single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
He ja graag! Denk dat het wel es goed is, een weekje "ontgiften".

Nee, mijn knul speelt niet. Ik hoop dat het alleen overbelasting is en niet stiekem een ontsteking. Het zou toch minder moeten worden nu hij een paar dagen rust heeft en heeft gehad. Anders toch maar naar de ha donderdag ofzo.

Mijn vriendin is onderweg, heeft wel afscheid van haar vader genomen, ik hoor het verhaal straks wel. Ben nog maar even snel op de fiets naar Lidl geraced voor wijn en ijs. Emo voedsel!

en AARGHHH er lag inderdaad een envelop van NHA voor mijn knul in de bus.

Geen idee of dat de uitslag is (vorige x kwam er ook net toevallig andere post, weet je nog?), maar ik maak m niet open. Dat is de afspraak hier. OOooooooo spannend!!!!
Je vriendin zal er inmiddels wel zijn. Ik hoop dat jullie toch ook veel plezier hebbend ondanks de ellende waar ze in zit.

Stuur me van de week maar even je email adres via de app. Dan zal ik het als ik terug ben naar je sturen. Moet het inscannen, dus dat kan pas als ik weer op het werk ben. Volgende week maandag dus.

Jammer dat je knul niet kon spelen, maar even rust lijkt me wel goed.

En.... heeft ie de uitslag? Vertel....

Wij hebben heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Net nog een bakkie gedaan hier en nu nog even relaxen voor de tv.
jaaaa, de uitslag!! Hij heeft een 10. Hahaha, geweldig. Hij blij en ik natuurlijk ook.

Nu hoeft ie zich de rest van de opleiding zich niet meer om rekenen te bekommeren. Dat is lekker.

Helaas hebben ze gisteren weer de wedstrijd verloren. Pfff, dat gaat niet lekker met die mannen dit seizoen. Op een gegeven moment was de coach zo wanhopig dat ie aan mijn knul vroeg of ie dan ook niet alleen kon slaan. Maar nee, ook dat ging echt niet. Normaal gesproken is hij ook wel een goede slagman, dus ze mistten hem wel. Komende 2 weken geen wedstrijd, dat is wel even goed voor hem.

Het was gezellig hoor, met mijn vriendin, ondanks de verdrietige toestand. Vanavond schijnt het te gaan gebeuren. Omdat zij nu niet meer in Amersfoort is heeft ze dus gisteren al afscheid genomen. Vandaag is hij dan samen met zijn vrouw en vanavond gaat hij het doen.

Betekent ook wel dat mijn vriendin ipv lekker een weekje vakantie te vieren in een bungalowtje regelmatig heen en weer zal gaan om haar stiefmoeder bij te staan etc. Vanmiddag nog lekker een eind gewandeld met de hond, maar het is helemaal geen vriendelijk weer he, jammer hoor, dat het niet opschiet met die lente.

Heel veel plezier he, komende dagen. Hopelijk bij jullie wel een beetje lekker weer.
WoW top hoor een 10. Gefeliciteerd.

Is het wachten niet voor niks geweest.

Wij hebben vandaag nog geen regen gehad. C heeft net de mannen op het vliegtuig gezet, vanavond lekker makkelijk een blik soep opgewarmd en een broodje hamburger erbij. Morgen maar even een paar boodschappen doen. Voor nu lekker relaxen en bijkomen. De jongens zijn lekker samen op stap. De hond moet nog even wennen, dus die laten we nog maar even niet alleen.
Pfoe, qua weersverwachting zijn jullie eigenlijk net een weekje te vroeg weg. Nou ja, als het maar droog is he..

Lekker bijkomen in elk geval!

Vanmorgen deed het systeem het niet op werk, duurde tot ongeveer 10.30. Pfff en dan begin je om 7.00 uur...Balen.

Morgen nog even een half dagje en dan weer een erg lang weekend. Wat vervelend....hahaha.
Er zijn wel buien geweest hier, maar ook veel droge periodes hoor. Vanmorgen even naar Valkenswaard geweest, daar boodschappen gedaan. Is een leuke stad trouwens, groot winkelgebied.

Voor donderdagavond een tafel gereserveerd in een grill restaurant en morgen eens kijken of de jongens het klimparcours kunnen doen.

Balen zeg, als je dan zo vroeg begint en je kan tot 10:30 niks doen, erg zuur....

Maar heerlijk een korte werkweek. Ik zag dat het zondag 18 graden wordt, lekker!!!!
Ja, zondag schijnt echt heerlijk te worden. Heb er nu al zin in!

Vandaag hadden wij een ontruimingsoefening, brrr, wat was het koud zeg. Duurde meer dan een half uur voor we weer naar binnen mochten. En toen was het voor mij alweer tijd om naar huis te gaan, hahaha, wat een rare werkweek was dit zeg.

Ik heb een heerlijk koolhydraatarm ovengerecht gemaakt, spruitjes met geraspte kaas. Misschien ken je het wel. Spruitjes, 1 ui, spekjes en champignons. De spruitjes doormidden snijden en koken. De spekjes wokken met de ui en 1 teen (ik had er 2) knoflook. Daarna de champignons even wokken. Spruitjes afgieten en deze ook nog even wokken. Niet te gaar laten worden dus als je ze kookt.

Flink wat paprikapoeder, wat nootmuskaat en peper er over strooien, dan dit mengsel in een ingevette ovenschaal. creme fraiche erdoorheen roeren en geraspte kaas er overheen. 15 minuten in een oven van 175 graden. Superlekker! Ben sowieso dol op ovenschotels en helemaal wanneer er kaas aan te pas komt. Mmmm. Jullie gaan morgen lekker grillen. Heerlijk. Leuk om Koningsdag dan ook eens ergens anders te vieren. Maar het weer wordt niet gezellig he. Jammer. Wanneer gaan jullie weer naar huis?

De vader van mijn vriendin is afgelopen maandagnacht overleden. Kalm en rustig ingeslapen.. Hij wordt in besloten kring gecremeerd, heb haar gisteren even gesproken en gelukkig ging het heel goed met haar.

Helaas bericht gekegen van de PV dat Rome er voor dit jaar niet in zit. Ze krijgen het budgettair niet rond, omdat er zoveel belangstelling voor is. Ze proberen het wel voor 2018. Dus ach, wat in het vat zit...Een stedentrip komt er sowieso, ook met introducee, dus ga sowieso met mijn vriendin een tripje maken, maar dat zal dan wel gewoon een dagje zijn. Het eerstvolgende evenement is wakeboarden en waterskieën met eten en aansluitend een wijnproeverij. Mijn collega en ik hebben ons al opgegeven. Al ben ik niet zo van het wakeboarden etc hahaha, ik moedig de rest wel aan. Vooral als het weer een beetje meewerkt (het is 12 mei), vermaken wij ons wel op het terras van de beachclub. Gezellig! Behalve dat mijn knul geblesseerd is aan zijn schouder heeft ie ook weer eens een keelonsteking. Pff..gelukkig geen wedstrijd deze week. Ik heb de (oranje) tompoucen en donuts al in huis, morgen ook maar eens een beetje kijken of Tilburg een beetje kan tippen aan Zwolle, hahaha. Maar na het feestje met Typhoon vorig jaar hier, lijkt mij dat erg lastig worden..hihi.
Ik ben heel benieuwd of hier iets te doen is met Koningsdag, bij ons wordt er elk jaar flink uitgepakt, maar dat ik blijkbaar niet overal zo, we zullen zien. Hier ook de oranje tompoucen al in huis iig. Wij gaan vrijdag weer naar huis, zijn hier een midweek.

Ik zag je recept op Facebook, heb het opgeslagen.

Gelukkig is de vader van je vriendin rustig gegaan, al blijft het natuurlijk naar. Het geeft wel rust denk ik voor haar.

Vandaag even in het zwembad geweest en net heerlijk een eind rond de vijver gewandeld met de hond. Als ik het nieuws hoor valt het hier erg mee met het weer. Vandaag wel een hagel en natte sneeuw bui gehad, maar ook strak blauwe lucht en zon.
@Dolphine: op de eerste pagina van dit deel schrijf je ( neem ik aan als hulpverlener) over de moeder met 4 kinderen die een herseninfarct heeft gehad. Later schrijf je dat er mogelijk verslaving een rol speelt. Ik hoop dat je je beseft dat je door dit op een openbaar te delen, je je op heel heel glad ijs begeeft qua zwijgplicht. Jullie delen nogal wat details dus het was voor mij niet heel moeilijk om een ander te combineren en te beseffen dat ik dit gezin ken.....



Doe ermee wat je wilt, maar mij lijkt het handiger om elkaar gewoon te e-mailen in plaats van de privacy van anderen te grabbelen te gooien op een forum.
Ik begeef me helemaal niet op glad ijs qua zwijgplicht. Ik noem geen namen, geen eens voorletters, geen woonplaats niks. Dus het kan over heel veel mensen gaan...... en daarbij is dat al weer jaren geleden.
Een medisch beroepsgeheim is doorbroken als het terug te herleiden is op een persoon. Daar hoef je geen namen voor te noemen. Ik vind je reactie ronduit shockerend.
Jij trekt conclusies die niet kloppen. Het aantal kinderen klopt niet eens, dus er valt helemaal niks te herleiden. Je weet niet waar ik werk, wat ik doe en in welke regio. Jij denkt conclusies te kunnen trekken.... dat maakt niet dat ik mijn beroepsgeheim schaadt. Ik weet hoe het zit met het beroepsgeheim en privacy wetgeving, dus maal je geen zorgen. Btw ik heb niet eens een medisch beroepsgeheim want dat is Mn werkgebied niet
Hey scarlet heb je Koningsdag overleefd?

Wij hebben er weinig van mee gekregen, heerlijk genoten van onze laatste vakantiedag hier. Jongens hebben vanmiddag een klimparcour gedaan, daarna lekker gegeten.

Morgen al weer richting huis. Jammer, dan begint het gewone leven weer. Gaat altijd veel te snel voorbij he.
Oe, had even dat discussietje gemist.

Ik denk juist dat wij ons best doen om dingen zo vaag mogelijk hier neer te zetten..Wat mij dan wel weer verbaast is dat mensen dus toch wel meelezen maar nooit de behoefte voelen om ook lekker mee te doen. Da's toch wel gek! Ook al kennen wij elkaar al zo lang,

Hallooooo meelezers!! Doe gerust lekker mee hoor!! Gezellig juist!!



Ik heb gisteren echt zooo weinig gedaan. Niets eigenlijk. Er was hier wel van alles te doen, oa Kingdance, een dansfeest wat echt de hele dag en avond duurt. Het is hier vlakbij en het was heeeeel goed te horen..Vind ik niet erg hoor. Ik kreeg er wel een beetje de kriebels van, zo van mmm, was misschien wel leuk geweest. Maar geen van mijn vriendinnen ging op stap en dan is het al snel erg saai hoor vind ik.

Heb op tv wel gekeken, hihi, natuurlijk vond ik dat het hier leuker was.

Mijn knul is echt ziek van zijn keelontsteking. Sneu..had natuurlijk allerlei lekkers in huis, waar hij niets van kon eten. Slaapt veel.

Dan is het wel fijn dat ik nu thuis ben, kan ik m af en toe voorzien van thee met honing of een beetje soep, meer wil en kan hij toch niet eten. Na het snaaien gisteren vandaag en morgen maar weer de rem erop.

De wasmachine draait en de boodschappen al gedaan.

Jammer he, dat zo'n weekje dan alweer voorbij is. Maar lekker dat jullie zo genoten hebben en dat het weer toch eigenlijk wel meeviel.

Nu maar hopen dat zondag echt zo'n lekkere dag zoals ze voorspellen. Ben van plan daar uitgebreid van te gaan genieten.
Jammer zeg, dat er dan niemand was om even mee de stad in te gaan. Ik was denk ik wel zelf even gegaan om een kijkje te nemen, wie weet zijn er nog bekenden en anders ben je zo weer thuis. Maar ja, dat ben ik.

Sneu voor je knul, toch weer keelontsteking. Hij heeft dat best vaak he?

Beterschap met hem.

Wij zijn weer lekker thuis. De wasmachine draait, boodschappen gedaan, jammer dat het weekje al weer voorbij is. Het was echt heerlijk. Volgende week ook weer een korte werkweek. 5 mei is tegenwoordig een verplichte vrije dag voor mij. Laat dat nou net op een vrijdag vallen... heel vervelend weer dus, haha
Ja, mijn knul heeft vaak keelontsteking. Is echt zijn zwakke plek. Wat lekker, dat 5 mei voor jullie altijd een vrije is..Bij ons helaas niet meer, dus gewoon werken vrijdag. Maar ach, ik hoef maar tot 13.00 uur, dus dat valt ook weer reuze mee.

Pfff, het weer gaat echt nog niet de goede kant op he, behalve dan morgen. Hopelijk krijgen we dan een hele mooie zomer en lange nazomer, zoals vorig jaar. Ik heb de strijk al lekker weggewerkt. Ook de wasmand leeg.

Mijn vriendin liet weten dat ze 2 treinkaartjes heeft die voor eind mei gebruikt moeten worden. Nu waren we sowieso al van plan om nog eens ergens te gaan shoppen, kunnen we nu mooi combineren. Alleen nog even bedenken waar..
Nou zeg, ik keek net even in de keel van mijn knul, dat is helemaal geen keelonsteking. Hij heeft last van aften. Alleen heeft hij het niet aan de binnenkant van zijn lip, maar op zijn gehemelte, daardoor zo'n pijn bij slikken.

Gelijk maar even naar de drogist geweest om een mondspoelmiddel en een aanstipmiddeltje te halen. Hopelijk kan hij erbij met dat kwastje.

Toch is hij er niet fit van, heeft ook helemaal geen zin in eten. Hopelijk werkt dit spul en is hij er snel vanaf. Goed dat ie het liet zien..
Vanmorgen vroeg uit de veren. Zoonlief had een uitwedstrijd om half 9. 7:20 verzamelen, slik.... Ik hoefde niet mee, maar ben natuurlijk wel even opgestaan voor hem.

Vervolgens heeft hij vanmiddag nog een wedstrijd gespeeld met een ander team. Helaas beide verloren, maar wel lekker gevoetbald. Ik had vanmorgen ook weer hardloop training. Woensdag kon ik natuurlijk niet, maar ik heb wel dinsdag en donderdag heel braaf mijn schema gelopen.

Aankomende woensdag ben ik er weer niet, dan voetbalt Ajax tegen Lyon. Maar ik vind het wel fijn om op dinsdag, donderdag en zaterdag te lopen. Het is sowieso de bedoeling dat je de eerste 10 weken 3x in de week loopt. Is best veel, naast het andere sporten, maar is maar tijdelijk.

Vanmiddag moesten we nog even naar de oma van C. Die is afgelopen woensdag jarig geweest. Dat is altijd een verplicht nummer, want echt gezellig is het daar niet. Maar goed.

WoW, goed dat je het zag van die aften. Hopelijk werkt het snel en knapt hij er van op. Vervelend zeg. Heeft hij zo weinig weerstand? Hij is toch ook wel een sportief typje volgens mij.

Sterkte maar weer met hem, want hoe groot ze ook zijn, dit is wel weer een extra zorg voor moeders.
Ach, ik vind het vooral voor hem sneu, want hij kan echt niets eten wat niet vloeibaar is en zelfs praten doet hem pijn.

Ja maf, die weerstand van hem, lijkt dan toch niet optimaal te zijn. Terwijl hij al een vitaminepreparaat slikt, juist omdat hij al zo vaak verkouden was etc. Misschien moet hij weer een tijdje echineaforce ofzoiets, van dr Vogel gebruiken, voor het verhogen van zijn weerstand.

Ook eet hij momenteel (nou ja, nu dan even niet..) best gezond, door de week veel sla, fruit, kip, tomaat, komkommer en alleen op zondag snoepen. Ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Gaat goed he, met dat hardlopen. Wauw, top hoor. Ik zal mijn email nog even doorsturen naar je. Ik kan het wel even gebruiken, dat ontgiften. Ik merk dat ik het moeilijker vind wanneer ik de hele dag thuis ben. Jouw knul is ook nooit uitgesport he! hahaha, leuk.

Het lijkt echt een mooie dag te gaan worden, tenminste, nu nog een strak blauwe lucht hier. Hopelijk dus lekker buiten zitten vanmiddag, ik ben bezig in een erg spannend boek, ik vermaak me wel!
Qua zon zit het zeker goed vandaag. Er staat wel erg veel wind, maar ach daardoor was wel de was snel droog.

Vanmorgen al vroeg op pad met de hond. De buurman wilde namelijk ook mee met zijn zoontje van bijna 3. En aangezien die nog slaapt tussen de middag... ik heb C dus maar om 9 uur wakker gemaakt en om 10 uur zaten we in de auto. Het was heerlijk voor kind en hond, maar ook voor ons. Aansluitend op een terrasje even koffie gedronken en om 12 uur weer thuis. Toen was mijn knul inmiddels ook zn bed uit.

Ik zal morgen het detoxschema inscannen, dan kan ik het morgenavond naar je mailen.

Mijn knul moet vanaf morgen weer fietsen naar school. De schoolbus rijd niet meer. Wat dat betreft was hij verwend de afgelopen maanden.
Kheb je een appje gestuurd. Ik heb nog even lekker buiten gezeten, maar door die wind was het hier best fris. Vest aan en dikke sokken.

hahaha. Maar toch een beetje zon gepakt, gelukkig. Da's zeker wennen voor je knul, weer fietsen. Zeker door weer en wind, brrr. Kan ik zelf ook zó chagerijnig van worden. Toch is het lekker, dat gefiets en voor mij natuurlijk helemaal, is ongeveer de enige beweging die ik heb.

Mijn knul heeft goede hoop dat ie morgen weer kan eten. Het verandert van wittig naar rood en dat is een goed teken. haha, het enige goede aan deze periode is dat zijn schouderproblemen nu over lijken te zijn, hij kan zijn arm weer helemaal ronddraaien.

Hopelijk verpest ie dat niet weer gelijk met de training op woensdag en donderdag. Morgen nóg een vrije dag, ik ga even goed kijken hoeveel uur ik nog over heb, anders is dit misschien toch wel de laatste maandag die ik vrij neem. Ik wil toch ook nog wel wat extra over houden en we zijn nu natuurlijk al zoveel dagen vrij geweest de laatste weken..Aan de andere kant is het toch ook wel erg lekker te weten dat ik niet morgen al werken moet. hahaha.
Pffff mijn laptop doet het niet meer. Nu is er wel koffie overheen gegaan ( hij was wel dicht), maar daarna deed ie het nog. Nu geen beeld en rare bliepjes. Vlgs mijn knul het moederbord. Grrrrr.

Balen. Ook koffie op de ( witte) bank, snel de hoezen in de was met Vanish, gelukkig ziet het er goed uit. Pfffff!!! Mijn knul heeft eindelijk weer wat kunnen eten, maar het is nog niet over. Morgen weer aan de slag. Brrr, valt niet mee na zoveel dagen vrij!
Oh shit dat is balen zeg. Van je laptop, maar ook van de bank. Ik hoop dat je laptop gerepareerd kan worden. Mijn knul zit momenteel zonder telefoon. Die laad niet meer op en C heeft hem gisteren weg gebracht, wel vervelend want hij ging vanavond trainen, maar die is verzet naar morgen en dat wist hij dus niet. Hij is voor niks geweest. Ik hoop dat die telefoon snel klaar is. Als hij überhaupt gemaakt kan worden.

Morgen dus een uitdaging. Dan is hij om 4 uur thuis, moet hij zn folders doen en trainen.....

Vandaag weer een scholing gehad. ( traject voor de hele stichting in kleine groepjes). Was meer een soort intervisie. Doel is om tot een soort van hangout te komen hoe wij als sociaal team werken. Alleen ieders achtergrond, ervaring en mening ligt zo uit een dat het nog een hele klus is. Vanmiddag de hele training gediscussieerd over de rol van veilig thuis en samen veilig en het verschil tussen die 2. Daar zal ik je verder niet mee vermoeien.
Lijkt mij vermoeiend, zo'n dag. Hebben jullie het doel wel kunnen bereiken of komen er nog meer van dit soort dagen? Hoe is het met de telefoon van je knul? Nog nieuws? En is het gelukt met zijn strakke schema vandaag? Mijn laptop doet het nog steeds niet. Had nog even de hoop dat ie het spontaan weer zou doen. Helaas...nu was dit een 2 e hands, maar hij was prima. Ik weet niet of een reparatie dan uiteindelijk niet duurder zou zijn ( in verhouding) dan een andere 2e hands. Ik denk er nog even over na. Ook al kun je op je telefoon en tablet ook heel veel, lange stukken typen etc. vind ik toch altijd fijner op de pc of laptop. De bank is gelukkig weer helemaal ok. Mijn knul voelt zich gelukkig weer wat beter, maar zag wel weer een nieuw plekje komen. O jeeee...hopelijk krijgt hij daar niet net zoveel last van als van deze. Pfffffff!
Het is een trainingstraject van een jaar, we zijn nu ongeveer halverwege, dus er volgens nog wel een paar van deze dagen.

Niks gehoord van de telefoon...... helaas.

Ik was vandaag alvast begonnen met de folders om Mn knul wat te ontzien, want hij heeft toch wel weer last van de omschakeling. Het is dus gelukt, maar helaas kregen we nog wel een hagelbui op ons hoofd, we waren in de laatste straat bezig.

Kun je niet eerst informeren naar de prijs van eventuele reparatie? Als je weet wat het kost kun je ook beter afwegen wat het handigst is qua kosten.

Morgenmiddag richting Amsterdam. Spannende wedstrijd morgen, gelukkig is mijn knul vroeger klaar, dus we kunnen op tijd die kant op. Ze spelen al om kwart voor 7.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven