Geld & Recht alle pijlers

Vakantie USA en mogelijk strafblad

29-04-2017 21:48 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik ben van plan om volgend jaar met een vriendin naar Disney in Florida te gaan. Nu wil het ongelukkige geval dat vorige week haar rijbewijs is ingenomen omdat zij meer dan 50km te hard had gereden in de bebouwde kom (op een weg waar geen voetgangers, fietsers of inhalend verkeer kan komen, maar dat even terzijde).



Nu is de kans groot dat zij voor de rechter moet komen, maar hoe zit het dan met een eventueel stafblad en de mogelijkheid om Amerika dan nog binnen te komen? Heeft iemand daar (recente) ervaring mee?



Ik lees op internet verschillende verhalen nl. Je zou gewoon een ESTA formulier moeten aanvragen/invullen, en gewoon gaan, maar lees ook dat ze dan naar de VS ambassade in NL zou moeten gaan om een visum aan te vragen, die mogelijk wordt geweigerd.



Ik denk dat het dus wel verstandig is om in ieder geval de uitspraak van de rechter af te wachten voordat we gaan boeken.
Trouwens, meer dan 50 km te hard in de bebouwde kom, waar je maar max 50 km mag? Dat is 100% overschrijding en dan mag ze blij zijn dat alleen haar rijbewijs is ingenomen en niet haar voertuig...
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 29 april 2017 @ 22:51:

Naar mijn weten krijg je een schikking van de officier van justitie en als ze staande gehouden is dan is eventueel ook haar rijbewijs ingenomen. Nergens is dan nog sprake van een misdrijf dan wel stafblad, natuurlijk wel met wat mitsen en maren, maar die staan niet in de op.Een strafbeschikking van de officier van justitie komt wel degelijk op je strafblad terecht!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kan je altijd met de TGV naar Parijs......Dus voor Disneyland moet je niet vliegen...... En voor de rest is ze vreselijk dom......En mag ze in mijn ogen nooit meer rijden
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalie91 schreef op 29 april 2017 @ 23:23:

[...]





Een strafbeschikking van de officier van justitie komt wel degelijk op je strafblad terecht!Ah idd andere zoekterm en dan kom ik daar ook op. Vanaf 30 kmh te hard al dus. Niet dat ik die vaak heb, wel gehad in het verleden. In die tijd nooit geen problemen mee gehad om de states binnen te komen.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:zeefietser1 schreef op 29 april 2017 @ 23:30:

[...]



Ah idd andere zoekterm en dan kom ik daar ook op. Vanaf 30 kmh te hard al dus. Niet dat ik die vaak heb, wel gehad in het verleden. In die tijd nooit geen problemen mee gehad om de states binnen te komen.Nooit geen? Je hebt dus altijd problemen gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 30 april 2017 @ 00:11:

[...]





Nooit geen? Je hebt dus altijd problemen gehad?

Dat wel want zeevarend is een probleem, kom jij werken in ons land ohohoh, maar nooit dus om een eventuele snelheidsovertreding.

Trouwens ik weet dat dat een dubbel negatief is, dus taaltechnisch niet correct, gooi dat maar op een of ander dialect of slecht Nederlands, net waar jij zin in hebt.
fietsen varen vrouwelijk doen
Vanaf 30 km per uur is het een geregistreerde overtreding, en dat blijft 2 jaar staan.



Trouwens, to, waarom zoek jij dit allemaal uit voor vriendin? Laat haar dat lekker zelf doen! Ze kan zelf toch ook googlen of de ambassade bellen?
"Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten?"



"The U.S. does not deny entry to persons with a "Driving Under the Influence" (DUI) conviction," denk dat hetzelfde is voor eenmalige aantekening strafblad snelheidslimiet overtreding.
quote:MarindaH schreef op 29 april 2017 @ 23:17:

Met 110 door de bebouwde kom hoop ik dat ze haar rijbewijs nooit meer terugkrijgt eerlijk gezegd. En ik denk ook niet dat je daar een auto kan huren.





En dit ja. Zo'n mafkees zou nooit meer mogen rijden.



Stel dat je Amerika in komt zou ik je vriendinnetje maar even op de hoogte stellen van de regels aldaar. Als ze daar net zo achterlijk rijd als hier heeft ze een enorm probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch een overtreding, geen misdrijf? Volgens mij krijg je geen strafblad voor een overtreding. Volgens mij kun je prima naar de VS op vakantie.



http://www.mijnrecht.net/ ... /misdrijf-en-overtreding/
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 29 april 2017 @ 23:17:

Met 110 door de bebouwde kom hoop ik dat ze haar rijbewijs nooit meer terugkrijgt eerlijk gezegd. En ik denk ook niet dat je daar een auto kan huren.Als ze haar rijbewijs weer terug heeft, wat zou haar tegenhouden?
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik dnkt dat het pas een probleem is als er iemand zwaargewond/overleden is of als er alcohol/drugs in het spel zijn.



Ik denk niet dat ze aan de grens kunnen zien dat zij ooit te hard heeft gereden.
Let’s go Brandon!
quote:havermout1 schreef op 30 april 2017 @ 01:47:

[...]





Als ze haar rijbewijs weer terug heeft, wat zou haar tegenhouden?



Omdat ze niet 1,2,3 haar rijbewijs terug heeft misschien? Het minimum is 2 maanden bij directe invordering.



* edit: laat maar, ik zie in de OP dat ze pas volgend jaar gaan*
Los van dat vind ik dat iedereen die zo'n volslagen idiote overtreding maakt nooit meer mag rijden. Hier niet, en in Amerika niet.

Nergens meer.
* Ambassade bellen en daar navragen welke gevolgen dit heeft om het land binnen te komen/verkrijgen visum, autohuur (mag dit en wat zijn gevolgen t.a.v. verzekering als vriendin daar een ongeluk veroorzaakt waarbij alleen materiële schade, maar ook in geval van lichamelijk letsel en overlijden van de tegenpartij, maar ook voor jou als inzittende)

* Stel dat je in Nederland er al een reisverzekering voor afsluit met automodule, check dan vooraf de voorwaarden.

* Stel dat het inhoudt dat alleen jij nog mag rijden in Amerika, wil je dit dan ook, of is dat te belastend?

* Jezelf afvragen of je nog wel bij je vriendin in de auto wilt zitten. Geloof niet dat ik nog met een gerust hart haar bijrijder zou zijn. Het leven van mijn medeweggebruikers en mijzelf is me nog lief. Van mij mogen ze mensen met dergelijk rijgedrag hun rijbewijs voorgoed afnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem281213 schreef op 29 april 2017 @ 22:23:

[...]





Het is cynisch bedoeld. TO komt zelf met verzachtende onzin op de proppen.Sorry!! Blijkbaar had ik dat even gemist!!
quote:zeefietser1 schreef op 30 april 2017 @ 00:18:

[...]



Dat wel want zeevarend is een probleem, kom jij werken in ons land ohohoh, maar nooit dus om een eventuele snelheidsovertreding.

Trouwens ik weet dat dat een dubbel negatief is, dus taaltechnisch niet correct, gooi dat maar op een of ander dialect of slecht Nederlands, net waar jij zin in hebt.Er is geen dialect waarbij jouw slecht taalgebruik goedgekeurd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is knap stom van haar dan en vreselijk asociaal natuurlijk. Zover ik weet gaat dit inderdaad een strafblad opleveren. Overtredingen onder de 30 km/h vallen binnen de wet Mulder en worden niet geregistreerd, boven de 30 km/h krijg je wel een aantekening omdat die zware overtredingen binnen het strafrecht vallen. Er zit niets anders op dan de ambassade bellen en vragen hoe het zit. Houd er rekening mee dat de boete minimaal 750 euro is en het zou kunnen dat ze een educatieve maatregel opleggen en dan moet ze verplicht een cursus doen bij het CBR die kost zo een 1100 euro. Haast hebben is duur..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wow! dat is echt enorm hard. Ik vind dat je niets goed kunt praten op dat vlak, er liepen geen mensen? kinderen staan ineens voor je auto hoor. En dan heb je echt geen moment de tijd meer af te remmen. Jeetje, dit is echt heel erg. Ik hoop dat ze zich dit echt beseft. Nog niet zo lang geleden reed er een vrouw hier om 1 uur 's nachts ook als een malloot door de wijk, had wat gedronken, en is een huis ingereden. Was op hart van nederland. Dat gaat gewoon zo snel!



Eigenlijk hoop ik dat ze haar rijbewijs voor lange tijd kwijt is. Ik zou persoonlijk een reis boeken met de trein naar Frankrijk en daar geen auto huren
Ik vind 100 in de bebouwde kom ook te hard maar er zijn ook plekken in de bebouwde kom waar 50 net zo goed 120 had kunnen zijn.



Bv dit is een 50km weg in nijmegen: http://zoom.nl/foto/lands ... k---nijmegen.2216960.html



Daarbij kunnen we nu allemaal moraalriddertje gaan spelen en de vriendin van to terechtwijzen maar kan ze nu wel of niet naar de vs??
quote:Abbigael schreef op 30 april 2017 @ 08:38:

Wow! dat is echt enorm hard. Ik vind dat je niets goed kunt praten op dat vlak, er liepen geen mensen? kinderen staan ineens voor je auto hoor. En dan heb je echt geen moment de tijd meer af te remmen. Jeetje, dit is echt heel erg. Ik hoop dat ze zich dit echt beseft. Nog niet zo lang geleden reed er een vrouw hier om 1 uur 's nachts ook als een malloot door de wijk, had wat gedronken, en is een huis ingereden. Was op hart van nederland. Dat gaat gewoon zo snel!



Eigenlijk hoop ik dat ze haar rijbewijs voor lange tijd kwijt is. Ik zou persoonlijk een reis boeken met de trein naar Frankrijk en daar geen auto huren Nou dat zou ze leren dat jij dat hoopt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik het vliegtuig moeten jullie een formulier in vullen met een aantal vragen. Een daarvan is of je ooit in aanraking bent geweest met justitie. Ze moet daar ja invullen en wordt sowieso aan de andere kant bij de douane er uit gepikt. Vanaf dan ligt haar lot in handen van de douane officer. Ik acht de kans groot dat ze het land niet in mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 30 april 2017 @ 06:13:

* Ambassade bellen en daar navragen welke gevolgen dit heeft om het land binnen te komen/verkrijgen visum, autohuur (mag dit en wat zijn gevolgen t.a.v. verzekering als vriendin daar een ongeluk veroorzaakt waarbij alleen materiële schade, maar ook in geval van lichamelijk letsel en overlijden van de tegenpartij, maar ook voor jou als inzittende)

Denk je nou echt dat ze in Amerika bij een autoverhuurbedrijf kunnen zien dat zij in Nederland een speeding ticket heeft?
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 30 april 2017 @ 09:20:

Ik het vliegtuig moeten jullie een formulier in vullen met een aantal vragen. Een daarvan is of je ooit in aanraking bent geweest met justitie. Ze moet daar ja invullen en wordt sowieso aan de andere kant bij de douane er uit gepikt. Vanaf dan ligt haar lot in handen van de douane officer. Ik acht de kans groot dat ze het land niet in mag.Het gaat hier om een speeding ticket, niet om iets crimineels.
Let’s go Brandon!
quote:havermout1 schreef op 30 april 2017 @ 09:22:

[...]





Denk je nou echt dat ze in Amerika bij een autoverhuurbedrijf kunnen zien dat zij in Nederland een speeding ticket heeft? Denk je nou echt dat dit haar slechts een speeding ticket gaat opleveren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven