Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Takkentrol wat goed



Iselin helemaal over je berichten heen gelezen lekker bezig!!



Misfit als je er maar van geniet dan komt het goed



Hier morgen weegdag en heb echt geen idee wat er gebeurd goeie en slechte dagen gehad.



Canofcoke hoe bevalt de start?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet helemaal lekker. Ik ben geschrokken van het besef en ik merk nu dat ik eigenlijk niet bezig wil zijn met eten/bewegen etc. Vandaag heb ik een halve pizza gehad, veel crackers met pindakaas, banaan en in de avond nog twee pannenkoeken met stroop. Was allemaal niet nodig geweest. Tegelijkertijd probeer ik te relativeren: twee slechte dagen is nog geen ramp, morgen gewoon weer lekker gezond verder. Mijn challenge ben ik maar even gestopt, eerst mentaal weer alles recht zetten.



@ Single, dank voor je wijze woorden. Ze doen me goed.



@ Iselin, wel de smaak van een ijsje, maar geen caloriebom. Fijn dat het je zo goed af gaat.



@ Takkentrol, het is de laatste dagen inderdaad verraderlijk koud, dat zogenaamde zonnetje doet nog niet zo veel. En dan zou ik die jurk inderdaad gewoon bestellen. Misschien ook nog een paar leuke pumps als cadeautje aan jezelf voor die -1.7 kilo aan puur vet!



@ Incroyable, niet te hard zijn voor jezelf. Gaat allemaal in stapjes



@ Izzy, hopelijk valt de bruiloft je mee. Met dansen verbrandt je ook veel kcal



@ Misfit, gezellig is ook belangrijk!
-
Alle reacties Link kopieren
@Izzy. You go girl!!



@Lieve mensjes. Ja, dat weet ik ook zeker. Alleen ik ben altijd zo bang dat ik alles weer compleet los laat en me laat gaan. Mezelf niet vasthoudt aan mijn doelen. Klinkt een beetje dramatisch, maar door zulke dingen stop ik weer met opletten en laat ik mijn doel vaak gaan.





Vandaag ging het weer beter. Wel weer twee koekjes op, omdat ik weer in die sleur kom. Heb me een half uurtje daarna wel gelijk op de vingers getikt toen ik wat wilde pakken. Nee, genoeg gehad. Dan moet ik wel echt streng voor mezelf zijn hoor. Anders werkt het bij mij niet. Voor de rest een goede dag gehad, maar het was zooo druk op werk. Ik duik snel mijn bed in en ben benieuwd hoe de komende twee dagen zijn. In ieder geval geen gesnoep van de bonbons en koekjes. :-)
We do not remember days, we remember moments ?
@ Ammennooitniet Het is ook een heftig inzicht. Besef dat je al die tijd in bepaalde gedachten patronen vast zat en ineens dat inzicht krijgt dat is niet niks. Schrijf het van je af zoek steun als je daar behoefte aan heb. Zoek die nieuwe balans en geloof in jezelf.



@Incroyable misschien helpt het om je doel concreet op te schrijven en dit in te stellen op je telefoon als schermvergrendeling of gewoon op een briefje schrijven dat je overal op hangt?



Weer 3 ons afgevallen
Ammenooitniet, zou het niet ook iets voor jou zijn om, net als single, geen kcal meer te tellen? Dat haalt misschien een deel van de stress van de "foute dingen" weg?



Nou, bruiloft overleefd. Ik ben langer onderweg geweest dan dat ik er was en heb het echt koud gehad op de terugweg, maar ik was om 11 uur thuis, en ben nu een beetje duf maar het had veel erger kunnen zijn.



Ik ben onderhand op een leeftijd dat ik zoiets heb van: "ik kan hier echt niet tegen als heel erg ochtendmens, het is dit of niet komen, dus als jullie er iets van vinden, heb ik er schijt aan". Jullie = collega's.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:48
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
@Izzy je heb groot gelijk je leeftijd gaat toch steeds een beetje meer tellen



@Takkentrol ik vind het een super knappe beslissing van je om die stap te gaan zetten Weet dat het begin onwennig is maar eenmaal dat vertrouwen gewonnen wil je niet anders meer en dan weet je dat op de weg zit naar een goeie verstandhouding met eten. Zet hem op je kan dit!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! (Kan nog net)



Ik tel eigenlijk al niet zo vaak mijn kcal, als in: eens in de zoveel maanden. Verpakkingen lees ik wel altijd, dat moet gewoon voor mijn intoleranties.



De weegschaal staat weer op 75.2, nu hopelijk weer naar beneden.



@ Incroyable, twee koekjes is een hele mooie portie. Mag je echt trots op zijn.



@ Izzy, als jij het echt niet leuk vindt is het goed dat je voor jezelf kiest. Je bent er geweest, daar gaat het om.



@ Single, wat een schat. Je zet een grote stap, knap van je.
-
Even klagen zielig doen had vandaag hele andere plannen maar opgestaan met keelpijn terug van het boodschappen doen rillerig na nog een paar boodschappen thuis maar op de bank gekropen. Koud misselijk en keelpijn nu ook totaal geen honger wel die suiker trek
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:49
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
200km, wow!



Beterschap single
Bedankt dames



Takkentrol wat goed!!



Ik verveel mij aangezien elke inspanning ongeveer te veel is ben al buiten adem als ik van de w.c naar de bank terug loop, loop ik hier op viva topic`s door te lezen en belande aan in het cambridge 500 topic Dat lijkt wel een strafkamp maar 500 calorieën mogen en overal druk over maken met sociale uitjes en weet ik het wat niet meer. Wat ben ik blij dat ik dan lekker gewoon op de gezonde toer zit en wel gewoon dat ijsje kan pakken of gezellig mee uit eten gaan zonder bang te zijn aan te komen.

Ik pak er nog een keel snoepje op
Alle reacties Link kopieren
Het zit weer in de lucht ben ik bang Single, hier vandaag ook hoofdpijn. Inderdaad lekker met een dekentje op de bank (genieten van andermans leed )



@ Takkentrol, 200 km Dat is Nederland van oost naar west.
-
Ben ik niet de enigste die het doet als je nog een leuk topic week verveel mij Beterschap
O ja CB500, echt triest dat topic.
Je kent het topic Izzy Het bevestigd alleen maar ik goed bezig ben en er een leuk sociaal leven naast kan houden. Ik snap niet dat er dan ook nog zijn die er bij sporten op 500 kcal
Volslagen onverantwoordelijk. Maar goed, als er ook wordt gezegd dat "een beetje duizelig zijn erbij hoort" ..... Koekoek, denk ik dan.
Wat denk je van dat uit je mond stinken door die ketose ja dat hoort er bij. Lekker dan als je zn vriendin heb.



Ik ga zo muffins bakken wortel en banaan heb weer plek in mij diepvries en heb ik volgende week lekkere lunch en ontbijt dingen
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:48
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ik voel mij niet superieur ik heb het met verbazing zitten lezen en weet dat ik voor mijzelf de beste keuze heb gemaakt.

Verbaas mij gewoon over veel dingen die daar als "normaal" worden gezien.





Veel plezier trouwens met behalen van je mijlpaal de 200 wandel km heb je er nog een beloning tegen over staan
Alle reacties Link kopieren
zo twee drukke dagen achter de rug en kan het merken ook :-) spierpijn!!! We zijn aan het klussen en slaapkamers van de kinderen aan het veranderen. Verder vrijdagochtend nog gewerkt en lekker op de fiets heen gegaan. Het resultaat is ook te merken, de weegschaal liet 66,8 kilo zien. Ikke blij :-)



Vandaag nog even twee kozijntjes verven en vanmiddag in de speeltuin in de zon zitten lekker relaxen. Fijne dag allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
@ Single, ik gebruik nu niet zozeer topics. Ik heb inmiddels namelijk bijna alle afleveringen van Supersize vs Superskinny & Secret Eaters al gezien (YouTube)



@ Takkentrol, ik snap dat jij je hier teleurgesteld bij voelt, maar ik denk dat je het anders opvat dan bedoeld wordt. Wij hebben allemaal een verleden met bizar strikte dieeten achter de rug, dan is het nu een opluchting om te weten dat het ook anders kan. Hopelijk kom je terug



@ Iselin, Lekker productief! Geniet van het welverdiende zonnetje.
-
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het trouwens lekker. Gisteren best een gezond dagje gehad. Vandaag nog erg weinig gegeten (een appel), ga zo weer voor een smoothie. Vanavond rode linzenpasta met ansjovis in een tomatensaus, zeker zin in!
-
Sorry takkentrol, zo was het niet bedoeld.
Het is ook niet mij intentie geweest om uit te lachen of zo iets. Als dat wel zo is over gekomen spijt mij dat.

Het is gewoon pure verbazing geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven