Scheiden, hoeveel ruimte geven

29-04-2017 13:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Na een huwelijk van enkele jaren, individuele therapiën, relatietherapie en een hoop geduld, energie en teleurstelling heb ik eindelijk besloten om een punt achter onze relatie te zetten. We hebben geen kinderen, geen koophuis. We hebben echt geprobeerd er iets van te maken, maar het is gewoon op.

Ik heb het mijn partner verteld en hij snapt het en zag het al aankomen, maar vind het ontzettend moeilijk. Ik heb na het gesprek wat spullen gepakt en logeer nu tijdelijk bij een vriendin zodat we allebei ruimte hebben, met de afspraak dat hij een bericht stuurt als hij eraan toe is om te gaan praten over de verdeling, etc.



Dit is nu ruim twee weken geleden en ik heb nog niets gehoord. Uiteraard wil ik hem de ruimte geven, want ik ben degene die uiteindelijk de knoop heeft doorgehakt. Hij hield nog veel van mij en had het nog willen blijven proberen, dus ik heb hem veel pijn gedaan met mijn beslissing. Dat snap ik allemaal, maar toch wil ik ondertussen wel afspraken gaan maken. Ik wil door, hoe egoïstisch dat misschien ook klinkt.



Kan ik het "maken" om een bericht te sturen met de vraag of hij al toe is aan het maken van afspraken samen? Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen de beslissing en het werken aan de officiële scheiding zelf?



Alvast bedankt.
quote:MrsLady schreef op 29 april 2017 @ 16:29:

[...]



Wat is dat voor vreemde opmerking? Je weet toch niet hoe ze de scheiding gebracht heeft? Natuurlijk is het nooit een leuke boodschap, maar waar maak jij uit op dat ze daarvoor niet met zijn gevoelens rekening heeft gehouden? Door het feit dat ze wilde scheiden na heel veel geprobeerd te hebben om de relatie te redden? Dat kan nu eenmaal gebeuren. Netjes van TO dat ze ook in het verdere proces rekening met hem wil blijven houden.Nou ja, vreemd.
Naar mijn idee kun je weinig rekening houden met de gevoelens van degene die niet wil scheiden. Dat is een klap, hoe je het ook went of keert. Het lijkt me erg lastig om dat te kunnen verzachten. Dus dan maar gewoon in 1 x alles afwikkelen. Kan me slecht voorstellen dat het er voor de andere partij beter op wordt als alles maar duurt en duurt.
Ik zou vooral kiezen voor duidelijkheid. Nu blijft het zo boven de markt hangen.
quote:bossanova schreef op 29 april 2017 @ 16:44:

[...]





Nou ja, vreemd. Ja wereldvreemd ja. Je gaat er van uit dat iemand die een relatie verbreekt per definitie geen rekening houd met de gevoelens van de ander. Dat is een vreemde aanname ja.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen. Ik denk dat ik het nog even een paar dagen aankijk en hem dan bel als ik niks heb gehoord.



Wat een gekke opmerking las ik trouwens. Een relatie verbreken is per definitie egoïstisch en hoogstwaarschijnlijk pijnlijk, ja, maar dat wil niet zeggen dat je compleet lak hebt aan de gevoelens van de ander.
quote:shifty schreef op 29 april 2017 @ 19:22:

[...]



Ja wereldvreemd ja. Je gaat er van uit dat iemand die een relatie verbreekt per definitie geen rekening houd met de gevoelens van de ander. Dat is een vreemde aanname ja.Jij weer.
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 10:39:

[...]



Jij weer. En dan probeer ik me nog zo in te houden ..
quote:shifty schreef op 30 april 2017 @ 11:47:

[...]



En dan probeer ik me nog zo in te houden .. Meer oefenen aub.
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 11:50:

[...]





Meer oefenen aub.

Ik heb het geprobeerd, maar de onzin is meestal gewoon te groot om te negeren.

Alsof je een koe op een surfplank ziet maar er niks van mag zeggen.



Maar als jij nou minder koeien op surfplanken zet probeer ik er minder van te zeggen, ok?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven