Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer eens even gluren. Hier gaat t nog steeds niet zo denderend. Ik sport pittig zo een 3/4 keer per week. Dus iknzit op 1700 Cal. Ik denk dat ik dagen heb dat ik er ruim boven zit dan snaai ik te veel, zoals gisteren.

Ik zit nu op 71 kg. Niet gelukt om onder de 70 te komen vooralsnog.

Nu is het vakantie en ben ik nog makkelijker met eten.

Vandaag ben ik heel streng begonnen. Ontbijt met kwark en muesli en banaan. Lunch 2 boterhammen en een cracker. Een eierkoekns middags en een appel. En een trek dat ik had rond vijf uur. Ik was er misselijk van. Nu had ik gisteravond heel pittig gesport, denk wel 1000 calorieen verbrand in totaal. En dan heb ik de volgende zo verschrikkelijk trek. Als avondeten drie pannenkoeken met bacon op. En toen zat ik wel goed vol dus hoef vanavond niet meer te snaaien.

Succes weer dames...deze week!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad rashok, wordt voor mij nu ook hoog tijd om er wat aan te doen. Heb nu alleen vakantie, het ontbreken van ritme helpt me ook niet echt.....maar goed, vanmorgen flink stuk gewandeld met de kinderen, niet genaaid tussendoor tot nu toe. Vanavond uit eten. Ga ik ook van genieten, maar het toetje sla ik over. Morgenavond weer hardlopen. Hoe houden jullie de calorieën bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik tel geen calorieën. In de tijd dat ik dat wel deed was ik flink stuk dikker en minder bewust ervan wat ik in mijn mond stopte.

Nu eet ik wanneer ik trek krijg en heb geleerd om te luisteren naar wat mijn lichaam wilt. Als ik hier naar luister eet ok juist een stuk minder. Ga ik er tegenin dan ga ik snaaien en eet ik wat los en vast zit on dan uiteindelijk te eindigen met dat wat ik als eerste wilde.

Dus als mijn lichaam schreeuwt om chocolade dan neem ik dat. Laat alleen dan mijn gezonde verstand bepalen hoeveel... ( als mijn gevoel bepaalt wordt het dan 10 repen, minstens)
Ik houd het wel bij in de Eetmeter. Maar grofweg, want hoe voer je bv rendang in?



Eigenlijk is het overbodig, want ik weet stiekem heus wel wanneer ik teveel eet.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue, producten/maaltijden die de eetmeter niet kent kun je zelf invoeren of kijken of een ander het heeft ingevoerd. Ik weet dat dat op de computer kan, heb zelf ook wel eens dingen die ik eet en dat voer ik dan in.

Maar meestal doe ik alles los invullen.. Dus vlees/kruiden alle apart.



Uilebalk balen dat je er maar niet onder komt! Maar niet opgeven, zoals ik lees ben je vandaag weer streng begonnen even volhouden en je zit zo onder de 70. Zet hem op!



Vandaag heb ik de eetmeter niet ingevuld, want daar had ik geen zin in. Maar wel netjes gegeten op een oranje tompouce na. Maar dat hoort op koningsdag! Vanmorgen bij de koffie op het werk. Daar ook 6 uur lang hard gewerkt, bij mij op werk heb je 3 opties: Zwaar werk, halfzwaar werk en licht werk. Meestal wisselen we wel af, maar vandaag moest ik alleen maar zwaar werk doen 6 uur lang. Maar dat is wel weer goed voor de verbranding denk ik dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Jejoue, Rendang is al meer dan tien keer ingevoerd. Er staat bij het dagboek een kopje 'zelf producten invoeren' Wel goed om even te kijken of de samenstelling ongeveer klopt.

Het invullen is allerminst overbodig. Soms denk je dat je te veel eet, dan blijkt iets minder aan te zetten dan je denkt en andersom blijken producten waarvan je dacht dat het wel meeviel, vol calorieën te zitten.

Ook handig is het advies dat je kunt krijgen. Dan kun je de voedingswaarde van je voeding controleren en ook vitamines/mineralen. Dat is een schat aan informatie. Moet je wel de instellingen wijzigen, want normaal krijg je de vit/min niet te zien. Ook die eiwitten/vetten/koolhydraten zijn interessant voor wie zich daar nog nooit in verdiept heeft.
Ah! Hee! Die mogelijkheid kende ik niet. Thnx.

Ik voer nu dus de ingrediënten los in.

Omdat ik nogal uit de losse hand kook niet zo precies en kook ook vaak voor twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
Zo kook ik ook. Toen ik net begon heb ik het 1x goed gewogen (met een brievenweegschaal ) en nu weet ik ongeveer hoeveel ik eet. Het hoeft ook niet op de microgram nauwkeurig, als ik maar weet dat ik in de richting zit.



Ik had daar overigens wel een blunder in gemaakt. Je kunt rijst/pasta/quinoa etc gekookt of droog/ongekookt invoeren. Ik dacht dat het elkaar niet heel veel zou ontlopen, dus had een half kopje gekookte rijst ingevoerd. Kwam ik lekker laag uit. Blijkt daar een factor 2,5-3 tussen te zitten. 50 g rijst ongekookt werd 150 g gekookt. Tja, dat scheelt....
Alle reacties Link kopieren
Hi dames

Ondanks twee keer frieten gegeten deze week ik weet fout voor de rest niet gesnoept en gesnaaid op stukje chocolade en glaasje cola na toch weer 1 kilo kwijt valt mezelf mee hoe ik het volhou gisteren dus even van de rails af nu vanmorgen weet begonnen met citroen met cayenepeper en honing en groene smoothie

Ben.nu 6 kilo kwijt al

Ik heb om.10.00 een kookwedstrijd ik ga rattetolllie maken is een verantwoord groeten gerecht wish me Luck .
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk elfje! Succes!!



Eten wanneer ik honger heb werkt niet bij mij. Denk dat er in Mn hoofd iets niet goed zit, want heb de hele dag door honger.



Ik houd calorieën bij met de app Food. Lekker makkelijk, kun je barcodes mee scannen enzo en er staat al heel veel in dus heb nog maar 2x zelf iets moeten invoeren. Wel effe checken of de verhoudingen kloppen.



Ik heb echt een dramatische week. Vandaag weer een ronde lopen en weer even strak op regime. De zware kilo's komen er nu aan!
Lieve dames



Ik heb jullie een tijdje verwaarloosd, maar ik wil graag weer meeschrijven.

De draad heb ik weer opgepakt. Gisteren tijdens een bbq ook met name salade genomen en ben flink geminderd met suiker.

Na een paar slechte weken ga ik me maandag weer wegen.



Ik heb nu wel een extra motivatie om gezond en fitte worden en blijven. Vriend en ik hebben besloten eind 2017/begin 2018 voor een zwangerschap te gaan proberen.

Dan wil ik natuurlijk de beste versie van mijzelf zijn
Alle reacties Link kopieren
Succes Elfje!

Klinkt goed!



Roshak, eten wanneer ik trek heb zou hier ook niet werken. Sommige dagen heb ik hele dag trek in bepaalde dingen ben zoet naar hartig e weer terug.



Bagheera, zet hem op! Je kunt het. En wat leuk dat je dan zwanger wilt raken, spannend!



Ik weeg weer 68.6 kilo net zoals 2 weken geleden, ondanks 2 tompoucen van gisteren en wat snoep. Dus ben zeer tevreden. Deze week wil ik 3 x sporten en heel gezond eten. Wil namelijk onder de 68 komen voor volgende week zaterdag. Dan heb ik feest en wil ik super goed in mijn jurkje passen.
Julia: zeker spannend, maar het duurt wel nog even voor we echt gaan beginnen



Ik vind het heel fijn on te lezen dat het bij de meeste van jullie zo goed gaat
Alle reacties Link kopieren
poeh..pittige koningsdag gehad, veel te veel gedronken (maar bijna niks gegeten dat scheelt..not.) Normaal sporten wij op donderdag dat was nu dus verplaatst naar vanmorgen. Viel niet mee met mijn brakke hoofd maar was achteraf toch wel super fijn! Wegen doen we komende week weer (haha, eigenlijk vandaag maar ik begon er maar niet over, leek me niet zo slim na gister en gelukkig was de trainer het vergeten haha).



Ik tel ook geen calorieën, was wel begonnen met die eetmeter maar dat is me veel te veel gedoe. Ik probeer gewoon steeds goede keuzes te maken met nadruk op gezond en veelzijdig. Wordt wel echt week bij week strakker, dus er gaat echt iets goed.
Ik die het een beetje hetzelfde aks guppekop
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Hebben jullie een leuke koningsdag gehad? ik wel beetje over de vrijmarkt geweest met man en kids, vrienden getroffen erg gezellig. Qua eten viel het wel mee. Behalve de stroopwafel dan... geen hele grote hoor, dat laat ik aan man en kinderen over, haha!

Gisterochtend nog even gesport, vanmorgen ook en vanmiddag lekker gewommen met oudste dochter want vakantie.

ik ga volgende week weer wegen, ik hoop zo om onder de 70 kilo te komen!
Don't cry, buy a bag and move on.
@ daenerys dat klinkt aks een leuk dagje

Een stroopwafel moet op zo een dag wel kunnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Guppekop, nog steeds jaloers op je PT.

Fijn dat het zo goed gaat en je er fijn bij voelt..



Daenerys, een stroopwafel? Dat is toch zeer netjes op zo'n feestdag! Kan ik een voorbeeld aan nemen.



Ben beetje ziekjes, niet heel erg maar die wel wat rustiger aan sinds donderdag. Maar gisteren goede eet dag gehad en op werk weer voldoende beweging. Nu weekend en vandaag dagje voor mezelf. Huishouden en wandelen en morgen 3 verplichte familiebezoekjes. Dan word het waarschijnlijk geen super dag maar ga men best doen.
Beterschap Julia



Ik heb vanmorgen ontbeten met fruit en voor de lunch een broodmaaltijd



Met de scouting kinderen naar het park gelopen en weer terug. En daarna heb ik op de fiets boodschappen voor vanavond gehaald.

Dat word aardappelen groente vlees



Misschien vanavond nog een drankje doen
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, voel me al wat beter.

Klinkt als een goede dag!



Fijn weekend allemaal.

Ik meld me maandag weer.
Ik had me vanochtend willen wegen, doet mijn weegschaal het niet meer



Later even kijken of het aan de batterij ligt of dat hij het nu echt heeft begeven
Vage weegschaal. Ik heb me vandaag dan twee keer gewogen. Eerste keer wees hij 67.1 aan. Kon het niet geloven. Meteen nog een keer erop en 66.4.

Ik ga voor het laatste .
Alle reacties Link kopieren
Jejoue, Wat vreemd dat je weegschaal verschillende gewichten aan geeft. Stond je wel stil?

Ga ik volgende x ook proberen 2 x wegen, kijken of er verschil is.



Bagheera, is het een oudje?

Balen dat je dan niet kunt wegen.



Iedereen fijn weekend gehad?
Ja deze weegschaal gaat al eventjes mee.

Wel toevallig dat jejoue ook weegschaal problemen heeft vandaag.



Mijn weekend is lekker rustig verlopen, niks bijzonders gedaan eigenlijk
Ik heb trouwens wel dit weekend besloten mij potje huid/haar/nagels pilletjes op te maken en dan te stoppen en om geen energiedrank meer te drinken. Dat laatste is sowieso niet goed voor me natuurlijk, maar denk ik nog wel eens in het weekend.



Die met name omdat het nu redelijk concreet is geworden wanneer we gaan starten met onze kinderwens



Ik ga nog niet alles aanpassen, wil voorlopig nog kunnen genieten van bijvoorbeeld biefstukjes en een drankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven