Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
Erdogan wil weer lid worden van AKP

2 uur geleden

ISTANBUL - De Turkse president Erdogan wil komende dinsdag weer lid worden van de regeringspartij AKP. Dat heeft hij zaterdag in Istanbul bekendgemaakt. Het is de verwachting dat Erdogan zich daarna tijdens de speciale partijdag op 21 mei laat verkiezen tot voorzitter van de door hem mede opgerichte partij.



Tot voor kort was het verboden als president lid te zijn van een politieke partij. Maar sinds het door het Erdogan-kamp gewonnen referendum over wijziging van de grondwet is dat wel weer toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog even en dan wordt zijn snor kleiner.

Ik snap niet dat al dat zwaaivee dit niet in ziet. Maar daarvoor is het toch te laat.
http://nos.nl/artikel/217 ... ingprogramma-s-op-tv.html
Alle reacties Link kopieren
Erdogan is een onderdrukker… en dat is geen framing door de Nederlandse media



Noodtoestand



Het lijkt erop dat we weer in een fase zitten waarin massa’s mensen blindelings hun laffe leiders volgen. De strijd tegen dat fascisme is gelukkig ook nog in volle gang. Ook in Turkije zijn er nog mensen die zich afzijdig houden van die massa’s en die hun gezond verstand hebben behouden. Alleen zij kunnen bij het referendum van aanstaande zondag nog een stokje steken voor de dictatoriale ambities van Erdo?an. Die nam het overigens zelf aan het begin van zijn politieke carrière nog op tegen zijn leermeester Erbakan. Erdo?an keerde zich toen tegen diens leiderschapscultus en pleitte voor een collectief leiderschap. Zoveel jaar later heeft hij zelf al zijn politieke rivalen in de AKP, die hem eventueel zouden kunnen beconcurreren, uitgeschakeld.



http://www.doorbraak.eu/e ... raming-nederlandse-media/
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hebben de Nederlandse, Belgse etc Turken hiervoor gekozen. Terug naar de middeleeuwen in Turkije hier hebben ze nog alle vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
http://www.uighur.nl/nl/w ... -over-erdogans-strategie/



Wat we niet te zien krijgen: China’s woede over Erdogans strategie



De Turkse president Recep Tayyip Erdogan is op staatsbezoek in China. Binnenskamers is hem waarschijnlijk flink de waarheid gezegd over zijn militaire beleid jegens IS.



Turkije is volop in het nieuws, maar voor het staatsbezoek van president Recep Tayyip Erdogan aan China is in de Nederlandse media weinig aandacht. Jammer, want er valt veel over te vertellen.

Erdogan is woensdag in Peking aangekomen voor een tweedaags bezoek dat met de nodige spanningen is omgeven. Officieel is het allemaal pais en vree. De handel tussen beide landen bloeide de afgelopen jaren op tot 22 miljard euro.



En China is bereid veel geld te investeren in Turkije in het kader van zijn ‘Gordel en Weg’-initiatief, een revitalisering van de aloude Zijderoute die oorspronkelijk liep van Xi’an naar Istanbul.
Alle reacties Link kopieren
http://m.hln.be/nieuws/no ... t-gezet-na-coup~ae534d31/



Nog even 4.000 ambtenaren ontslaan en de zuiveringen gaan door.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist meldden ze op het radionieuws dat in Turkije per direct datingshows zijn verboden. Ze vermeldden ook dat Wikipedia al eerder werd verboden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
.
Niet alleen internetpagina´s worden geblokkeerd maar ook datingprogramma´s op tv worden verboden. Ik ben benieuwd wanneer de slapende cellen van IS wakker worden in Turkije. Alle voorwaarden voor een voedzame bodem heeft Turkije inmiddels gecreeerd.
quote:Sophiever schreef op 30 april 2017 @ 08:32:

Niet alleen internetpagina´s worden geblokkeerd maar ook datingprogramma´s op tv worden verboden. Ik ben benieuwd wanneer de slapende cellen van IS wakker worden in Turkije. Alle voorwaarden voor een voedzame bodem heeft Turkije inmiddels gecreeerd.IS zie ik als een soort extreme vorm van wat de moslims willen, een soort hysterisch waanzinnige reactie op de macht en dus invloed van het oprukkende Westen in het Midden-Oosten. Waar Erdogan mee bezig is, is eigenlijk niets anders dan de uitvoering van de wil van het volk(een aantal stamhoofden) en de wil van de islam. Op teletekst stond het ook al, Erdogan wil de familietradities eren en die zijn ook Erdogans motieven. Europa wil ook graag een sterke leider voor de moslims en hoopt (ijdele hoop als je het mij vraagt) op termijn middels Erdogan haar invloed in het Midden-Oosten verder te verbreiden. Daarom wil ze dat Turkije tot de EU toetreedt. De EU daarentegen heeft aan (haar) volk. Het volk wil er om die reden ook van af.
Alle reacties Link kopieren
Veiligheidsrisico



Het Turkse leger koos in 2013 na een internationale aanbesteding voor het Chinese wapensysteem – het beste wapen tegen de beste prijs en Amerikaanse en Europese producenten hadden het nakijken.



Maar in september vorig jaar leek de deal alsnog af te ketsen. Op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel zijn ze bang dat de koppeling van Chinese elektronica aan de eigen commando- en communicatiesystemen een veiligheidsrisico vormt.



China daarentegen wil dat het contract met een waarde van 4 miljard dollar wordt nagekomen. Het zou voor het eerst zijn dat de Chinezen een strategisch wapensysteem aan een NAVO-bondgenoot leveren en een enorme aanbeveling voor de Chinese wapenindustrie.
Alle reacties Link kopieren
IJzige stilte in Kayseri: Turkse stad in de greep van de angst



NIEUWSUUR

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... e-greep-van-de-angst.html



Lucas Waagmeester

correspondent in Turkije

"Niemand durft meer iets te zeggen, niemand durft meer te investeren, Turkije is in de greep van de angst." Het zijn de woorden van een industrieel uit de Anatolische boom-town Kayseri. Woorden die nagenoeg iedereen die Nieuwsuur sprak tijdens een bezoek van vier dagen aan de stad herhaalde.



Investeringen



"De gevolgen van de onteigeningen en het repressieve optreden in Kayseri zijn niet te onderschatten", zegt econoom Atilla Yesilada, terug in Istanbul. "Van de bravoure en investeringsdrang van de afgelopen jaren is niets meer over. Simpelweg omdat je niet weet of de vruchten van je arbeid worden afgenomen."

Anders dan de overheid en bewindvoerders willen doen geloven, is het zakenleven in Kayseri volgens Yesilada nagenoeg tot stilstand gekomen. "Niemand wil geld lenen of goederen leveren aan bedrijven die verdacht zijn van Gülen-banden. En in een land dat houdt van geruchten, gaat dat om heel veel bedrijven."



Yesilada vindt ook dat de invloed van Gülen te groot is geworden in Turkije. Maar als dat niet via een eerlijke rechtsgang wordt hersteld, is dat desastreus, zegt de econoom.



"Investeringen vanuit het buitenland zijn drastisch teruggelopen. Ambassades en investeerders vragen mij: worden eigendommen nog gerespecteerd in Turkije? En heel eerlijk moet ik ze zeggen van niet."
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... e-milities-in-Syrie.dhtml



Erdogan opnieuw kritisch voor Amerikaanse steun aan Koerdische milities in Syrië

Bewaar artikel

Tweet

3

Bewerkt door: ADN

30/04/17 - 16u06 Bron: Belga © ap.



De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft opnieuw de steun van de Verenigde Staten aan Koerdische strijders in Syrië op de korrel genomen. De gezamenlijke patrouilles van Amerikaanse soldaten en Koerdische milities stemmen Turkije "diep bedroefd", antwoordde Erdogan vandaag op de vraag van journalisten voor zijn vertrek naar India op de luchthaven Atatürk van Istanboel. Het onderwerp wordt tijdens zijn bijeenkomst met de Amerikaanse president Donald Trump in mei besproken, zei Erdogan voorts.

© reuters.



Amerikaanse militairen patrouilleren in het noorden van Syrië samen met de leden van de Syrische Democratische Krachten (SDF), waartoe ook de Koerdische militie YPG behoort. Erdogan deed zijn uitspraken na de omstreden bombardementen van de Turkse luchtmacht op YPG-stellingen, waarbij dinsdag meer dan 20 mensen werden gedood.



Ankara ziet in de YPG een filiaal van de verboden Koerdische afscheidingsbeweging PKK en deinst er niet voor terug om hen aan te vallen. Voor het westen zijn de Koerdische Volksbeschermingseenheden echter een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS). Gevechtsvliegtuigen van de internationale coalitie tegen IS steunen het door de YPG geleide grondoffensief op de stad al-Raqqa, een bolwerk van de terroristen. De YPG controleert in Noord-Syrië bovendien grote delen van de grens met Turkije.



Maar Erdogan had toch vrede gesloten met de Koerden volgens Pincark.
Alle reacties Link kopieren
quote:



Maar Erdogan had toch vrede gesloten met de Koerden volgens Pincark.



De Koerden zijn meer een last, dan een lust voor Erdogan.



http://www.joop.nl/opinie ... erdovende-stilte-eromheen

Celal Altuntas

Schrijver en eerwraakdeskundige

Erdogans afrekening met Koerden en de oorverdovende stilte eromheen.



Niet IS maar Koerden zijn mikpunt

Waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd?



Met zijn speech maakt Erdogan duidelijk aan de Koerden die het opnemen voor hun Koerdische identiteit en vrijheid dat ze nergens veilig zijn. Geassimileerde Koerden hebben niets te vrezen. En eerlijk is eerlijk: Erdogan doet wat hij zegt. Dat maakt mij heel erg onrustig. Gedurende de afgelopen maanden zijn Koerdische steden met de grond gelijk gemaakt door het Turkse leger en de politie. Zondag 28 augustus zijn er tientallen burgerslachtoffers gevallen door Turkse bombardementen in de Syrische stad Cerablus. De gevangenissen zitten vol met journalisten, Koerden, schrijvers, wetenschappers. Erdogan strijdt in Syrië niet tegen IS, maar tegen de Koerden.



Als Nederlandse schrijver en als mens maak ik me ernstig zorgen over de Koerden in Turkije en in Rojava. Ik richt me tot mijn landgenoten met de volgende vraag. Tot voor kort waren de Koerden helden en heldinnen en wat maakt dat we nu niets meer over hen lezen? Verdienen ze onze steun niet? Islamitische landgenoten, waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd als het om de Koerden gaat? Hadden jullie dezelfde houding aangenomen als Netanyahu of Wilders zoiets had gezegd als Erdogan? Hadden jullie de drie apen gespeeld als er achtenvijftig Palestijnse burgers waren opgeblazen? Wat betekenen nog de uitspraken dat alle moslims broeders zijn, dat ze elkaar moeten helpen en dat je de hele mensheid doodt als je één mens doodt?
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 30 april 2017 @ 20:35:

[...]





De Koerden zijn meer een last, dan een lust voor Erdogan.



http://www.joop.nl/opinie ... erdovende-stilte-eromheen

Celal Altuntas

Schrijver en eerwraakdeskundige

Erdogans afrekening met Koerden en de oorverdovende stilte eromheen.



Niet IS maar Koerden zijn mikpunt

Waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd?



Met zijn speech maakt Erdogan duidelijk aan de Koerden die het opnemen voor hun Koerdische identiteit en vrijheid dat ze nergens veilig zijn. Geassimileerde Koerden hebben niets te vrezen. En eerlijk is eerlijk: Erdogan doet wat hij zegt. Dat maakt mij heel erg onrustig. Gedurende de afgelopen maanden zijn Koerdische steden met de grond gelijk gemaakt door het Turkse leger en de politie. Zondag 28 augustus zijn er tientallen burgerslachtoffers gevallen door Turkse bombardementen in de Syrische stad Cerablus. De gevangenissen zitten vol met journalisten, Koerden, schrijvers, wetenschappers. Erdogan strijdt in Syrië niet tegen IS, maar tegen de Koerden.



Als Nederlandse schrijver en als mens maak ik me ernstig zorgen over de Koerden in Turkije en in Rojava. Ik richt me tot mijn landgenoten met de volgende vraag. Tot voor kort waren de Koerden helden en heldinnen en wat maakt dat we nu niets meer over hen lezen? Verdienen ze onze steun niet? Islamitische landgenoten, waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd als het om de Koerden gaat? Hadden jullie dezelfde houding aangenomen als Netanyahu of Wilders zoiets had gezegd als Erdogan? Hadden jullie de drie apen gespeeld als er achtenvijftig Palestijnse burgers waren opgeblazen? Wat betekenen nog de uitspraken dat alle moslims broeders zijn, dat ze elkaar moeten helpen en dat je de hele mensheid doodt als je één mens doodt?Ja daarom was ik verbaasd dat zij dat aanhaalde als iets positief van Erdogan heeft bereikt.
quote:heidelberg schreef op 30 april 2017 @ 20:35:

[...]





De Koerden zijn meer een last, dan een lust voor Erdogan.



http://www.joop.nl/opinie ... erdovende-stilte-eromheen

Celal Altuntas

Schrijver en eerwraakdeskundige

Erdogans afrekening met Koerden en de oorverdovende stilte eromheen.



Niet IS maar Koerden zijn mikpunt

Waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd?



Met zijn speech maakt Erdogan duidelijk aan de Koerden die het opnemen voor hun Koerdische identiteit en vrijheid dat ze nergens veilig zijn. Geassimileerde Koerden hebben niets te vrezen. En eerlijk is eerlijk: Erdogan doet wat hij zegt. Dat maakt mij heel erg onrustig. Gedurende de afgelopen maanden zijn Koerdische steden met de grond gelijk gemaakt door het Turkse leger en de politie. Zondag 28 augustus zijn er tientallen burgerslachtoffers gevallen door Turkse bombardementen in de Syrische stad Cerablus. De gevangenissen zitten vol met journalisten, Koerden, schrijvers, wetenschappers. Erdogan strijdt in Syrië niet tegen IS, maar tegen de Koerden.



Als Nederlandse schrijver en als mens maak ik me ernstig zorgen over de Koerden in Turkije en in Rojava. Ik richt me tot mijn landgenoten met de volgende vraag. Tot voor kort waren de Koerden helden en heldinnen en wat maakt dat we nu niets meer over hen lezen? Verdienen ze onze steun niet? Islamitische landgenoten, waarom zijn jullie onzichtbaar en spelen jullie de drie apen: niets gezien, niets gehoord en niets gezegd als het om de Koerden gaat? Hadden jullie dezelfde houding aangenomen als Netanyahu of Wilders zoiets had gezegd als Erdogan? Hadden jullie de drie apen gespeeld als er achtenvijftig Palestijnse burgers waren opgeblazen? Wat betekenen nog de uitspraken dat alle moslims broeders zijn, dat ze elkaar moeten helpen en dat je de hele mensheid doodt als je één mens doodt?Dat is geen geheim noch nieuws toch? Toen IS een aanslag pleegde in Turkije ging Turkije als de wiedeweerga Koerden aanvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 30 april 2017 @ 20:39:

[...]





Dat is geen geheim noch nieuws toch? Toen IS een aanslag pleegde in Turkije ging Turkije als de wiedeweerga Koerden aanvallen.Maar dan toch.. OOoOH
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 30 april 2017 @ 20:41:

[...]





Maar dan toch.. OOoOHlukt mij niet om de gemiddelde Turk te spelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 30 april 2017 @ 20:37:

[...]





Ja daarom was ik verbaasd dat zij dat aanhaalde als iets positief van Erdogan heeft bereikt.Ach Ineke98, ze schreef zo vaak tegenstrijdige verhalen. Het was moeilijk om haar te volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 30 april 2017 @ 20:53:

[...]





Ach Ineke98, ze schreef zo vaak tegenstrijdige verhalen. Het was moeilijk om haar te volgen.Zeg maar gewoon Ineke.
Alle reacties Link kopieren
Het effect-Erdogan: +123% asielaanvragen in ons land. ( een artikel uit België)

De Turkse politieke situatie is wel degelijk geïmporteerd in ons land. Dat blijkt uit cijfers die uw krant verzamelde. Sinds de mislukte coup is het aantal asielaanvragen gestegen met liefst 123%. En al 80 Belgen werden het slachtoffer van een haatmisdrijf.



http://m.hln.be/nieuws/bi ... gen-in-ons-land~a0a2056d/



Ook het aantal Turken dat in ons land een veilig onderkomen zoekt, is explosief gestegen. Cijfers van het kabinet van staatssecretaris voor Asiel & Migratie Theo Francken (N-VA) stellen dat er de voorbije acht maanden al 678 Turken een asielaanvraag hebben ingediend. Dat is meer dan in 2015 en 2014 samen en een stijging met 123% tegenover vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 30 april 2017 @ 20:58:

[...]





Zeg maar gewoon Ineke.Okay Ineke
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 30 april 2017 @ 21:00:

[...]





Okay InekeHoi
Alle reacties Link kopieren
Erdogan stresses work, peace in May Day message

In his May 1 message, Turkey's president also warns against any provocations during celebrations of the holiday



home > Turkey, life 30.04.2017



May 1 is celebrated by many labor unions and workers worldwide. May Day is an official holiday in many countries, including Turkey.



This year, demonstrations in Istanbul have been allowed to take place in an open market area in the Bakirkoy district on the city's European side.



However, gatherings in the city's famous Taksim Square site have been banned by the authorities.



http://aa.com.tr/en/life/ ... in-may-day-message/808543

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven