Entertainment alle pijlers

Interview met de koning

26-04-2017 23:15 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook gekeken? Ik dacht eerst oooh saaai maar ik vond het toch leuk. Een beetje stijfjes maar toch een sympathieke man. Een vader ( amalia! 2 handen aan het stuur), een partner doe nukkig kan zijn, een zoon. Maar ook koning van een land. Wat heeft hij veel meegemaakt in zijn leven qua grote historische gebeurtenissen maar ook prive. Mooi dat ze steeds beelden tussendoor lieten zien. En dat hij ook emotioneel werd en dat kon laten zien. Hij liet niet het achterste van zijn tong zien maar dat kan natuurlijk ook niet, of nou ja misschien wel maar voelt hij dat dat niet kan.

Ik heb wel een traan gelaten bij de beelden van mh17. God wat was dat een ramp, dat maakte toen zo'n diepe indruk, al kende ik niemand op de vlucht. De beelden nu zien maakte weer een hoop los. Zullen de hormonen ook wel zijn. Afijn terug naar de koning. Wat vond jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 27 april 2017 @ 21:59:

Hopelijk voor Maxima's 50e een interview met haar. Bij voorkeur door Linda de Mol.



Alsjeblieft niet





Hanneke Groenteman??



Astrid Joosten ??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
1 x is genoeg
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:swanlady schreef op 26 april 2017 @ 23:23:

Ik vond dat Wilfried best wat minder had kunnen doorgaan op de verdrietige gebeurtenissen (met name zijn broer) toen duidelijk zichtbaar was dat WA het er moeilijk mee had.Ze zullen dat vantevoren echt wel hebben besproken hoor. Anders had de RVD ongetwijfeld ingegrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 26 april 2017 @ 23:37:

Ik vind wilfrued best een leuke vent maar ik vond het geen march voor dit interview. Hij was te vrij, te amicaal ofzo. Maar het is de koning, ik vond het niet gepast. Hij onderbrak hem ook vaker en ik dacht steeds ga nou eens rechtzitten. Hij had een rare houding.En omdat het de koning is mag je geen normaal gesprek met 'm hebben? Kom op zeg, het is 2017. Het is al erg genoeg dat we nog steeds een monarchie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het de bedoeling om WA als mens neer te zetten. Maar van zijn persoonlijkheid te laten zien en minder stijf en formeel. Daarin zijn ze zeker geslaagd. Ook vond ik het erg leuk om een keer een deel van zijn huis van binnen te zien. Die kunst bijvoorbeeld en alle persoonlijke fotos. Geven een goed beeld van hoe iemand werkelijk is.



Het lijkt mij logisch dat ze eerste het type interview bepalen. Wat wil hij vertellen en hoe met het overkomen. En daarbij dan een intervieuwer zoeken die geschikt is. Vorge gesprekken hadden een heel ander karakter omdat dat passend was bij de gebeurtenis (de kroning bijvoorbeeld of verloving waar bepaalde zaken gevoellig lagen). Nu is hij ouder en meer volwassen. En zijn veel lastige zaken zijn veranderd.



Het enige wat mij wel stoorde was dat het soms wat te informeel was (het is geen goede vriend maar nog steeds een publieke figuur). En dat hij te vaak werd onderbroken. Ik was benieuwd naar wat hij nog meer wilde vertellen (de voorbeelden over zijn persoonlijk leven maakten het gesprek erg persoonlijk). Dat hij vaak werd afgekapt vond ik dus niet prettig. Ook had de intervieuwer zijn blouse dicht moeten doen. Zijn houding stoorde mij niet omdat hij oprecht betrokken en geinteresseerd leek.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 28 april 2017 @ 13:51:

[...]

En omdat het de koning is mag je geen normaal gesprek met 'm hebben? Kom op zeg, het is 2017. Het is al erg genoeg dat we nog steeds een monarchie hebben.Wat versta je onder een normaal gesprek? Gewoon een beetje fatsoen is in mijn ogen heel normaal, hoor. En 2017 of niet, tegenover de koning gedraag je je toch anders dan wanneer je bij een oude schoolvriend op de koffie gaat. Dat geldt niet alleen voor iemand van het koninklijk huis, maar ook voor bijv. oudere mensen. Of een professor, een rechter, ik noem maar wat. Dat betekent niet dat je je onderdanig hoeft te gedragen, maar je kunt toch gewoon respectvol zijn?
Misschien zijn WA en Wilfried wel kennissen/vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alle kritiek niet. En zo onbeschoft vond ik hem niet eens. En buiten dat, er zal wel een reden zijn dat juist Wilfried de Jong voor dit interview gevraagd is.quote:vivamien schreef op 28 april 2017 @ 18:45:

[...]



Wat versta je onder een normaal gesprek? Gewoon een beetje fatsoen is in mijn ogen heel normaal, hoor. En 2017 of niet, tegenover de koning gedraag je je toch anders dan wanneer je bij een oude schoolvriend op de koffie gaat. Dat geldt niet alleen voor iemand van het koninklijk huis, maar ook voor bijv. oudere mensen. Of een professor, een rechter, ik noem maar wat. Dat betekent niet dat je je onderdanig hoeft te gedragen, maar je kunt toch gewoon respectvol zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 28 april 2017 @ 18:47:

Misschien zijn WA en Wilfried wel kennissen/vrienden? Zou goed kunnen. Beiden sportliefhebbers
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 28 april 2017 @ 18:45:

[...]



Wat versta je onder een normaal gesprek? Gewoon een beetje fatsoen is in mijn ogen heel normaal, hoor. En 2017 of niet, tegenover de koning gedraag je je toch anders dan wanneer je bij een oude schoolvriend op de koffie gaat. Dat geldt niet alleen voor iemand van het koninklijk huis, maar ook voor bijv. oudere mensen. Of een professor, een rechter, ik noem maar wat. Dat betekent niet dat je je onderdanig hoeft te gedragen, maar je kunt toch gewoon respectvol zijn?Waarom zou je voor een professor, een rechter of een koning méér respect moeten hebben dan bijvoorbeeld voor de vuilnisman?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 28 april 2017 @ 20:53:

[...]



Waarom zou je voor een professor, een rechter of een koning méér respect moeten hebben dan bijvoorbeeld voor de vuilnisman?

Ik heb net zo goed respect voor een vuilnisman. Maar tegenover de koning zou ik me absoluut anders gedragen. Waarschijnlijk omdat ik me bij de vuilnisman eerder op mijn gemak zou voelen of zo. Hoe dan ook, de koning benader je anders. Volgens mij zou iedereen dat doen.

Op zich had ik trouwens niet zoveel kritiek op Wilfried, ik vond dat losse juist wel leuk. Ik vond het alleen erg storend dat hij Willem Alexander steeds in de rede viel.
Ik vond het een mooi interview. Het is gelukt om de mens WA beter te leren kennen.

Ik ben gecharmeerd van onze koning. Een leuke slimme welbespraakte man, met echte emoties en een normaal gezinsleven, bij de tijd, op de hoogte, breed geïnteresseerd, gewoon een lief warm mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven