Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, lunaleeflang!

Bedankt voor jullie succeswensen Wij zoeken eerst naar een huurhuis; als dat allemaal goed gaat, gaan we zoeken naar een koopwoning (en dan even kijken waar dat huis moet staan..)
Let it go
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maandag weer ergens kijken. Dit keer via een makelaar. Weet alleen niet hoeveel geinteresseerden er zijn. Stond sinds eergister op funda. Hoop niet dat er weer 80 zijn en ze degene met het hoogste inkomen kiezen zoals vorige keer . Spannend!
Succes vandaag Bankkussen! Ik duim voor je dat er maar een paar mensen zullen zijn en dat huis gewoon voor jullie is
anoniem_6382b7bf2d481 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 16:38
77.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik woon vandaag exact een maand samen
Wat vervelend lunaleeflang! Is het niet mogelijk om bij je huidige baan meer uren te werken?



Afgelopen weekend hebben wij meubels in elkaar gezet, vanavond wordt er nog een kast in elkaar gezet en ergens deze week, uiterlijk het weekend, gaan we over!
Succes bankkussen!

Wat naar lunaleeflang

En succes met de laatste dingen ellen.





Hier gaat alles goed, tikken bijna de 7 maanden aan.
Ellen, nee helaas niet.



Wat gaan jullie snel! Succes met de verhuizing! Wij gaan deze week nog flink klussen.



Gaat snel Daremanda! Hoe gaat het met de voorbereidingen voor het trouwen?
Ja, goed. De grote dingen zijn geregeld en details krijgen ook meer invulling nu.

Ik moet wel zeggen dat de tijd nu echt hard gaat, we gaan over 5 maanden al trouwen. Ik verheug me er veel op.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Luna. Is het wel helemaal eerlijk om de vaste lasten dan nog 50/50 te delen?



Dat gaat snel daremanda!



Ik ga over een uur vertrekken van werk voor de bezichtiging. Ben echt zenuwachtig. Slaat natuurlijk nergens op
Alle reacties Link kopieren
Heb het gevoel alsof ik zo op sollicitiatiegesprek moet
En hoe was het bankkussen?
Alle reacties Link kopieren
@bankkussen: hoe was het?!?!??!



Mijn meneer heeft deze week cursus voor zijn werk, dus is hij pas laat thuis. Aangezien hij ook nog eens heel vroeg weg moet doe ik eens net of ik een lief vriendinnetje ben en heb ik dus koeken voor hem gebakken. Die kan hij dan mooi meenemen.

Ach, ook een beetje compensatie van dat ik de afgelopen weken ook veel voor werk heb moeten doen en dat hij toen ook voor mij lief is geweest.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Was een leuke woning! Wel klein. We konden alleen geen wasmachine/aansluiting vinden. Terwijl de huidige bewoner toch echt schone was in de badkamer had hangen. Makelaar laat me woensdag weten hoe dat zit..



Er zijn 6 anderen die komen bezichtigen. Dus ik vroeg ja hoe kiest de verhuurder dan iemand. Dat is dus op basis van inkomen en wat voor contract iemand heeft (onbepaalde tijd/half jaar etc.). Hij zal eerder iemand nemen die een vast contract heeft





Nu loopt mijn contract tot juni en ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk voor onbepaalde tijd verlengd wordt maarja dat staat natuurlijk niet op zo'n werkgeversverklaring. Daar hoeven ze alleen aan te kruisen of ze de intentie hebben het voort te zetten.



Woensdag voor 5 uur moeten de documenten ingeleverd zijn. Ben dus alleen nog benieuwd naar dat wasmachine verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 10 april 2017 @ 18:13:

@bankkussen: hoe was het?!?!??!



Mijn meneer heeft deze week cursus voor zijn werk, dus is hij pas laat thuis. Aangezien hij ook nog eens heel vroeg weg moet doe ik eens net of ik een lief vriendinnetje ben en heb ik dus koeken voor hem gebakken. Die kan hij dan mooi meenemen.

Ach, ook een beetje compensatie van dat ik de afgelopen weken ook veel voor werk heb moeten doen en dat hij toen ook voor mij lief is geweest.Lekker! Wat voor koeken?
Alle reacties Link kopieren
Krijg nu toch wel een beetje koudwatervrees. Eigenlijk wil ik in een bepaald dorp wonen maar daar is nou eenmaal weinig aanbod



Maarja eerst maar eens zien of ik word uitgekozen
En Bankkussen?





Hier alles rustig. Allemaal leuk en gaat goed.

Vanavond uit eten bij trouwlocatie, morgen mag ik mijn bruidsjurk weer passen.

Dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Tijdje niet hier geweest.



Bankkussen spannend. Hopelijk heb je de woning gekregen?



Daremanda leuk uiteten bij je trouwlocatie. Gewoon zomaar of om bv het menu ofzo al te proeven?



Hier gaat alles goed. Op vakantie geweest naar de zon waar mijn lief op het strand op zijn knieën is gegaan en mij ten huwelijk heeft gevraagd het was zo mooi en lief. Natuurlijk heb ik ja gezegd en heb nu een prachtige ring om mijn vinger. Op weer naar het volgende stapje.
Bankkussen spannend! Ik ben nu wel benieuwd of je de woning hebt genomen/gekregen? Mag ik vragen in welke regio je zoekt?



Daremanda ohhh leuk, veel plezier



Sunshine gefeliciteerd! Romantisch zeg, op vakantie Hebben jullie al enig idee wanneer jullie willen trouwen?





Zo. Klaar met verven, eindelijk. De slaapkamer moet nog gedaan worden, maar daar was een lekkage, dus daar komen nieuwe wanden... Zucht.

Nu nog een vloer vinden. We kunnen maar niets vinden wat binnen ons budget past. Die is behoorlijk klein. Iemand nog tips? Anders ben ik bang dat we straks gaan moeten verhuizen en gaan wonen in een woning zonder normale vloer
Alle reacties Link kopieren
Luna ja het was heel romantisch. Hij was bij de douane super zenuwachtig geweest dat ze zijn handbagage zouden openen dus had er een briefje bij gedaan in het engels van pas op verlovingsring. Please ben discrete. Zo schattig.

We gaan denk ik maart 2019 trouwen dus over iets minder dan 2 jaar. We moeten nog even flink sparen en willen graag een gave reis maken die ook behoorlijk wat kost. Waarschijnlijk meer dan het trouwen zelf dus daarom een wat langere voorbereidingstijd.



Qua vloer.. heb je al bij Ikea ofzo gekeken voor gewoon laminaat? Vrienden van ons hebben dat laatst gedaan en geloof dat die prijs behoorlijk mee viel. Ik geloof 6-7 Euro per m2.
Zo rustig hier.



Iedereen aan het genieten?
Alle reacties Link kopieren
Een beetje wel, afgelopen weken waren druk. Eerst ik op het werk, daarna had mijn meneer een cursus waardoor hij een hele week van vroeg tot laat van huis was. Nu eindelijk weer een beetje rust in de tent.



Deze week ben ik voor het eerst sinds we samenwonen ongesteld (om medische redenen heb ik meer 2-3x een stopweek per jaar). Omdat ik gisteren zo ziek was vroeg hij of ik vandaag niet beter thuis kon blijven



@Luna, hoe gaat het met klussen? Al een vloer kunnen vinden?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Wij wonen sinds afgelopen zaterdag samen! Even wennen nog en we zijn nog spullen aan het verhuizen. We zoeken ook nog 2 kasten, maar het is heel erg leuk! Elke dag elkaar zien
Lief dat je het vraagt Cybermeisje! Vloer is gevonden en ligt er inmiddels in. Omdat we in de slaapkamer een lekkage hadden en daar nieuwe wanden komen, moet daar de vloer nog gelegd worden.

We zijn op het moment aan het verhuizen. Het is wel chaos, omdat we nog niet klaar zijn met klussen, nog geen goede kast gekocht hebben, we nog niet hebben kunnen schoonmaken etc. Dus het voelt nog niet echt als thuis. Overal ligt zaagsel, gereedschap etc. Overmorgen moeten we beiden ons huis uit, dus dan moet alles over zijn. Over een paar weken kan het leuke deel echt beginnen hoop ik



Wat lief hoe je vriend reageerde. Hoop dat je je inmiddels oké voelt, menstruaties zijn nooit fijn.



Ellen geniet ervan! Verder al voor een groot deel klaar dus?



Wij moeten nog gordijnen, een fornuis, een kast, tafel, etc. Best moeilijk om alles op elkaar af te stemmen!

Iemand toevallig een tip voor gordijnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Ellen!

Het lijkt mij juist ook zo leuk om uit te vogelen welke meubels je neemt enzo. Je leert elkaar ook nog beter kennen, denk ik. Veel succes en plezier met alles uitzoeken!



Wij zijn nog steeds op zoek, maar door een baanwissel van mijn vriend, is het allemaal nog lastiger nu iets te vinden, dus nog even geduld hebben..
Let it go
Even een up!

Hoe gaat het nu Esstar5?
En Ellen hoe bevalt het bij jullie?
Bankkussen ik ben ook heel erg benieuwd of er bij jullie al schot in de zaak zit?

En hoe gaat met alle anderen? Zijn er al irritaties over tandpasta-dopjes, rondslingerende sokken en afwas, of valt dat mee?

Hier gaat het goed. Er moet nog wel HEEL VEEL gebeuren aan het appartement, maar dat komt wel goed. Deze week is eindelijk de lekkage verholpen, dus de slaapkamer gaan we komende weken verven en er een vloertje in leggen. We speuren elke dag marktplaats af op zoek naar spullen in huis, want we missen nog wat essentiële zaken.

Tot nog toe bevalt het goed! Ik moet zeggen dat het totaal niet wennen is of anders is dan toen we nog niet samenwoonden. Ik had verwacht dat het een grotere verandering zou zijn, maar het valt alles mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven