Waarom twijfel ik

29-04-2017 16:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik heb sinds een tijd iemand leren kennen het gaat verder eg goed tussen ons.

Ik heb altijd nare relaties gehad en ik kan zeggen dat ik het getroffen heb met hem, ook is hij erg serieus met mij ik heb een zoontje en sinds kort heeft hij hem leren kennen maar 2 keer pas gewoon naar de speeltuin. Ook naar hem is hij erg lief en leuk. Alleen nu zit ik met een apart gevoel en kan het niet plaatsten, ik mis hem als hij niet bij me is en soms als hij een paar avonden achter elkaar komt heb ik iets van oké nu ff een dag voor mezelf. Hij is alles wat ik zocht in een man nu heb ik het en zit ik met zo'n gevoel ik wil dat ook helemaal niet wie herkent dit.
Je intuïtie vertelt je iets.
Dus het komt niet door de vervelende ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar wat.. ik vind het gewoon raar in het verleden altijd (eikels) gehad en nu eindelijk iemand die alles heeft wat ik zocht.
Gewoon niet te hard van stapel lopen..Even de kat uit de boom kijken.Als hij alles heeft wat je zocht, zou ik het toch nog even een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
Hiermee spreek ik uit ervaring: je moet ermee om leren gaan. Juist omdat je altijd eikels hebt gehad ben je niet gewend te krijgen wat je verdient. Aldus dat is wat mijn psycholoog zei, ik stootte mijn vriend elke keer af en zocht redenen waarom ook hij niet goed zou zijn... Het komt inderdaad door je verleden en hoe je bent behandeld... Advies aan mij toen was hem toelaten... En dat heeft gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
ja en daarom vind ik het zo raar dat ik met dit gevoel zit, hij is lief, steunt me kan over alles praten met hem hij acsepteerd me zoals ik ben we hebben het echt leuk samen. Hij is ook iemand die alles goed voor elkaar heeft en stabiel in het leven staat, en is echt serieus met me bezig en merk dat in alles en dat ben ik ook niet gewend dat iemand zoveel moeite voor me doet
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik hem ook een beetje afstoot met vaker alleen te zijn
Ik zou het naar hem toe ventileren: goh, ik ben nu wel een beetje onzeker, omdat ik in het verleden het nodige heb meegemaakt.

Dat haalt de druk er wat vanaf. Kun je gelijk 'testen' of je jezelf kan zijn bij hem. Als het een goeie vent is, heeft ie er begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
Hij weet ook wat ik heb meegemaakt en heb ook gezegt dat ik het rustig aan wil doen, en dat vond hij prima en heeft er alle begrip voor
Je bent met hem, omdat hij op papier goed klinkt. Hij is beter dan wat je hebt gehad, dus je vindt dat je blij moet zijn met wat je hebt.

Het probleem is volgens mij dat je helemaal niet verliefd bent en dit een leuke afleiding is. Maar niet iets met toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel wel dat ik verliefd ben als hij me aankijkt krijg ik ook kriebels en als hij er niet is mis ik hem ook wel
quote:Gilly88 schreef op 29 april 2017 @ 17:01:

Ik voel wel dat ik verliefd ben als hij me aankijkt krijg ik ook kriebels en als hij er niet is mis ik hem ook welGun jezelf de tijd om helder te krijgen waarom je twijfelt, en blijf goed naar je gevoel luisteren. Meer kun je niet doen.
Is er iets mis met af en toe een avondje lekker alleen willen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet de band nog groeien of ben je wat minder verliefd aan het worden.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ben open naar hem. Misschien is het moeilijk voor je om eens een 'goede' vent te hebben. Of misschien vind je hem minder leuk dan je denkt. De tijd zal het leren
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 29 april 2017 @ 17:10:

Is er iets mis met af en toe een avondje lekker alleen willen zijn?Niets mis mee. Je hoeft elkaar toch niet continu te zien.
Praat erover met hem, ik doe dat de laatste tijd en het haalt het rare randje weg.

Ik observeer mezelf en mijn emoties en benoem ze zonder oordeel naar hem of naar mezelf.

Dat laatste is belangrijk. Haal alle oordelen uit de denkwijze en zienswijze, in eerste instantie gewoon onderzoeken en benoemen.

Voor mij haalt het de angst weg, de onzekerheid en het schept een eerlijke band. Ik hoef niet langer stoer te doen van mezelf als ik eigenlijk onzeker ben want ik kan het benoemen naar mijn vriend toe en dan praten we er er samen rustig over. Dat geeft rust en vertrouwen en het besef dat ik niet perfect hoef te zijn. Ik mag hem missen en ik mag twijfelen en ik mag alleen willen zijn en dat is allemaal oké. Vroeger deed ik dat niet en dan voelde ik daardoor extra afstand...dat kwam dus omdat ik allerlei vooroordelen had over mezelf.

Omdat ik dacht aan allerlei dingen te moeten voldoen die niet van binnenuit kwamen.



Niet alles is maakbaar maar ieder stel geeft op zijn eigen manier vorm aan een relatie. Het is net een soort van dans, in het begin kun je per omgeluk soms op elkaars tenen gaan staan, want je moet toch samen een nieuw ritme vinden. Neem rustig de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie en gevoelens en om samen met hem uit te zoeken welke manier van omgang het beste past bij jou en jullie.
Alle reacties Link kopieren
We zien elkaar niet super vaak meestal alleen in het weekend, alleen de afgelopen 2 weken wel veel toen had ik de laatste dag we zoiets van pf wil ff alleen zijn maar zodra hij weg was mis ik hem wel weer en kijk ik erna uit om hem te zien. Misschien komt het ook omdat ik niet gewend ben om zo goed behandeld te worden en dat ik zie en merk dat iemand me echt belangrijk vind ik weet het niet kan dit gevoel gewoon niet plaatsten ik vind het zelf ook raar
Alle reacties Link kopieren
Hi, je mag ook gewoon een dagje (of meer) voor jezelf en je zoontje pakken! Zeker na nare relaties, is een beetje rustig aan doen en tijd voor jezelf nemen, naast een relatie, toch goed! Als hij echt zo'n fijne man is, begrijpt hij dat ook wel. Daardoor kun je er juist beter voor hem zijn. Maar als je blijft twijfelen en het is meer dan negatieve ervaringen in het verleden, dan is dit misschien niet jouw ideale man. Dan weet je in ieder geval wel dat er nog goeie mannen zijn, dan alleen nog de jouwe vinden. Succes met je eigen gevoel een plekje geven!
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
quote:lillsitsme schreef op 29 april 2017 @ 16:53:

Hiermee spreek ik uit ervaring: je moet ermee om leren gaan. Juist omdat je altijd eikels hebt gehad ben je niet gewend te krijgen wat je verdient. Aldus dat is wat mijn psycholoog zei, ik stootte mijn vriend elke keer af en zocht redenen waarom ook hij niet goed zou zijn... Het komt inderdaad door je verleden en hoe je bent behandeld... Advies aan mij toen was hem toelaten... En dat heeft gewerkt.Dit herken ik zelf dus ook. Heb ook slechte ervaringen (met mensen in het algemeen) en ergens klopte het voor mijn gevoel niet dat iemand mij oprecht leuk en goed genoeg kon vinden. Uiteindelijk heb ik daar doorheen geprobeerd te groeien en dat gaat steeds beter. We zijn nu een jaar samen en het is heel fijn.
Belangrijk advies: doe het lekker rustig aan en loop vooral niet te hard van stapel. Geef jezelf de tijd om het vertrouwen te laten groeien
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je een soort van bindingsangst hebt. Je hebt aangegeven dat je al nare relaties achter de rug hebt. Misschien dat je daarom een vreemd gevoel bij hem hebt wat je niet snel kan plaatsen en hem daarom minder snel in je leven toe laat.



Zoals andere forummers al zeiden, doe het op dit moment rustig aan en loop niet te hard van stapel.

Neem de tijd om hem te leren kennen en als hij het echt waard is, dan kun je voor hem gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven