Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?



Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
quote:Vingino123 schreef op 29 april 2017 @ 18:51:

Heeft er al iemand een aanslag ontvangen die rond 23 maart aangifte heeft gedaan.



Ja ik, net nagekeken. Ik heb 26 maart de aangifte gedaan.

Heb bericht met dagtekening 4 mei
If you can dream it, you can do it.
Het gaat niet per se om wanneer je aangifte gedaan hebt, het gaat ook om hoe 'ingewikkeld' je aangifte is, in hoeverre je aangifte afwijkt van wat de belastingdienst voorspeld had etc.
quote:Luna_ schreef op 30 april 2017 @ 12:34:

Het gaat niet per se om wanneer je aangifte gedaan hebt, het gaat ook om hoe 'ingewikkeld' je aangifte is, in hoeverre je aangifte afwijkt van wat de belastingdienst voorspeld had etc.Meen je dat nou?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of het morgen al gestort wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:MiekeMarie schreef op 30 april 2017 @ 21:12:

Ben benieuwd of het morgen al gestort wordtVolgens mij is er morgen geen betaal verkeer
Klopt. Dag van de arbeid hahaha
Alle reacties Link kopieren
1 maart aangifte, 24 april bericht in mijn overheid met dagtekening 2 Mei! Ben benieuwd wanneer het er op staat! Precies op tijd voor de vakantie (vertrek komend weekend )
Alle reacties Link kopieren
Ow echt waar, heb het wel is vaker op maandag gehad.. ben benieuwd hihi
quote:MiekeMarie schreef op 01 mei 2017 @ 00:08:

Ow echt waar, heb het wel is vaker op maandag gehad.. ben benieuwd hihiHeeft niks met maandag te maken, maar met 1 mei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 30 april 2017 @ 12:34:

Het gaat niet per se om wanneer je aangifte gedaan hebt, het gaat ook om hoe 'ingewikkeld' je aangifte is, in hoeverre je aangifte afwijkt van wat de belastingdienst voorspeld had etc.Die van mij is altijd vrij eenvoudig en zo ongeveer precies hetzelfde als wat de bd voorspeld heeft en tóch krijg ik altijd op het laatste moment bericht, ook als ik de eerste week dat het kan aangifte doe.
quote:Mevrouw75 schreef op 01 mei 2017 @ 00:14:

[...]





Die van mij is altijd vrij eenvoudig en zo ongeveer precies hetzelfde als wat de bd voorspeld heeft en tóch krijg ik altijd op het laatste moment bericht, ook als ik de eerste week dat het kan aangifte doe.Vaag.. zullen wel risicofactoren meespelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 01 mei 2017 @ 00:23:

[...]





Vaag.. zullen wel risicofactoren meespelen.

Hm, zoals?

Ik heb gewoon een baan en een hypotheek.
Ik ken ze niet, alleen zijdelings mee te maken gehad, maar ze werken met standaard risicofactoren. Negen van de tien keer is er geen sprake van risico zeg maar. Zou me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
1 mei is een dag in belgie toch.. is niks voor nederland die dag toch ?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het al haha
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Weet iemand toevallig vanaf welke bank de belasting het geld overmaakt? Dit heeft toch ook invloed op wanneer je het geld krijgt ivm verwerkingsdag?

Vorig jaar stond mijn dagtekening op 22 mei en heb ik het geld 21 mei al gekregen

Nu heb ik dagtekening 2 mei, dus ik heb hoop dat ik het vanavond op mijn rekening heb staan :D
Alle reacties Link kopieren
De banken werken vandaag niet ivm dag van de arbeid. Ik had het vorig jaar ook 1 dag eerder dan de dagtekening. Ing bank. Is ook de huisbank van de belastingdienst
Alle reacties Link kopieren
2 Maart aangifte gedaan, brief met dagtekening 2 Mei. Nog nooit zo snel een brief gehad.... Ben benieuwd of het deze week al komt!
quote:Lisa0509 schreef op 01 mei 2017 @ 10:45:

Hoi,

Weet iemand toevallig vanaf welke bank de belasting het geld overmaakt? Dit heeft toch ook invloed op wanneer je het geld krijgt ivm verwerkingsdag?

Vorig jaar stond mijn dagtekening op 22 mei en heb ik het geld 21 mei al gekregen

Nu heb ik dagtekening 2 mei, dus ik heb hoop dat ik het vanavond op mijn rekening heb staan :DAls je nou even de twee berichten boven de jouwe had gelezen...
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat het morgen erop staat maar ga uit van vrijdag

wat gaan jullie met het geld doen .?
Ik ben blij

Naast de terugaaf van inkomstenbelasting 2016, krijg ik ook nog een leuk bedrag terug aan kot over 2015.

In totaal zo'n € 3750,-
Even klagen hoor;

Het is zo "oneerlijk" om te lezen dat iedereen geld terug krijgt.. En ik voor het derde jaar op rij mag betalen. En ik heb dit jaar de voorlopige aanslag voor volgend jaar ook al betaald. En dat als student zijnde

Heb ook zo laat mogelijk de aangifte ingevuld, in de hoop dat ik zo laat mogelijk bericht krijg dat ik mag betalen.



Maargoed, jullie veel plezier met al het geld en succes met wachten !
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is onze aangifte voor het eerst door een accountant? gedaan ivm de start van een eigen zaak. Volgens mijn man krijgen we, vanwege de eigen zaak, nu pas onze teruggave in september gestort.

Weet iemand of dit klopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 01 mei 2017 @ 14:38:

Even klagen hoor;

Het is zo "oneerlijk" om te lezen dat iedereen geld terug krijgt.. En ik voor het derde jaar op rij mag betalen. En ik heb dit jaar de voorlopige aanslag voor volgend jaar ook al betaald. En dat als student zijnde

Heb ook zo laat mogelijk de aangifte ingevuld, in de hoop dat ik zo laat mogelijk bericht krijg dat ik mag betalen.



Maargoed, jullie veel plezier met al het geld en succes met wachten !



Het voelt ontzettend niet-leuk natuurlijk, maar denk maar zo: jij hebt in de rest van het jaar minder betaald en 'overgehouden'.

Zo gaat het bij mijn moeder, die AOW en pensioen krijgt ook altijd: op de een of andere manier kan het niet goed geregeld worden dat de belasting goed geheven wordt over die 2 potjes geld die ze maandelijks krijgt. Ze riep toen ik daar achteraan belde: ik vind ook dat ik eigenlijk best wel een groot bedrag zo krijg, dus ik snap wel dat ik dan achteraf wat terug moet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven