Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Dit topic lezende zit ik me af te vragen hoe ik dat met mijn relaties deed, voordat ik samenwoonde. Kan me niet heugen dat ik ooit het huishouden deed als zij er waren (en vice versa). Inderdaad, samen koken en afwassen (gezellig juist, als je nog heel verliefd bent! ) en misschien dat ik in een dolle bui wel eens heb geholpen een keuken of badkamer wat extra boenen, als het zo uit kwam, maar verder?



Ik weet nog dat een ex een keer mijn hele afwas + keuken schoon had gemaakt voordat hij voor de hele week weer naar huis ging (ik was al naar mijn werk). Wat was dat zalig thuiskomen!!!
Bedenk mij ook ineens dat toen ik weleens een weekend naar een ex ging dat ik ging stofzuigen,dweilen en het bed gelijk verschoonde.

Maar dat was puur omdat hij 2 honden had die hij op bed liet liggen en het bed daar gewoon echt smerig door was.



En dat dweilen was omdat een hond nog niet zindelijk was en weleens wat liet lopen.Hij deed dat af met een papiertje.En ik had niet zo n zin om op mijn blote voetjes daar doorheen te lopen.