Iemand ervaring met de auto in Kreta?

27-04-2017 19:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



In juni gaan we voor de eerste keer naar Griekenland, wij verblijven 14 dagen in het Aguila porto hotel Rethymnon. We huren voor 3 dagen een auto, via opzoekingswerk op internet heb ik 3 routes opgesteld maar ik weet niet of deze routes haalbaar zijn. De tijdsduur die ze op internet geven komt soms niet overeen met de werkelijkheid.



Route 1: Rethymnon - Kanevos - Plakia beach - Frangokostello - Komitades - Vryses - Mouri - Meer van Kournas - Argiroupoli - Zouridi - Rethymnon (trip van 5u)



Route 2: Rethymnon - Prasies - Zaros - Matala beach - Timbaki - Agia Galini - Akoumia - Spili - Gerakari - Thronos - Amnatos - Rethymnon (trip van kleine 6u)



Route 3: Rethymnon - Topolia - Elafonissi - Kandanos - Prases - Alikianos - Rethymnon (trip van kleine 7u)



Zijn deze routes haalbaar? Wij hebben geen 4X4 maar voor een cabrio gekozen omdat we echt willen genieten van het weer en de uitzichting, we vertrekken s'morgens om 9u en terug rond 18u. Alle tips zijn welkom!



Groeten,

Steven
Alle reacties Link kopieren
De vele reacties hebben er voor gezorgd dat we de cabrio toch gaan houden, is het te warm doen we de kap dicht en zetten we airco aan. We gaan wel de 3 dagen verlengen naar 5 dagen, wat wil zeggen dat ik helemaal opnieuw kan beginnen om een paar routes in elkaar te steken maar dat maakt het gewoon leuk, ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor de handige tips
Uit ervaring weet ik dat je niets hebt aan een cabrio in Kreta midden in de zomer. Het is gewoon te heet om overdag open te rijden plus je verbrandt echt levend. 'S avonds is het wel lekker maar dan wil je niet rijden lees ik.



Ik zou dan eerder kiezen voor een iets goedkopere auto en dan een dag of 6 de auto huren. Tenzij het niet om het geld gaat, dan zou ik gewoon lekker de hele week de carbio nemen (of 2 weken als je 2 weken gaat )
Alle reacties Link kopieren
De beslissing is genomen om voor 5 dagen een auto te huren en de trips zijn ingekort :-)



Route 1: Rethymnon - Kanevos - Plakias - Frangokostello - Komitades - Vryses - Rethymnon

Route 2: Rethymnon - Agia Galini - Triopetr - Spili - Rethymnon

Route 3: Rethymnon - Zaros - Matala beach - Agioi Deka - via Heraklion naar Rethymnon

Route 4: Rethymnon - Argiroupoli - Meer van Kournas - Rethymnon

Route 5: Rethymnon - Topolia - Elafonissi - Kandanos - Prases - Alikianos - Rethymnon



Bij de 1ste 4 routes hebben we ruim de tijd om bij de strandjes/dorpjes te stoppen waar we het leuk en gezellig vinden. Enkel de route naar Elafonissi is een lange onderneming maar dat nemen we er wel op een leuke manier bij. Bedankt allemaal voor de nuttige informatie want anders had ik er mooi gestaan :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven