Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Nou ik heb mezelf qua eten een beetje klem gezet, vanavond eet ik niet thuis. En morgen middag en avond ook niet..



Dus ik ga zo lekker even een rondje fietsen. Vast wat kcal verbranden voor ik ze op kan eten hahaha.



Ben ook begonnen met wat oefeningen te doen, zoals buikspieroefeningen als ik thuis met de kinders op de grond aan het spelen ben. Mijn armspieren zijn ondertussen wel gewend aan 10 en 14kg..
Alle reacties Link kopieren
Beelicious, het ziet er wel lekker uit hoor! Lekker kleurig.

Ik ging deze week weer lekker, net gewogen en kom op 86,8 en dat komt op 2,3 eraf deze week. Ongetwijfeld mede mogelijk gemaakt door de plus van vorige week, maar soit . Ik ben in totaal 23,2 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
@Janneke wat leuk dat je een hand kon geven! En hoe was het om haar in het echt te zien? Rook ze lekker? (haha vraag het me gewoon af)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is er niets af, had het ook niet verwacht want motivatie was pet afgelopen week. 100 kg. Gelukkig ook niets erbij.



Maar ik heb het weer hervonden en ga er vanaf vandaag weer tegenaan. En ik ben nu heel goed aan het nadenken wat ik voor sport ga doen. Ben aan het twijfelen tussen aquajogging/aquarobics, die geven ze vlak bij ons. En een buitenzwembad wat verder op gaat binnen kort open. Nadeel vind ik dat omkleden steeds en dat laatste zwembad is wat verder weg, maar wel lekker als het weer weer beter wordt. En dan is er nog een sportschool waar je voor meerdere groepslessen terecht kan, maar die hebben wel weer minder keus in de ochtend.



Het is een combinatie tussen praktisch en haalbaar. Deze week moet ik van mezelf beslissen.
Alle reacties Link kopieren
@Saartje; knap hoor zoveel eraf. Gaat lekker ondanks al die gekke dagen.
Alle reacties Link kopieren
Zie overigens wel een beetje tegen de sportschool op. Ik ben bang dat ik erg zal opvallen tussen alle fitte mensen en de les niet zal kunnen volhouden. Maar ja ik moet ergens weer wel gaan beginnen natuurlijk. Ik sportte voor de geboorte van mijn kinderen gemiddeld 2x per week en nu he-le-maal niets! Dus erg nodig als ik weer meer wil afvallen, want ik sta stil merk ik.
Alle reacties Link kopieren
@HTM, bedankt voor je compliment. De feestdagen liggen voorlopig gelukkig weer achter ons.

Wat bij mij wel helpt is te bedenken dat je er toch iets aan doet en dus niets hebt om je voor te schamen bij de sportschool. Er zullen vast niet alleen fitte mensen rondlopen.

Naar het zwembad doe ik altijd sowieso makkelijke schoenen aan, verder blijft het aan en uitkleden natuurlijk altijd wel een beetje gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Pff.. hier 2 kilo aangekomen dus nu 113
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@Saartje; ja ik merk dat het die dagen toch moeilijker is. Al dat lekkers en te weinig ruggengraat. Uitgebreid ontbijten met onze logees. Heb 2 oranje tompoezen op, chocolade en chips. Ik kan het beter maar niet in huis halen of hebben, dan gaat het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@04012016; auw, balen zeg. Hoe voel je je eronder?
Alle reacties Link kopieren
Ik baal er echt van, maar heb eigenlijk best slecht gegeten afgelopen week.. dus het was wel te verwachten. Deze week dus weer wat strenger doen!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Hier ook in de plus. 2x uit eten en 1x taart en 1x popcorn..

Vandaag een goede start gemaakt. Hopelijk kan ik dat weer volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewogen, maar ik heb volgens mij echt een slechte weegschaal.. Hij gaf aan 77 kilo, ik dacht dit kan niet, ik voel me niet slanker en ben ook niet meer aan de lijn (wat ik wel zal moeten natuurlijk) vervolgens de weegschaal een meter verplaatst en was ik 1.9 kilo zwaarder.



Ik merk zelf dus dat er weinig afgaat, of eigenlijk niks. Zal echt minder moeten gaan snoepen, want dat doe ik echt nog te veel
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 108,4. Ik heb ook een slechte week gehad. Aankomende periode veel verjaardagen, dus toch iets meer letten op de hapjes. Ik heb besloten om een abonnement bij een sportschool te nemen als ik ga verhuizen. Nog geen idee welke, maar dan is er in ieder geval een start
Alle reacties Link kopieren
@LL0915: ik heb dat ook met mijn weegschaal. Ik moet zorgen dat deze echt goed horizontaal staat, anders wijkt hij af. Ik heb wel het vermoeden dat hij wat strenger weegt dan die van mijn huisarts. Toen ik laatst daar op de weegschaal moest woog ik maar 95kg. Ja of die van hem klopt niet. Ik hou mijn eigenste maar aan, is ook handiger om verschil te zien. Voelde wel lekker...95kg.
Alle reacties Link kopieren
@Mepi: kunnen we elkaar steunen! Ik ben nu ook heel concreet aan het zoeken wat ik kan gaan doen, ook in combinatie met werk en gezin.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 01 mei 2017 @ 15:57:

@LL0915: ik heb dat ook met mijn weegschaal. Ik moet zorgen dat deze echt goed horizontaal staat, anders wijkt hij af. Ik heb wel het vermoeden dat hij wat strenger weegt dan die van mijn huisarts. Toen ik laatst daar op de weegschaal moest woog ik maar 95kg. Ja of die van hem klopt niet. Ik hou mijn eigenste maar aan, is ook handiger om verschil te zien. Voelde wel lekker...95kg.



Mijn schoonmoeder had laatst een momentje van genialiteit met haar weegschaal

Ze zei dat hij niet goed werkte, en dat er altijd heel veel verschil tussen de metingen zat. Dus wij vroegen of ze hem misschien op het schuine gedeelte van de badkamer neerzette. Zegt ze "Nee, ik zet hem altijd op het kleedje"

Geen wonder dus dat hij raar deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 01 mei 2017 @ 15:59:

@Mepi: kunnen we elkaar steunen! Ik ben nu ook heel concreet aan het zoeken wat ik kan gaan doen, ook in combinatie met werk en gezin.Haha, klinkt goed! Ik wil wel echt iets wat niet te duur is. Mijn nieuwe woning is vrij prijzig. Daarnaast moet het idd met werk en school te combineren zijn!
Ik zie dat ik niet de enige ben die niet afgevallen is afgelopen week

Zit weer heerlijk op mijn plateautje te wachten totdat de cijfers op de weegschaal weer verder naar beneden gaan,

ik sta nog steeds stil op 76.8 ik word er zo langzamerhand wel een beetje moe van. Zo gaan die laatste 4 kilo's nog een jaar duren op deze manier. Morgen voor een paar dagen naar Parijs, ik moet echt opletten met eten want echt gezond eten zal er niet van komen vrees ik.

Tot volgende week !
Veel plezier PP, Vous pouvez le faire!
Alle reacties Link kopieren
@P; misschien krijg je wel veel sperziebonen; ik was een paar jaar terug in Parijs voor een 3 daagse reis. De eerste avond kregen we sperziebonen, de tweede avond kregen we sperziebonen en de derde avond... je raadt het al: sperziebonen. Nu hou ik best van sperziebonen maar 3 avonden achter elkaar..... ze waren vast in de aanbieding daar haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mepi schreef op 01 mei 2017 @ 16:23:

[...]





Haha, klinkt goed! Ik wil wel echt iets wat niet te duur is. Mijn nieuwe woning is vrij prijzig. Daarnaast moet het idd met werk en school te combineren zijn!

Ik probeer nu al wat thuis te oefenen, ik sta in de keuken beenoefeningen te doen, in de douche heupoefeningen en op bed 'fietsen' LOL

Het is beter dan niks denk ik dan.
Hier nog een BMI 30+'er Ik wil ook zo graag afvallen maar lijkt wel of ik het niet kan opbrengen of volhouden Na dag honger denk ik al laat maar

Vandaag weer begonnen met shakes van dieet pro, en nee dat is geen crash dieet Je drinkt in de ochtend en middag een shake, tussendoor in de ochtend fruit, in de middag cracker met beleg en soep of een ei In de avond normaal avondeten Vanavond rijst met kipfilet in teriyaki saus en groente. Nu gaat het wel maar vanmiddag rond een uur of 3 na mijn tweede shake dacht ik dat ik gek werd van de honger En dit was pas dag 1... Vanavond mag ik nog een cracker of yoghurt oid Je komt ongeveer op 1600kcal misschien iets meer als je avondeten niet goed afweegt.

Moet toch kunnen zou je zeggen maar ik ben in de middag op dag 1 al bijna gaan zondigen.... Echt even doorzetten, volgens mij went het ook wel, zeker als de eerste kilo's eraf zijn
Alle reacties Link kopieren
Welkom Canofcoke; afvallen is best een klus, aankomen is gemakkelijker



Ik zit er zelf ook aan te denken om het te gaan combineren met shakes. Ja ik weet het is niet heel gezond, maar mijn BMI is nu ook niet gezond. En fruit is geen probleem bij dit merk? Want vaak mag dat niet in combi met shakes.
Ja hierbij mag dat Is ook geen crash dieet Het heet dieet pro Kijk maar eens op de site

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven