Badmat in de droger?

29-04-2017 15:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn badmat gewassen, samen met zo'n matje van dezelfde stof voor onder de wc-pot en eentje voor onder de wastafel.

Er zit geen antislip onder, het is een beetje van dat harige, pluizige spul (waarschijnlijk polyester/polyamide, geen idee). Normaal hang ik die altijd gewoon op de overloop, maar nu krijg ik een logeetje en eigenlijk heb ik geen tijd/ruimte om het nu zo te doen.

Kan zoiets in de wasdroger? Er zit geen waslabel meer op en heel dramatisch zou het niet zijn als het verkeerd zou gaan, omdat de matten al best oud zijn. Maar ik zou het toch wel jammer vinden als het mis zou gaan en iemand hier had me dat bij voorbaat al kunnen vertellen.

Mijn droger heeft ook een stand voor sportkleding, dus misschien is dat wel iets, maar heel eerlijk, ik ben zo wantrouwig dat ik 'm altijd alleen gebruik voor handoeken, theedoeken en dat soort spul.
Mat voor onder de WC pot vind ik echt smerig. Goor!

Maar wat betreft badmat: natuurlijk kan dat in de droogkast.
Alle reacties Link kopieren
haha... ja, eigenlijk wel he. Maar toch mis ik 'm als hij er niet ligt. Bedankt voor je tip.
Droger gewoon op koud zetten. Duurt het wat langer, maar dan krimpen ze iig niet door de hitte
Alle reacties Link kopieren
Badmat kan gewoon in de droger maar de wc-mat alleen in de prullenbak, sorry maar dat is echt niet fris.
Ik heb in de droger het antislip-deel laten oplossen. Niet handig dus. Het kan echter wel, want de mat zelf was intact.
quote:Troeteltje schreef op 29 april 2017 @ 15:28:

Ik heb in de droger het antislip-deel laten oplossen. Niet handig dus. Het kan echter wel, want de mat zelf was intact.Dat zit er niet onder, schrijft ze.
Waarom bestaan die wc matten dan?

Als mensen het zo goor vinden blijkbaar
quote:bagheera91 schreef op 29 april 2017 @ 15:42:

Waarom bestaan die wc matten dan?

Als mensen het zo goor vinden blijkbaarOmdat er ook mensen zijn die het niet goor vinden ik heb er ook 1. Heb geen verwarming en vloerverwarming in ons toilet en de vloer ik steenkoud aan je voeten. Vandaar dus die mat.
Ik zit met mijn voeten op de grond en die grond is koud, daarom hier ook een mat. Waarom is dat goor? Je piest er toch niet op?
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 29 april 2017 @ 15:42:

Waarom bestaan die wc matten dan?

Als mensen het zo goor vinden blijkbaarOm dezelfde reden dat er mensen zijn die hun rollen wcpapier op de grond naast de pot stapelen. Mensen denken niet na.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom een wc mat vies is als je er niet op plast?
Vriend is er ook gek mee, en ze gaan regelmatig in de was.

Ik heb er nooit bij stil gestaan
En die badmat zou ik gewoon in de droger doen, op de niet heetste stand. Maar mijn ervaring is dat die dingen redelijk snel drogen.
Alle reacties Link kopieren
Als de mat van onder de wc-pot gewassen is, dan is die toch niet meer goor?
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 29 april 2017 @ 16:14:

Als de mat van onder de wc-pot gewassen is, dan is die toch niet meer goor?Inderdaad. Als een kind in zijn broek heeft geplast, doe je die kleren toch ook weer aan als ze zijn gewassen? Dat vindt niemand gek.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Bankkussen schreef op 29 april 2017 @ 15:49:

Ik snap ook niet waarom een wc mat vies is als je er niet op plast?





Als je staande plassers in huis hebt, spettert het altijd wat.

Maar of ze altijd vies zijn? Hangt ervan af hoe vaak ze gewassen worden.
Wat voor materiaal is het? Ik heb katoenen badmatten. Die gooi ik gewoon in de droger. Maar er zijn ook van die synthetische (brrrrr die vind ik zo naar voelen, maar goed, ieder zijn ding), die zou ik alleen op lage temperatuur in de droger durven stoppen.



Over het algemeen zijn labels vrij conservatief. Ik gooi vanalles in de droger wat volgens de labels niet zou mogen. Maar ik heb een warmtepompdroger, volgens mij wordt die sowieso minder warm.
Alle reacties Link kopieren
badmat en wc mat gaan bij mij beide in de wasmachine en droger.



waarom smerig? ondergoed gaat toch ook gewoon in de wasmachine en droger?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles in de droger gegooid, maar dan korte stand, 20 minuten en deze stand wordt ook niet zo warm. Alles is nog heel en van hetzelfde formaat als het erin ging, maar helaas ook nog beetje vochtig. Volgende keer probeer ik het gewoon op koud zoals iemand hier suggereerde.

Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven