst sorry te zeggen, beide om jou tegemoet te komen omdat jij tussen zit en dat niet wilt.............
Alle reacties Link kopieren
Even heel iets anders. Jullie mogen hier gratis wonen maar verbouwen wel veel op jullie kosten. Geen idee of die kosten erg oplopen en of dat meer is dan een normale huur zou zijn maar hou er rekening mee dat jullie het huis meer waard maken op jullie kosten. Als je het huis t.z.t erft is het huis meer waard dan voor de verbouwingen. Je moet dan erfbelasting betalen, dus ook over alles wat je zelf betaald hebt.



Als het verbouwingsbedrag wegvalt tegen wat je normaal aan huur zou hebben betaald maakt het natuurlijk niks uit.



Ik hoop dat je je man zover krijgt om met je vader te gaan praten, zo kan het niet verder.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik kan er wat mee..
Het klinkt meer alsof jouw vader het heerlijk vind dat hij op deze manier 'rechten' heeft. Verplicht gratis laten huren en dan vinden dat het zijn huis is. Zo werkt het niet!



Ik zou tegen je vader zeggen dat hij het aan iemand anders mag verhuren... heeft hij nog minder te vertellen. Eens kijken hoe fijn hij dat vindt.



Eigenlijk is het huis voor jou. Het is alleen nog niet officieel geregeld, dat betekent dus niet dat je ouders zich moeten blijven bemoeien.



Ik betaal liever teveel huur dan dat ik me laat gebruiken door mensen die doen of ze het goed met je voor hebben, maar je eigenlijk voor hun karretje spannen.
Oh mijn god, die opmerking gebruikte mijn moeder toen ze mijn privacy totaal niet respecteerde. Om gek van te worden. Maar het is en blijft je vader. Spreek met je vriend af dat hij zich hierover zet, want dat is namelijk de enige optie. Je vader kan niet meer doen dan zich excuseren. Wanneer gaan jullie uit het huis?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker een eigen huis zoeken zodat je vriend/man de heg kan knippen hoe hij dat wil ipv hoe de eigenaar van het huis waar jullie gratis wonen het wil. Opgelost toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven