Daten met een 'dwerg'

27-04-2017 00:24 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwam ik aan de praat met een dwergvrouw. We hadden een leuk gesprek en zij vroeg of ik iets met haar wil gaan drinken. Omdat het klikte heb ik hiermee ingestemd. Voor mij was dit helemaal nieuw. Ik had nog nooit een dwergmens van dichtbij gezien en nu ga ik met een daten. Het is zeker niet zo dat ik nu al twijfels heb. Je weet nooit waar het schip gaat stranden. Wel vraag ik me af waar je tegenaan kan lopen als je een relatie zou beginnen met een dwergmens. Daarom kom ik graag in contact met mensen die zelf ook in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Ik hoor graag de dingen waar je rekening mee moet houden in zo'n relatie.



PS. Ik ben 1,83, zij is 1,33
quote:Muurhanger schreef op 27 april 2017 @ 20:22:

[...]





Dot ook ja TO. Ik zou zelf niet willens en wetens een afwijking met 50% kans (want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een afwijking in je groei) willen doorgeven aan mijn kinderen. Maar fir keuze ligt bij jou.Ze hebben een afspraakje.. het is geen fokprogramma.
Mims jij hebt een kleine dochter toch?

Veel opstapjes/krukjes in huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 april 2017 @ 20:25:

[...]



Ze hebben een afspraakje.. het is geen fokprogramma.





Weet ik maar ikzelf date sowieso niet met de intentie om er verder niks uit voort te laten komen, als ik iemand heel leuk vind. Ik vind het dus zelf wel iets om overna te denken.



Anders zit je straks allebei hoteldebotel verliefd op de bank na 1 jaar, en denk je ineens "shit nu wordt het wel heel serieus. Ik wil dat risico niet lopen, laat ik het maar uitmaken". Als hij daar nu al overna denkt, kan dat onnodig liefdesverdriet besparen toch?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan de vrouw in kwestie, stel dat het ooit zover moge komen, zelf beter dan wie dan ook uitleggen of het doorgeven van een dergelijk risico het nemen waard is. Zij ervaart immers aan den lijve hoe zwaar het al dan niet is, dat kunnen wij maar moeilijk invullen.
Wat wilde ik nou toch typen?
Nou dat zou wat zijn. Ik heb bewust geen kinderen. Dan zou ik niet kunnen daten want stel je voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 27 april 2017 @ 09:50:

Voor degenen die een normale reactie hebben achtergelaten: dankjewel daarvoor.



Voor de rest: schaam jullie kapot! Te gek voor woorden dat de moderator meer dan de helft van de reacties moet weghalen. Kinderachtig gedrag.



Sommige opmerkingen waren zeker heel fout en zijn terecht weg gehaald, maar kijk ook eens naar jezelf. Er is nu al meerdere keren aangekaart dat dwerg, dwegmens en dwergvrouw kwetsende termen zijn. Zelfa als je date er geen probleem mee zou hebben is het voor genoeg andere wel oorecht echt kwetsend. Je kan ze gewoon aanpassen in je op en aan de moderators vragen of ze je titel kunnen aanpassen.



Zoek eens naar de serie Little People om te kijken waar je als klein mens tegen aan loopt. Veel praktische problemen hebben gelukkig een oplossing tegenwoordig die je daar ook in kan zien, maar bijvoorbeeld kleren kopen kan al erg lastig zijn. Zeker als je niet het geld hebt om dingen op maat te laten maken dan wel te laten aanpassen. Verder is lopen sommige mensen met dwerggroei er helaas nog tegen aan beledigd te worden, in respectvol behandeld of niet serieus genomen te worden. Wel zijn de gene die ik kende er open over en denk ik dat je het gewoon met haar kan bespreken. Dat je gewoon kan vragen waar ze tegen aan loopt en of er dingen waren die moeizaam verliepen in eerdere relaties.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn dochter van inmiddels 12 heeft ook achondroplasie (ze is nu 1.14 m).

En inderdaad hebben wij veel krukjes in huis, maar die gebruik ik meer dan zij. Zij is zo loeisterk, dat ze overal op klimt, tegenaan omhoog klautert en op springt. De hoogste keukenkastjes; geen probleem.

Verder hebben wij niets in huis aangepast. Ze heeft een fiets met een accu, maar dat is het enige.

Ze zat op een gewone basisschool, nu op een gewone middelbare school, ligt lekker in de groep, pubert zoals een meisje van 12 hoort te puberen, en is eigenlijk een doodnormale, fantastische griet die alleen van binnen groter is dan van buiten.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 27 april 2017 @ 20:22:

[...]





Dot ook ja TO. Ik zou zelf niet willens en wetens een afwijking met 50% kans (want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een afwijking in je groei) willen doorgeven aan mijn kinderen. Maar fir keuze ligt bij jou.



Tegen de tijd dat ze daar aan toe zouden zijn (het denken over kinderen) is de keuze aan hun hoe ze met die kans om te gaan. Geen kinderen, geen biologische kinderen, wel (van beide) biologische kinderen, adoptie of pleeg kinderen.



Goed om even bij stil te staan hoor, maar er hoeft nu geen beslissing voor te zijn en misschien wil hij wel helemaal geen kinderen.
Wat fijn dat ze het zo goed gaat met haar! Nog niet op date leeftijd gelukkig
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 april 2017 @ 20:31:

Nou dat zou wat zijn. Ik heb bewust geen kinderen. Dan zou ik niet kunnen daten want stel je voor?



Huh? Die snap ik niet helemaal.



Natuurlijk kunnen ze best daten, maar ik bedoel dat het gewoon niet slim is om bijvoorbeeld pas na een jaar eens te gaan bedenken of je dit wel ziet zitten, dit risico. Als TO uberhaupt al kinderen wil trouwens.



Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik neem aan dat jij je afwezige kinderwens ook wel kenbaar maakt als het richting een relatie gaat toch? Dan weet je beiden waar je aan toe bent, en kun je in de datefase nog afhaken of doorgaan. Dat is makkelijker dan dit soort dingen in een bestaande relatie te moeten beslissen, waarbij er dan diepere gevoelens meespelen.



Zo zou ik het iniedergeval doen, omdat liefdesverdriet gewoon kut is. In mijn ogen kun je na 1 jaar samen ook behoorlijk wat liefdesverdriet hebben, niet pas na 5 jaar relatie
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik bedoel gewoon dat het een 1e date is. Verder niks.

Er hoeven nog geen beslissingen over wel/niet kinderen genomen worden.
En wat Mims zegt. De vrouw in kwestie kan heus vertellen hoe zij erin staat.

Hoe moeilijk is voor haar het klein zijn en wil zij wel/niet dat mogelijk doorgeven op mogelijk nageslacht.

Ooit...
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt ook gewoon gelijk Puss-in-Bootz. Ik loop altijd op de zaken vooruit
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Mijn stiefdochter (29 jaar) is 1,35m groot, maar no way dat ik haar een dwergmens of een dwergvrouwtje zou noemen. Ik vind deze termen heel grof en beledigend!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat kinderen krijgen hier wordt genoemd. Ik heb inderdaad een kinderwens, dus misschien goed om dat al bespreekbaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat nu al bespreekbaar maken?

Als ik aan het daten was, leuk en gezellig, en mijn verkering zou de eerste paar dates over een mogelijke kinderwens beginnen, in het kader van "als wij kinderen zouden krijgen, dan...." zou ik gillend weg zijn gerend.

Niet alles is planbaar of maakbaar. Niet alles hoef je van te voren te regelen. Sterker, vaak kún je dingen niet eens plannen. Ik had bijvoorbeeld nooit gedacht dat ik een dochter met dwerggroei zou krijgen. Haar vader en ik hebben het niet, en ik kende zelfs de hele aandoening niet. Maar hey... ik ben nu zo gruwelijk blij met en dankbaar voor haar. En zijzelf... ik geloof dat zij ook wel blij is met haar leven, ja. Voor een puber,



Probeer niet alles te beredeneren. Misschien is het wel een klotedate, vindt ze jou bij nader inzien helemaal de moeite niet waard of kom jij erachter dat ze een stuk minder leuk is dan je dacht. Zit jij je nu druk te maken om niets. Of je wordt hoteldebotel verliefd en al die beren die je nu op de weg ziet dragen ineens roze tutuutjes en draaien pirouettes zo de weg af.

Ga gewoon op date met een leuke vrouw. Zoals je ook met een andere vrouw zou doen. En kijk dan per stap verder.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mimsey schreef op 27 april 2017 @ 22:03:

Probeer niet alles te beredeneren. Misschien is het wel een klotedate, vindt ze jou bij nader inzien helemaal de moeite niet waard of kom jij erachter dat ze een stuk minder leuk is dan je dacht. Zit jij je nu druk te maken om niets. Of je wordt hoteldebotel verliefd en al die beren die je nu op de weg ziet dragen ineens roze tutuutjes en draaien pirouettes zo de weg af.

Ga gewoon op date met een leuke vrouw. Zoals je ook met een andere vrouw zou doen. En kijk dan per stap verder.





Precies. Ik schreef het al, TO. Je hebt een date met een vrouw. Meer is het niet. Echt niet.

Het gaat gewoon om een mens, zoals jij en ik. De lengte (of breedte) van de mens in kwestie is zo volstrekt irrelevant als het om liefde gaat. (Net zoals al het andere trouwens. Want wat ik een kutkarakter vind, kan een ander bewonderenswaardig assertief -hartje hartje love love- vinden. En zo nog honderd andere voorbeelden van verschillen tussen mensen.)
Misschien was mijn eerdere grapje niet helemaal gepast, maar ik doelde er ook op dat ik de benaming niet echt gepast vond. Maar goed, dat is al vaker benadrukt.



Ik weet niet hoe het in de praktijk is, maar ik kn me voorstellen dat het een aandoening waar prima mee te leven is, met wat aanpassingen her en der. Ik ben wel benieuwd waarom

Sommige vrouwen reageren dat ze dat een kind niet aan willen doen en er dan voor zouden kiezen geen kinderen te krijgen? Ik kan me ergere dingen bedenken..... zijn er dan vaak bijkomende verschijnselen?(organen die niet goed ontwikkeld zijn bijv.?)?
quote:_Beeldig_ schreef op 27 april 2017 @ 22:18:

[...]





Precies. Ik schreef het al, TO. Je hebt een date met een vrouw. Meer is het niet. Echt niet.

Het gaat gewoon om een mens, zoals jij en ik. De lengte (of breedte) van de mens in kwestie is zo volstrekt irrelevant als het om liefde gaat. (Net zoals al het andere trouwens. Want wat ik een kutkarakter vind, kan een ander bewonderenswaardig assertief -hartje hartje love love- vinden. En zo nog honderd andere voorbeelden van verschillen tussen mensen.)Dit idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebrahondje schreef op 28 april 2017 @ 00:10:

Misschien was mijn eerdere grapje niet helemaal gepast, maar ik doelde er ook op dat ik de benaming niet echt gepast vond. Maar goed, dat is al vaker benadrukt.



Ik weet niet hoe het in de praktijk is, maar ik kn me voorstellen dat het een aandoening waar prima mee te leven is, met wat aanpassingen her en der. Ik ben wel benieuwd waarom

Sommige vrouwen reageren dat ze dat een kind niet aan willen doen en er dan voor zouden kiezen geen kinderen te krijgen? Ik kan me ergere dingen bedenken..... zijn er dan vaak bijkomende verschijnselen?(organen die niet goed ontwikkeld zijn bijv.?)?Afhankelijk van de vorm van de aandoening kunnen er ook veel gezondheidsprobleven zijn, net als dat down syndroom naast de bekende uiterlijke kenmerken en gestelijke beperkingen ook gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen zoals hartproblemen. (Hiermee bedoel ik niet down syndroom en dweggroei te vergelijken) Denk bijvoorbeeld aan skelet afwijkingen waarvoor sommige talloze operaties moeten ondergaan, ook niet iedere vrouw met dwerggroei zou een goede zwangerschap kunnen hebben (in verband met de risico's voor de moeder). Dat is alleen sterk afhankelijk van de oorzaak van dwerggroei dus valt met zo weinig informatie en als leek niet over te oordelen. Dat is echt iets waar tegen die tijd to en de vrouw het dan over zouden moeten hebben, eventueel met een arts er bij. Maar dat is nu voor hun echt verre toekomst muziek als ze al beide een kinderwens hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 27 april 2017 @ 21:46:

Goed dat kinderen krijgen hier wordt genoemd. Ik heb inderdaad een kinderwens, dus misschien goed om dat al bespreekbaar te maken.Niet gelijk op de eerste date toch? Ik zou het wel in het begin stadium van een relatie bespreken, maar niet in de eerste paar dates waar je überhaupt nog moet uitzoeken of je elkaar wel leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.55 (geen dwerg, wel klein dus) en mijn man is 2.00, geen problemen hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij de meest voorkomende vorm van dwerggroei, achondroplasie, kunnen er wel wat ernstigere complicaties voorkomen, maar dat is zeldzaam.

Wel krijgt een deel van de kinderen geboren met achondroplasie een corset, vanwege de vorm van de rug. Dit is echter tijdelijk. Babies met achondroplasie moeten, vanwege de kwetsbaarheid van de rug, liggend vervoerd worden. Ze leren over het algemeen later zitten, staan en lopen.

Als schoolkind krijgen de meeste kinderen een operatie aan hun benen om de o-been stand te verminderen. Dit houdt in dat ze enkele (gemiddeld 3) dagen in het ziekenhuis liggen, daarna het twee weken rustig aan moeten doen, en verder merken ze er weinig van. Later volgt dan nog een poliklinische operatie.

Vrouwen met achondroplasie kunnen in de meeste gevallen gewoon zwanger worden, alleen zullen ze over het algemeen bevallen middels een keizersnede vanwege hun smallere bekken.

Op middelbare leeftijd kunnen er problemen met rug en knieen ontstaan, voornamelijk door slijtage.

De levensverwachting van iemand met achondroplasie is gelijkwaardig aan die van mensen met een normale lengte,



Zo, dit was mijn spreekbeurt, verder nog vragen?
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een vraag mimsey



Hoe herken je achondroplasie bij een baby ?
Ik ben 1m60 mijn ex is 2 meter. Dat lukte wonderwel. Alleen rechtopstaand zoenen was moeilijk als ik geen hakken droeg. We vonden dat allebei erg hilarisch. Probeer het gewoon, je hebt niet gelijk een relatie hé, het is gewoon daten.



En van de onbeschaafde reacties hier moet je je niks aantrekken. Er zitten een paar gefrustreerde alfamannetjes op Viva :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven