Iemand afwijzen na eerste date.

29-04-2017 21:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd moeilijk om na een eerste date iemand af te wijzen. Niet zozeer het afwijzen op zich vind ik lastig, maar de manier waarop je het moet brengen. Vanmiddag heb ik ook een date gehad waarmee ik niet verder wil. Ik heb het volgende berichtje opgesteld en hoor graag van jullie wat jullie hiervan vinden:



Hi (naam),

Dankjewel voor de date van vanmiddag. Het was een leuke middag, maar ik voel er eerlijk gezegd niet genoeg voor om het contact voort te zetten. Ik wil het hier dus bij laten, maar wens je wel nog veel plezier en succes met daten.

Groeten (naam)



En als jullie het anders aan zouden pakken dan hoor ik natuurlijk graag tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 23:54:

[...]





Ja, ik begin ook weleens zelf als ik het leuk vond en dan krijg ik ook weleens te horen dat het niet wederzijds is. Kom als je daar niet tegen kan moet je niet gaan daten. Wat dan als iemand zegt ik vond het super, zegen ja ik ook en dan later een lullig bericht sturen?Mwah zonder dates geen partner denk ik voor sommige mensen, soms moet je wel. Afwijzing oké maar als je er al zeker van bent dat t niks wordt, kun je t net zo goed eerst zelf zeggen.
quote:mali30 schreef op 29 april 2017 @ 23:17:

Je opent onder Piloo en je reageert vervolgens onder Botta?En Botta is een Fokker met een dikke duim.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Ik zou zeggen dat het leuk was maar dat er geen vonkje is wat evt. een vlam in de pan kan worden. En dat is nou eenmaal het doel van je dates. Veel succes!



En hopenlijk komt dat vlammetje binnenkort wel!
Is Piloo soms de Botta die nu opeens van zijn 'dwergmens' probeert af te komen?



Zeker met opnieuw inloggen per ongeluk de verkeerde nick gekozen hahahahaha.



My god.......
Alle reacties Link kopieren
Hoe verknipt ben je als je dubbelnicked onder een ander geslacht?

Man man man, of moet ik nu schrijven vrouw vrouw vrouw?
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Net in Bantopuc gelezen dat er idd gedubbelnicked is. Hier kan dus een slotje op.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het woord dus weglaten en van de zin maken. Ik wil het hierbij laten.



Ik zou goed nadenken over hoe de persoon is naar wie je dit stuurt. De ene redelijk persoon kan een aardige afwijzing goed accepteren maar er zijn ook mensen die denken. Waarom wijst zij mij nou af. Ze vond het leuk maar zij heeft nog geen gevoelens. Je kent elkaar net dus die kunnen nog komen.

Je bericht laat veel ruimte om toch om een 2de date te vragen.



Een afwijzing kan pijn doen aan de andere kant. Daar is de persoon in principe zelf verantwoordelijk voor.



Je zou ook kunnen schrijven.



Bedankt voor de date. Op dit moment wil ik het contact niet verder voort zetten. Ik wens je veel succes met verder daten. grt
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsAlwaysRight schreef op 29 april 2017 @ 21:46:

Ik vindt dat je het netjes verwoord Piloo! Je vertelt je gevoel, en hij weet gelijk waar hij aan toe is.

Ik vind dat je het netjes verwoordt.

You are not always right
quote:i12b3 schreef op 30 april 2017 @ 08:46:

Hoe verknipt ben je als je dubbelnicked onder een ander geslacht?

Man man man, of moet ik nu schrijven vrouw vrouw vrouw?
Haha, die Fokkers zijn echt dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamaika schreef op 30 april 2017 @ 08:31:

Is Piloo soms de Botta die nu opeens van zijn 'dwergmens' probeert af te komen?



Zeker met opnieuw inloggen per ongeluk de verkeerde nick gekozen hahahahaha.



My god....... + 1
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 22:50:

Ik vraag na de date onderweg naar de auto/trein/fiets hoe hij de date heeft ervaren en geef dan mijn eerlijke reactie. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en hoef je geen moeilijk berichtje te sturen.



Precies, zo deed ik dat ook altijd.



En als het dan toch zwart op wit moet, zeg ik meestal zo iets van, 'Ik vond het gezellig, en je bent een leuke man/vrouw, maar helaas komt er voor mij toch niet dat 'extra' gevoel bij. Dat is nu eenmaal geen kwestie van zelf kiezen, een knop aan of uit zetten. In ieder geval wel bedankt voor een gezellige middag/avond. Ik hoop dat je een leuke vrouw tegenkomt met wie die klik er wel is.'



Of zo iets. Ik probeer altijd wel duidelijk te maken dat het niet ligt aan hoe die persoon is (en dat hij/zij echt niet hoeft te veranderen ofzo), maar dat het 'out of our hands' is. Cupido, ongrijpbare dingen zoals een klik, chemie, feromonen, noem het hoe je wilt, in ieder geval is het geen bewuste keuze of je op iemand valt of niet.



Maar jouw eigen tekst vind ik ook netjes hoor. Beter dan helemaal niks meer laten horen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 23:54:

[...]





Ja, ik begin ook weleens zelf als ik het leuk vond en dan krijg ik ook weleens te horen dat het niet wederzijds is. Kom als je daar niet tegen kan moet je niet gaan daten. Wat dan als iemand zegt ik vond het super, zegen ja ik ook en dan later een lullig bericht sturen?



Er zijn toch sowieso 1000 manieren om het te live te zeggen.



Als je zelf een tweede date zou willen, kan je polsen bij die ander hoe hij/zij het vond, eventueel meteen al aangeven dat jij een erg leuke middag hebt gehad / het heel leuk vond om die ander te leren kennen. Zo'n gesprekje kan toch ook stapsgewijs gaan, je hoeft niet meteen een bordje omhoog te houden of je wilt trouwen of niet.

Stel die ander zegt, 'Ja ik vond het ook leuk.' dan kun je afhankelijk van hoe die ander daar dan bij kijkt en zijn/haar lichaam houdt, vragen of die misschien nog eens wil afspreken. Dan hoor je vanzelf wel hoe het zit.



Maar als je al weet dat je geen tweede date wilt, kun je dat toch ook op een lieve en beleefde manier live duidelijk maken. Zeggen dat je het wel gezellig vond maar dat je toch helaas geen klik voelt. Ook al voelt die ander wel wat, die kan dan nog kiezen of hij/zij eerlijk antwoordt, of laf reageert met 'ja dat geldt voor mij ook'.

(Dat zie je zo vaak terug in die tv-serie First Dates... dat bijvoorbeeld een meisje in haar eentje, na de date, nog tegen de redactie zegt: 'ik vind hem superleuk, wil echt wel nog een keer daten!' maar als ze dan samen voor de camera zitten en die jongen zegt: 'eh, misschien wel nog een date maar dan alleen als vrienden'... dat zo'n meisje dan ook opeens zegt: 'jaaa dat had ik ook'. Huh? wat is er erg aan om te zeggen: 'oh jammer. ik vind jou wel echt leuk.' of wat dan ook. Ik snap dat niet. Anyway........)



En ja, als je niet tegen afwijzing kan, moet je niet gaan daten. Afwijzing gaat toch ook helemaal niet over JOU? Maar over of er een match is TUSSEN jou en die ander. Volgens mij puur een kwestie van feromonen. Dan kun je een afwijzing toch niet al te persoonlijk opvatten?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Veel tekst voor een neptopic.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 april 2017 @ 14:23:

[...]





Er zijn toch sowieso 1000 manieren om het te live te zeggen.



Als je zelf een tweede date zou willen, kan je polsen bij die ander hoe hij/zij het vond, eventueel meteen al aangeven dat jij een erg leuke middag hebt gehad / het heel leuk vond om die ander te leren kennen. Zo'n gesprekje kan toch ook stapsgewijs gaan, je hoeft niet meteen een bordje omhoog te houden of je wilt trouwen of niet.

Stel die ander zegt, 'Ja ik vond het ook leuk.' dan kun je afhankelijk van hoe die ander daar dan bij kijkt en zijn/haar lichaam houdt, vragen of die misschien nog eens wil afspreken. Dan hoor je vanzelf wel hoe het zit.



Maar als je al weet dat je geen tweede date wilt, kun je dat toch ook op een lieve en beleefde manier live duidelijk maken. Zeggen dat je het wel gezellig vond maar dat je toch helaas geen klik voelt. Ook al voelt die ander wel wat, die kan dan nog kiezen of hij/zij eerlijk antwoordt, of laf reageert met 'ja dat geldt voor mij ook'.

(Dat zie je zo vaak terug in die tv-serie First Dates... dat bijvoorbeeld een meisje in haar eentje, na de date, nog tegen de redactie zegt: 'ik vind hem superleuk, wil echt wel nog een keer daten!' maar als ze dan samen voor de camera zitten en die jongen zegt: 'eh, misschien wel nog een date maar dan alleen als vrienden'... dat zo'n meisje dan ook opeens zegt: 'jaaa dat had ik ook'. Huh? wat is er erg aan om te zeggen: 'oh jammer. ik vind jou wel echt leuk.' of wat dan ook. Ik snap dat niet. Anyway........)



En ja, als je niet tegen afwijzing kan, moet je niet gaan daten. Afwijzing gaat toch ook helemaal niet over JOU? Maar over of er een match is TUSSEN jou en die ander. Volgens mij puur een kwestie van feromonen. Dan kun je een afwijzing toch niet al te persoonlijk opvatten?



Feromonen? Bij de eerste date, nou dat zou kunnen, maar als iemand egoïstisch is of beledigend, ongeïnteresseerd of iets ander onaantrekkelijks, dan zullen die feromonen mij een rotzorg zijn.



En ik ben geen hork ik laat niemand voor lul staan. Andersom wel gebeurd, maar ach kom er liever gelijk achter hoe iemand echt is.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 30 april 2017 @ 19:13:

[...]





Feromonen? Bij de eerste date, nou dat zou kunnen, maar als iemand egoïstisch is of beledigend, ongeïnteresseerd of iets ander onaantrekkelijks, dan zullen die feromonen mij een rotzorg zijn.



En ik ben geen hork ik laat niemand voor lul staan. Andersom wel gebeurd, maar ach kom er liever gelijk achter hoe iemand echt is.Precies, voor het geval je het niet door had, ik was het telkens met je eens en borduurde daar nog op voort. Voor de mensen die het niet begrijpen hoe je live ook best wel kunt aangeven dat je er geen vervolg in ziet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 30 april 2017 @ 19:18:

[...]





Precies, voor het geval je het niet door had, ik was het telkens met je eens en borduurde daar nog op voort. Voor de mensen die het niet begrijpen hoe je live ook best wel kunt aangeven dat je er geen vervolg in ziet.Ja, dat werd mij bij het 2e keer lezen pas duidelijk. Ik had eerst wat anders geschreven. Vandaar mijn reactie op het laatste stukje
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven