Stoomreiniger voor laminaat

27-04-2017 07:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Om laminaat schoon te maken wil ik graag een stoomreiniger kopen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Kärcher sc3. Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze, maar gebruik hem alleen voor ons keramisch parket beneden en af en toe de badkamer. Voor het laminaat boven heb ik hem (nog) niet durven gebruiken. Ben toch bang dat de naden gaan opstaan door de hitte en het vocht. Verder wel erg tevreden over het apparaat. Snel klaar voor en makkelijk in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn betere dan Kärcher, bijvoorbeeld Dirt Devil, las ik in een onderzoek nog niet zo lang geleden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de karcher gehad maar die is verstopt geraakt (kalk). Ik heb nu een bosch (een staand model met afneembaar onderdeel voor kasten, ramen etc.), die bevalt veel beter en gebruik ik veel vaker.



Ik heb vaak parket en laminaat gestoomd, nooit een probleem gehad (vaak verhuisd dus verschillende soorten houten vloeren gehad). Mijn bosch heeft trouwens een laminaat-stand.
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de bouwmarkt ook een stoomreiniger/tapijtreiniger huren, dat is denk ik goedkoper dan er zelf een aan te schaffen.

Je moet dan wel de erbij horende schoonmaak vloeistof zelf kopen.

Ik heb dat gedaan voordat ik m'n studentenkamer in ging en dat had een heel goed effect op de vloerbedekking, het was weer helemaal fris erna. Ze kunnen je daar ook goed advies geven hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ik weet niet of een tapijtreiniger hetzelfde is als voor laminaat, maar ik denk dat ze je bij de bouwmarkt waar je allerlei apparaten kunt huren wel kunnen helpen met zoiets huren.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Kärcher en gebruik het gewoon op mijn laminaat. Geen problemen mee, het is veel sneller droog dan dweilen en gemakkelijker. Mocht deze het niet meer gaan doen dan ga ik ook voor een staand model, lijkt me toch iets makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima op laminaat.



Ik heb zelf een Kärcher, ben er niet heel tevreden over. De dop van de watertank verkalkt snel en de vloerkop werkt ook niet zo pprettig.

Kärcher is wel handig vanwege de andere accesoires. Voor de vloer gebruik ik het liefst de goedkope stoomreiniger van de action. Dat is een staand model. Daarvan zijn de dweilen ook niet zo duur.
...
Alle reacties Link kopieren
Kan prima op laminaat.



Ik heb zelf een Kärcher, ben er niet heel tevreden over. De dop van de watertank verkalkt snel en de vloerkop werkt ook niet zo pprettig.

Kärcher is wel handig vanwege de andere accesoires. Voor de vloer gebruik ik het liefst de goedkope stoomreiniger van de action. Dat is een staand model. Daarvan zijn de dweilen ook niet zo duur.
...
Alle reacties Link kopieren
Blokker had er laatst een in de aanbieding
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomreiniger van Dirt Devil, werkt perfect! Voorzien van twee reservoirs een voor water en de ander voor het schoonmaakmiddel - ik gebruik gewoon laminaatreiniger :-)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2017 12:20
Reden: spam
99.36% gewijzigd
Quaintrelle schreef:
30-04-2017 23:29
Kan prima op laminaat.



Ik heb zelf een Kärcher, ben er niet heel tevreden over. De dop van de watertank verkalkt snel en de vloerkop werkt ook niet zo pprettig.

Kärcher is wel handig vanwege de andere accesoires. Voor de vloer gebruik ik het liefst de goedkope stoomreiniger van de action. Dat is een staand model. Daarvan zijn de dweilen ook niet zo duur.
Ik gebruik gewoon grote microvezeldoeken van de action. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven