Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
quote:Damselindistress schreef op 28 april 2017 @ 21:51:

[...]





Dit is toch niet gierig? Dit doet toch iedereen?



Nee hoor, als ik met de auto de stad inga dan parkeer ik deze zo dicht mogelijk bij, in een parkeergarage. Ik betaal graag voor de luxe om de auto vlakbij te hebben.



Ik ben dit overigens pas ga doen nadat ik een hernia had een paar jaar geleden. Toen was het vooral omdat ik niet ver kon lopen, maar sindsdien ben ik het blijven doen, want ik vind het zo fijn! Overigens ook niet elke week hoor, in mijn eigen stad woon ik in het centrum dus daar loop ik sowieso altijd overal heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlejandraLaura schreef op 28 april 2017 @ 23:11:

[...]





Vooral asociaal. Ik moet eeuwig rondjes rijden om mijn auto kwijt te kunnen omdat er veel mensen parkeren die hier niet wonen of op bezoek zijn. Gelukkig word het hier vergunningsgebied, op aanvraag van de bewoners.



Helemaal mee eens.

Ik woon zelf op 5 km van de stad, ik ga meestal op de fiets omdat dat veel handiger is. Ga ik een keer wel met de auto dan parkeer in gewoon in de parkeergarage
quote:bucket- schreef op 28 april 2017 @ 21:46:

Ik ging laatst met een vriendin eten bij mij thuis en ik had het eten gekocht en zij nam twee flessen fris mee. Ze wilde de flessen wel weer mee nemen voor het statiegeld. Niet supergierig maar vond het wel grappig.Ik ken dit wel van glazen bierflessen. Die heb ik eens moeten mee terugnemen van man, want anders zou krat niet volledig zijn. Vind ik niet gierig, wel zuinig cq verstandig en oplettend.
Als mensen in woonwijken parkeren begrijp ik dat wel. Als jij het niet doet doet de persoon na jou het wel. De plekken zullen hoe dan ook vol staan met bezoekers.

En als bewoner van/bij dergelijke parkeergebied erger je je dan, en dat begrijp ik ook helemaal.

Dit blijft een moeilijke kwestie, want er blijven 2 partijen die het oneens zijn en blijven met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 28 april 2017 @ 21:51:

[...]





Dit is toch niet gierig? Dit doet toch iedereen?

Dat parkeren in verband met je werk bedoel je?



Geen idee. Het gevolg is wel dat collega's hun auto's dus in de wijken gaan parkeren. Zover ik in kan schatten is er wel altijd voldoende parkeerplek voor de bewoners, maar kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is.

OV is voor mij geen optie op het moment. Woon op 80km afstand. Met de trein moet ik twee keer overstappen en aangezien ik om 7 uur begin, kan ik nooit op tijd op mijn werk aankomen.
Moet ook zeggen dat ik niet in bewonersgebied ga staan maar meer op parkeerplaatsen? die gratis zijn maar wel verderop liggen. Dit is dan bv braakliggend terrein.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind in woonwijken parkeren gierig en asociaal. Op grotere parkeerterreinen is het geen probleem, die zijn ervoor bedoeld lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlejandraLaura schreef op 28 april 2017 @ 23:11:

[...]





Vooral asociaal. Ik moet eeuwig rondjes rijden om mijn auto kwijt te kunnen omdat er veel mensen parkeren die hier niet wonen of op bezoek zijn. Gelukkig word het hier vergunningsgebied, op aanvraag van de bewoners.



Ik vind dit dus weer niet asociaal. K snap die mensen wel. Ik kan zelden in mijn wijk parkeren, vaak op spits tijden pas op 10 minuten lopen naar m'n huis afstand. Soms heb ik geluk en kan ik in de straat erop parkeren, maar meestal staat het bomvol dagjes mensen. Ik wist dit van tevoren, dit is gewoon een onwijs druk gebied en kan me er dus niet aan storen, geniet er van dat het nog gratis is en snap die mensen wel, waarom duur betalen als het ook gratis kan.



Het enige is onhandig als ik boodschappen heb gedaan en 10 minuten moet lopen met 2 kinderen en 6 tassen, ik laat dan vaak de houdbare artikelen in de auto liggen en die haal ik dan op als man thuis is ( of hij neemt het mee)
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 29 april 2017 @ 09:04:

[...]





Ik vind dit dus weer niet asociaal. K snap die mensen wel. Ik kan zelden in mijn wijk parkeren, vaak op spits tijden pas op 10 minuten lopen naar m'n huis afstand. Soms heb ik geluk en kan ik in de straat erop parkeren, maar meestal staat het bomvol dagjes mensen. Ik wist dit van tevoren, dit is gewoon een onwijs druk gebied en kan me er dus niet aan storen, geniet er van dat het nog gratis is en snap die mensen wel, waarom duur betalen als het ook gratis kan.



Het enige is onhandig als ik boodschappen heb gedaan en 10 minuten moet lopen met 2 kinderen en 6 tassen, ik laat dan vaak de houdbare artikelen in de auto liggen en die haal ik dan op als man thuis is ( of hij neemt het mee)Nouja toen ik hier kwam wonen was het nog niet het geval. Dus ik heb er niet zelf voor gekozen ofzo. Zal blij zijn met de vergunningen, kan ik eindelijk fatsoenlijk parkeren daar zal ik pas van genieten. Vergunning kost niet veel hier, wij hebben er als bewoners ook zelf om gevraagd. Ik woon ook niet in een grote stad, en ook niet erg dicht bij het centrum. Als ik in Amsterdan zou wonen dan weet je dat gewoon van te voren.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever heeft net iets van 1500 mensen gedwongen naar een andere locatie gestuurd...met minimale parkeerfaciliteiten. Ze krijgen gewoon te horen dat ze maar verderop in de wijk moeten parkeren of met het ov moeten komen. Dat vind ik dus bijzonder gierig en asociaal werkgeverschap.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook lotus, gaat wel heel makkelijk zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 29 april 2017 @ 20:02:

Mijn werkgever heeft net iets van 1500 mensen gedwongen naar een andere locatie gestuurd...met minimale parkeerfaciliteiten. Ze krijgen gewoon te horen dat ze maar verderop in de wijk moeten parkeren of met het ov moeten komen. Dat vind ik dus bijzonder gierig en asociaal werkgeverschap.Dat vind ik ook.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Als het geen vergunninggebied is mag je er gewoon parkeren. Niets asociaals aan. Als die bewoners een eigen parkeerplek willen moeten ze dat maar voor zichzelf regelen.
Mijn werkgever heeft bedacht dat een auto van de zaak hebben niet betekent dat je ook direct gebruik mag maken van de parkeergarage. De gratis plekken op straat zijn dus tegen 7 uur allemaal weg en de rest kan verderop betaald parkeren (rond 10 eur per dag uit eigen zak).
quote:MinkeDeWit schreef op 29 april 2017 @ 20:37:

Als het geen vergunninggebied is mag je er gewoon parkeren. Niets asociaals aan. Als die bewoners een eigen parkeerplek willen moeten ze dat maar voor zichzelf regelen.



Dat iets niet illegaal is betekent niet dat het niet asociaal is. In een woonwijk worden parkeerplaatsen aangelegd voor de bewoners en eventueel bezoek. Niet omdat er een bedrijf/winkelcentrum/dierentuin/festival/sportvereniging/etc in de buurt zit, en/of mensen geen zin hebben om te betalen om te parkeren.

Dus het blijft asociaal, alleen niet illegaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:PiltyIggy schreef op 28 april 2017 @ 15:24:

Of ikzelf; wederom diezelfde vriendengroep... Daarom heb ik er nu ook nauwelijks nog contact mee. Ik had een nieuwe auto en dus een autoradio nodig. Dacht, die vraag ik van mijn vriendengroep. Vervolgens komen ze aan met een doosje waarvan ik dacht hmm... Het zag er niet heel nieuw uit, zat in een kartonnen doos. Ze gaven dit met ruim 6/7 personen. Later bleek dat het een tweedehands autoradio was van 1 van de mensen in die groep, zelfs zijn SD kaartje zat er nog in. Marktplaats waarde? rond de 25 euro..Ik zit een klein beetje met open mond dit stukje te lezen. Wat verwacht jij grote cadeaus van je vrienden! Mijn vrienden verdienen allemaal meer dan modaal, maar no way dat ik zo'n groot cadeau zou vragen aan de groep! Sterker nog, we geven niet eens cadeautips. Van mij mogen ze met lege handen komen, met een flesje wijn ben ik ook blij. Het gaat toch om de gezelligheid op het feest, niet om wat voor cadeau je krijgt?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 april 2017 @ 20:37:

Als het geen vergunninggebied is mag je er gewoon parkeren. Niets asociaals aan. Als die bewoners een eigen parkeerplek willen moeten ze dat maar voor zichzelf regelen.



Hier wordt ook geparkeerd door forenzen maar overdag zijn wij zelf weer aan het werk. Dus als ik thuiskomt gaat die forens net weg... Ik zie het probleem niet.

Of je moet vlakbij een attractiepark oid wonen. Dan kan het wel vervelend zijn. Asociaal/zuinig vind ik dat dan wel een beetje maar niet illegaal. Ik snap het wel.



Voor de beeldvorming: ik reis met het OV. Woon in de Randstad en werkgever voorziet alleen in noodgevallen in een parkeerplaats. En ik wil niet in de nabije woonwijk parkeren. Ook omdat daar auto's moedwillig door de bewoners worden beschadigd, dát vind ik wel asociaal.

Maar ik geloof dat ik afdwaal
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Pokkewijf, moedwillig andermans auto beschadigen vind ik ook slecht en illegaal en ronduit asociaal.
quote:MinkeDeWit schreef op 29 april 2017 @ 20:37:

Als het geen vergunninggebied is mag je er gewoon parkeren. Niets asociaals aan. Als die bewoners een eigen parkeerplek willen moeten ze dat maar voor zichzelf regelen.Hoe dan ?
quote:bucket- schreef op 28 april 2017 @ 21:46:

Ik ging laatst met een vriendin eten bij mij thuis en ik had het eten gekocht en zij nam twee flessen fris mee. Ze wilde de flessen wel weer mee nemen voor het statiegeld. Niet supergierig maar vond het wel grappig.



Ik heb gister 2 flessen weg gegooid waar statiegeld op zat omdat ik geen zin had om naar die winkel te gaan.



Maar ken ook iemand die echt kleine boodschapjes deed van haar statiegeld.
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 13:53:

[...]





Ik heb gister 2 flessen weg gegooid waar statiegeld op zat omdat ik geen zin had om naar die winkel te gaan.



Maar ken ook iemand die echt kleine boodschapjes deed van haar statiegeld.Ik gebruik statiegeld ook voor kleine boodschappen. Moet er wel hij vermelden dat hier ook statiegeld zit op blikjes en dat best aantikt als je wat meer hebt.
quote:Pretzel66 schreef op 30 april 2017 @ 13:30:

[...]



Hoe dan ?Oprit, garage huren, bij de gemeente klagen.
Of je parkeert gewoon in het centrum en betaald die paar euro.

Of gaat fietsen. Hoeven anderen niet duizende euro's uit te geven voor het huren van een garage of te klagen waardoor ze straks vergunningen moeten kopen.



Kijk, als je overdag ergens gaat staan waar iedereen naar het werk gaat en de straat leeg is zie ik ook geen probleem alleen is dat vaak dus niet aan de orde.



Of ik betaal die paar euro of ik ga fietsen maar ik ben dan ook gewoon te lui om met spullen een end te gaan lopen..want ik ga alleen met de auto als dingen niet op mijn fiets passen.
quote:despie schreef op 30 april 2017 @ 13:07:

[...]





Ik zit een klein beetje met open mond dit stukje te lezen. Wat verwacht jij grote cadeaus van je vrienden! Mijn vrienden verdienen allemaal meer dan modaal, maar no way dat ik zo'n groot cadeau zou vragen aan de groep! Sterker nog, we geven niet eens cadeautips. Van mij mogen ze met lege handen komen, met een flesje wijn ben ik ook blij. Het gaat toch om de gezelligheid op het feest, niet om wat voor cadeau je krijgt?



Nou idd.Ondankbaar zeg!

Ik heb nog nooit cadeau tips gegeven.Ja toen ik klein was.
quote:despie schreef op 30 april 2017 @ 13:07:

[...]





Ik zit een klein beetje met open mond dit stukje te lezen. Wat verwacht jij grote cadeaus van je vrienden! Mijn vrienden verdienen allemaal meer dan modaal, maar no way dat ik zo'n groot cadeau zou vragen aan de groep! Sterker nog, we geven niet eens cadeautips. Van mij mogen ze met lege handen komen, met een flesje wijn ben ik ook blij. Het gaat toch om de gezelligheid op het feest, niet om wat voor cadeau je krijgt?Helemaal mee eens en eerder ontzettend gierig van haar, en niet van haar vrienden. Dat stukje ook 'dit is de reden dat ik geen contact meer met ze heb' pfffff. Die vrienden zijn haar beter kwijt dan rijk inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven