Jarenlang huwelijk en seks

29-04-2017 09:35 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een probleem of een vraag. Ik vroeg mij enkel af hoe het bij andere koppels eraan toegaat. (Ik weet dat er hier al meerdere topics over zijn, maar ik vind dat daar soms wat onrealistische verwachtingen geschept worden.)

Seks voor mij is niet vervelend, maar daar blijft het bij. Ik ga liever eens goed uit eten met mijn man dan dat we vrijen. Ik weet dat mijn man daar niet zo over denkt en dat seks er voor hem bijhoort als we samen zijn. Dat weet ik en dus maak ik het even fijn voor hem. Als we uitgaan bijvoorbeeld, dan maak ik even zin voor we vertrekken, dan kunnen we hierna beiden genieten van samen op stap gaan.

Seks is iets geworden dat ik voor hem doe omdat het belangrijk blijft voor hem, net zoals ik elke avond voor hem kook (al heb ik daar niet altijd zin in) of met hem meega als er iets is voor zijn werk (dat is voor hem belangrijk). Voor mij is dat normaal, na jarenlang samenzijn hoort een beetje sleur erbij en je kunt niet altijd 100 % tevreden zijn. Hij bromt wel af en toe op mij (dat ik minder zin heb en dat we tijdens een vrijpartij ook minder proberen).

We zijn jarenlang samen en vroeger hebben we eens wat geprobeerd in bed. Ik heb het gevoel alles al gezien en meegemaakt te hebben. Na al die jaren weet ik al hoe zijn strelingen voelen en wat ik moet doen om het leuk te maken voor hem. De poespas er rond hoeft niet meer. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen, dan moet ik niet meer gaan foefelen in de cinemazaal bijvoorbeeld.

Ik heb het gevoel dat dit wel werkt voor ons, al ben ik soms bang dat hij niet tevreden gaat blijven. Met alle wilde verhalen die de ronde doen (over parenclubs en ontrouw) vraag ik mij af hoe dit voor anderen is.
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 15:33:

[...]





Bewondering? Dit begrijp ik helemaal niet.

Vroeger 'mocht' je als vrouw niet genieten, anders was je een dame van plezier, nu zijn we doorgeslagen naar de andere kant. Het is bijna een doodzonde om te zeggen dat seks gewoon niet zo belangrijk is en dat je minder zin hebt.En vroeger dacht men ook dat de aarde plat was, dus wat is je punt? Ik wilde wat aardigs zeggen maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd. Ik meende oprecht wat ik zei, omdat hoe jij je voelt niet meer als normaal wordt gezien, maar goed, dan reageer je toch lekker zuur erop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 29 april 2017 @ 17:26:

Je zegt dat je alles al eens gedaan hebt en het nut er niet meer van inziet. Is intiem zijn, liefde voelen tijdens sex ook niet nuttig voor jou?



Wat bedoel je met alles gedaan hebben?

Want het komt over alsof er alleen wat missionaris houding gedaan is. Ja, welliswaar eens op de trap of in een tentje, maar heel avontuurlijk komt het niet over.



Seks voor mij is geen uiting van liefde of intiem zijn.

Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken (standjes, handelingen, plaatsen) en wat mij aansprak misschien is dat wel niet avontuurlijk genoeg, maar iets anders ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het idee dat er meer zou moeten zijn? Ik vind seks een lichamelijke behoefte, het is fijn als die af en toe bevredigd wordt, dat hoeft tegenwoordig niet eens meer alle weken, maar platonisch door het leven hoeft voor mij nu ook weer niet.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Yahoo, hierbij vanuit de mannelijke kamt hoe de sex er aantoe gaat in een huwelijk van 15 jaar. Mijn libido is erg hoog (zo zegt mijn vrouw en die heeft wel wat vriendjes gehad) en die van mijn vrouw is gemiddeld. We hebben 1 tot 2 keer sex per week (gemiddeld).



Van mijn vrouw mag het het liefst op eenzelfde manier, zowel qua standjes, als duur, als lokatie, etc.



Ik hou echter van variatie, dus doe graag af en toe wat nieuws. De laatste tijd gaat het er bijvoorbeeld wat ruiger aan toe. Niet extreem hoor, maar duidelijk wel een verandering. Tot genoegen van mijn vrouw overigens die dát blijkbaar juist lekker vindt.



Ik zie mijn rol ook een beetje als aanjager. Ik vind sex fijn en belangrijk, niet alleen om lustgevoelens maar ook omdat ik zie dat het onze relatie versterkt in de vorm van verbondenheid, genegenheid en affectie naar elkaar.



Bij ons dus geen sleur al is het ook niet superspannend. Maar ik let er dus wel op en zo af toe geef ik aan dat ik vind dat het weer een beetje opgespiced moet worden. Bij ons werkt dat prima.



TO, geen idee of je dit verder helpt, maar bij deze dus een (hoop ik) duidelijk verhaal als vergelijkingsmateriaal.



PS: dat je sex als alleen iets funtioneels ziet er verder niks meer, is volgens mij een van de oorzaken van de sleur zoals jij die ervaart. Het mooie is, is dat daar misschien nog een wereld voor je open zou kunnen gaan. Of en hoe dat mogelijk is, kan ik zo niet beantwoorden.
Leef en laat leven
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 15:36:

[...]





Ik heb in bed alles gedaan die ik mij kon voorstellen en die i wilde proberen. Ik heb het gevoel dat er niet zoveel meer is dan we nu doen, en ik denk niet dat ons seksleven zo uitzonderlijk is.

Maar daarmee beantwoord je de vraag eigenlijk nog steeds niet .. heb je van alles geprobeerd omdat je meer met seks zou willen beleven dan dat je nu doet? Of heb je voor jou gevoel van alles wel gedaan maar heb je je er bij neergelegd dat je het eigenlijk allemaal niet interessant vindt?



Nee; na 10 jaar een relatie hebben waarbij de seks 'op' is, is niet standaard en niet vanzelfsprekend. Voor veel mensen blijft seks een belangrijk onderdeel van hun relatie en sluit seks aan op andere intimiteit binnen een relatie. Dat wil niet zeggen dat het voor jullie ook zo moet werken; je hoeft je niet te meten aan het gemiddelde. Maar als je het gevoel hebt dat er 'meer kan zijn' dan heb je waarschijnlijk gelijk. En als je geen behoefte aan 'meer' hebt, dan hoef je dat ook niet op te zoeken als je blij bent met wat je wel hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yahoooo_ schreef op 29 april 2017 @ 16:46:

[...]

Ik zocht geen tips. Ik zocht ervaringen. Dit is geen topic over "hoe hou ik mijn man tevreden", maar over "hoe gaat seks in een lange relatie". Ik dacht door hier anoniem te schrijven dat ik wat eerlijke antwoorden zou krijgen.



Als je op Google bijvoorbeeld de term "apart slapen" of "geen seks meer in relatie" invult, krijg je veel zoekresultaten (uit het Viva forum) van eerdere topics.



Het boek: seks is niet verplicht (auteur: Liz Hodgkinson) is ook een aardige.



Artikel n.a.v. TV programma "40 dagen zonder sex":

http://www.evernewproduct ... 015/06/TR0808Celibaat.pdf

....De samenleving sexualiseert. Van alle kanten wordt ons toegeroepen

dat sex goed, onmisbaar en eigenlijk verplicht is. Toch zijn er ook

mensen die een tegengeluid laten horen. Een leven zonder sex maakt

gelukkiger, geeft energie en is nog gezond ook, zeggen zij.
Alle reacties Link kopieren
Dat artikel is waardeloos. Inhoudsloos, heel weinig argumentatie en comclusies die nergens op slaan.
Leef en laat leven
quote:i12b3 schreef op 29 april 2017 @ 20:38:

Dat artikel is waardeloos. Inhoudsloos, heel weinig argumentatie en conclusies die nergens op slaan.Mee eens; dat artikel is een waardeloze hoop onzin en een berg kromme redenaties bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven