Nijmeegse Vierdaagse 2017

16-01-2017 18:43 393 berichten
Vorig jaar zag het er zó gezellig uit dat ik het dit jaar zelf wil proberen: de Vierdaagse van Nijmegen! Vandaag heb ik me ingeschreven via Viavierdaagse, zodat ik in ieder geval verzekerd ben van een startbewijs. En ook een overnachtingsadresje heb ik al gereserveerd.

Ik loop wel regelmatig, maar nooit echt lange afstanden. Op dit moment haal ik die veertig kilometer echt niet, laat staan vier keer veertig. Dat wordt dus nog flink trainen het komende half jaar. Gelukkig kan ik dat samen met mijn man doen, want die heeft zich ook ingeschreven. We gaan er dus gezellig samen tegenaan.

Zijn er meer forummers die dit jaar willen meelopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taartje34 schreef op 22 april 2017 @ 20:35:

Hier vandaag ook de bloesemtocht gelopen. De 15km die uiteindelijk 17,3km bleek en zeker wel een totaal van 20 met de tippel naar de parkeerplaats erbij. Ik gok dat dit de drukste afstand was, wat een mensen! Maar erg mooie dingen gezien en echt een leuke route.



Vorig jaar de 15 west gedaan, nu de 16 oost. En die was een stuk rustiger, misschien omdat Nordic Walkers zijn toegestaan? Daar geen last van gehad, het is een uitstervend ras



Veel door boomgaarden gelopen, wat minder door de natuur (maar daardoor ook minder door de prut) en door leuke kneuterige dorpjes.

En toen we bij het veilingterrein aankwamen begon het wat te spetteren. Precies op tijd klaar dus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, ik ben zwaar in overtreding, want ik ga de Vierdaagse niet lopen, maar heb hier wel een bericht geplaatst.. sorry!



Wel loop ik regelmatig wat langere tochten, de 16 van de bloesemtocht gisteren was na een periode van blessures van mijn wandelmaatje, dus nog even opbouwen.



Komende zondag, 30 april, kun je verschillende afstanden lopen bij de Bloeiend Zijpe wandeling. Erg leuk, want bollenboeren stellen voor 1 dag hun velden open, dus je loopt langs velden met bloeiende bollen, over geïmproviseerde bruggetjes naar de velden van de buurman. Verschillende boeren hebben een tafel met koffie/thee etc, en vertellen je graag over hun bedrijf.



Ik vond het vorig jaar een leuke en mooie tocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 23 april 2017 @ 07:43:

Oh sorry, ik ben zwaar in overtreding, want ik ga de Vierdaagse niet lopen, maar heb hier wel een bericht geplaatst.. sorry!

Dat maakt niet uit hoor, er loopt hier nog zo'n overtreder rond.



Bedankt voor de tip! Helaas moet mijn man a.s. weekend werken, dus ik moet even kijken of ik zin heb om alleen te gaan. Het klinkt wel leuk in ieder geval.
quote:Tr0tter schreef op 23 april 2017 @ 07:49:

[...]

Dat maakt niet uit hoor, er loopt hier nog zo'n overtreder rond.

Ja, ik! Afgelopen zondag ziek geworden. En hoewel ik me nu in principe weer prima voel, merk ik dat het fysieke herstel nogal langzaam gaat. Ben van een klein beetje inspanning al moe. Er wordt hier dus even niet gewandeld...
Alle reacties Link kopieren
Koekkie, tr0tter en tweeling bedankt voor de tips!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 22 april 2017 @ 20:40:

Taartje, de route van 15 km was volgens de kaart precies 15 km, alleen de 25 km was echt veel langer voor zover ik kon zien. Mijn gps sporthorloge gaf vanaf het bordje start tot terug in de hal bij de medailles 17.3km aan. Dan heb ik vast een extra rondje gedanst ofzo .
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte trouwens dat ik gisteren te weinig water meegenomen had voor onderweg. Niet zo slim. En mijn flesje was ook niet echt ergens te vullen. Volgende keer even beter op letten, want nu het warmer wordt is dat nog wel extra belangrijk.

Ik heb ook altijd vochtig toiletpapier bij me trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat eten en drinken jullie weinig joh!



Ik heb vandaag 38.5 gelopen in 7h30! Was nog niet hersteld na de 50 van maandag, dus het is me zwaar gevallen. Maar wel de tocht voltooid, dus dat is maar weer mooi meegenomen.
Wauw Pinaco, petje af hoor! Het is mij in ieder geval nog niet gelukt, die afstand.

Vandaag hebben we een kilometer of 12 gelopen, in een heel rustig tempo. Donderdag staat de volgende wandeling op het programma.



Vind je echt dat ik weinig eet? Ik heb nu in 25 km het volgende gegeten: 3 mueslibollen, een appel, een banaan en anderhalve Sultana. Voor we van huis vertrokken had ik uiteraard normaal ontbeten (yoghurt met havermout en aardbeien).
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik voor 25km niet weinig Trotter. Mueslibollen vullen ook lekker.
Het is natuurlijk ook persoonlijk hoeveel je eet. Ik had met de 25km thuis een broodje met ei en nog een broodje gegeten. Onderweg een pistoletje, een appel en 4,5 boterham geloof ik. Ik had wel te weinig gedronken, ga ik vanaf nu beter opletten. Het ligt natuurlijk aan het weer, maar vorige keer met de vierdaagse moest ik van mezelf voor elke 10km een flesje leeg hebben.
Hebben mensen hier nog weekend wandel plannen? Ik ga zelf morgen een georganiseerde tocht van 40km lopen.
Wij hadden gisteren willen lopen, maar dat is er niet van gekomen. Dit weekend moet mijn man werken, dus ik denk dat ik er maar eens een rustweekendje van maak. Misschien dat ik een km of tien ga wandelen, maar geen lange tocht in ieder geval. Volgende week willen we ook een keer een tocht van 40 km proberen, om te kijken hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee Incl ontbijt is dat niet weinig trotter! Daar had ik niet aan gedacht



Wij gaan morgen naar de Eifel! Plan is om 40/50 km in 2 dagen te lopen, Incl bepakking. Heb er echt onwijs veel zin in!



Veel succes tweeling!
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend moet ik echt weer even de deur uit, maar moet ook aan de studie, afgelopen maandag begonnen.

Ik kan nog niet echt een constant wandelritme vinden, er is altijd wel wat.

Misschien maar een vaste doordeweekse dag kiezen en vanaf werk naar huis lopen dan heb ik in ieder geval tussen de 12 en 15 km te pakken.

Weet 1 van jullie of er in het hemelvaart weekend nog een tocht is die aan te raden is om te lopen?
quote:xandora schreef op 28 april 2017 @ 20:16:

Weet 1 van jullie of er in het hemelvaart weekend nog een tocht is die aan te raden is om te lopen?Ik kijk altijd op www.wandel.nl, daar staan alle door de Wandelbond georganiseerde tochten.
Alle reacties Link kopieren
quote:xandora schreef op 28 april 2017 @ 20:16:

Weet 1 van jullie of er in het hemelvaart weekend nog een tocht is die aan te raden is om te lopen?Op Hemelvaartsdag is de Oer-IJ expeditie bij Castricum. Verschillende afstanden, ik weet niet hoe ver het zit met inschrijvingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De startbewijzen voor die tocht zijn al uitverkocht, zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Pinaco!



De Japanse tuin in Den Haag is weer open, altijd maar een paar weken per jaar. Dus daar gaan wij morgen wandelen!
Alle reacties Link kopieren
Japanse tuin? Wat moet ik me daarbij voorstellen?



We zijn naar Luxemburg gereden ipv de Eifel super mooie omgeving hier! We gaan een tocht van 38 km doen in 2 dagen. Ben heel benieuwd hoe zwaar het lopen met bepakking valt
Alle reacties Link kopieren
Een dame heeft rond 1910 van haar reis naar Japan allerlei Japanse dingen mee genomen en heeft een Japanse tuin aangelegd. In Den Haag op landgoed Clingendael. Schijnt zeer bijzonder te zijn en maar een paar weken per jaar open voor publiek omdat het zo kwetsbaar is. Op een klein stukje na zijn rolstoelen niet mogelijk, buggies en honden verboden. Altijd al geinteresseerd in Japan geweest, dus ik ben benieuwd. Heb een actioncam gekocht en ga deze daar voor het eerst uitproberen.



Ik weet niet waar je in Luxemburg zit, maar als dat in de buurt is van Ettelbruck kan je ook het Lee Trail lopen! Prachtige 3 daagse tocht, kan ook in 2 dagen, maar is veel klimmen en dalen. Deze tocht heb ik in februari gelopen ( en heb er een stuk over op mijn blog geschreven)
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend 25 gelopen ! Deze week waarschijnlijk twee korte wandelingen tussendoor a 10 km en volgende week zondag willen we een georganiseerde tocht van 30 km doen ! Fijn weekend allemaal
Succes Pinaco! Met bepakking is toch een stuk zwaarder.



De 40km ging goed. Was wel vrij oneffen tocht, veel aparte paadjes, veel boomwortels dus wel beetje kijken waar je liep. Verder een leuke tocht!
Alle reacties Link kopieren
Da's nog eens een leuk uitstapje voor moederdag! Thanks voor de inspiratie Koekkie



Mooi plan Pientje!



En Tweeling lekker gelopen, fijn



De tocht in Luxemburg is ook goed gegaan! Echt waanzinnige omgeving daar. We hebben het mullerthal pad gelopen (route 3), een ware aanrader. Dag 2 was ik aan het einde echt leeg haha, maar al met al eigenlijk heel goed gelopen. Komend weekend 2x 40 in Boxtel.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco,

Het was waanzinnig mooi die Japanse tuin! Niet groot, ontzettend druk maar echt de moeite waard! En goed te combineren met de NS wandeling Meijendel, je hoeft maar een klein stukje van het pad af! Ik heb een foto opmijn instagram account gezet (smalladventuresofadutchhiker)



Ik ga een boekje bij BOL reserveren over de Hebridean Way. Een trektocht over de Outer Hebrides! Die lijkt ons zo gaaf! Hebben al uitgezocht hoe wij er moeten komen etc. Zal alleen nog wel ff duren voordat we hem kunnen lopen.... op zijn vroegst volgend jaar! Maar dan hebbenn wij het boekje alvast!



Ik heb afgelopen zaterdag ook een stempelkaart gehaald in Haarlem voor de Santiago de Compostella.... kunnen we van huis uit af en toe een etappe doen. Geen idee of we ooit SdC halen, als we maar genieten van de stukken die we lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven