Ochtendritueel

28-04-2017 08:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik douche altijd 's avonds want 's morgens zou me dat teveel tijd kosten, douchen, haar föhnen etc er ook nog bij zou me zo 20-30 minuten extra kosten en ik dus eerder uit bed moeten. Mijn ochtendritueel nu:

07:00 wekker, kinderen wakker maken, aankleden, haar doen, kinderen helpen met aankleden.

07:25 ontbijt maken, lunchtrommels voor mezelf en kinderen maken.

07:45 ontbijten en kinderen aansporen door te eten.

07:55 tandenpoetsen schoenen aan,

Kinderen aansporen hetzelfde te doen

08:10 op de fiets.



Als ik dan ook nog moet douchen... hoe ziet jullie ochtendritueel eruit?
quote:dromenvangert schreef op 28 april 2017 @ 18:08:

Ik geloof dat ik jullie jaloers ga maken... als ZZP'er vanuit huis hoef ik bijna nooit m'n wekker te zetten! Betekent niet dat ik niet vroeg wakker ben, want uitslapen lukt bijna nooit. Meestal 6.30-7.00 wakker, dan eerst nog lekker lezen/FB checken/kroelen en rond 7.30-8.00 eruit. Rustig ontbijt maken, nieuws kijken, douchen en aankleden of eerst sporten, en met een beetje geluk zit ik dan rond 9.30-10.00 achter m'n laptop aan de keukentafel. Daarentegen ook vaak 's avonds 'nog ff' aan het werk. Ik ga er nog even van genieten, nog zonder kinderen en baas ;)

Ik heb flexibele werktijden en mag ook rond 11.30 op werk aankomen als ik zou willen



Wekker zetten doe ik ook nooit.
Ik sta op, samen met man om 8u45.

Terwijl man de tafel klaarzet voor het ontbijt spring ik onder de douche.

Rond 9u5 ontbijten we.

Terwijl ik de ontbijtboel afruim rond 9u25 springt man onder de douche.

Rond 9u45 bespreken we de dag (boodschappen enz)

Tegen 10u maak ik de lunch klaar voor mee naar m'n werk te nemen,

meestal 3 boterhammen + rauwkost (soep kan ik gratis op't werk eten).

Dan nog even de stofzuiger door de eetkamer, de keuken en de gang.

Evt nog een was in de wasmachine gooien...

Om 10u45 vertrek ik naar mijn werk.

(3 kinderen zijn inmiddels uit huis, man is invalide en kan/mag niet meer werken)
Ik ben een nachtmens. Ik haat vroeg opstaan.

Ik slaap dus liever langer en haast mij dan maar.



7u29: Wekker loopt af. Nieuws gaat aan.

7u33: Jump uit bed. Storm richting kleerkast en badkamer.

7u40: Vlieg naar beneden. Boterhammen uit de koelkast voor 's middags ('s avonds al gemaakt), brikje chocomel mee (voor op de trein), katteneten checken, schoenen aan.

7u45: Storm richting bushalte.

7u50: Bus op.



Uit mezelf word ik wakker om 13u of later ... Dat is dus geen optie op werk-dagen .



Tegen 9u à 9u15 ben ik op mijn werk en daar staat de koffie dan al klaar .
5:30 a 6:00 uur op kleine de fles, daarna bak koffie mijn andere kinderen wakker maken. Rond 6:30 ontbijt voor kinderen maken daarna kinderen en mezelf aankleden. Rond 8:00 oudste naar school brengen daarna middelste naar peuterspeelzaal en als ik moet werken daarna werken (dan past schoonmoeder op de jongste)
Alle reacties Link kopieren
6.35 mijn wekker gaat, ipad aan en nieuws lezen

6.45 uur uit bed en douchen en aankleden

7.00 kinderen uit bed, helpen met aankleden

7.15 uur kinderen gaan naar beneden en man maakt hun ontbijt klaar

7.30 uur ben ik ook beneden en ga ontbijten

7.40 uur fruit klaarmaken, lunch voor de kids klaarmaken

7.50 uur haren kammen van de kinderen

8.00 radio aan voor het nieuws

8.05 mezelf opmaken

8.10 kinderen moeten hun schoenen aandoen

8.12 ik poets hun tanden en was hun gezichten

8.18 we gaan de deur uit, whoeeee
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 28 april 2017 @ 11:41:

[...]





Maar hoe laat eindigt je werkdag als je om 6.45 achter je bureau zit ?Meestal ga ik rond 3 uur naar huis en zonder files ben ik dan om kwart over 4 thuis. Ik vind het heerlijk om zo vroeg te zijn. Nog rustig op de weg en ik ben voor de drukte op de afdeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 28 april 2017 @ 14:39:

[...]





Met zo'n ritme zou ik mijn partner echt nooit zien geloof ik.Mijn vriend werkt s avonds en ligt meestal pas om 2 uur s nachts op bed, dus of ik nou om half 5 of om half 7 opsta, ik zie hem toch niet. Daar staat tegenover dat er we elkaar het weekend zien en op de dag dat ik thuiswerk en op mijn roostervrije dag.
Alle reacties Link kopieren
Om 6 uur gaat de wekker en ga ik douchen. Zodra ik klaar ben met douchen zet ik een voor een de kinderen eronder. Ondertussen kleed ik mijzelf aan en maak ik mijzelf op. Om ongeveer 7.15 komen we naar beneden. Man heeft dan de lunchtrommels gevuld en tassen klaargezet. We eten dan rustig, ruimen op en om 8 uur gaan we met zijn alle de deur uit. We nemen voor alles de tijd maar zijn nooit te laat en hebben geen stress.
quote:dromenvangert schreef op 28 april 2017 @ 18:08:

Ik geloof dat ik jullie jaloers ga maken... als ZZP'er vanuit huis hoef ik bijna nooit m'n wekker te zetten! Betekent niet dat ik niet vroeg wakker ben, want uitslapen lukt bijna nooit. Meestal 6.30-7.00 wakker, dan eerst nog lekker lezen/FB checken/kroelen en rond 7.30-8.00 eruit. Rustig ontbijt maken, nieuws kijken, douchen en aankleden of eerst sporten, en met een beetje geluk zit ik dan rond 9.30-10.00 achter m'n laptop aan de keukentafel. Daarentegen ook vaak 's avonds 'nog ff' aan het werk. Ik ga er nog even van genieten, nog zonder kinderen en baas ;)Ik zou echt niet met je willen ruilen. Hier gaat er ook geen wekker af maar ik hoef gelukkig niet te werken en heb geen verplichtingen.
Op dagen dat ik niet werk:



7.00 uur gaat de wekker, gelijk eruit kinderen wakker maken

7.05 onder de douche

7.15 aankleden, kinderen aansporen

7.30 ontbijt klaar maken en trommeltjes

8.10 naar school



Op werkdagen:

6.30 wekker, onder de douche

6.45 ontbijten, mijn man heeft mijn brood dan al gesmeerd, hij staat veel eerder op, ik zie hem 's ochtends nooit.

7.00 kinderen wakker maken

7.15 naar beneden, ontbijt voor de kinderen maken en trommeltjes

7.30 opa, de oppas is er en ik vertrek naar mijn werk, de kinderen kunnen tot 8.10 rustig ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
6.35 wekker 1 en even met mijn foon spelen om wakker te worden

6.40 wekker 2 opstaan in pyama schieten als ik die niet al aan had

Ontbijt maken en rustig eten met het nieuws aan

7.10 aankleden en ontbijt spullen in mijn tas gooien

7.20 mijn ocd rondje door het huis (is de balkon deur dicht, is de kachel uit, en voor de zekerheid nog een keer aan de knop draaien is de kraan goed dicht en nog even extra aandraaien en nog een keer en nog een keer, is het licht uit, heb ik mijn vib uit het stopcontact gehaald)

Besef me dat dit heel vermoeiend klinkt, was altijd wel een beetje zo, maar afgelopen jaar op dit niveau. Maar zolang ik het alleen heb als ik het huis verlaat kan ik er mee leven. En heb daarbij ook echt mijn eigen ritueeltje en regels, grinz. achja, elke gek zijn gebrek

7.25/30 naar het station

7.35 koffie op station

7.40 trein
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeilboot76 schreef op 28 april 2017 @ 15:09:

To, hoe oud zijn je kinderen? Als je 's avonds de kleren gaat klaar leggen en ze zelf laat aankleden scheelt jou tijd. Evenals misschien ze zelf hun brood laten smeren voor ontbijt en lunch?7 en 9. En het gaat sneller als ik ze help. 'S avonds klaarleggen ga ik uitproberen!
6:50 wekker, snooze

7:10 Man onder de douche ik nog heelll even het bed als de kinderen meewerken

7:15 eruit. Koffie, ontbijtjes maken, broodtrommels, 10-uurtjes maken

7:35 onder de douche, aankleden

7:50 Jongste aansporen tot dooreten, oudste begeleiden in tandenpoetsen, haren kammen, schoenen zoeken

8:00 Jongste in schone luier, kleren hijsen

8:10 met een beetje mazzel nog tijd voor een tweede bak koffie/ een likje make up

8:15 Naar school
Alle reacties Link kopieren
Ik werk onregelmatig maar als ik vroege dienst heb begin ik om 07:30 uur. Dan gaat de wekken om 06:30 - 06:45 ongeveer. Douchen doe ik meestal in de avond. Dus uit bed, opfrissen, aankleden, make up en haren doen. 07:00 uur ontbijt, 07:15 tandenpoetsen en 07:20 spring ik op de fiets naar mijn werk.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
05:50 wekker

05:55 kleding van zolder halen, wassen en aankleden

06:00 haar, make up doen en tanden poetsen

06:15 brood in pakken en flesje drinken klaar maken (brood maak ik s avonds), schoenen aan trekken, jas aan doen.

06:25 richting station fietsen

06:44 in de trein ontbijten en Facebook

07:14 rustig naar werk fietsen

07:35 werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven