Geld & Recht alle pijlers

Zorgtoeslag

27-04-2017 21:56 36 berichten
Ik was net de voorwaarden voor het verkrijgen van zorgtoeslag aan het bekijken, en toen viel me dit op:



Om zorgtoeslag te krijgen in 2017 moet u:

Vanaf 2017 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan € 27.857 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van € 35.116;



Nu woonde ik tot februari bij mijn ouders, en pas sinds maart op mezelf. Ik heb echter zo lang als ik me kan herinneren het maximale bedrag aan zorgtoeslag ontvangen. Ik studeerde namelijk en werkte er nooit naast. Alleen begrijp ik nu niet hoe ik het al die jaren heb gekregen?



Ik neem aan dat ik dus gerekend werd onder 'meerpersoonshuishoudens,' maar mijn ouders werken allebei fulltime en verdienen samen echt wel meer dan 35.116 per jaar. Ik zou er dus geen recht op hebben gehad volgens de voorwaarden. Maar de belastingdienst heeft het ook nooit teruggevraagd. Ik zat net met mijn vader aan de telefoon en die begrijpt het ook niet.



Weet iemand hoe dit kan?



Bij voorbaat dank,



Kluun
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 28 april 2017 @ 08:17:

[...]





Ik weet niet wat daar dan gebeurd is, want je hebt geen toeslagpartner voor zorgtoeslag als je thuiswoont bij je ouders. Doe de test hieronder maar. Had je een kind op dag moment?



https://www.belastingdienst.nl/rekenhul ... agpartner/



Nee geen eigen kind. Althans toen niet.



Ik moest over 2014 terugbetalen met dat als reden: ik was een thuiswonend kind onder de 27.
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 28 april 2017 @ 08:19:

[...]





Nee geen eigen kind. Althans toen niet. Want die kwam pas eind 2015:)



Ik moest over 2014 terugbetalen met dat als reden: ik was een thuiswonend kind onder de 27.
quote:Lariba schreef op 27 april 2017 @ 22:20:

Ben jij nou ineens onder een financiële steen uit gekropen en ga je nu overal spoken zien?