Groot leeftijdsverschil.. wie nog meer?

28-04-2017 14:39 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_343623 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 01:35
0.00% gewijzigd
15 jaar verschil bij ons. Ik was net 23 en man moest nog 38 worden. Man had nog geen kinderen dus dat hebben we samen mogen meemaken. Onze dochters zijn bijna 3 en 1. Nu ben ik 29 en man is 44. Ik denk wel eens na over de toekomst, maar ergens valt het ook lastig voor te stellen dus we zien wel hoe het loopt. Vooralsnog hebben we het heel fijn samen!
Alle reacties Link kopieren
Hier 12 jaar verschil en 8 jaar samen.

Eigelijk nooit geen gek of raar commentaar op gekregen.

Vond mannen van mijn eigen leeftijd of een paar jaar ouder nooit interessant genoeg.
Mijn broer en schoonzus, 15 jaar. Vorig jaar 25 jaar getrouwd, dus dat gaat prima.

Enige waar ze mee zitten als hij straks aow krijgt en pensioen, dan moet zij nog 15 jaar doorwerken.

Dus samen genieten van de oude dag is er niet bij. Als zij met pensioen gaat is hij bijna 85.
Alle reacties Link kopieren
Jep.

15 jaar verschil.

12 jaar samen.

9 jaar getrouwd.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 16 jaar ouder dan ik. 6,5 jaar samen en 1,5 jaar getrouwd. Nog nooit een raar gevoel hierbij gehad of opmerkingen van anderen gehad. Niemand kijkt er raar van op.

We hebben 2 kindjes.

In het begin heb ik echt wel nagedacht over 'later'. Mijn kinderen hebben een oudere vader, en wilde ik op m'n 60e wel een man van 76?

Maar ach, toen ging ik relativeren. Je weet nooit wat de toekomst brengt, misschien ga ik wel eerder dood. Tot die tijd hebben we in ieder geval mooie jaren samen gehad en ik leef dus in het nu.
Elf jaar is toch niet zo heel veel? Behalve als je tien bent ofzo, maar dat zal wel meevallen. Maar ik scheel dertig jaar met mijn vriend, dus ik vind alles meevallen. Vraag me dan wel serieus af waar mensen zich druk om maken. Zowel dat jij je druk maakt om wat anderen vinden, als dat anderen opmerkingen maken over jouw relatie. Als je allebei volwassen bent en je bent gelukkig, dan is er niet zoveel aan de hand. Misschien blijkt later dat het leeftijdsverschil toch te groot was. Dat kan. Net zoals je er in andere relaties achter kan komen dat karakters toch niet bij elkaar passen. Je weet nooit hoe het loopt in de liefde...of in het leven in het algemeen.
Ik scheelde 15 jaar met mijn ex, kwam hem tegen toen ik 22 was. Mijn ouders verboden mijn relatie met hem, ik hoefde niet meer thuis te komen, enz enz. Ik was en ben heel close met mijn ouders dus dat was echt een klap. Het heeft na een poos ook de breuk in de relatie veroorzaakt. Achteraf denk ik dat we sowieso niet eeuwig bij elkaar waren gebleven, ik was nog veel te jong en te onrustig voor de dingen die hij wilde (kinderen en huis kopen).. maar ik vond het echt vreselijk, én mijn vriend kwijt én mijn relatie met mijn ouders een flinke deuk. Had er flink verdriet van.



Het is wel gelukkig goed gekomen, ik heb mijn ex nog een paar keer fijn gesproken en we hebben uiteindelijk vrede kunnen sluiten met de situatie. Ik kijk positief op hem en onze periode terug. Inmiddels hebben we allebei een andere partner. Mijn vriend is slechts 3 jaar ouder dan ik. Ik ben heel blij met hem. Ook met mijn ouders is de relatie weer goed en dat vind ik ook heel fijn en belangrijk.



Wel denk ik dat een relatie met een groot leeftijdsverschil prima kan werken, je hebt alleen veel/iets meer drempels te overwinnen in het begin van je relatie. Bij mij leidde dat uiteindelijk door een breuk. In andere gevallen is het heel succesvol. Je kan hier denk ik niet over generaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen ok bijna tien jaar en zijn al tien jaar samen. Mensen schatten ons wel ongeveer even oud
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 28 april 2017 @ 15:47:

Ik heb zo'n beetje de indruk dat in 90% van de gevallen de man ouder is, klopt dat?

En wordt dat meer geaccepteerd dan als de vrouw ouder is? (Gevalletje Dre Hazes)



Vriend hier is 35, ikzelf 50 en geen echte problemen samen. Meer de omgeving hoewel die inmiddels ook wel is bijgedraaid. Ik heb wel het gevoel dat het minder geaccepteerd wordt dan andersom en dat mensen het van ons nu accepteren omdat ze ons als personen en als stel kennen.

Valt me ook op dat bij bijna ieder bericht over Dre Hazes, dan moet het ook altijd zo nodig even vermeld worden. Er wordt nooit geschreven "de vriendin van" maar wel "de oudere vriendin van".

Ik heb me nog niet verdiept in de Franse reacties op Emmanuel Macron, die presidentskandidaat is ook al jaren samen met zijn 24 jaar oudere vrouw. Zoals ze overkomen vind ik het ook wel een goed voorbeeld als ik weer eens het gevoel heb dat ik mezelf "moet" verdedigen.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 28 april 2017 @ 16:01:

[...]





Haha grappig, dit heb ik ook een paar keer uitgesproken :):):)



Jeee, eindelijk herkenning! Dit is iets waar ik met niemand in mijn omgeving over kan praten, aangezien al mijn vrienden en familie 'samen' zijn gaan samenwonen.



quote:Isabella98765 schreef op 28 april 2017 @ 17:58:

Wij schelen ok bijna tien jaar en zijn al tien jaar samen. Mensen schatten ons wel ongeveer even oudHier zit ik ook wel eens mee.. Ik vraag me wel eens af wat mensen van mijn vriend denken als ze ons samen zien. Ik word namelijk vaak veel jonger geschat dan ik ben. Ik hoop niet dat ze denken dat mijn vriend een viespeuk is die met een jong meisje aanpapt...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 28 april 2017 @ 18:24:

[...]





Jeee, eindelijk herkenning! Dit is iets waar ik met niemand in mijn omgeving over kan praten, aangezien al mijn vrienden en familie 'samen' zijn gaan samenwonen.





[...]





Hier zit ik ook wel eens mee.. Ik vraag me wel eens af wat mensen van mijn vriend denken als ze ons samen zien. Ik word namelijk vaak veel jonger geschat dan ik ben. Ik hoop niet dat ze denken dat mijn vriend een viespeuk is die met een jong meisje aanpapt...Hahaha yes heeel herkenbaar! Hebben wel tijdje terug het een en ander gekocht maar blijft wel anders. En het andere ook begrijpelijk, ik wordt ook vaak jonger geschat. Achja, heeft alleen maar zo zijn voordelen later ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 28 april 2017 @ 18:24:

[...]





Jeee, eindelijk herkenning! Dit is iets waar ik met niemand in mijn omgeving over kan praten, aangezien al mijn vrienden en familie 'samen' zijn gaan samenwonen.





[...]





Hier zit ik ook wel eens mee.. Ik vraag me wel eens af wat mensen van mijn vriend denken als ze ons samen zien. Ik word namelijk vaak veel jonger geschat dan ik ben. Ik hoop niet dat ze denken dat mijn vriend een viespeuk is die met een jong meisje aanpapt...



Oh, die meubels boeiden me niet. Alhoewel we na een jaar wel samen zijn verhuisd naar een ander huis. Maar goed, we namen alsnog de bank mee uit zijn vorige huis (die hij samen met zijn ex heeft gekocht). Ik ben niet zo gevoelig voor dat soort dingen.



Wat betreft de mening van andere mensen, dat kan mij echt niet boeien. Er zullen vast mensen zijn die mijn man gek/vies/maf vinden omdat we 13 jaar schelen. Nou en. Wij zijn gelukkig samen. Man was niet op zoek naar een jongere vrouw en ik was niet op zoek naar een oudere man. Het liep zo. Als mensen daar wat van vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 28 april 2017 @ 15:53:

10 jaar verschil hier. Het enige wat ik soms jammer vind is dat hij zijn woonsituatie al lang en breed op orde heeft en ik van huis uit bij hem ben ingetrokken. Geen eindeloze tripjes naar Ikea, sparren over wat voor meubels we samen willen hebben, samen op huizenjacht... Dat had ik wel mee willen maken.



Ik heb gewoon de hele inboedel veranderd toen ik bij man introk. Was ook geen gezicht wat hij had ;)

Ik vind het wel erg jammer dat hij al een huis had en ik dus daar automatisch bij in moest. Dit huis verkopen was geen optie ivm huizenmarkt en restschuld. Dit huis heeft hij gekocht met z'n ex en hoewel het nu echt mijn huis is hoop ik ooit echt nog samen een huis te kopen waarin ik mijn eigen keuken, badkamer etc kan kiezen.

Maar goed, dit zijn uiteraard luxe problemen
Alle reacties Link kopieren
20 jaar verschil (1990 is mijn bouwjaar)

We kennen elkaar nu 12 jaar, 4 jaar getrouwd, 1 kind, 1 onderweg.

Gaat wel lekker dus;)



En hier geen last van de disbalans in materie, hij heeft door het kopen van een huis in het verleden flinke schade gehad, dus toen we elkaar leerden kennen had hij ook niks. Wel veel levenservaring waardoor hij me heel veel heeft gespiegeld in mijn eigen zaak , waardoor we nu een prachtig huis hebben kunnen kopen en elkaar echt in balans houden, hij zet mij op scherp en ik laat hem soms weer onbevangen naar dingen kijken;)
Fee, je was dus 15 toen je je man leerde kennen? Wat vonden je ouders er van dat je optrok met een man van 35? Mijn moeder had er al moeite mee toen ik 23 was, laat staan 15!
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 28 april 2017 @ 20:25:

[...]



Wat betreft de mening van andere mensen, dat kan mij echt niet boeien. Er zullen vast mensen zijn die mijn man gek/vies/maf vinden omdat we 13 jaar schelen. Nou en. Wij zijn gelukkig samen. Man was niet op zoek naar een jongere vrouw en ik was niet op zoek naar een oudere man. Het liep zo. Als mensen daar wat van vinden Ik zou willen dat ik de mening van anderen zo makkelijk naast me neer kon leggen...
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:_Vogeltje_ schreef op 29 april 2017 @ 23:21:

[...]





Ik zou willen dat ik de mening van anderen zo makkelijk naast me neer kon leggen...



Als het geen oudere partner is om over te zeiken dan hebben mensen wel wat anders om over te zeiken.

Je mag allang blij zijn dat het dit is... En niet iets ergs.

Je moet het loslaten over wat anderen vinden.

Schijt er aan.

Als ze willen zeiken doen ze dat toch wel.

Waarom vind je het zo erg.



Wanneer heb je groot leeftijdsverschil?

11 jaar vind ik niet zo veel
Alle reacties Link kopieren
Mwah, het sloeg in deze ook niet perse alleen op het leeftijdsverschil met mijn vriend. Ik ben altijd erg onzeker geweest en alles waar anderen iets van kunnen vinden is voor mij een reden om te piekeren Wordt aan gewerkt overigens.



Maar goed, sorry voor de afdwaling, back OT?
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:fee90 schreef op 29 april 2017 @ 18:27:

20 jaar verschil (1990 is mijn bouwjaar)

We kennen elkaar nu 12 jaar, 4 jaar getrouwd, 1 kind, 1 onderweg.

Gaat wel lekker dus;)



En hier geen last van de disbalans in materie, hij heeft door het kopen van een huis in het verleden flinke schade gehad, dus toen we elkaar leerden kennen had hij ook niks. Wel veel levenservaring waardoor hij me heel veel heeft gespiegeld in mijn eigen zaak , waardoor we nu een prachtig huis hebben kunnen kopen en elkaar echt in balans houden, hij zet mij op scherp en ik laat hem soms weer onbevangen naar dingen kijken;)Was jij 15 toen jij een relatie met hem kreeg?
quote:foeksia72 schreef op 28 april 2017 @ 15:47:

Ik heb zo'n beetje de indruk dat in 90% van de gevallen de man ouder is, klopt dat?

En wordt dat meer geaccepteerd dan als de vrouw ouder is? (Gevalletje Dre Hazes)Hier 16.5 jaar samen en 19 jaar verschil, ik ben de oudere
quote:vitamined schreef op 28 april 2017 @ 15:51:

[...]





Oh, dat geloof ik best. Maar de gelukkige jaren die we nu hebben (en al hebben gehad) en de drie kinderen die we samen hebben gekregen, had ik voor geen goud willen missen.

Ook niet als ik over 25 jaar zijn luier moet verschonen.



Ik leef in het nu, niet in de toekomst.

Al het mooie dat nu is (geweest), heb ik toch mooi op zak.Zo denken wij er ook over
Alle reacties Link kopieren
@de reacties



Ik ken hem vanaf mijn veertiende, relatievanaf mijn zestiende en mijn ouders wisten er niks vanaf. ( Die relatie met hen was toen erg gecompliceerd)



Zodra ik 18 was verteld, hebben ze hem ontmoet en had mijn moeder achteraf gezegd : dit is een goede jongen voor Fee.



Ze waren natuurlijk als de dood dat ik met een of andere creapy junk zou thuiskomen;)



Maar wat de rest ook zegt, hij was niet op zoek naar jongere vriendin, ik niet naar een (oudere) vriend maar het liep zo.



En helemaal eens met Vitamine d:)
Hier schelen we twintig jaar en ik ben ook nog de oudste, o my.....



Volgens een of andere idioot hier ben ik een pedofiel, terwijl mijn vriend 24 was toen ik hem leerde kennen en 25 toen we een relatie kregen.

Trek je vooral niks aan van wat anderen vinden. Die vinden toch altijd wel iets.

En dat mogen ze dan houden.



Hoe het er over twintig jaar allemaal uitziet zie ik dan wel weer. 'Tot de dood ons scheidt' etc. ik vind dat niet zo belangrijk meer dan toen ik jonger was. Voordat die dood op komt dagen kunnen er zo veel andere dingen gebeuren die een relatie niet overleeft, het is volkomen zinloos je daar druk om te maken voordat het zo ver is en dan zie je wel weer verder.



Als mijn vriend een vrouw wil hebben waarmee hij kinderen kan krijgen dan gaan we uit elkaar. Zo simpel is het. We hebben afgesproken dat als hij die behoefte voelt, we dat bespreken.

Ga ik merken dat ik hem niet meer bijhoud of zo dan zal ik dat bij hem aangeven.



Mijn langste relatie duurde twaalf jaar, ik heb er een knoeperd van een dochter aan overgehouden, ik ben nú gelukkig, met mijn jongeren man en over liefdesverdriet kom je heen.

Je weet niet wat de toekomst brengt, ook niet als je twee jaar of nul jaar scheelt.



Heb het gewoon leuk en let love rule, niet de mening van mensen buiten je relatie.



Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2017 11:38
Reden: onderzoekje
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_Vogeltje_ schreef:
28-04-2017 15:53
10 jaar verschil hier. Het enige wat ik soms jammer vind is dat hij zijn woonsituatie al lang en breed op orde heeft en ik van huis uit bij hem ben ingetrokken. Geen eindeloze tripjes naar Ikea, sparren over wat voor meubels we samen willen hebben, samen op huizenjacht... Dat had ik wel mee willen maken.
Maar dat is niet leeftijd gebonden toch? Het had ook kunnen zijn dat je iemand van een paar jaar ouder tegen het lijf was gelopen die al een eigen appartement/huis had. En wie weet ga je nog een keertje verhuizen door het een of ander.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven